Mua suoarastaan raivostuttaa toi ihmisten seurustelu ku tuntuu et siinä ei ole mitään järkeä, koska hyvin tutun kuulosta et ihmiset valittaa ja valittaa ku matti ei voi imuoroida koskaan eikä käydä kaupassa eikä tiskata jne. ja valittaa ku menee seurustelukumppanin kanssa huonosti. Toinen asia minkä olen todennut joka on hyvin tyypillistä. No ei mun enää tarvii niin ulkonäöstä välittää ku mulla on se Matti jo. Uskallan väittää että tää on parien itse aiheuttama tilanne aika pitkälti. Onko ihme ku tuntuu että suurin osa ihmisistä tekee seurustelusta niin itsestään selviitty ja lopulta ollaan vaan yhessä ku joskus satuttiin alkaa seurustelee. Mitä järkee jos aamusta iltaan tapellaan mitättömistä asioista ja toisessa ei ole enää mitään hyvää. HEI HALOO!!!
Jokainen varmaan haaveilee onnellisesti parisuhteessa mikä on täynnä rakkautta mutta harvapa sellasessa elää. Toki kaikissa pitkissä suhteissa tulee huonoja aikoja mut tuntuu et suurimmassa osassa suhteissa nämä huonot ajat kestää kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen sekä lopulta vasta monen onnettoman vuoden jälkeen tulee ero. Myös tilastot kertovat näin.
Lukekaa jokainen sana huolella ja tiedostakaa se mitä todellakin tarkotan: Opetelkaa keskustelemaan ja ottamaan toinen huomioon tasavertasena ja oikeudenmukaisesti. Mitä jostai imuroinnista, tiskaamisesta, lasten päiväkotiin viemisestä tms. vetämään suurta numeroa. Vaikka joku imurointi ei joskus kiinnostaisikaan niin eikö toinen osapuoli voisi UHRAUTUA ja jotain toisen puolesta vaikka se ei nyt varsinaisesti huvittaisikaan, sillä jompi kumpi teistä eli "rakas" puoliso sen joutuu tekemään. Se että viitsii näitä arkipäiväivän pieniä asioita tehdä toisenpuolesta on sitä välittämistä ja toisen huomioon ottamista.
En väitä että pelkällä näillä asioilla saadaa suhde toimimaan, mutta JOKAISEN pitäisi ymmärtää ja tiedostaa se että seurustelu on Huom.Lue: toisen huomioon ottamista, kunnioittamista, luopumista, joustamista, uhrautumista toisen puolesta monessa asiassa. Ei mikään parisuhde kestä jos sen eteen ei tehdä töitä ja kovasti ja tiedosteta sitä. Monesti suhteet rupeavat menemään alamäkeä kun alkuhuuman jälkeen ruvetaan seurustelemaa ja annetaan mennä suhteen eteenpäin omalla painollaan, ollaan yhdessä eikä panosteta siihen.
No nää on mun väitteitä ja mietteitä asiasta. Kertokaa te seurustelevat ja sinkut omat näkemyksenne ja kokemuksenne. Välttämättä näilläkään asioilla ei saada suhteesta toimivaa mut tää eiköhän nää ole kuitenkin asioita mihin seurustelu perustuu ja jotka on pahasti päässy unohtumaan tässä maailmassa ja nää antaa myös pohjan suhteelle. Itse olen sikku ja pitkän suhteen jälkeen ollut jo muutamisen vuotta sinkku, huomaan tehneeni edellisessä suhteessa juuri nämä virheet. No sitten kun löydän (toivottavasti) taas joskus jonkun jonka kanssa haluan elämääni jatkaa ja taivaltaa, tiedän että en tee samoja virheitä.
Mitä järkeä seurustelussa?
5
1046
Vastaukset
- No siksi että (n)
Toinen kipittää kiltisti sänkyyn perässä ja on aamulla valmiina.
- Sinkku minäkin
Tottahan se on, ettei pikkuasioista pitäisi rutista. Kumppani kun ei oo itsestäänselvyys. Mutta ei suhdetta voi kukaan yksin pelastaa. Kyllä siinä vaaditaan molempien sitoutuminen sen parisuhteen vaalimiseksi. Jos toinen siitä luistaa, se on suhteen menoa sylttytehtaalle.
- sinkku
Juu oon kyllä asiasta samaa mieltä. Jäi vaan mainitsematta tekstissäni. Kyllä myös kummankin osapuolen pitää sitoutua suhteeseen täysillä jos haluaa sen kestävän ikuisuuden ja loppuun asti.
- vilperi
olen itsekkin sitä jonkin verran funtsinut. antaa niiden ihmisten repiä kicksejä siitä, jotka saavat siitä elämälleen sisältöä....turha sitä on mitenkään kyseenalaistaa, vaikka kuinka olisi poikamies.
- suhteessa
Ihmiset valittaa aina kaikesta, varsinkin suomalaiset. Mitä paremmin menee, sitä vähäpätöisimmistä asioista pitää valittaa..
Itse olen ainakin huomannut tämän. Ja usein itsekin syyllistyn valittamiseen. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi toisille pitää valittaa oman puolison käytöksestä. Miksi ei sano omalle puolisolleen, että hänkin voisi välillä vaikka imuroida jne..
Meillä ainakin toimii ihan hyvin tällainen kommunikointi. Ei pidä olettaa, että puoliso lukee ajatuksia tai että samat villakoirat häiritsee...
Sitten se asia, että parisuhteessa rupsahdetaan.. Pitää varmasti paikkansa. Enään kun ei tarvitse "metsästää" puolisoa ja näyttää hyvältä. Parisuhteessa myös laiskistuu =) Itse kyllä haluan pitää itseni hyvän näköisenä ja kunnossa. Mielestäni oman ulkonäön huolehtiminen on myös toisen ihmisen kunnioittamista. Ja sitten jos suhde sattuu jostain syystä loppumaan, niin ei tarvitse aloittaa hirveää laihdutuskuuria...
Ihmisten pitäisi välillä pysähtyä miettimään, mikä on tärkeää ja mistä kannattaa valittaa. Kyllä se suhde tuntuu ahdistavalta ja kumppani väärältä jos koko ajan on jotain josta valittaa, mutta eikö silloin kannata miettiä, että onko suhteessa mitään hyvää ja olisko elämä parempaa jonkun toisen kanssa. Itse olen näin tehnyt monesti ja aina tullut siihen tulokseen, että turha valittaminen pois, maailmassa ei ole minulle parempaa miestä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653