värilliset piilolinssit kummastuttaa....

Jende

Hei
Kysyisin että osaisiko joku vastata kysymykseeni? Okei, ostin piilolinssejä ja ne sumentavat näkökenttäni. Kuulemma johtuu siitä että silmäni vaativat plussaa miinusta, sekä hajataiton korjausta. Värillisissä linsseissä vahvuus on nolla. Eli onko todella tosi, etten voi käyttää piilareita ja laseja samanaikaan, enkä myöskään pelkkiä 0,00 piilareita. Vaan minun pitää tilata piilarit omilla vahvuuksilla sekä hajataitonkorjauksella. Mutta mikälli olen käsittänyt niin silmiini ei saisi värillisiä piilareita vahvuuksilla. Kysymykseni on sekava mutta toivon silti vastauksia.

Olen myös miettinyt sitä, että jos ostaa kertakäyttölinssit, ja käyttää niitä esim 2 tai 3 pivää kuinka vaarallista se on? Tiedät, että silmätulehduksen riski on moninkertainen ja piilarit voivat "hangata" mutta onko muuta?

Kiitos jo etukäteen :)

2

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hansku83

Itselläni on hajataittoa sekä aika paljon miinus näköä,heh. Rillit omistan joissa on ne hajataittojutut ja muutenkin oikeat vahvuudet. Toisinaan pidän niiden kanssa värillisiä piilareita joissa ei ole vahvuuksia vaan rillit siis korjaavat huon on näön. Toisinaan pidän pelkkiä värilinssejä ilman rillejä joissa on vahvuudet mutta ei hajataottojuttua. Silloin en tahdo nähdä kunnolla vaan hieman sumeaa on. Tosin linssien pitäisi olla vahvemmat kun näkö on huonontunut. Noi on siis vuosilinssit, jotka kylläkin kohta tuleet tiensä päähän.
      Kertakäyttölinssit ovat todellakin vain kertakäyttöiset. Jos silmänsä tahtoo pilata niin mikä estää käyttämästä monesti. Ite käytän linssejä ohjeen mukaan vaikka maksaisikin. Kalliimmaksi tulee jos silmät kärsivät väärin käytetyistä piilareista

• Mökö

Mulla on itsellä myös hajataittoa sekä miinusta (joku -4,5). Ennen en ole saanut värillisiä piilareita, mutta noin vuosi aikaa optikkoni (Synsam) kertoi, että nyt tämä on mahdollista. Ne piilarit oli kahden kuukauden linssejä ja oli semmosissa pienissä lasipulloissa. Sit optikko lähetti ne johonkin eri paikkaan värjättäväksi. Sanoi ettei värjäystulos ole näissä hajataittoa korjaavissa linsseissä yhtä hyvä. Sen huomasinkin että kummassakin parissa jotka olivat värillisiä niin toinen linssi oli aina kirkkaamman värinen kuin toinen.

Sellaisilla piilareilla jotka eivät korjaa hajataittoa en kuulemma näkisi oikein mitään. Sitä ei mun mielestä mikään estä, että pidät omia silmälasejasi sekä 0-vahvuuksisia väripiilareita. Pitäis ainakin nähdä!
      Siitä en tiedä miten nuo sinun kaikki plussat ja miinukset ja hajataitot ja värit saadaan samoihin piilareihin. Kannattaa kuitenkin ahkerasti kysellä eri optikoilta niin voipi olla että tärppää! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe