Terve!
Minulla on Citroen C5 2.2HDi vm. 2002. Nyt jo toisen kerran auton tietokone on mennyt ns. vikatilaan ja pudottaa tehoja, näytössä tekstit Antipollution fault. Yhden kerran käynyt Veholla jossa vikadiagnoosi nollattu ja vika hävinnyt hinta 10min. 30€. Onko kellään tietoa millä itse nollauksen voi suorittaa??? ettei tarvitse ajaa 100km korjaamolle nollaukseen. Ja onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa, ongelman syynä luultavammin ilmamäärämittari??
Citroen C5 diagnoosinäytön nollaus
18
25214
Vastaukset
- Ensimmäinen ja viimeinen ci...
Kyseessä on uusien ranskalaisautojen erittäin yleinen vitsaus, jonka tuntee kai jokainen. Hae vaikka googlelle 'anti pollution fault', 646000 hittiä. Termi ei ole käytössä kuin Citikalla ja Pögotillä, eli näiden kuskien hätähuutoja jokaikinen netti-osuma.
En tiedä nollausta, mutta virhehän 'korjaantuu' parissa päivässä / vajaan 100 km ajossa.
Bensa-vehkeellä virhetilanne syntyy näin. Kun auto ei jostain syystä meinaa käynnistyä heti tai pääsee sammumaan, niin pakoputken suulla olevat anturit huomaavat 'oh my god, palamatonta bensaa, katti menee varmaan heti kohta rikki, minun pitää heti kertoa siitä jollekin'. Ja näin ruudulle tulee anti-pollution-faulttia ja sen seuralais-ilmoituksia ja ohjausyksikkö vähentää varmuuden vuoksi polttoaineen syötön suhteen tosi laihaksi.
Vika tosiaan korjaantuu itsekseen kunhan ohjausyksikkö uskoo että mitään hätää ei ollutkaan. Ikävää ajella pätkivällä autolla, mutta se on näitä ranskalaisen piirteitä joita niin rakastamme.kerran sitä täysin tarpeetonta, haitallista ja kallista elektroniikkaromua, jolla nykyautot on pilattu...
- C5Harmaa
Asiaa puhut. Hitsin kenkkuja nuo ilmoitukset. - Olletinkin, jos ne ovat virheellisiä. Niitä tulee kuitenkin tiirailtua, ja pahimmassa tapauksessa ne vievät huomiota pois liikenteen seuraamisesta.
Aikanaan mulla Suabi antoi satunnaisesti ilmoituksen "check engine". Jonkun kerran käytin huollossa, mitään vikaa ei ollut. Sanoivat, että diagnostiikka on liian herkkä. Aktivointiin ei välttämättä tarvinnut muuta kuin että ajoi korkeajännitelinjojen alta. Lopulta kyllästyin ja poistin kojelaudasta merkivalon polttimen.
Mutta nämä nykyautot on hankalampia, kun ohjausyksikkö ryhtyy korjaamaan toimintoja saamansa viestin perusteella. Ja soppa on hyvin maustettu, jos useat anturit antavat samanaikaisesti virheellisen ilmoituksen. Ohjauyksikkö korjaa virheitä, joita ei ole. Mutta korjauksien jälkeen on.
Hiukan näin maallikkona tuntuu, että kehitystyö on vielä kesken. Virheilmoitukset ovat sinänsä ok., mutta pitäisi kait olla järkevämmät toleranssit, ennenkuin ohjausyksikkö tekee "korjauspäätöksiä".
- Minämies
Voi olla ettei pysty nollaamaan kuin obd:n kautta, jos näin on niin pitäisi olla lukulaite. Loppupeleissä ei tule paljoa maksamaan jos ostaa/tekee obd lukulaitteen itse...
- Gary
Kiitos tiedosta Minämies! Onko sinulla tietoa mistä ohjeet OBD:n valmistamiseen itselle tai mistä ostaa laite.
- Minämies
Gary kirjoitti:
Kiitos tiedosta Minämies! Onko sinulla tietoa mistä ohjeet OBD:n valmistamiseen itselle tai mistä ostaa laite.
En oikein ole löytänyt netistä/jaksanut hakea tietoa testilaitteen rakentamisesta, prosessori 9/05 oli kuulemma aika kattava juttu obd:stä ja testilaitteen rakentamisesta. http://www.sixtek.fi/ Tuossa suomalainen firma joka myy yhdenlaista obd testilaitetta, hinta on kyllä aika suolainen (n.200€ kaikkinensa) sillä saman palikan saa saksasta 40€.
- C5Harmaa
...irroittaisi akkukaapelin? Jostain muistan hämärästi lukeneeni, että tuo toimenpide "nollaisi" muistin. Omakohtaista kokemusta ei ole. Kannattaisi varmaan tiedustella huollon mielipidettä.
- C5 Vihree
Kun minulla tuli sama ilmoitus niin ajoin huoltoon asti.(40000)
jossa ne nollasi sen mutta se sytty oikeastaan heti uudestaan . Jolloi menin näyttämään toistamiseen ,nollasvat ja sytty uudestaan.
Kolmannen kerran jälkeen se ei enään syttyny .
Sanoivat että huohotus putki oli murtunu .
Jonka varmaan vaihtoivat ... - c5 2.2HDI -01 ajettu n. 270...
Ajelin pari kuukautta ja jotain 5000-6000 km. Antipollution ilmoitus tuli aina joskus. Virrat pois ja taas oli kaikki pytyt käytössä vaikka ilmoitus jäi. Se hävisi aina välillä itsestään.
Minulta löydettiin lopulta vikaa, joka ei ollut halpaa -> yhteensä jotain yli 1000€ muistaakseni. Vaihdettiin ainakin polttoaineen paineanturi ja painesäädin.
Nyt n. 6000 km huollon jälkeen ei ongelmaa ole ollut.- ja korjaus
Mulla oli kans tämä antip.. vitsaus 2.0hdi:ssä. Lähes päivittäinen. No sehän kuittaantuu kun käyttää akun kenkää irti tai ajelee edellä mainitut 50-100 km tai pari starttia. Mutta sitten aloin arvelemaan, että vika täytyy olla ns. anturivika. Puhdistin kaikki konehuoneen antureiden liittimet kontakt suihkeella. Ja kas kummaa nyt on saanu ajella jo puoli vuotta (20tkm)ilman ap...fault ilmoitusta. Elektroniikka kaveri vaan sano että olis kannattanut samalla voidella liitokset tälläisella liitinrasvalla (sähkövaseliini tms.)
, jolloin nen ei pääsisi hapettumaan uudelleen. - sitruuna ceeviisi
ja korjaus kirjoitti:
Mulla oli kans tämä antip.. vitsaus 2.0hdi:ssä. Lähes päivittäinen. No sehän kuittaantuu kun käyttää akun kenkää irti tai ajelee edellä mainitut 50-100 km tai pari starttia. Mutta sitten aloin arvelemaan, että vika täytyy olla ns. anturivika. Puhdistin kaikki konehuoneen antureiden liittimet kontakt suihkeella. Ja kas kummaa nyt on saanu ajella jo puoli vuotta (20tkm)ilman ap...fault ilmoitusta. Elektroniikka kaveri vaan sano että olis kannattanut samalla voidella liitokset tälläisella liitinrasvalla (sähkövaseliini tms.)
, jolloin nen ei pääsisi hapettumaan uudelleen.Nostetaanpas tämä taas esiin.
Pari päivää ajellut 03 - mallin c5:llä ja tuo virhe tuli esiin yhtenä aamuna. En kuitenkaan huolestunut kun kyse on ranskalaisesta sähkölaitteesta, mutta silti tuo olisi mukava saada pois.
Auttaako akunkengän irrotus todella? mitä muuta nollaantuu tuolla tavalla ja onko se ihan turvallista nykyautossa?
Tankkaan autoa 95:llä ja jossain joku väitti, että se on syy tuon virheen ilmaantumiseen, sanoo käyttöohje mitä tahansa. Eli pitänee seuraavalla tankkauksella kokeilla kalliimpaa 98:a?
Onko kenelläkään kokemusta tuosta oktaanin vaikutuksesta? Mitä muut tunkevat bensasitruunan tankkiin? - varma tieto
sitruuna ceeviisi kirjoitti:
Nostetaanpas tämä taas esiin.
Pari päivää ajellut 03 - mallin c5:llä ja tuo virhe tuli esiin yhtenä aamuna. En kuitenkaan huolestunut kun kyse on ranskalaisesta sähkölaitteesta, mutta silti tuo olisi mukava saada pois.
Auttaako akunkengän irrotus todella? mitä muuta nollaantuu tuolla tavalla ja onko se ihan turvallista nykyautossa?
Tankkaan autoa 95:llä ja jossain joku väitti, että se on syy tuon virheen ilmaantumiseen, sanoo käyttöohje mitä tahansa. Eli pitänee seuraavalla tankkauksella kokeilla kalliimpaa 98:a?
Onko kenelläkään kokemusta tuosta oktaanin vaikutuksesta? Mitä muut tunkevat bensasitruunan tankkiin?Eikö kukaan kertonut sinulle sitä oikeaa vikaa, eli se vika on siinä kun allasi on Psan tuote.
- Anonyymi
varma tieto kirjoitti:
Eikö kukaan kertonut sinulle sitä oikeaa vikaa, eli se vika on siinä kun allasi on Psan tuote.
Olet jälkeenjäänyt.
- nyt pökötti
C-5 antipollution fault merkkivalot ja häröt katosivat, kun lisäsin pissapoikaan nestettä!
- pökötti toimii
Mulla katso kanssa merkkivalot kun laitoin mittariston taakse jarrunestettä puoli pulloa!
- C5-01 2.2HDi
Heh mitä tolloja olette! Antipollution fault? Oliskohan pojat aika tarkistuttaa sen polttoaineen lisäaineen määrä ja lisätä tarvittaessa? Vehon kahelit rahastavat teitä kun ette tunne autojanne. Ainetta on lisättävä suunnilleen 80 000km välein, menee muutama litra, hinta n. 45€/l. Jos ette osaa huollattaa/tunne autoanne, teitä kustaan silmään niin paljon kuin vain keritään. Pahimmassa tapauksessa menee rahaa yli tonni jos pitää hiukkasloukku uusia... Sen saa halvemmallakin. Ja voi myös pestä, liottamalla lipeässä mutta kysykää ammattilaisen (merkin todellisen tuntijan) neuvoja. Kaikki Vehon hemmot ei taida osata kunnolla edes lukea saati kirjoittaa. Terävimmät sällit kun on aina ottaneet ritolat k.o. firmasta.
- C5-01 2.2HDi
Niin, ja se nollaus ei ihan täysin taida onnistua akunkengän irrotuksella tai OBD laitteella. Pitää olla oma softa, Lexia tms.
- Anonyymi
Onko polttoainesuodatin vaihdettu, jos on likainen ei saa tarpeeksi polttoainetta kovemmassa kiihdytyksessä ja menee vikatilaan, puolittaa tehot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885