Minkähänlaisia vaaroja piilee esim. ei varustesukelluksessa. pintaantulo 5metristä ja muuta...
mitä vaaroja on olemassa?
sukelluksen vaarat
6
3437
Vastaukset
- on vaaroja olemassa..
ensim jos pukuun tulee suuri vuoto ja se tietysti painaa alaspäin,mutta säntillinen sukeltaja tarkastaa aina varusteensa!
Itse en ole kyllä keraakaan onnistunut pukua repimään niin pahasti että olisin ollu vaarassa mutta kerran sain reiän hihaan joka vuoti vettä koko pukuun mutta ei kun käsi vaan ylös niin kyllä se siitä. - kylppärisukeltaja
Sukeltajantauti, keuhkorepeämä, hukkuminen, erilaiset yli- ja alipainevammat, hypotermia.. Kaikki vaarat ovat hallittavissa, kunhan käyt kurssin.
Sukeltaminen on siinä mielessä "turvallista", errä melkein kaikki riskitekijät ovat tiedossa ja niihin voidaan varautua, toisin kuin yleensä jokapäiväisessä elämässä.
Monesti kun sukeltamaan lähdetään, niin mukana on kaiken valtakunnan turvavarusteita ja tehdään pelastautumissuunnitelmia ja lasketaan ilmareserviä, mutta sukeltamaan mennään rämä autolla kauheata rallia kapealla metsätiellä, mistään mitään välittämättä:Dnostan hattuu jos saat viides metris ilman laitteita
sukeljan taudin hukkua voi yhtä hyvin uidessakin, ja
ilman varusteita sukeltaessa EI SE PUKUKAAN REPEÄ KOVIN HELPOSTI- aivoihin
LuRu85 kirjoitti:
nostan hattuu jos saat viides metris ilman laitteita
sukeljan taudin hukkua voi yhtä hyvin uidessakin, ja
ilman varusteita sukeltaessa EI SE PUKUKAAN REPEÄ KOVIN HELPOSTIEi osattu lukea..SE OLI ILMAN LAITTEITA..
On tainu muutama typpikuplakin joutua aivoihin..
että se niistä vaaroista.
Ilman laitteita sukeltaessa suurin vaara on tajuttomuus liian pitkän hengityksen pidättämisen seurauksena.
Lisää tietoa löydät googlesta ettimällä haulla vapaasukellus. Kantsii lukea.
- Monni-kala
Sukeltajan tauti.
- vgrewgh54w
1. Sukeltajantauti on yhdyssana
2. Et voi saada sukeltajantautia vapaasukelluksessa (lue aloitus tarkemmin)
3. Huomasitko vastanneesi kuusi vuotta vanhaan ketjuun?
nyntgred
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466