Hei!
Kiinnostaisi tietää mitä takoittaa napakorun ns. ulos kasvaminen? Miten se näkyy?
Mitä muuta haittaa (paitsi hidas paraneminen) napakorusta voi olla?
Kertokaa omia kokemuksianne!
Napakorun haitat?
4
4946
Vastaukset
- minä
Mulla se parani noin viikossa. Eikä oo mätiny eikä tulehtunu. On ollu jo vuoden verran. Ulos kasvamisella mielestäni tarkoitetaan, että se koru tavallaan työntyy pikkuhiljaa pois. Mutta sen kyllä huomaa ajan kanssa jos se nahka sen korun välissä pienenee. En mä tiedä mitään haittaa. Ainut että joskus saattaa jäädä "kiinni" housun vyötäröön...Siinä kaikki mitä mä omasta kokemuksesta tiedän.
- Henna
Napakorun uloskasvaminen tarkoittaa sitä kun "lihasi" alkaa hylkimään vierasta "esinettä" ja työntää sen pikkuhiljaa ulos. Samalla tavalla kuin esim. sormeen mennyt tikku tulee ajan myötä itsestään ulos.
Napakoru kasvaa ulos jos lävistys pääsee kuivumaan. Joillain toki se tekee sen itsestäänkin, mutta yleisin syy on kuivuminen. Siksi lävistyksiä ei saa puhdistaa esim. neoamiseptilla tms.
Sen kyllä huomaa jos näin pääsee käymään!! Mutta huom!!: kun on käynyt laittamassa napakorun, ensimmäisinä päivinä koru ikäänkuin "asettuu paikoilleen" ja tulee hieman ulospäin! Sitä ei pidä säikähtää, se ei ole uloskasvamista vaan aivan täysin normaalia!!!
Itselläni ainoa haitta on napakorusta ollut sama kuin toisella vastanneellakin että voi jäädä housun vyötäröön kiinni. Se ei satu ollenkaan tai mitään (paitsi alussa kun koru on vasta laitettu)! Mutta tämänkin asian voi estää käyttämällä matalavyötäröisiä housuja! Kun laittaa napakorun, suositellaankin että ainakin parin ensimmäisen viikon ajan käyttäisi matalavyötäröisiä housuja jottei vyötärö hinkkaa korua ja aiheuta näin ärtymystä!
Hyvät jatkot sulle! - !!!
Katsopa tuolta:
http://www.harness.as/
Sieltä löytyy faktaa! =)- rulla
mulla kävi vähän köpösti..kävin lävistäjälllä joka on yksi tampereen parhaita.lävistys onnistui muuten hyvin paitsi että kanyyli meni läpi vähän suuremman luokan verisuonesta läpi ja verenvuoto oli niin kovaa että jopa lävistäjä säikähti.
no se sanoi että ei noista yleensä tule noin paljon verta ja sanoi vielä että verenvuoto lakkaa kyllä nopeasti.minä ulos ja seuraava tuoliin..
kaupassa tunsin kuinka veri alkoi kastella jo valkoista paitaa ja housujen yläreunaa ja ostin vanulappuja.
kotiinpäästyäni menin pesemään veret pois ja kuinka ollakaan alkoi heikottamaan suihkussa ja pyörtyä kupsahdin.onneksi poikaystäväni oli kotona ja virvoitti minut kuultuaan kun shampoopurkit lenteli kun kaaduin suihkulattialle. koko loppuillan vaan makailin sohvalla ja vaihdoin steriilejä lappuja tiuhaan tahtiin.
seuraavana päivänä verenvuoto vaan jatkui ja lääkärisukulaiseni kävi katsomassa olotilaani ja määräsi minut rautatablettikuurille runsaan verenvuodon takia. seuraavana päivänä verenvuoto alkoi loppua mutta töihinkin jouduin teippaamaan napaseutuni steriileillä taitoksilla ja teipeillä.. nyt kun puoli vuotta on mennyt olen kokenut mätimisen pari kertaa joka parani silmätulehdukseen(!) tarkoitetulla voiteella ja renkaan vaihtamisella banaaniin.
että sellanen kokemus mulla..huomatkaa että tämä oli poikkeustapaus ja kaikille ei tosiaankaan käy näin!!!
tulipas pitkä tarina..toivottavasti jaksoitte lukea:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",315222Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1412444- 1392118
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee541947Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171800"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!571317Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1711121Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää70971Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.313889Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa172810