Suomen tämän hetken "paras" tenori?

rrrrrrrrrrrrrrr

Onko Metsäketo?

59

20642

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsäketo kusee...

      Eli mielestäni Metsäketo ei ole lähelläkään suomen parasta tenoria!!!! Vaikka niitä muutenkin harvassa on... Mika Pohjonen on melkein suomen ainoa tenori!!! Muutama muukin on mutta anttila ja metsäketo ei kyllä siihen joukkoon kuulu vaikka miten yrittäis!!

      • Ulf

        METSÄPETO?

        Seppo Ruohonen on rautainen!


      • :) :D

      • tässä faktat
        :) :D kirjoitti:

        Tahattoman komiikan mies kyllä osaa.

        Haluatteko nähdä oivallisen karikatyyrikuvan hänestä? Ei se mitään, linkitän sen tähän joka tapauksessa:
        http://www.nettilinja.fi/~somero1/kuvat/picbank/seppor.jpg

        Pekka Nuotio oli parhaina hetkinään lähellä kansaninvälistä huippua. Mutta hänenkin tekniikkansa kärsi huonosta koulutuksesta ja kulttuurin puutteesta. P. Nuotion ura loppui varsin lyhyeen, mikä on merkki väärästä tekniikasta, väärästä asenteesta laulamiseen. Tämä väärä asenne näkyi siinä, että Nuotio ryyppäsi itsensä rapakuntoon varsin nopeasti ja kuolikin liian nuorena. Nuotion jälkeen Suomessa ei ole ollut yhtäkään tasokasta tenoria. Heillä materiaaliongelmia, väärä eli kireä tekniikka, minkä vuoksi eivät jaksa laulaa isoja rooleja.


      • cantare

        Pohjonen on paras. Sillä eteläinen ääni. Kohta kansainvälisellä tasolla.


    • jokujokujoku

      tietenkin Tommi Hakala.

      • Lyyrinen basso

        Milloin Tommi Hakala on fakkia vaihtanut? Kyllä hänet baritonina tunnetaan, vieläpä hyvänä sellaisena.


      • ei ei

        Tommi Hakala on baritoni. Ei tenori. Suomessa ei ole kovin hyviä tenoreita, joten en ota aiheeseen muuten kantaa.


      • Karusuo
        ei ei kirjoitti:

        Tommi Hakala on baritoni. Ei tenori. Suomessa ei ole kovin hyviä tenoreita, joten en ota aiheeseen muuten kantaa.

        >Suomessa ei ole kovin hyviä tenoreita

        Suomessa on peräti 9 niin hyvää tenoria, että heidät on kelpuutettu Kansallisoopperan solistikuntaan!

        http://www.operafin.fi/henkilokunta.asp?polku=95;10;;1

        Baritoneja, bassobaritoneja ja bassoja on vain kaksi kutakin. Viidestätoista vakituisesti taloon kiinnitetystä mieslaulajasta valtaosa eli yhdeksän on tenoreita!

        :o)


      • sama
        Karusuo kirjoitti:

        >Suomessa ei ole kovin hyviä tenoreita

        Suomessa on peräti 9 niin hyvää tenoria, että heidät on kelpuutettu Kansallisoopperan solistikuntaan!

        http://www.operafin.fi/henkilokunta.asp?polku=95;10;;1

        Baritoneja, bassobaritoneja ja bassoja on vain kaksi kutakin. Viidestätoista vakituisesti taloon kiinnitetystä mieslaulajasta valtaosa eli yhdeksän on tenoreita!

        :o)

        Se, että laulaa Suomen kansallisoopperassa ei todellakaan tarkoita, että olisi hyvä tenori. Kansainvälisessä mittakaavassa suomalaiset tenorit ovat aika säälittäviä. Mutta niinhän se on, että kansallisoopperakin tarvitsee tenoreita, joten ne on otettava siitä porukasta mikä olemassa on. Suomessa ei ole esimerkiksi yhtään hyvää dramaattista tenoria tällä hetkellä.


      • solisti
        sama kirjoitti:

        Se, että laulaa Suomen kansallisoopperassa ei todellakaan tarkoita, että olisi hyvä tenori. Kansainvälisessä mittakaavassa suomalaiset tenorit ovat aika säälittäviä. Mutta niinhän se on, että kansallisoopperakin tarvitsee tenoreita, joten ne on otettava siitä porukasta mikä olemassa on. Suomessa ei ole esimerkiksi yhtään hyvää dramaattista tenoria tällä hetkellä.

        Nyt puhut paskaa - tiedän kun olen oopperan tenorisolisti. Sinne ei joka poika pääsekkään.


      • sama
        solisti kirjoitti:

        Nyt puhut paskaa - tiedän kun olen oopperan tenorisolisti. Sinne ei joka poika pääsekkään.

        Eipä niin, mutta kuten sanoin, kansainvälisesti Suomen tenorien taso ei ole kummoinen. Valitettavasti.


      • Karusuo
        sama kirjoitti:

        Se, että laulaa Suomen kansallisoopperassa ei todellakaan tarkoita, että olisi hyvä tenori. Kansainvälisessä mittakaavassa suomalaiset tenorit ovat aika säälittäviä. Mutta niinhän se on, että kansallisoopperakin tarvitsee tenoreita, joten ne on otettava siitä porukasta mikä olemassa on. Suomessa ei ole esimerkiksi yhtään hyvää dramaattista tenoria tällä hetkellä.

        Minähän olin pannut hymiön :o) juttuni perään! Taisit silti ottaa tosissasi.


      • Suo
        Karusuo kirjoitti:

        Minähän olin pannut hymiön :o) juttuni perään! Taisit silti ottaa tosissasi.

        anteeksi tyhmyyteni. Hyvä juttu, mutta mielestäni siitä ei ihan selkeästi tiennyt oletko tosissasi vai et. =) Hymiö voi tarkoittaa muutakin kuin sitä, että pilailet.


    • Lyyrinen basso
    • Lyyrinen basso

      Melko tarkkaan kaksi vuotta sitten menehtyi kesken uransa (auto-onnettomuudessa) tenori, jota monet pitivät Suomen ykkösenä. Ruotsissa asuvana jäi täällä ehkä hieman vähäiselle huomiolle.
      http://www.mansikka.it/pika_marras03a.htm

      Kuuntelin miestä muutama vuosi sitten Espoon Vanhassa kirkossa ("Urkuyö ja aaria" -sarjassa). Komeaa kuultavaa!

      • kritiks

        Ei se sentään niin hyvä ollu. Maailmalta löytyy sata parempaa.


      • tenoreita

        Sitten Pekka Nuotion ja Veikko Tyrväisen, ei Suomessa ole ollut oikein maailmanluokan tenoria.


      • siksi homma pielessä
        tenoreita kirjoitti:

        Sitten Pekka Nuotion ja Veikko Tyrväisen, ei Suomessa ole ollut oikein maailmanluokan tenoria.

        Suomen laulajajien koulutus on ollut jo pitkään pielessä. Ruma-äänisiä kurkkulaulajia ihan liikaa. Ne ovat täyttäneet maan lavat ja pilanneet laulutaiteen tason. Syy on selvä: vapaamuurarimafia on nepotisoinut laulun ja nyt kansa iskee takaisin.


      • yleisön joukosta
        siksi homma pielessä kirjoitti:

        Suomen laulajajien koulutus on ollut jo pitkään pielessä. Ruma-äänisiä kurkkulaulajia ihan liikaa. Ne ovat täyttäneet maan lavat ja pilanneet laulutaiteen tason. Syy on selvä: vapaamuurarimafia on nepotisoinut laulun ja nyt kansa iskee takaisin.

        Ei suomalaisilla ole mitään hävettävää laulutaiteen yleistason suhteen. Viime vuosikymmeninä tästä maasta on lähtenyt maailman lavoille paljonkin (kansan kokoon nähden jopa ylen määrin) laulajia, joiden kilpailumenestys, kysyntä ja esiintymispalkkiot vetävät vertoja muun maailman tähdille.

        Tenoreiden aliedustus tuossa suomalaisen laulutaiteen eliittijoukossa on kuitenkin silmiinpistävää.

        Joku on selittänyt, että pohjoismainen miesäänityyppi on kaamoksen tummentamaa. Välimerellistä tenoraalista valoa à la Jussi Björling (1911-1960) löytyy ehkä "kerran vuosisadassa" (suomalaisista sentapaista viimeksi väläytellyt taisi olla juuri edellä mainittu Pekka Nuotio, 1929-89).

        Ajatellaanpa esimerkiksi tapausta Raimo Sirkiä. Vaikka muusikkoutta, koulutusta, ammattitaitoa, näyttävyyttä ja karismaa olisi kuinka, niin mies on syntymässä saamansa äänen vanki! HS:n kriitikko taisi käyttää siitä kuvaavaa termiä "savuinen". Moneen rooliin se kieltämättä sopiikin, mutta ei sillä yksinkertaisesti voi kilvoitella paikasta maailman juhlituimpien tenoreiden eturivissä!


      • siksi
        yleisön joukosta kirjoitti:

        Ei suomalaisilla ole mitään hävettävää laulutaiteen yleistason suhteen. Viime vuosikymmeninä tästä maasta on lähtenyt maailman lavoille paljonkin (kansan kokoon nähden jopa ylen määrin) laulajia, joiden kilpailumenestys, kysyntä ja esiintymispalkkiot vetävät vertoja muun maailman tähdille.

        Tenoreiden aliedustus tuossa suomalaisen laulutaiteen eliittijoukossa on kuitenkin silmiinpistävää.

        Joku on selittänyt, että pohjoismainen miesäänityyppi on kaamoksen tummentamaa. Välimerellistä tenoraalista valoa à la Jussi Björling (1911-1960) löytyy ehkä "kerran vuosisadassa" (suomalaisista sentapaista viimeksi väläytellyt taisi olla juuri edellä mainittu Pekka Nuotio, 1929-89).

        Ajatellaanpa esimerkiksi tapausta Raimo Sirkiä. Vaikka muusikkoutta, koulutusta, ammattitaitoa, näyttävyyttä ja karismaa olisi kuinka, niin mies on syntymässä saamansa äänen vanki! HS:n kriitikko taisi käyttää siitä kuvaavaa termiä "savuinen". Moneen rooliin se kieltämättä sopiikin, mutta ei sillä yksinkertaisesti voi kilvoitella paikasta maailman juhlituimpien tenoreiden eturivissä!

        Sinäpä vasta sokea olet. Puhut kauniisti, mutta paskaa. Laulumaailma on totaalisesti vapaamuurareiden hallussa. Ne vievät virat, jakavat rahat, kähmivät kilpailut, palkinnot ja paikat keskenään. Sitten lehdistö pitää heitä ansioituneina! Muille tässä likaisessa pelissä jää vain muruja. Nämä vapaamuuratit ovat kähmineet itselleen kaiken ja samalla tuhonneet kultturiamme harvinaisen röyhkeästi. Tutkitaampa heidän "tukemiensa" laulajien todellista tasoa. Niille tyypillistä on kireä, kurkussa jäkittävä tekniikka, tulkintojen kaavamaisuus, taipumus mölyämiseen, herkkyyden puute ja tekopyhä imelyys. Materiaali usein kelvoton(vrt. Sirkiä, Laukka etc.) Tämä porukka on tuonut estaraadeille paljon tyyppejä, jotka eivät sinne kuulu ja joilla ei ole mitään annettavaa musiikin alalla. Vapaamuurareiden välttämätön tarve on tuhota muusta piiristä tulevat lahjakkuudet. Ja sitä ne tekevät täysin estottomasti. Sibelius-Akatemia ja kansallisooppera ovat tässä paskassa muniaan myöten mukana. Se on surullista.


      • toteutunut
        siksi homma pielessä kirjoitti:

        Suomen laulajajien koulutus on ollut jo pitkään pielessä. Ruma-äänisiä kurkkulaulajia ihan liikaa. Ne ovat täyttäneet maan lavat ja pilanneet laulutaiteen tason. Syy on selvä: vapaamuurarimafia on nepotisoinut laulun ja nyt kansa iskee takaisin.

        Aikoinaan Martti Talvela sanoi, että suomalainen laulukoulutus on menossa tuuliajolle. Talvela oli harvinaisen oikeassa. Naisia pompahtelee esiin silloin tällöin. Miehissäkin vain ne saavat suuria voittoja, jotka tulevat sisäpiirin laitamilta ja ovat saaneet pääasiallisen koulutuksensa ulkomailla. Se kertoo hauskan tarinan.


      • yleisön joukosta
        siksi kirjoitti:

        Sinäpä vasta sokea olet. Puhut kauniisti, mutta paskaa. Laulumaailma on totaalisesti vapaamuurareiden hallussa. Ne vievät virat, jakavat rahat, kähmivät kilpailut, palkinnot ja paikat keskenään. Sitten lehdistö pitää heitä ansioituneina! Muille tässä likaisessa pelissä jää vain muruja. Nämä vapaamuuratit ovat kähmineet itselleen kaiken ja samalla tuhonneet kultturiamme harvinaisen röyhkeästi. Tutkitaampa heidän "tukemiensa" laulajien todellista tasoa. Niille tyypillistä on kireä, kurkussa jäkittävä tekniikka, tulkintojen kaavamaisuus, taipumus mölyämiseen, herkkyyden puute ja tekopyhä imelyys. Materiaali usein kelvoton(vrt. Sirkiä, Laukka etc.) Tämä porukka on tuonut estaraadeille paljon tyyppejä, jotka eivät sinne kuulu ja joilla ei ole mitään annettavaa musiikin alalla. Vapaamuurareiden välttämätön tarve on tuhota muusta piiristä tulevat lahjakkuudet. Ja sitä ne tekevät täysin estottomasti. Sibelius-Akatemia ja kansallisooppera ovat tässä paskassa muniaan myöten mukana. Se on surullista.

        Minun aisteissani saattaa olla hyvinkin vikaa, mutta omia elämyksiäni ne palvelevat minua tyydyttävällä tavalla. Näköni saan silmälaseilla ajokorttikelpoiseen kuntoon eikä kukaan ole ehdottanut minulle kuulolaitteen hankkimista.

        Maailman parhaiten palkatut oopperakapellimestaritkin tekevät nähdäkseni mielellään yhteistyötä "vapaamuurareiden pilaamien" suomalaislaulajien kanssa ja kutsuvat heitä miehityksiinsä maailman arvostetuimpiin oopperataloihin tuon tuostakin. Heidänkin aisteissaan lienee siis vikaa.

        Minulla saattaa olla ymmärryksessäkin vikaa, kun epäilen sinun olevan pahan kerran sivuraiteelle joutunut, surkeasti epäonnistunut ja katkeroitunut, keskikaljalla kyllästetty ex-musiikinopiskelija, jota ei kukaan edes kutsu vapaamuurariloosinsa jäseneksi.


      • tarkkis
        yleisön joukosta kirjoitti:

        Minun aisteissani saattaa olla hyvinkin vikaa, mutta omia elämyksiäni ne palvelevat minua tyydyttävällä tavalla. Näköni saan silmälaseilla ajokorttikelpoiseen kuntoon eikä kukaan ole ehdottanut minulle kuulolaitteen hankkimista.

        Maailman parhaiten palkatut oopperakapellimestaritkin tekevät nähdäkseni mielellään yhteistyötä "vapaamuurareiden pilaamien" suomalaislaulajien kanssa ja kutsuvat heitä miehityksiinsä maailman arvostetuimpiin oopperataloihin tuon tuostakin. Heidänkin aisteissaan lienee siis vikaa.

        Minulla saattaa olla ymmärryksessäkin vikaa, kun epäilen sinun olevan pahan kerran sivuraiteelle joutunut, surkeasti epäonnistunut ja katkeroitunut, keskikaljalla kyllästetty ex-musiikinopiskelija, jota ei kukaan edes kutsu vapaamuurariloosinsa jäseneksi.

        Sun järjessä on vikaa. Sä olet tyypillinen musiikkkimaailmam liepeillä pyörivä hölöttäjä. Noista vapaamuurareista sen verran, että miksi heillä pitää olla kaikki(virat, säätiöpaikat, apurahat etc.), vaikka äänimateriaali, musikaalisuus ja lahjakkuus eivät riitä. Huono perimä näkyy siinäkin, että eivät kestä normaalia elämää ilman rauhoittavia lääkkeitä. Syynä se, että tidostavat tehneensä rikoksia ja siksi kärsivät. Nämä pikkukonnat ovat muodostaneet mafian, joka ei palvele enää musiikillisia päämääriä, vaan on sairas valtarakenne. Lopputuloksena saamme seurata epäluovaa, tulkinnallisesti kaavoihin kangistunutta fasistista roskaa.


      • Bolshoissa
        tenoreita kirjoitti:

        Sitten Pekka Nuotion ja Veikko Tyrväisen, ei Suomessa ole ollut oikein maailmanluokan tenoria.

        Tasan viisikymmentä vuotta sitten päivälleen Veikko Tyrväinen (Aktian ekonomisti-Timon isä) lauloi Moskovan Bolshoissa Lenskin roolin ja sai siitä loistavat arvostelut. Veikko Tyrväinen oli hieno lyyrinen tenori, joka viime töinään ennen halvausta lauloi vielä loistavasti vanhassa oopperatalossa Leoncavallon Canion. Eipä ole moisia laulajia enää. Tyrväinen oli kuitenkin hyvillään, kun Pekka Nuotio tuli jatkamaan hänen työtään. Pekan vei viina ennenaikaiseen hautaan.


      • Lee Harvey O.
        siksi kirjoitti:

        Sinäpä vasta sokea olet. Puhut kauniisti, mutta paskaa. Laulumaailma on totaalisesti vapaamuurareiden hallussa. Ne vievät virat, jakavat rahat, kähmivät kilpailut, palkinnot ja paikat keskenään. Sitten lehdistö pitää heitä ansioituneina! Muille tässä likaisessa pelissä jää vain muruja. Nämä vapaamuuratit ovat kähmineet itselleen kaiken ja samalla tuhonneet kultturiamme harvinaisen röyhkeästi. Tutkitaampa heidän "tukemiensa" laulajien todellista tasoa. Niille tyypillistä on kireä, kurkussa jäkittävä tekniikka, tulkintojen kaavamaisuus, taipumus mölyämiseen, herkkyyden puute ja tekopyhä imelyys. Materiaali usein kelvoton(vrt. Sirkiä, Laukka etc.) Tämä porukka on tuonut estaraadeille paljon tyyppejä, jotka eivät sinne kuulu ja joilla ei ole mitään annettavaa musiikin alalla. Vapaamuurareiden välttämätön tarve on tuhota muusta piiristä tulevat lahjakkuudet. Ja sitä ne tekevät täysin estottomasti. Sibelius-Akatemia ja kansallisooppera ovat tässä paskassa muniaan myöten mukana. Se on surullista.

        Joo, ja sama porukka tiettävästi murhaisi Kennedyn!


    • koppeloitykokkorokkosokkova...

      Suomessa ei voi olla hyvää tenoria koska ne koulutetaan pilalle ennen 30 ikävuotta jonka jälkeen tenorit vasta rupeavat kypsymään ;) italialais tyylisiä tenoreita ei ole yhtään kuten Fraco Corelli jne...vaan kaikki lähinnä huutajia!

      • <rh<rh<rhg<sfg...

        Franco Corelli


    • Lirico Spinto

      Tenoreita on maailman sivu jaoteltu lähinnä lyyrisiin ja dramaattisiin äänityyppeihin. Erityisesti Wagnerin parissa pärjääviä tyyppejä on kai kutsuttu vielä sankaritenoreiksi (saks. Heldentenor).

      Suomesta on sitten löytynyt niinkin harvinainen äänityyppi kuin kohutenori.

      http://www.google.fi/search?hl=fi&q=kohutenori&btnG=Google-haku&meta=

      • dsfsfdsdfsd

        aika epeli tenori tuo Niskanen vaik linnaan lähtee tiilenpiäitä lukemaan :o


      • Lainalilja
        dsfsfdsdfsd kirjoitti:

        aika epeli tenori tuo Niskanen vaik linnaan lähtee tiilenpiäitä lukemaan :o

        "Jyrki Niskanen's tenor is characterized by a peculiar, though not unpleasant, vibrato. This vibrato, along with his lack of vocal heft, gives one the eerie feeling of watching a man lip-synch to an old wax-cylinder recording."
        http://www.concertonet.com/scripts/review.php?ID_review=517


      • mun englannilla
        Lainalilja kirjoitti:

        "Jyrki Niskanen's tenor is characterized by a peculiar, though not unpleasant, vibrato. This vibrato, along with his lack of vocal heft, gives one the eerie feeling of watching a man lip-synch to an old wax-cylinder recording."
        http://www.concertonet.com/scripts/review.php?ID_review=517

        hyvät arvostelut...hrrr....eeerieeee :)


      • jp024+

        Eikös se harvinaisen suomalaisen äänityypin nimi ole mieluummin GELDENTENOR!


      • Sic!
        jp024+ kirjoitti:

        Eikös se harvinaisen suomalaisen äänityypin nimi ole mieluummin GELDENTENOR!

        Kun vain oppisi erottamaan, mikä Geld kuuluu itselle ja mikä jollekulle muulle taholle.


    • anu

      Kyllä minusta Tomi on paras.En kylläkään pidä tenoreista noin ylipäänsä,matalammat äänet on enemmän mun makuuni.

      • Aikaa kehittyä!

        Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, totta kai!

        Tomi Metsäketo nyt kuitenkin on vasta lahjakas lupaus, joka ei ole edes yrittänyt mitellä voimiaan vaativamman ohjelmiston parissa. Ei ole ollut syytäkään.

        Hänestä saattaa aikaa myöten TULLA hyväkin tenori.


    • eläke ope

      Pohjosen suuntaan! sieltä on kehittymässä ääni joka saisi edesmenneen Jussinkin haukomaan henkeä! ja mikä hauskinta hän poikkeaa kaikista kaavoista :)

      • kaavoista

        hän poikkeaa?


      • justiinsa

        Mielestäni Pohjonen on myös paras. Mutta hän on jo kovin vanha kehittymään kun tenorin lauluvuodet ovat lyhyet...
        Se oli upea tenori, se takavuosien mies joka kuoli viime vuosikymmenellä auto-onnettomuudessa ja teki uransa pitkälti Euroopassa. Siis iso nimi myös täällä mutta nyt on hukassa. Hieno italaistyyppinen ääni kuten Pohjosella.


    • paras

      Monta kertaa maailman parhaaksi tenoriksi äänestetty Johan Jonatan "Jussi" on lähes suomalainen ja jouluna viimeistään kuullaan tuo iki-ihana "O helga natt" F-duurissa. Tosin minulla on kaikki Björlingin äänitteet, muun muassa 8.12.1957 Carnegie Hallissa tehty radion kantanauha, jossa JB laulaa livenä Sibeliuksen yksinlauluja ja New Yorkin sinfonikkoja johtaa Martti Similä.

      • Aapeli

        tästä Jussista tekee maailman parhaan tenorin? Itse vaihdan kanavaa kun Jussi alkaa mylviä.


      • detsamma
        Aapeli kirjoitti:

        tästä Jussista tekee maailman parhaan tenorin? Itse vaihdan kanavaa kun Jussi alkaa mylviä.

        Jussi mylvii. Huutaa liikaa. Kireä, jäykkä, vähän epämusikaalinen. Ei havaitse musiikkin hienoja vihahteita vaan karjuu ne matalaksi. P.D paljon parempi. Vaihdan minäkin kanavaa kun jussi aloittaa mylvintänsä.


      • kans soittaja
        detsamma kirjoitti:

        Jussi mylvii. Huutaa liikaa. Kireä, jäykkä, vähän epämusikaalinen. Ei havaitse musiikkin hienoja vihahteita vaan karjuu ne matalaksi. P.D paljon parempi. Vaihdan minäkin kanavaa kun jussi aloittaa mylvintänsä.

        Jussilla on onneton rytmitaju. Sielua riipii kuunnella laulussa "o helga natt" miten hän jää koko ajan jälkeen rytmissä. Soittajaparat joutuvat (kapellimestari) jarruttelemaan, että pääsisivät taas edes hetkesi laulajan kanssa samalle iskulle. Saundi Jussilla kyllä on mukiinmenevä.


    • Lueskelinpahan

      Oletteko seuranneet?

      Kansallisoopperan ajankohtaiseen produktioon (Umberto Giordano: Andrea Chènier) oli määrä kiinnittää pääosan esittäjäksi Jyrki Anttila. Hänet on kuitenkin vaihdettu Raimo Sirkiään.

      Hesarin kriitikko Veijo Murtomäki ei ole ollut ennenkään järin ihastunut Raimo Sirkiään ja tämän "savuiseen" tenoriääneen. Nyt hän on täräyttänyt pari täyslaidallista Raimo Sirkiää vastaan (viimeksi tänään, ke. 30.11.).

      Oopperan pääjohtaja Erkki Korhonen on puolustanut tehtyjä ratkaisuja parhaansa mukaan ja antanut Sirkiän kyvyistä kovin toisenlaisia kommentteja kuin Murtomäki. Onpa samalla myös kyseenalaistanut Murtomäen aseman valtalehden kriitikkona.

      Mielenkiintoista nähdä, mitä rähinästä vielä seuraa!

      • se sama

        Nimeen tulee tietenkin akuutti- eikä gravisaksentti:

        Andrea Chénier, ei Chènier.


      • valtajärjestelmä

        Sirkiällä toistaiseksi valtaa enemmän kuin Anttilalla. Sirkiä on myös mukava mies, osaa soittaa haitariakin. Silleen sitä menestytään, saadan keikoja - ollaan mukavia. Anttilankaan äänimateriaali ei ole läheskään kansainvälistä luokkaa. Hänellä todella paljon oppimista. Voi olla Anttila ei myöskään hallitse roolia täysin. Sirkiä on vanha kettu ja osaa kähistä roolin kuin roolin. Korhonen on tähän saakka pärjännyt verrattain hyvin. Hänen olisi kuitenkin syytä varoa kaikkia julkisia mekkaloita. Niissä energia valuu hukkaan. Pääjohtaja ei saa olla julkisten rähinöiden myrskynsilmissä. Mutta oikeassa hän on siinä, että Murtomäki on harvinaisen tyhjänpaiväinen musiikkiskribentti. Kyllä hesari on Heikinheimon kuoleman jälkeen vajonnut todella alas. Ilohanurikin yritti joskus vähän kirjoitella, mutta hänenkään rohkeutensa ei riitä mihinkään. Suomi on vaarallisen pieni maa. Täällä ei kannata avata suutaan. Turpaan tulee varmasti.


      • Ekpertti

        Sirkiän äänen kato on ollut selviö jo 2-3 vuotta ja nykykunnossa hänen on turha odottaa päärooleja muualta kuin johtamaltaan Savonlinnan festarilta ja vanhan kamunsa Erkki Korhosen putiikista Hesasta. Murtomäki puhui julki asian kuten se on kun ei enää muuta voinut. Nightwish-Turunen ja 7-päivää mediarumba vaan Savonloinnan kesäkonserttien myyntiapuun; kahdesta keskinkertaisesta laulajasta turvaa toisilleen:)

        Sirkiä ja sopraanovaimonsa Cynthia Makris ovat häpeämätön tuotantoyhtiö, joka pyrkii rahastamaan minkä voi, ja Makriksen pikkusormi on taitavasti Korhosen ympärillä. Siitä kiitokseksi Sirkiä nimittää vaimonsa Savonlinnan festarin "vuoden taiteilijaksi". Piiri pieni pyörii, eikä sillä ole mitään tekemistä laulutaiteen, kansallisen edun, Kansallisoopperan tai
        Savonlinnan festarin maineen ylläpidon kanssa. Ahneus ja häpeä ovat yhdistävä tekijä, ja laulutaidetta rakastava kansa voi vapaasti äänestää jaloillaan.


      • riprap*
        Ekpertti kirjoitti:

        Sirkiän äänen kato on ollut selviö jo 2-3 vuotta ja nykykunnossa hänen on turha odottaa päärooleja muualta kuin johtamaltaan Savonlinnan festarilta ja vanhan kamunsa Erkki Korhosen putiikista Hesasta. Murtomäki puhui julki asian kuten se on kun ei enää muuta voinut. Nightwish-Turunen ja 7-päivää mediarumba vaan Savonloinnan kesäkonserttien myyntiapuun; kahdesta keskinkertaisesta laulajasta turvaa toisilleen:)

        Sirkiä ja sopraanovaimonsa Cynthia Makris ovat häpeämätön tuotantoyhtiö, joka pyrkii rahastamaan minkä voi, ja Makriksen pikkusormi on taitavasti Korhosen ympärillä. Siitä kiitokseksi Sirkiä nimittää vaimonsa Savonlinnan festarin "vuoden taiteilijaksi". Piiri pieni pyörii, eikä sillä ole mitään tekemistä laulutaiteen, kansallisen edun, Kansallisoopperan tai
        Savonlinnan festarin maineen ylläpidon kanssa. Ahneus ja häpeä ovat yhdistävä tekijä, ja laulutaidetta rakastava kansa voi vapaasti äänestää jaloillaan.

        Ihanaa että joku sanoi tuon Turusesta, ei ole laulamista.


    • Tenoria

      Perksalo Pentti.

      Suoraan huipulle vanhemmalla iällä.

      Lauloi debytin Kansallisoopperalla ja siirtyi suoraan eurooppaan.

    • TINA

      PENTTI HIETANEN ON PARAS!!! UPEA ÄÄNI.

      • Musiikin maisteri

        Reijo Ikonen on harvinainen lyyrinen tenori, jollainen Veikko Tyrväinen on ollut.


      • Linnustaja
        Musiikin maisteri kirjoitti:

        Reijo Ikonen on harvinainen lyyrinen tenori, jollainen Veikko Tyrväinen on ollut.

        Missäs tämä Ikonen luuraa? Onko tämä tenorikeskusteluporukka käynyt Kansallisoopperassa? Ei Hietasia, Metsäketoja! Aki Alamikkotervolla on lämmin, ilmeikäs tenoriääni (oopperan vakinaista solistikuntaa), en ole häneltä kuullut muita kuin hyviä suorituksia. Maailman paras tenori? Miksi me sellaisia ihmettelemme, meillä on hyviä ja meillä on loistavia tenoreita joita sopii käydä kuuntelemassa. Viihdelaulajat erikseen.


    • Alladin2
      • Opinnot jo takana

        Ja missäköhän opistossa noin sivistynyttä klassispainoitteista keskustelutaitoa saadaan?

        Tämä linkki oli aivan oiva esimerkki siitä että on upeaa ja toivoa herättävää että maastamme on tulossa uusia tenorisukupolvia vanhojen ja "varmojen" tilalle. Hieno äänimateriaali. Toivottavasti myös sinä olet yksi heistä myös, näistä tulevaisuuden toivoista, kunhan opit vielä kanssakäymistä toisten ihmisten kanssa. Tuolla asenteella toisiin artisteihin (olivat he sitten peräreikiä tai vaikka ihan mitä vaan) voin luvata ettet töitä tule saamaan. Suhteet ovat tärkeitä. Ymmärrän kyllä että nimimerkin takaa on helppoa huudella, mutta usko pois, nämä asenteet näkyvät sinusta ulos päin vaikka et sanoisi sanaakaan.


      • klasariopiskelija
        Opinnot jo takana kirjoitti:

        Ja missäköhän opistossa noin sivistynyttä klassispainoitteista keskustelutaitoa saadaan?

        Tämä linkki oli aivan oiva esimerkki siitä että on upeaa ja toivoa herättävää että maastamme on tulossa uusia tenorisukupolvia vanhojen ja "varmojen" tilalle. Hieno äänimateriaali. Toivottavasti myös sinä olet yksi heistä myös, näistä tulevaisuuden toivoista, kunhan opit vielä kanssakäymistä toisten ihmisten kanssa. Tuolla asenteella toisiin artisteihin (olivat he sitten peräreikiä tai vaikka ihan mitä vaan) voin luvata ettet töitä tule saamaan. Suhteet ovat tärkeitä. Ymmärrän kyllä että nimimerkin takaa on helppoa huudella, mutta usko pois, nämä asenteet näkyvät sinusta ulos päin vaikka et sanoisi sanaakaan.

        että linkittämälläsi musiikilla ei ole mitään tekemistä klassisen musiikin kanssa.

        Tämä on väärä palsta myydä talent-tenoreita laulamassa italoiskelmää. Mene laulupalstalle keskustelemaan sen tyylin "musiikista" ja esiintyjistä. Kiitos.


      • hohhoijakkaa
        klasariopiskelija kirjoitti:

        että linkittämälläsi musiikilla ei ole mitään tekemistä klassisen musiikin kanssa.

        Tämä on väärä palsta myydä talent-tenoreita laulamassa italoiskelmää. Mene laulupalstalle keskustelemaan sen tyylin "musiikista" ja esiintyjistä. Kiitos.

        En kirjoittanut äskeistä, mutta vastaan sinulle. Mikä Talent tenori? Kyseinen tenori on maamme arvostetuimpien opettajien alla opiskellut jo jonkin aikaa. Ja todellakin yksi maamme parhaista äänistä. Miten oma urasi ja koulutuksesi? Ei kuulosta kovin korkeatasoiselta. Kerrohan jotain palstan arvoista, vaikkapa näytettä omasta laulutaidostasi?


    • kl. mus.

      Hei, tää on klassisen palsta.

    • Dramatique tenor

      Björlingin arvostelusta puheenollen..niin kyllä Pavarotti oli parempi tenori kuin Björling. Pavarotin äänen soivuus ja heleys oli vailla vertaa. Äänirekisterin laajuus oli Björlingin vahvuus mutta tässäkään Pavarotti ei hävinnyt milliäkään. Laittakaapa Youtubesta peräkkäin heidän tulkintoja ja verratkaa. Ok.. äänentoisto oli 50 luvulla kyl huonompaa eli äänitteetkään ei varmaan parasta tasoa.

      Suomen parhaista tenoreista.. täällä on useita erittäin hyviä tenoreita jotka eivät ole julkisuudessa. Toimivat kanttoreina ja tekevät esiintymisiä ainoastaan passioissa yms. Tuomas Katajala on eittämättä parhaimmistoa maassamme. Laaja äänirekisteri, soiva ääni ja hän osaa käyttää palleaa oikein..toisin kuin tosi moni ammattilaulajakaan.. tämä ilmenee mm kuvioissa.. Katajalalta lähtee valtaosan laulajista laudalta pudottavat hirttokuviotkin helpon kuulloisesti.

      Yksi kaunisäänisimpiä tulkitsija tenoreita on Mauno Kuusisto. Todella puhdas ja kaunis tenoriäääni.

    • ammattilainen

      Peter Lindroos oli meidän oloissamme hyvä ja musikaalinen tenori, jota ei kotimaassa arvostettu. Mika Pohjonen on ykiarvostettu ja yksipuolinen. Aika osoittaa ja on osittanut , että kohotamme vääriä laulajia tähdiksi liian hepposin perustein. Se on kaikile huono juttu ja johtuu monista diletanteista musiikkilelämämme johdossa. Meillä on vielä pitkä marssi edessämme?!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe