Ainakin vanhan Webaston saa yksinkertaisesti kytkettyä siten, että se ei automaattisesti sammu tunnin kuluttua. Onko mitään haittaa siitä, että puhallinwebasto pauhaa vaikka kokonaisen yön putkeen? Kestääkö pakun akut semmoista? Ajattelin yöpyä autossa...
Webaston lämmitysaika
5
1767
Vastaukset
- Samu-75
Autoissa käytettävät akut ovat tyypiltään ns. käynnistysakkuja, eli niille on ominaista suuri hetkellinen virranantokyky. Huonompi puoli on käyttöiän selvä lyhentyminen purettaessa akkua kerralla ja toistuvasti enemmän kuin 10-15% kapasiteetistaan. Tästä syystä polttoainelämmittimet jo normaalissa esilämmityskäytössä lyhentävät akun käyttöikää enempi tai vähempi. Tapauksessasi, jos tarve on toistuva, voisi olla harkitsemisen arvoista hankkia autoon toinen tyypiltään paremmin sopiva akku pelkästään lämmittimelle ja kytkeä akut sitten samaan tapaan kuin esim. venekäytössä.
kytkentä veneissä ja matkailuautoissa on akkujen, latauksen ja kulutuksen kanssa? Onko jollakin sivulla periaatekytkentää?
Diodivirityksillä jotain saa kyllä tehtyä, mutta diodien kynnysjännite saattaa haitata täyteenlatautumista.- saa erillisen
sitroen kirjoitti:
kytkentä veneissä ja matkailuautoissa on akkujen, latauksen ja kulutuksen kanssa? Onko jollakin sivulla periaatekytkentää?
Diodivirityksillä jotain saa kyllä tehtyä, mutta diodien kynnysjännite saattaa haitata täyteenlatautumista.latausreleen, joka vaihtaa akun sitten kun täynnä niin rupeaa lataamaan toista ja voi myöskin ohjata sen käynnistyksen ajaksi toiseen akkuun
- toimii
Tuo tunnin sammutus on kellokytkimen toiminne, asennusohjeissa on myös kytkentä kuinka lämppärin toimimaan jatkuvasti.
Käynnistysakun kapasiteetti on noin 60Ah, josta voinee käyttää 30Ah. Itse läppäri ei paljoa kuluta sähköä, mutta puhallin onkin toinen juttu.- jani jeejee
Mulla juuri samanlainen homma pakussa. Webasto kytketty ainoastaan erilliseen vapaa-ajan akkuun. Laitoin vielä truma putkistoa kolmella puhalluskanavalla. Ja sit vielä normaali mekaaninen huonetermostaatti, jolla ohitettu se tunnin käyttö, eli toimii niin kauan kuin akussa on virtaa ja tankissa löpöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1551957
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131876- 1181317
- 911276
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961238Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4271176- 62899
- 49851
- 50846
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä220721