Kun uskovainen ottaa Jeesuksen vapahtajanaan ja pelastajanaan vastaan ja pelastuu, hän on matkalla taivaaseen. Mutta entä sitten jos tämä uskovainen lankeaa eikä enää parannusta tee vaan jatkaa syntielämää ja sitten kuolee. Onko hän, kun on kerran pelastuksen kokenut matkalla taivaaseen vai voiko pelastuksen menettää?
Joku on opettanut tästä asiasta niin että Pyhä Henki ajaa langennutta uskovaa parannukseen ja tämän opin mukaan pelastusta ei voi menettää. Loppujen lopuksihan me emme tiedä toisen ihmisen viimeisiä hetkiä, mitä hänelle tapahtuu ennen kuin hänen sielunsa erkanee ruumiista.
Uskovaisen hautajaiset voivat olla ilojuhla, kun tiedetään että hän on päässyt perille kotiin. Toisaalta ei ole lupaa sanoa että joku olisi mennyt siihen toiseen paikkaan. Jumalahan yksin tietää nämä asiat viime kädessä.
Toivoisin mielipiteitä tästä kerran pelastettu - aina pelastettu aiheesta. Voiko pelastuksen menettää?
Kerran pelastettu - aina pelastettu?
31
825
Vastaukset
- lannenhunttari
ei ketaan vakivalloin vieda taivaaseen.kyse on omantahdon asiasta.katso vertausta viinipuu ja oksat..
- sun-glasses
Joh. 15:5-6
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Tarkoitit varmaan tätä Raamatun kohtaa. Kyllähän tästä sen käsityksen saa että pelastuksen voisi menettää.
Mutta tuo mitä sanot, että ketään ei väkivalloin viedä taivaaseen - ei varmaan viedäkään. Mutta jos kyse on lankeemuksesta niin eihän se sitä tarkoita, että tämä langennut ihminen ei haluaisi taivaaseen, vaan että hän on langennut, siis epäonnistunut uskon vaelluksessaan.
Entäs sitten kun myös Jumala pitää ajatuksen asteella tapahtuneita rikkeitä synteinä. Mitä jos uskovainen kuollessaan on ajatellut jotain synnillistä? Meneekö pelastus sen tien? Kylläpä menee epävarmaksi tämä uskon vaellus, kukahan sinne perille pääseekään? - lannenhunttari
sun-glasses kirjoitti:
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
Tarkoitit varmaan tätä Raamatun kohtaa. Kyllähän tästä sen käsityksen saa että pelastuksen voisi menettää.
Mutta tuo mitä sanot, että ketään ei väkivalloin viedä taivaaseen - ei varmaan viedäkään. Mutta jos kyse on lankeemuksesta niin eihän se sitä tarkoita, että tämä langennut ihminen ei haluaisi taivaaseen, vaan että hän on langennut, siis epäonnistunut uskon vaelluksessaan.
Entäs sitten kun myös Jumala pitää ajatuksen asteella tapahtuneita rikkeitä synteinä. Mitä jos uskovainen kuollessaan on ajatellut jotain synnillistä? Meneekö pelastus sen tien? Kylläpä menee epävarmaksi tämä uskon vaellus, kukahan sinne perille pääseekään?Mutta jos kyse on lankeemuksesta niin eihän se sitä tarkoita, että tämä langennut ihminen ei haluaisi taivaaseen, vaan että hän on langennut, siis epäonnistunut uskon vaelluksessaa///
jos, ja kun on langennut --pyydetaan anteeksi ,ja noustaan jalleen.ja jatketaan taivasmatkaa..
nain sen ymmarran..kyse on sinun halustasi saada anteeksi--ja Isalla riittaa anteeksiantoa lastansa kohtaan......
. Mitä jos uskovainen kuollessaan on ajatellut jotain synnillistä ... uskoisin silloin olevan muutakin ajateltavaa..mutta ei varmaan taivaspaikka tuosta 'ohi suun' menisi..
Jumalamme osaa varmasti ajatella pitkajannitteisemmin ,kun tuon viimeisen sekunnin mukaan..tere.. - mikuuza
sun-glasses kirjoitti:
Entäs sitten kun myös Jumala pitää ajatuksen asteella tapahtuneita rikkeitä synteinä. Mitä jos uskovainen kuollessaan on ajatellut jotain synnillistä? Meneekö pelastus sen tien? Kylläpä menee epävarmaksi tämä uskon vaellus, kukahan sinne perille pääseekään?Pelastus ei ole mikään automatio!
Vaan tätä kaitaa tietä kuljetaan
parannusta tehden, joka ikinen päivä! - sun-glasses
mikuuza kirjoitti:
Pelastus ei ole mikään automatio!
Vaan tätä kaitaa tietä kuljetaan
parannusta tehden, joka ikinen päivä!Kyllä minä tuon tiedän. Sitä nyt vain ajoin takaa, että jos ja kun uskovainen hairahtuu uskonvaelluksensa aikana ja jos hän ei enää ehdi siitä synnistä tekemään parannusta, jos kuolema ennättää väliin, niin entäs sitten? Ei tarvitse vastata, tätä voi jokainen miettiä mielessään. Jos kerran ajatuksin tapahtuva synninteko on Jumalan mielestä verrattavissa todelliseen synnintekoon, niin eihän meistä kukaan kelpaa taivaaseen: kuka täällä ajattelee täydellisen puhtaita ajatuksia?
- frihet
Kuka on taivaaseen päässyt,jos et helvettiinkään menijöitä voi tietää.
Eikös se ole hyvä asia ,kun ei tarvitse olla toistemme tuomari mihin kukin pääsee.
Kyllä synti vie kadotukseen,vaikka olis pelastunutkin,kun hylkää jeesuksen ja uskon ja alkaa tieten tahtoen toista tietä kulkea,niin tuskin päämääräkään on sama.- sun-glasses
Loppujen lopuksi en varmaan voikaan tietää edes sitä, kuka on mennyt taivaaseen, mutta useinhan kyllä sanotaan ihmisen päässeen taivaaseen, ainakin jos tiedetään että tämä kuollut henkilö oli uskossa. Eikä jälkeen jääville tule murheellinen mieli jos sanotaan että joku on mennyt taivaaseen. Ei tietysti pitäisi mennä tällaista arvailemaan jos on varsinkin kovin epävarma tuo asia.
Kyselen tätä asiaa sen takia, kun tiedän että tästä opetetaan eri tavoin. Muistaakseni Leo Meller on opettanut tuohon tyyliin, että Pyhä Henki ajaa langenneen uskovan parannuksen tekoon ennen kuolemaa eikä hän menetä pelastusta.
Tärkeintähän on jokaisen itse omalla kohdallaan valvoa vaellustaan. - RitariOlevainen
sun-glasses kirjoitti:
Loppujen lopuksi en varmaan voikaan tietää edes sitä, kuka on mennyt taivaaseen, mutta useinhan kyllä sanotaan ihmisen päässeen taivaaseen, ainakin jos tiedetään että tämä kuollut henkilö oli uskossa. Eikä jälkeen jääville tule murheellinen mieli jos sanotaan että joku on mennyt taivaaseen. Ei tietysti pitäisi mennä tällaista arvailemaan jos on varsinkin kovin epävarma tuo asia.
Kyselen tätä asiaa sen takia, kun tiedän että tästä opetetaan eri tavoin. Muistaakseni Leo Meller on opettanut tuohon tyyliin, että Pyhä Henki ajaa langenneen uskovan parannuksen tekoon ennen kuolemaa eikä hän menetä pelastusta.
Tärkeintähän on jokaisen itse omalla kohdallaan valvoa vaellustaan.Jumalan vanhurskaan tuomion päätettäväksi.
Kunesm. joku erotetaan seurakunnasta "saatana haltuun",että hänen henkensä pelastuisi,ikään kuin tulen läpi.
On siis hyvä olla tuomitsematta ketään mihinkään,vaan päinvastoin kehoittaa ja ohjata langenneita Jeesuksen luokse,ja ennen kaikkea pitää oman nuttunsa puhtaana,ja rakkudella täytettynä jokaista ihmistä kohtaan,vaikka emme voi kaikista tykätä ja olla edes kaikkien kanssa tekemisissä,voimme häntäkin silti kantaa rukouksessa Herran eteen.
Rakkaus on avain sana miettiessämme mihin kukin on matkalla?
Ilman Jeesuksen antamaa totista rakkautta,ei synny mitään uutta.
Eikä tälläkään palstalla juurikaan rakkaus aina loista sitä kirkkainta valoaan,ei minun,eikä muidenkaan,kun olemme niin kärkkäitä tuomitsemaan ja leimaamaan toisia.
Tuomio kuuluu yksin Jumalalle ja Herralle Jeesukselle Kristukselle,Hän tuntee sydämet,me ei juurikaan näe muuta,kuin sen,mikä silmään näkyy,eikä se ole hetikään koko totuus,puoleen eikä toiseen. - mikuuza
sun-glasses kirjoitti:
Tärkeintähän on jokaisen itse omalla kohdallaan valvoa vaellustaan.Hesekiel:
3:20 Ja jos vanhurskas kääntyy
pois vanhurskaudestansa ja
tekee vääryyttä ja minä panen
kompastuksen hänen eteensä,
niin hän kuolee - kun et sinä
häntä varoittanut, niin hän
synnissänsä kuolee,
ja vanhurskautta, jota hän oli
harjoittanut, ei muisteta - mutta
hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
18:24 Ja jos vanhurskas kääntyy
tekee vääryyttä,tekee kaikkien
niiden kauhistusten kaltaisia,
joita jumalaton tekee - saisiko
hän tehdä niin ja elää?
Ei yhtäkään hänen vanhurskasta
tekoansa, jonka hän on tehnyt,
muisteta. Uskottomuutensa tähden,
johon hän on langennut, ja syntinsä
tähden, jota on tehnyt, niiden tähden
hänen on kuoltava.
18:26 Jos vanhurskas kääntyy
pois vanhurskaudestansa ja tekee
vääryyttä,¨sentähden hänen on
kuoltava; vääryytensä tähden,
jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
33:18 Jos vanhurskas kääntyy
vääryyttä tekee,
on hänen sentähden kuoltava. - kristitty.ihminen
mikuuza kirjoitti:
Hesekiel:
synnissänsä kuolee,
hän tehdä niin ja elää?
hänen on kuoltava.
vääryyttä tekee,
on hänen sentähden kuoltava."Etten minä, joka muille saarnaan, ehkä itse joutuisi hylätyksi."
1 Kor. 9:27.
On mahdollista menettää pelastus ja kulkeutua sen ohitse, jos ei enää välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta. Hebr. 2:1-3.
Tästä aiheesta on aloitettu mielenkiintoinen keskustelu myös sivuilla: http://groups.msn.com/Seurakunta - sun-glasses
mikuuza kirjoitti:
Hesekiel:
synnissänsä kuolee,
hän tehdä niin ja elää?
hänen on kuoltava.
vääryyttä tekee,
on hänen sentähden kuoltava.Room.8:33-39
33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36. Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. - sun-glasses
kristitty.ihminen kirjoitti:
"Etten minä, joka muille saarnaan, ehkä itse joutuisi hylätyksi."
1 Kor. 9:27.
On mahdollista menettää pelastus ja kulkeutua sen ohitse, jos ei enää välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta. Hebr. 2:1-3.
Tästä aiheesta on aloitettu mielenkiintoinen keskustelu myös sivuilla: http://groups.msn.com/SeurakuntaJoh.6:37
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Kun ihminen on kerran tullut Jeesuksen luo, niin Jeesus lupaa ettei hän heitä tätä ihmistä ulos. Mahtaako tämä lupaus pitää sisällänsä myös sen, että kyseinen ihminen lankeaa ja lähtee väärään suuntaan?
Joku saarnamies kerran puhui tästä pelastusasiasta siihen tyyliin, että kun Jumala kirjoittaa ylös sen pelastetun ihmisen nimen, joka on tullut uskoon, niin kun tämä kyseinen ihminen lankeaa uskostaan niin ottaako Jumala pyyhekumin ja pyyhkii yli tämän ihmisen nimen?
Tämä edellinen saarnamies oli sitä mieltä, että Jumala pystyy säilyttämään ihmisen uskossa vaikka tietääkin ihmisen todellisen olemuksen, että ihminen on lankeilevainen.
En nyt itse väitä puolesta enkä vastaan, halusin vain herättää kysymyksiä ja keskustelua aiheesta, koska tiedän että tätä asiaa opetetaan hiukan erilaisin painotuksin. - sun-glasses
RitariOlevainen kirjoitti:
Jumalan vanhurskaan tuomion päätettäväksi.
Kunesm. joku erotetaan seurakunnasta "saatana haltuun",että hänen henkensä pelastuisi,ikään kuin tulen läpi.
On siis hyvä olla tuomitsematta ketään mihinkään,vaan päinvastoin kehoittaa ja ohjata langenneita Jeesuksen luokse,ja ennen kaikkea pitää oman nuttunsa puhtaana,ja rakkudella täytettynä jokaista ihmistä kohtaan,vaikka emme voi kaikista tykätä ja olla edes kaikkien kanssa tekemisissä,voimme häntäkin silti kantaa rukouksessa Herran eteen.
Rakkaus on avain sana miettiessämme mihin kukin on matkalla?
Ilman Jeesuksen antamaa totista rakkautta,ei synny mitään uutta.
Eikä tälläkään palstalla juurikaan rakkaus aina loista sitä kirkkainta valoaan,ei minun,eikä muidenkaan,kun olemme niin kärkkäitä tuomitsemaan ja leimaamaan toisia.
Tuomio kuuluu yksin Jumalalle ja Herralle Jeesukselle Kristukselle,Hän tuntee sydämet,me ei juurikaan näe muuta,kuin sen,mikä silmään näkyy,eikä se ole hetikään koko totuus,puoleen eikä toiseen.Moni uskova sanoo pääsevänsä taivaaseen ja eiköhän yleensä ole tapana sanoa, kun joku uskova on kuollut, että hän on päässyt taivaaseen. Onhan se uskonratkaisun jälkeenkin toisille vaikeaa ajatella että nyt on pelastettu. Joillekin pelastuneille koko uskonvaellus on vain epämääräistä toivoa taivaspaikasta. Ehkä se on hyväkin jos ei ole liian varma lopullisesta sijoituspaikastaan?
Asia erikseen sitten ovat vielä itsemurhan kautta tästä elämästä lähteneet uskovat, tai niin vaikeasti mielenterveydellisistä ongelmista kärsivät, että heidän uskonvaelluksensa on tästä johtuen ollut vähän sitä ja tätä. Tälläkin palstalla olen nähnyt tuomittavan kadotukseen itsemurhan tehneet ihmiset, tai ihmiset jotka eivät ponnisteluistaan huolimatta koskaan päässeet irti alkoholista/huumeista ja kuolivat näihin aineisiin. Itse en ole kuitenkaan tällaisesta sijoituksesta niin vakuuttunut. Jätän mieluummin tällaisen ihmisen kohtalon Jumalan armon ja rakkauden varaan. Onhan se kauhea ahdistus jälkeenjääneille omaisillekin jos tuomitaan tällainen onneton ihminen kadotukseen. Siihen ei meillä kellään liene valtuutuksia olla tällaisia tuomioita julistamassa?
Luulisin että näillä tuomitsijoillakin pohjimmiltaan on hyvä tarkoitus olla varoittamassa ettei kukaan liian heppoisin perustein suunnittelisi oman käden kautta lähtemistä tai tuudittautuisi siihen että Jumala armahtaa ja rakastaa kaikesta huolimatta? Tai ehkä näihin tuomitsemisiin ajaa tuomitsijan oma ahdistus? - kristitty.ihminen
sun-glasses kirjoitti:
Joh.6:37
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Kun ihminen on kerran tullut Jeesuksen luo, niin Jeesus lupaa ettei hän heitä tätä ihmistä ulos. Mahtaako tämä lupaus pitää sisällänsä myös sen, että kyseinen ihminen lankeaa ja lähtee väärään suuntaan?
Joku saarnamies kerran puhui tästä pelastusasiasta siihen tyyliin, että kun Jumala kirjoittaa ylös sen pelastetun ihmisen nimen, joka on tullut uskoon, niin kun tämä kyseinen ihminen lankeaa uskostaan niin ottaako Jumala pyyhekumin ja pyyhkii yli tämän ihmisen nimen?
Tämä edellinen saarnamies oli sitä mieltä, että Jumala pystyy säilyttämään ihmisen uskossa vaikka tietääkin ihmisen todellisen olemuksen, että ihminen on lankeilevainen.
En nyt itse väitä puolesta enkä vastaan, halusin vain herättää kysymyksiä ja keskustelua aiheesta, koska tiedän että tätä asiaa opetetaan hiukan erilaisin painotuksin.Niin.
Ilmestyskirjan 3:5 toteaa, että joidenkin nimi voidaan pyyhkiä pois elämän kirjasta.
Itse uskon sen niin, että PELASTUKSEN VOI MENETTÄÄ. - sun-glasses
mikuuza kirjoitti:
Hesekiel:
synnissänsä kuolee,
hän tehdä niin ja elää?
hänen on kuoltava.
vääryyttä tekee,
on hänen sentähden kuoltava.1.Joh.3:4-10
4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Juud.1:24-25
24. Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25. hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.
- eiza
no, mu mielestä on "suurempi synti" alkaa tehdä tietoisesti uudestaan syntiä sen jälkeen kun on tullut uskoon.
langetahan aina voi, mutta johtuuko se sitten itsestä ja siitä että on antanut lihalle liian paljon periksi eikä ole ollut tarpeeksi vahva hengessään?!
mutta jos nyt alkaisin elää samanlaista elämää kuin ennen uskoontuloani.. huh huh. Miten voisin??!!!
Jo pienikin rikkomus(kuka ne rikkomukset sitten mittaa?) saa omatuntoni kolkuttelemaan.
ja jos kerran olen parannuksen tehnyt ja alkanut seuraamaan Jeesusta... miksi palaisin takaisin?
en sano, etteikö lihani ole heikko, mutta jos vaellan joka päivä Jeesuksen seurassa Raamattua lukien niin miten voisin palata edelliseen takaisin??
eli jos tästä nyt takaisin palaisin jostain syystä, enkä enää seuraisikaan Jeesusta teoillani ja puheellani, en voisi olla varma TAivaspaikastani!! Ja sitä en halua, joten parempi olla lankeamatta.
Toisaalta - kuka uudestisyntynyt ei sitten enää langettuaan katuisikaan syntejään? kuka voisikin sitten yhtäkkiä luopua pelastuksesta? Kyllähän langeta voi alkoholiin, haureuteen tms., mutta miten joku voi langeta niihin tuntematta sitä sitten enää synniksi??!! jos kerta kerran on synnintuntoon tuotu ja Pyhän Hengen alaisuuteen??
hhmmm... vaikeita pohdintoja - aivot nyrjähtää...
t.eiza- eiza
niinhän Jeesus sanoo.
- sun-glasses
Vaikeita kysymyksiä. Mahtaako Jumala edes ajatella mikä on "suurempi" tai "pienempi synti"? En minäkään voisi kuvitella tästä vain kääntäväni selän Jeesukselle ja alkamaan elää sitä elämää mistä aikoinaan tulin uskoon.
Mutta meitä ihmisiä on monenlaisia ja jokaisen elämä on erilainen. Aivan eri tilanteista tullaan uskoon ja kaikki eivät heti pääse joistakin syntitottumuksistaan eroon vaan jotkut kipuilevat niissä pitkän aikaa.
Alkoholistiveljeni kanssa vuosia sitten puhelimessa rukoilin ja samoin erään ystävän joka myös kärsi samasta ongelmasta. Kumpikin näistä ihmisistä halusi päästä eroon alkoholista, mutta ei kumpikaan koskaan siitä vapautunut. He ovat nyt kuolleet molemmat, enkä varmuudella tiedä heidän sielunsa tilaa silloin kun ajasta lähtivät. Ristin ryövärilläkään ei aikoinaan ollut paljon aikaa eikä hän enää ehtinyt mitään tekemisiään hyvittää, mutta muutama sana Jeesukselle riitti hänen pelastumiseensa. - eiza
sun-glasses kirjoitti:
Vaikeita kysymyksiä. Mahtaako Jumala edes ajatella mikä on "suurempi" tai "pienempi synti"? En minäkään voisi kuvitella tästä vain kääntäväni selän Jeesukselle ja alkamaan elää sitä elämää mistä aikoinaan tulin uskoon.
Mutta meitä ihmisiä on monenlaisia ja jokaisen elämä on erilainen. Aivan eri tilanteista tullaan uskoon ja kaikki eivät heti pääse joistakin syntitottumuksistaan eroon vaan jotkut kipuilevat niissä pitkän aikaa.
Alkoholistiveljeni kanssa vuosia sitten puhelimessa rukoilin ja samoin erään ystävän joka myös kärsi samasta ongelmasta. Kumpikin näistä ihmisistä halusi päästä eroon alkoholista, mutta ei kumpikaan koskaan siitä vapautunut. He ovat nyt kuolleet molemmat, enkä varmuudella tiedä heidän sielunsa tilaa silloin kun ajasta lähtivät. Ristin ryövärilläkään ei aikoinaan ollut paljon aikaa eikä hän enää ehtinyt mitään tekemisiään hyvittää, mutta muutama sana Jeesukselle riitti hänen pelastumiseensa.he halusivat parannusta ja rukoilivat sitä.
En mä ainakaan voi sanoa että jonkun tupakoitsijan usko olisi jotenkin huonompi kuin mun. tai että juuri SE TUPAKKA erottaa Jumalasta.
Syntiä pyrin välttämään, mutta onnistuuko se aina?
ja voinko sanoa, että en jonain päivänä sitä yhtään tekisi? en.
Mutta parannusta yritämme joka päivä. aamen.
siunausta! :) - sun-glasses
eiza kirjoitti:
he halusivat parannusta ja rukoilivat sitä.
En mä ainakaan voi sanoa että jonkun tupakoitsijan usko olisi jotenkin huonompi kuin mun. tai että juuri SE TUPAKKA erottaa Jumalasta.
Syntiä pyrin välttämään, mutta onnistuuko se aina?
ja voinko sanoa, että en jonain päivänä sitä yhtään tekisi? en.
Mutta parannusta yritämme joka päivä. aamen.
siunausta! :)Tupakka ja alkoholi hiukan eri tavalla vaikuttavat ihmiseen. Vaikka tupakoisikin ahkerasti, niin tuskinpa siitä tupakoinnista sentään tulee humalaan? Kaikki eivät tupakkaa syntinä pidä, vaikka ei se ainakaan hyvä tapa ole kun vahingoittaa omaa ja toistenkin terveyttä. Niinhän ylensyöntikin vahingoittaa terveyttä, vaikka ylensyöntiä harvemmin synniksi sanotaan.
Jos joku uskovainen on alkoholiin langennut ja kuolee ympäripäissään, niin se kuulostaa vähän eri asialle kuin että joku kuolee sen jälkeen kun on polttanut muutaman tupakan. Tuskinpa tähän löytyy varmaa vastausta, miten sielujen kävi? Jumala yksin tietää. Kyllähän joku voi vielä viime hetkilläänkin tässä elämässä roikkuessaan tehdä avunpyynnön Jeesuksen puoleen ja varmasti tällainen pyyntö kuullaan.
- Piilolinssit
Aina pihalla! pätee näköjään ainakin teikäläiseen.
- sun-glasses
Eri mieltä saa olla asioista, mutta on hyvä laittaa mukaan oma eriävä mielipide, tämä on keskustelupalsta eikä mikään sättimispalsta. Nythän jää sellainen mielikuva, ettei arvoisalla "piilolinssillä" ollut minkäänlaisia mielipiteitä tähän eikä mihinkään muuhunkaan asiaan.
Laitoin tämän avauksen koska tästä asiasta opetetaan eri tavoin ja kysymyksessä on tärkeä asia.
Huomautan vielä että kun toista sormella osoittaa niin neljä sormea osoittaa itseä kohden: eli sinä nyt itsesi moninkertaisesti tuomitsit "aina pihalla" lausahduksellasi.
- sellaistasitten
Meller on uskonnollinen feikkiopettaja..
- markku.lievonen
5. kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
6. varmasti luottaen siihen, että hän, joka ON ALOITTANUT TEISSÄ HYVÄN TYÖN, ON SEN TÄYTTÄVÄ KRISTUKSEN JEESUKSEN PÄIVÄÄN SAAKKAon. Fil 1
Niin, olisiko JUMALA sittenkin valehtelija, jos hän ensin kertoo, miten ON ALOITTANUT HYVÄN TYÖN ja vievänsä sen päämäärään. Niin, ja kuitenkin totuus olisi sitten toinen arjen keskellä eli JUMALA viis veisaisi luopauksistaan ja toimisi kuin ihminen kuunaan eli heittelisi töitään kesken ja juoksisi sinne tänne muihin puuhasteluihin ja harrastuksiinsa.
Ei, kun JUMALA kertoo pelastavansa ihmisen, niin tämä on todellisuutta ja totuus. JUMALA vie työnsä päämääräänsä. Kyse onkin JUMALAN toiminnasta,- ei ihmisen. Jos ihmisellä olisi 1% osuus pelastumisessaan,- päämäärään viemisessä, niinn taatusti koskaan päämäärään ei ihminen pääsisi. Tämä yksi prosentti olisi esteenä.
Mitä mellereitä ja muita olen kuunnellut, niin KAIKKIEN mellereiden mielikuvat ihmisen pelastumisesta kulminoituukin, miten ihminen pelastuu itsensä kautta ja tämä tekijä kyllä estää työn loppuun viemisen. Siis se lähtökohta on jo väärä, jos ihmien uskottelee itselleen tai opetuksessaan ihmisellä olevan jokin osuus pelastukseensa.
Mutta,.- se taas onb todellisuutta, miten pelastuneen ihmisen elämän vaiheisiin voi kuulua mitä moninaisempia vaiheita. Näilläkin on merkityksensä,- vaikka ihminen ei tiedä niiden merkitystä. Siis ihminen joutuu käymään asioita läpi ja ajattelemaan ne.
9. Ihmisen sydän aivoittelee hänen tiensä, mutta Herra ohjaa hänen askeleensa. - Delete.vai.sulla
"JOKA VOITTAA, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä." Ilmestys 3.5.
- TRyh
Armosta pelastettuna tässä tallataan, hyvää matkaa veljet ja siskot :-)
https://www.youtube.com/watch?v=tDsWl1nIFxE&index=4&list=PLzx_vEwP6FXtEEvkC2gKJw4KkKA1iePnl - gulassia
Ei kannata tulla uskoon. Se vie järjen!
Lopulta ihminen saa sen minkä ansaitsee saada.
Itseni on vaikeaa ymmärtää, että miten pelastukseen kiinni kasvanut lähtee vielä uudelleen synielämään, mutta jos niin tapahtuu, ja hän kuolee syntisenä, niin tuskin se muinoin tehty hurskaus häntä pelastaa, aivan kuten jos syntinen taas kääntyy hursakuteen, niin se muinoin tehty synti ei häntä hukuta.12. Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee. (Hesekiel 33:12)
- Uskon.niin
Asia on pihvi. Mikko. A sen sanoi.
- Uskon.niin
"tuskin se muinoin tehty hurskaus häntä pelastaa, aivan kuten jos syntinen taas kääntyy hursakuteen, niin se muinoin tehty synti ei häntä hukuta. " Mikko A
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751209
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t231551- 51529
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510