Kaffeen perinteiset pikkujoulut

Jermu

Älkääkä heti takertuko sellaiseen pikkuseikkaan, että niitä ei mahdollisesti ole edes aiemmin järjestetty..Niiiiiiin!
Mikäs olis tarjoilupuoli? Itse esitän seuraavanlaista pientä ja vaatimatonta listaa tässä ohimennen:
-tukkisätkijä toimittaa hirveitä sieltä pakastimestaan paistia varten.
-Waffen pöllii jostain possun. Ei tartte olla mikään geepistemanipulaatio, eli hämähäkkipossu kahdeksalla kinkulla. Ihan tavallinen kelpaa.
-Zeikku tekee rosollin ja strategisesti unohtaa ne (yäk) sillit ja muikut siitä. (Jotkut ihan oikeesti survoo silliä siihen rosolliin...)
-Millaniksipirkka tekee tulisen väkevän konjakkisinapin...Sinappi siis sisältää sen konjakin, ei sen tekijä.
-Tähtix tuo perunoita...Peeeeruuunoita, eikä mitään pakastesipsejä, perskeles.
-Taikis tuo kuusen ja koristeet. Ja muista, että pöllit sitten oikean, eikä mitään muovista.
-Meitsi tuo viinit. Joo joo, tuon ihan hyviä, koska sellaiset alkeelliset raakamarjamehut pistää pakin ihan sekaisin.
-Nainenkitis..Siis NainenKirjuuttaa tuo oluet ja kanto ja pöllimisapua saat Jokiskan uusioper...persoonilta.
-Puhuri tuo kynttilät. Se tarkoittaa paljon kynttilöitä siis. Tankista saat tulet niihin.
-Hurlumi tuo väkevät, koska se on varmempi niin, että sinapintekijälle ei tule kiusausta kokeilla uusia lajikkeita ja jäädään ilman sinappia, juomia ja niiden tekijää.
-Maxelle tuo telepaattisesti korrektia tavaraa. Hän tietää sen sitten, kunhan tekee telepatiaharjoituksia.
-Nurinperix tuo piparit. Ja turha kitistä, että niitä ei voi paistaa kuin yhdeltä puolelta, eikä nurinperin ollenkaan. Perinteitä pitää kunnioittaa.
-Ihmettelix saa tuoda joulupukin. Muista pölliä riittävästi kaikkea kivaa sinne säkkiin, ettei sen pukin tartte tulla pelkät remonttihanskat käsissään.
-Angiina tuo kastikkeen tuonne joulupöytään. Ja turha tarjoilla mitään itämaan tietäjien hapanimelää Suomalaiseen joulupöytään. Kyllä jämpti on näin.
-Ruti tuo seks...siis ainakin kuusi naispuolista tonttua tanssimaan tuonne hulahulaa. Kyllä joulupöydän ympärillä pitää olla tanssiakin.
-Abuela, Marietti ja Jutke käyvät pöllimässä jostain tuolit, pöydät ja ruokailuvälineet. Niitäkin tarvitaan.
Jos jonkun vakkarin tai ei koskaan edes täällä palstalla ohimennenkään käyneen nikkiä nyt ei tässä listassa mainittu, niin mitäs sen väliä. Te maksatte perinteiset 5,55 Lecua kassaan jouluateriamaksua. Ne käytetään Vapun suunnitteluun. Sekin on jo kohta ovella nääs.
Hei, kukas hoitelee sen ohjelman kasaan??? Ehdotuksia...!!!!!

31

2602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SrgPepper

kun ymmärrät, että viinistä juodaan se korkin takana oleva neste, eikä syödä sitä nesteen kostuttamaa korkkia, voit hoidella juomapuolta. Siihen asti harjoittelet kyykkyhyppelyä laulaen "kyykkijä äidin olen minä Jermu". Se siitä ohjelmasta. Varmasti rattoisaa katseltavaa.
      Kyselet sitten lisää kun sormi menee taas suuhusi (muistathan pestä sen välillä!).

• Jermu

Sinulle, jonka nimeä ei mainittu erikseen, on kohta, jolla maksettuasi piskuisen 5,55 Lecun summan, pääset pilleisiin mukaan. Oletkos siinä siivosti jouluna, perskeles pentu!

• En siis varmanakaan tuo yhtään pisaraakaan olutta.
      En edes koskaan juo mokomaakin tislattua rahvaanomaista populääristä tiskivettä!!!

Jos jotain julan kunniaksi otan,niin se on oltava laatu shampanjaa ,taikka kermalikööriä. NIIH!!!

Mutta juhlaohjelman järjästelyn organisaation vetäjäksi voisin tituleerautua.

Paankin tässä jo punaisen tonttupiposen somasti päähäni ja kilikellon helisemään.

• norMix evk

...minä voin auttaa kaljan hankkimisessa ja roudaamisessa, kun kerran en olut...siis ollut omaakaan tehtävää saanut. Hommaankin sitten oikein kunnon tummaa jouluolutta.

• Jermu
        norMix evk kirjoitti:

...minä voin auttaa kaljan hankkimisessa ja roudaamisessa, kun kerran en olut...siis ollut omaakaan tehtävää saanut. Hommaankin sitten oikein kunnon tummaa jouluolutta.

Ajatteles, jos olisin muistanut kaikkien vakkareiden nikit, niin sehän olisi tarkoittanut sitä, että minäkin olen joku kirottu vakkari, vaikka koskaan en täällä siis itseasiassa ole edes käynyt. Niiiiiiiiiiiiin!

• Abuela

kottikärryllinen lautasia, hopeiset ruokailuvälineet ja kristallilasit. Pöytää en jaksanut raahata, enkä tuoleja. voisin kyllä kattaa pöydän, jos sellainen olisi...

• Jermu

Ei ole vieläkään tuonut sitä pöytää ja tuoleja. Se ei pysty muuten ketään kyykyttämään, niin ajatteli varmaan ottaa valokuvan, kun popsimme joulukinkkua kyykkysiltään montun reunalla. On siinä kanssa ovela kelmi. Kiitos astioista sinulle.
        Jutke HOI ! Ne tuolit ja pöydät!!!

• tukkusutija

pannaanko paistiin parhaimmat, entecotit, suamensotit. kelopooko ulkoinen filje ja hylje. sisä- vai ulkoinen paisti?

tarkkaa tää on, on, n,

• Jermu

Sitäpaitsi, kovaksi keitetyillä hylkeenkappaleilla voi ruokkia hankkareita, jotka on puettu puutarhatontuiksi. Pitäähän niiden saada jotain ruokaa.
        Paisti on paisti kuules Tukkisätkijä...Se ei ole file, vaan se on paisti. Ulkopaisti kelpaa kyllä, koska meillä on aikaa sen kypsentämiseen.

• hurlumi, ejk

Nyt olen siivonnut täällä ja kantanut viinaksia sinne. Vaan kun sitä mukaa juodaan pois, niin eihän tästä valmista tule. Yritin tulomatkalla itsekin saada pulloja vajaamaksi ja nyt on kova vedellä täytön ja näytön paikka.

Nyt ottaisin viskin; Jamesonia vaikkas. Kenonen vois esittää mulle privaatisti nissepolkan. Vaatetuksesta viis, meitsi ei ole niin tarkkana nyt.

*...on korvia, massuja, pulleita tassuja, arvannet kai sen...*

• Jermu

Ihan mahotonta sakkia oletten. Nyt loppuu se läträäminen ja otetaan oikealla otteella näitä juttuja.

• jokinen

Pöllitty on oluet, kotimaisesta halpalitKUSTA hyvään tsekkiläiseen pönttervaissereiin. Sitä riittää. Tummennettiin kaikki jouluoluiksi.

Ohjelmissa ollaan myös mukana: Carpenters-, Sonny & Cher-, Martta ja Teppo- sekä Armi Danny-parodiat veivataan läpi innolla. Lanttutokit päässä.

Kehittelimme "puurolla päähän"-leikinkin.

Palaamme jahka Eväs saa nuo hääserveeraukset pois alta.

• Jermu

Ruokahommat alkaa olla lavassa ja ohjelmiin on lisätty myös "ruoki hankkaria". Ne on veikeen näköisiä nyt, kun ne on puettu puutarhatontuiksi.

• jokiska.evk

että ostettiin tulevaa rappiotila-ateljee-maalaistaloamme varten sellainen soma pieni sininen Masse ... ferkkusonni.
        On tuo kaljansiirtokin nyt helpompaa!

Pitäähän sitä pariskunnalla olla pelit ja vehkeet... :)

... tuli nuo häätkin pidettyä. Jokinen suhtautui niihin selvästi samalla tavalla kuin suhtautuu kaljankantamiseen. Ei muuten maistraatissa immeisen nokka kauaa tuhise. Koko toimitus kestää n. 2 min ja sitten sitä onkin jo foruva ja herra.

• Angiina

Nyt on hyvät neuvot kalliita. En mä mitään kastikkeita osaa tehdä. Enks mä sais kirjoittaa esseetä: Muinaissuomalaiset joulutalkkunan valmistusohjeet postmodernin maailmankuvan peilinä?! Pliis, Jermu.

• Jermu

Paistilientä löytyy....joten se on kunnossa..
        Ruskea kastike...Kuukleta niin maan perusteellisesti ja etsi ruskea peruskastikeohje.
        Menisköhän jotensakin näin. Voita pannulle, siihen vehnäjauhot ruskistumaan ja sen jälkeen vettä, suolaa ja pippuria. Makua tuleepi lisää, jos laittaa sitä paistolientä mukaan.

• vietetään

montullako?

• Rudi

Katos jermu kun analyzzeerasin huolella tilannetta ja tulin siihen tulokseen, että seks..siis kuusi aivan ihastuttelevaa naistonttua löytyy ihan omasta porukasta, ja enemmänkin, joten jätän Tallinnanreissun nyt kuiteski väliin. Paitsi tietty senverta vois käväistä, että tois sekspäkin a.lecogin portteria. Jotain pikku lahjaakin vois siinä samalla vilkuilla kun konttiin kerta jää tilaa neljä jalkaa. Siis kun kymmenen jalan konttiin asettelee sekspäkin portteria jää neljä tilaa. Sormilla laskin.

Tehtävänasettelun kannalta toivoisin sellaista haastavaa keissiä. Voisin olla esim. joulupukin virallinen tupsuntarkastaja? Tupsukonsultti!

• Jermu

Löytyy ne omastakin porukasta, mutta silloin he ei kerkee juhlimaan meidän kanssa, koska hulan veivaaminen on kokopäiväjobi.
        En kehoita hakeutumaan joulupukin tupsuntarkistajaksi...Se pukkihomma saattaa olla mieskin. Aatteles, jos vaikka tuo Coomikko tai Kivimies onkin joulupukkina ja sinä alat nykimään housuja siltä alas. Ne pistelee sua kulmaan. Tappelus siitä tulee ja ainoat tupsut irtoaa sinun anorakista.

• Rudi
        Jermu kirjoitti:

Löytyy ne omastakin porukasta, mutta silloin he ei kerkee juhlimaan meidän kanssa, koska hulan veivaaminen on kokopäiväjobi.
        En kehoita hakeutumaan joulupukin tupsuntarkistajaksi...Se pukkihomma saattaa olla mieskin. Aatteles, jos vaikka tuo Coomikko tai Kivimies onkin joulupukkina ja sinä alat nykimään housuja siltä alas. Ne pistelee sua kulmaan. Tappelus siitä tulee ja ainoat tupsut irtoaa sinun anorakista.

Toi näkökulma ei kyllä tullut mieleen.*inhoravistus*
        Ehdottomasti peruutan lupaukseni joka ei suinkaan ollut taaskaan pyhä, ja ehdotan nimikkeestä pois jätettäväksi sanan joulupukin, ja sanan tupsun korvattaksi ilmaisulla tytitupsun.
        Kyseessä kun nyt on sentään pikkujoulu eikä mikään helvatan telsun sisustusohjelma.

Oookei. Eiku baltiaan hulatonttulenkille. Vastuu joulubiletyksestä painaa.

• Jokiska.evk

...muistithan että minä olen enkeli enkä tonttu?
        *Varmistaa vain*

• tukkusutija

eiks täällä oo jo kuusi lekhoornia portsareina, että elä herranjesta tallinnasta lisää.

ja saat kyllä mielin määrin tarkastella joulupukin tupsua vaikka virallisesti.

• Angiina
        Jokiska.evk kirjoitti:

...muistithan että minä olen enkeli enkä tonttu?
        *Varmistaa vain*

Mäkin haluun olla enkeli! Mulla on vielä viimevuotista koristenauhaakin kaapissa. Ja äiti lupas tehdä siivet. Eväs aina etuilee, kun se saa valvoo myöhempään kun mä. Tää on epäheilua.

• puhuri

mulla onkin kynttilöitä sopivasti siunaantunut. Ohjelmapuolelle mun mielestä perinteistä räkärokkia. Juicen sika on pakko kuulla.

• Maxelle

Tulen paikalle ainoastaan telepaattisesti, sillä olen pikkujoulukielteinen henkilö.

(villiinnyn pikkujouluissa aina niin tavattomasti, etten enää uskalla osallistua niihin)

• pikkujoulukemuihin. Lähden tästä pöllimään niitä pöytiä ja tuoleja jostain. Raahailen niitä sitten perässäni mitä jaksan. Jutke tuo loput.
      Saisko ne olla jotain kimpilevyjä. Sinne alle sahapukkeja tueksi. Liinallahan ne pukit sinne alle peittyy. Ei kukaan nää ja tiedä mitä siellä on. Paitsi jos järjestetään konttauskisa pöytien alla. Kuka nopeimmin ja vähemmin kuhmuin radan selvittää saa konkkapullon tai Vana Tallinn-likööripullon. Saa valita.

• jokiska.evk
      • jokiska evk

harottaa... oli kyllä tarkoitus lisätä tämä kuva ...tuonne kafeen albumiin ;((

• Pirre*
        jokiska evk kirjoitti:

harottaa... oli kyllä tarkoitus lisätä tämä kuva ...tuonne kafeen albumiin ;((

ymmärrettävä niin että jokiska on nyt OIKKEESTI Jokiska? :)
        *kyssyy ujohkosti*

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

ymmärrettävä niin että jokiska on nyt OIKKEESTI Jokiska? :)
        *kyssyy ujohkosti*

koko ketjua..

• MaanMatonen

Mie en pääse pikkujouluihin.
      Mie en saa olla tonttu.
      Mie en saa olla joulupukki.
      Mie en saa olla joulumuori.
      Mie en saa kinkkuu.
      Mie en saa rosollii.
      Mie en saa suklaakonvehteja.
      Mie en saa konjakkii.
      Mie en saa piparii.
      Mie en ala yhtään mittää.

Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe