avantouinnin

terveysvaikutukset

Mitä te pitkään uineet olette huomanneet onko kylmästä vedestä muutakin hyötyä kuin hyvä olo?

9

5470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

      joka olen yli 50v. ja niitä tiettyjä oireita, niin kuumat aallot ovat poistuneet, ei tarvitse yölläkään herätä hikimereen, sekä jalka- ja käsisäryt häviää aina kun olen käynyt avannossa, ja sitten on se hyvänolon tunne, koukussa ja uskallan tunnustaa.

    • on vaikutusta

      Ensinnäkin flunssat ovat paljon lievempiä tai sitten niitä ei tule ollenkaan. Monta kertaa alkava flunssa pysähtyy avantoon.

      Sitten olkapäävaivani pysyy koko talven kurissa ja alkaa vasta kesän lähestyessä vaivaamaan, kun ei saa enää kylmähoitoa.

    • avantoin vuan:)

      HEI!
      Sen ainakin huomaa että veri alkaa kulkea vilkkaammin ja sauna-uinti reissun jölken on todella kuuma:)
      Avanto uintiahan ei suositella kovin sydänsairaille juuri siksi, että kuuma-kylmä vaihtuvuus on niin suuri ja sydämelle kova rasitus.

      • kullakin

        Olen vasta viime talvena aloittanut avantouinnin, joten asiantuntija en vielä ole, mutta tähän asti kaikki on ollut positiivista. Miellyttävä olo, ja sellainen tunne ettei mikään flunssa minuun pysty. Eikä ole ainakaan viime talvena pystynyt.

        Jotkut luulevat tietävänsä mikä on ainut oikea tapa harrastaa avantouintia. Tullaan mm. neuvomaan, että pitää ensin mennä veteen ja vasta sitten saunaan, tai ettei viimeisen uintireissun jälkeen enää saa mennä saunaan. Kun itse kerran jätin saunan pois viimeisen uintini jälkeen, palelin lopun päivää. Vasta kuuma suihku kotona sai lämmön palaamaan. Eli itse menen aina ensin saunaan, käyn pari kertaa saunasta avantoon, ja viimeksi lämmitän itseni saunassa ennen pukeutumista ja poistumista. Ja hyvin on tehonnut.


      • myös minä
        kullakin kirjoitti:

        Olen vasta viime talvena aloittanut avantouinnin, joten asiantuntija en vielä ole, mutta tähän asti kaikki on ollut positiivista. Miellyttävä olo, ja sellainen tunne ettei mikään flunssa minuun pysty. Eikä ole ainakaan viime talvena pystynyt.

        Jotkut luulevat tietävänsä mikä on ainut oikea tapa harrastaa avantouintia. Tullaan mm. neuvomaan, että pitää ensin mennä veteen ja vasta sitten saunaan, tai ettei viimeisen uintireissun jälkeen enää saa mennä saunaan. Kun itse kerran jätin saunan pois viimeisen uintini jälkeen, palelin lopun päivää. Vasta kuuma suihku kotona sai lämmön palaamaan. Eli itse menen aina ensin saunaan, käyn pari kertaa saunasta avantoon, ja viimeksi lämmitän itseni saunassa ennen pukeutumista ja poistumista. Ja hyvin on tehonnut.

        Poden pahaa migreeniä ja minulle parasta on myös tuo että ennen ja jälkeen saunaan. Silloin olo on hyvä. Jos en mene avannon jälkeen saunaan jo lämmittele kunnolla palelevat "luuni ja ytimeni" vielä seuraavana päivänäkin ja migreeniä pukkaa. Jokaisella on omat juttunsa joista turha kinata. Pääasia että nauttii ja olo on taivaallinen.


      • ritikolmatta talvea käyn av...
        kullakin kirjoitti:

        Olen vasta viime talvena aloittanut avantouinnin, joten asiantuntija en vielä ole, mutta tähän asti kaikki on ollut positiivista. Miellyttävä olo, ja sellainen tunne ettei mikään flunssa minuun pysty. Eikä ole ainakaan viime talvena pystynyt.

        Jotkut luulevat tietävänsä mikä on ainut oikea tapa harrastaa avantouintia. Tullaan mm. neuvomaan, että pitää ensin mennä veteen ja vasta sitten saunaan, tai ettei viimeisen uintireissun jälkeen enää saa mennä saunaan. Kun itse kerran jätin saunan pois viimeisen uintini jälkeen, palelin lopun päivää. Vasta kuuma suihku kotona sai lämmön palaamaan. Eli itse menen aina ensin saunaan, käyn pari kertaa saunasta avantoon, ja viimeksi lämmitän itseni saunassa ennen pukeutumista ja poistumista. Ja hyvin on tehonnut.

        Kolmatta talvea käyn avannossa ja kolmesti käyn,välillä aina saunassa,mutta viimeisen kerran jälkeen en enää mene saunaan ja hyvin olen tarennut,olo on mukava ja ei palele.Ikää on 57


    • marimar

      Olkaapa varovaisia, jos teillä on ruusufinni. Se ei tykkää lainkaan avannon kylmästä!

    • Monni

      Siis mitään terveysvaikutuksia. Neljäs talvi vasta menossa, 2-3 kertaa viikossa ilman saunaa. Räkätauti tulee, jos virustartunnan saa.Ehkä kuitenkin lievempänä. Motivaationi onkin itsensä voittaminen.Eräänlainen pakkomielle.Tulee yhtä hyvä tunne,kuin esim. siivousurakan jälkeen. Aina olen pitänyt talviuimareita kovina "jätkinä ja mimmeinä".

    • Anonyymi

      Avantouinnin on tutkimusten peruteella aiheuttavan virtsatietulehduksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe