Kielilävistys/umpeutuminen

!!!

Itselläni on ollut kielilävistys noin neljä vuotta. Kielikorua olen toki vaihdellut silloin tällöin, mutta tänään otin korun ensimmäistä kertaa pidemmäksi aikaa pois (viisauden hampaan poiston takia).
Kyselisinkin kokemuksia, kuinka nopeasti reikä kielessä umpeutuu??
Joskus muistan kuulleeni, että reikä kielessä saattaa kasvaa umpeen jopa tunnissa?!
Vielä en korua uskalla takaisin laittaa, ettei mahdollisia tulehduksi pääsisi tulemaan. Toisaalta en myöskään haluisi, että reikä umpeutuisi.
-Kokemuksia kaivataa siis!

16

27538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiti

      Kielikoru umpeutuu päivässä, näin ainakin lukee lähes jokaisella lävistys/tatskaliikesivulla. Reikähän ei samalla tavalla parane kuin esim. korvakoru vaan on avohaava. Joku kirjoitti täällä, että 8 tunnin jälkeen kuului jo rusahdus kun korun laittoi takas. Itse en odottelis kovin montaa tuntia.

      Kumman ajattelit tulehtuvan, kielen vai hampaan? Epätodennäköistä kumpikin, multa poistettiin 3 viisuria samaan aikaan ja läväri oli koko ajan paikoillaan, joten no worries!

      • Hansku83

        Minäkin olen kuullut että kielikoru umpeutuu päivässä, joillakin jopa nopeammin. MYöskään minun viisureiden poistoa ei kielilävitys haitannut. Kahdesti poistettiin kaksi hammasta. Ainoastaan röntgenin ajaksi lävistys pois mutta heti sen jälkeen laitoin takaisin


    • Itse olin kerran 8 tuntia ilman korua, ja kyllä ilkeästi rusahti kun takaisin pistin.
      Poikaystävä oli vuorokauden ilman omaansa, ja ihan kivuttomasti meni koru takaisin.
      Kai se riippuu ihmisestä, mutta kovin kauan en ilman korua olisi.

    • Ankoku-no-tsuki

      Mulla oli kielikoru pois melkein kaksi kuukautta ja sen jälkeen sain vielä reijän auki :) laitoin ensin 1.2 kokoisen renkaan ja parinpäivän päästä normaali 1.6 tappi menikin jo ihan hyvin :) kielikoru oli silloin ollut reilu vuoden! riippuu tietysti ihmisestä, jollain saattaa mennä muutamassa tunnissa umpeen...

    • !!!

      Jep. kiitoksia vastanneille!! :)
      Laiton korun äsken takaisin. Hieman takaisin laitto tökki, eli ilmeisesti reikä oli hyvää vautia umpeutumassa.

      • plää..

        miten ihmeessä porukalla on pokkaa tunkea koru väkisin takaisin??!! huih!!menee ihan kylmiä väreitä..itse en kykene ainakaan..ja eihän niitä edes käsittääkseni edes saa tunkea väkisin.. o_O itselläni myös kielikoru ja vaihdoin pienemmän korun ekasta korusta ja se sitten reikä pieneni sen korun mittoihin päivässä, yritin vaihtaa vanhaa takaisin kun kieli kipeytyi mutta eipä vain enään mennytkään..


      • mulkans-
        plää.. kirjoitti:

        miten ihmeessä porukalla on pokkaa tunkea koru väkisin takaisin??!! huih!!menee ihan kylmiä väreitä..itse en kykene ainakaan..ja eihän niitä edes käsittääkseni edes saa tunkea väkisin.. o_O itselläni myös kielikoru ja vaihdoin pienemmän korun ekasta korusta ja se sitten reikä pieneni sen korun mittoihin päivässä, yritin vaihtaa vanhaa takaisin kun kieli kipeytyi mutta eipä vain enään mennytkään..

        Mulla oli kans ainakin kaks kuukautta pois koru.. Äsken laitoin takasin.. suht kivuttomasti meni :D


      • naikkonennn
        mulkans- kirjoitti:

        Mulla oli kans ainakin kaks kuukautta pois koru.. Äsken laitoin takasin.. suht kivuttomasti meni :D

        Mää taas otin kahdeksi viikoksi pois, kun tuli mononukleoosi :)
        Oli ihan kauhiaa laittaa se takaisin:D sattuu ihan pirusti, samanlainen kipu kun kielilävistystä ottaessa:D eikä yhtään meinannut liikkua..


      • Jensuiitta

        Eipä mun oo tarvinnu ottaa pois. Ketään ei oo sanonut että tarvis ottaa pois sairastaessa.


    • crazyratlady

      Itellä oli koru pois pari päivää, ku nielasin pallon vahingossa reissussa ollessa. Hyvin meni koru paikoilleen vielä sit parin päivän päästä. Nykyisin kuitenki pelottaa sen verran paljon toi reiän umpeutuminen, et oon vaihtanu korun isompaan -> umpeutuu hitaammin. Muistaakseni tää nykyinen koru on 2.6mm.

      • 30

        Hei,

        Vastaukseesi liittyvä kysymys! Olen jossain vaiheessa, kunhan saan kerättyä lisää rohkeutta, ottamassa kielikorun. Olen miettinyt, että todennäköisesti jossain vaiheessa venyttäisin reiän jonkin verran suuremmaksi, jotta saan siihen paksumman korun, kuin peruskoko on.

        Miten tuo venyttäminen siis tapahtuu kielilävistyksen kanssa? Onko kyseessä niin pehmeä ja helposti joustava kudos, että reikään pystyy kerralla työntämään suht reilustikin suuremman korun, vai pitääkö korua suurentaa hitaasti milli kerrallaan, kuten muissakin venytyksissä?
        En mitään aivan valtavaa korua siihen vaihtaisi. Aivan tarkalleen en ole vielä asiaa miettinyt, mutta varmaan max. tuo sinun korusi koko.


    • F_Dragon

      Oli koru juuri neljä vuotta pois ja tänään laitoin takas. Kyllä siinä sai vartin tehdä hommia pienemmän korun kanssa ensin, jota pidin pari tuntia ja vaihdoin sitten ihan normaaliin koruun.
      Toki, reikä repesi kymmenen vuotta sitten hiukan, jonka jälkeen pidin sitä siis vielä 6 vuotta, en tiedä vaikuttiko tuo sitten asiaan kun niin hienosti meni monen vuoden jälkeen vielä läpi, jopa siis kivuttomasti.

    • fanp1

      mulla oli kielilävistys leikkauksen takia pois 2h, umpeen meni. silloin lävistys oli ollut minulla lähes 5 vuotta...

    • kokenut2

      Itsellä oli kielikoru 5v ja nyt ollut melkein vuoden poissa ja kokeilin huvikseen sovittaa korua ja hups meni vielä paikalleen. Eli riippuu joko ihmisestä tai sitten tuo "tunti, päivä" ovat aivan tuulesta temmattuja tietoja.

    • 14vt

      Mulla kielikoru ollut vähän yli kk nyt ja oli tänään max 3h pois niin ei mee loppuun saakka läpi. Mitä pitäisi tehdä?

    • Tong

      Näköjään se on täysin yksilöllistä. Itse olin kolme kuukautta ilman ja ilman mitään ongelmia meni koru takaisin, vaikka olin ihan varma, että reikä on jo ummessa. Väkisin en kieleen uskaltais lähtee tunkemaan, ilman steriloituja välineitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe