Finnit selässä

argg...

Elikkäs,itselläni ei ole finnejä juurikaan kasvoissa,mutta selässä sitäkin enemmän..
Olen saamassa lakin keväällä ja tuli mieleen etten todellakaan voi pukeutua sellaiseen avoselkäiseen pukuun johon haluiasin,koska finnit paistaisivat selästäni rumasti ja niitä ei ole edes ihan vähän. Olisiko kenelläkään neuvoja miten voisin saada ne pois,sillä en haluaisi pilata suurta päivääni finnien takia..
Olen koittanut pestä selkääni kasvovedellä mutta ei auta.. Kiitos jos osaatte auttaa..

18

30619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasti auttaa

      Käväisepä ihotautilääkärillä.

    • Abin sukulainen

      Ensinnäkin, tietty käyt tarpeeksi usein pesulla ja kasvovedellä pyyhkiminen lopuksi on hyvä juttu.Kosteuta, mutta älä rasvaa.Niin usein kuin vain voit, ole kotosalla toppi päällä-selkä tuulettuu. Vaihda paitaa usein, nuku ilman paitaa jos suinkin ja hulehdi että petivaatteetkin on puhtaat. Juo vettä riittävästi!

      Kallista mutta hyvää geelivoidetta on Bm28 gel, n.35€. Ei kuivata tai tahmaa, mutta hoitaa ongelmaihoa tehokkaasti, käy myöskoko kasvoille silmänymäryksiinkin, joten on todella hellävarainen -mitta tehokas.

    • Ritu

      Antibioottikuurin saat vaikka terveyskeskuksen yleislääkäriltä.
      Se luultavasti vie finniselän mennessään :)
      Ja jos ei niin sitten ihotautilääkärille vahvempia aineita hakemaan!
      Tai ainahan voit mennä suoraan sinne ihotautilääkärille joka arvioi tilanteen,luulen kyllä että kohdallasi antibioottikuuri riittää.

      • tarkoitan......

        Jos käytät kuntoilussa käytettäviä lisäravinteita, ne puskee monella ihosta läpi...enpä usko yhden antibioottikuurin auttavan ens kevääseen asti, jos lainkaan.Ehkä ihotautilääkäri? Tai vältä ruokia ja juomia jotka aiheuttavat tunnetusti ihon näppyisyyttä.

        Greippimehu ainakin puhdistaa maksaa ja tätä kautta myös ihoa!! Puhdas vesi juomaksi...


      • .............
        tarkoitan...... kirjoitti:

        Jos käytät kuntoilussa käytettäviä lisäravinteita, ne puskee monella ihosta läpi...enpä usko yhden antibioottikuurin auttavan ens kevääseen asti, jos lainkaan.Ehkä ihotautilääkäri? Tai vältä ruokia ja juomia jotka aiheuttavat tunnetusti ihon näppyisyyttä.

        Greippimehu ainakin puhdistaa maksaa ja tätä kautta myös ihoa!! Puhdas vesi juomaksi...

        On se kumma juttu, että aina esitetään aknen syyksi ruokia ja juomia ja jotain veden juontia lähes hoidoksi. Eipä niitä finnejä pikkulapsilla juuri näy, vaikka pistävät roskaruokaa poskeensa ja varmaan sen hygieniankin kanssa on niin ja näin.

        Kyllä finnien muodostumisen tekijöihin pitää vaikuttaa vähän tehokkaammin kuin tässä on yllä esitetty. Niiden muodostumiseen on ihon sarveissoluilla ratkaiseva merkitys, joten jos meinataan paikallishoidoilla saada tulosta, niitä on vähennettävä iholta aiheuttamasta tukkeumia, jotka sitten tulehtuvat finneksi.

        Menkää lääkäriin, jos akne vaivaa.


      • Oma kokemus
        ............. kirjoitti:

        On se kumma juttu, että aina esitetään aknen syyksi ruokia ja juomia ja jotain veden juontia lähes hoidoksi. Eipä niitä finnejä pikkulapsilla juuri näy, vaikka pistävät roskaruokaa poskeensa ja varmaan sen hygieniankin kanssa on niin ja näin.

        Kyllä finnien muodostumisen tekijöihin pitää vaikuttaa vähän tehokkaammin kuin tässä on yllä esitetty. Niiden muodostumiseen on ihon sarveissoluilla ratkaiseva merkitys, joten jos meinataan paikallishoidoilla saada tulosta, niitä on vähennettävä iholta aiheuttamasta tukkeumia, jotka sitten tulehtuvat finneksi.

        Menkää lääkäriin, jos akne vaivaa.

        Lapsilla ei ole vielä hormonituotantoa. Hiilarit on syy miksi finnejä tulee, ja kaikenlaiset keinotekoiset margariinit, ym. Kannattaa suosia VHH-ruokavaliota sekä luonnonmukaisia öljyjä.

        Liika hygienia aiheuttaa myös aknea. Paras keino minulla akneen oli kesken talven aurinkoloma rannalla, viikossa tuli iho täydelliseksi. Kiitos meriveden ja auringon, sekä runsaan vedenjuonnin. Myös ruokavalio paikallisilla oli parempi, runsaasti kasviksia ja vain vähän leipää, karkkeja ei siellä mutustele kukaan saati käytä valkoista sokeria ylenmäärin. Oliiviöljyä oli paljon ruuassa. En muista milloin iho oli niin hyvässä kunnossa viimeksi.


    • auttoi mulla

      Mulla oli kanssa selässä, hartioissa ja rinnuksessa ennen finnejä. Käytin tota apteekista saatavaa pesunestettä yhden purkin, pienimmän ja kaikki katosi. Sen jälkeen ostin eucerinin pesunesteen, koska oli tarjouksessa:) sekin ihan hyvää. Mutta kokeile tuota sebamediä.

      Muuten, kun peset hiuksiasi, huuhteletko hoitoaineen viimmeiseksi, vai saippuoitko itsesi vielä sen jälkeen? Itse vaihdoin järjestystä samaan aikaan kun aloin käyttää sebamedia.

      Eli hiusten pesu, hoitoaine huuhdellaan pois ja lopuksi saippuoidaan vartalo, ei jää hoitoaine jämiä iholle, nekin nimittäin aiheuttaa finnejä.

      • Tyttö

        Itselläni oli kanssa paljon pahoja finnejä selässä. Aloin yksinkertaisesti puhdistamaan ihoani joka aamu ja ilta huolellisesti kasvovedellä ja päälle laitan geelimäisen kosteusvoiteen. Muuta ei edes tarvittu, toimii varmasti, kun kärsivällinen jaksaa olla! :)


      • Suklaa pahentaa myös.

        Mulla on kans rinnuksissa ja selässä finnejä.. ei oo niin pahasti rinnuksissa mutta selässä ihan tajuttomasti. Nyt oon huomannu että on ruvennut leviämään alaselkäänkin.. Ei kehtaa pitää mitään avoselkäisiä toppejakaan.. Mulla finnejä tulee lisää kun syön suklaata.. ihan huomattavasti tulee lisää finnejä jos oon syöny yhden suklaalevyn esim. Joten suklaakin pahentaa asiaa.. Itkettääki jo kun nää vaivaa niin paljo. Itekki pitäs varmaa apteekissa käydä ostamassa joitain aineita tähän selkään.


    • koittaa?

      voisit myös koittaa laittaa pukuusi sopivan värisen hartiahuivin jos finnit selässä häiritsevät?

    • kaiken kokeillut

      vaikka oletkin valmistunut ylioppilaaksi jo aikoja sitten, vastaan niille, jotka etsivät tietoa. Itselläni ei ollut finnejä kuin kasvoissa (ei mitenkään paljoa koskaan) teini-iässä, jolloin kuvioihin tulivat myös e-pillerit. Pillereillä ei ollut koskaan suurempia haittavaikutuksia kunnes lopetin minulle määrätyt diane novat. Noin puolen vuoden sisällä lopettamisesta selkääni rupesi ilmestymään todella kipeitä ja isokokoisia 'hormonifinnejä'. Yritin kaikkeni, mutta hygienialla tai puhdistamisella ei saanut mitään tuloksia. Kesti myös aika kauan ennen kuin tajusin että finnit tulevat hormonaalisesti - pahimmillaan juuri ennen kuukautisia. Selkääni en kehdannut enää näyttää missään ja tein vaateostoksetkin täysin selkäni ympärillä - inhottavaa oli kun ei voinut pitää kesäisin mitään avokauluksista paitaa. Sitten tajusin n. kuukausi ennen häitäni viimeisenä epätoivoisena kokeiluna (neljän vuoden kituuttamisen jälkeen, odottaen koko ajan että se pillereiden aiheuttama hormonaalinen epätasapaino tms loppuisi jossain vaiheessa - ja olin todellakin kokeillut kaikki tuotteet clearasilista mihin tahansa muuhun, mikään ei auttanut!) ostaa brevoxyl-nimistä voidetta (n. 8 eur ? apteekista ilman reseptä). Tadaa - hääpukuni oli avoselkäinen olkaimeton luomus ja selkäni oli tuona kesäpäivänä kauneimmillaan - haalentuneet arvet eivät näkyneet ohuen meikkikerroksen alta eikä uusia finnejä ollut ainuttakaan! Käytin voidetta ohjeiden mukaan 1-2 (enimmäkseen 2) kertaa päivässä ja pyyhin selän aina huolellisesti kasvovesipyyhkeellä ennen voiteen levittämistä. Suosittelen lämpimästi - TOIMII!!!!

    • ...............

      Just tänään tuli Lääkärit-ohjelmassa vinkki plastiikkakirurgilta, että selän aknen hoitoon sopii mainiosti viinietikka. Eli selkään hierotaan kerran päivässä harjalla tai sienellä viinietikkaa. On luonnon oma tuote, ja avaa ihohuokoset ja poistaa bakteerit. Kasvoille ei tosin suositella. Viikon aikana tulisi kuulemma näkyä huomattavia muutoksia.

    • keiju1243

      mulla oli muutamia finnejä/näppylöitä yläselässä. Ne lähtivät kun laitoin joka aamu ja ilta fucidin voidetta finnien kohdalle.

    • tudude

      Elivo kirkas iho-kapselit auttaa ainakin mua :)

      • TUDUDE

        entä mistä tätä elivoa saa !?!?!?!??!


    • ranskanperuna

      moi

    • Anonyymi

      hillankaupasta saa tosi hyviä tuotteita jotka puhisti mun selän aknesta noin kolmessa kuukaudessa!! suosittelen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe