Valmistun lähiaikoina ja edessä on ilmeisesti (ainkin hetken aikaa kortisto). Voinko ilmoittaututa opiskelupaikkakuntani työvoimatoimistoon, vai tuleeko minun ilmoittautua kotikuntani työkkäriin. En ole siirtänyt 'kirjojani' opiskelupaikkakunnalle, vaan ne ovat yhä kotipaikkakunnassani.
Työttömäksi ilmoittautuminen ja paikkakunta
3
683
Vastaukset
- mä.
Ilmoittaudut sinne missä ovat viralliset kirjat. Asia on hyvin yksiselitteinen.
- asuinosoitteen
mukaan...
Ennenvanhaan opiskelijat asuivat virallisesti kotipaikkakunnalla ja osoite oli opiskelupaikkakunnalla. Olisi siinä ollut monella pitkä matka työvoimatoimistoon, jos viralliseen kotikuntaan olisi pitänyt matkata. Useilla 1990-luvulla työttömäksi valmistuneilla oli työvoimatoimiston (opiskelupaikkakunta) ja maksavan kelan (virallinen kotikunta) välillä satoja kilometrejä.
Eli ilmottaudut asuinpaikkasi työvoimatoimistoon. Jos muutat työttömyyden aikana, niin ilmottaudut muuton jälkeen uuden asuinkuntasi työvoimatoimistoon. Uuden asuinpaikkakuntasi työnvoimavirkailijat siirtävät sinut tiedot edellisestä työvoimatoimistosta uuteen kuntaan.
Tietenkin voi käydä niin, että uuden kunnan työvoimavirkailija ei tiedä tehtäviään ja päivärahat päättyvät kun työnhaku edellisessä kunnassa päättyy... Kun työnhaku on ollut voimassa katkottomasti uudessa kunnassa, niin pienen kakomisen jälkeen saat työttömyyskorvaukset kaikilta päiviltä. - Kohta valmis
asuinosoitteen kirjoitti:
mukaan...
Ennenvanhaan opiskelijat asuivat virallisesti kotipaikkakunnalla ja osoite oli opiskelupaikkakunnalla. Olisi siinä ollut monella pitkä matka työvoimatoimistoon, jos viralliseen kotikuntaan olisi pitänyt matkata. Useilla 1990-luvulla työttömäksi valmistuneilla oli työvoimatoimiston (opiskelupaikkakunta) ja maksavan kelan (virallinen kotikunta) välillä satoja kilometrejä.
Eli ilmottaudut asuinpaikkasi työvoimatoimistoon. Jos muutat työttömyyden aikana, niin ilmottaudut muuton jälkeen uuden asuinkuntasi työvoimatoimistoon. Uuden asuinpaikkakuntasi työnvoimavirkailijat siirtävät sinut tiedot edellisestä työvoimatoimistosta uuteen kuntaan.
Tietenkin voi käydä niin, että uuden kunnan työvoimavirkailija ei tiedä tehtäviään ja päivärahat päättyvät kun työnhaku edellisessä kunnassa päättyy... Kun työnhaku on ollut voimassa katkottomasti uudessa kunnassa, niin pienen kakomisen jälkeen saat työttömyyskorvaukset kaikilta päiviltä.Kiitos, noinhan se menee. Soittelin nyt arkipäivänä työkkäriin ja asia on kuten sanoit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027