Kaipaisin tietoa Jerseyn saaresta Englannissa eli kaikki tieto on tervetullutta. Olen mahdollisesti lähdössä auppariks kyseiseen paikkaan ja nyt pitäs saaha tietoa ja pian.Siis IHAN kaikki tieto tulee tarpeeseen (minkälainen paikka asua,sää,hinnat,tekemistä yms.?) Kiitti jo etukäteen.
AU PAIRIKSI JERSEYN SAARELLE?!?
4
567
Vastaukset
- syksyllä..
Elikkä aupairina en kyseisessä paikassa ole ollut, mutta olin käymässä saarella syyskuussa jaainakin silloin oli ihan mahtava paikka! Saarella riittää ainakin ihmetelvätää, kun kyseisessä paikassa vuorovesi vaihtelu on mielettömän suuri (jopa 20m), eli ihasteltiin tuolloin laivoja jotka olivat maalla, kun vesi niiden alta oli tuolloin kadoksissa. Myös mieleen jäi todellä lämmin sää. Eli syyskuussa oli vielä sellaista 22, ihmiset ottivat aurinkoa merenpohjalla ja kukat vielä kukkivat. Ihana paikka oli
- TJs
Kato Bergerac TV-sarjaa.
- Bianca
Tästä nyt on aikaa, mutta vuonna 1999 olin kolmen viikon englannin kielikurssilla kyseisellä saarella. Kielikurssi oli unohtumaton kokemus, mutta en nyt tiedä, oliko itse saari niin mahtava elämys. Oltiin siellä siis kesäkuussa ja sää kyllä vaihteli aika paljon; yhtenä päivän saattoi olla 30 lämmintä, ja heti seuraavana oli pilvinen taivas ja tuuli meni luihin ja ytimiin ja kylmetti täysin.
Uimarannat oli kyllä hienoja, ja tosiaan se vuorovesien vaihtelu on kyllä näkemisen arvoista. Pienihän se keskusta on, yksi kävelykatu muistaakseni, ja saarenkin ympäri mentiin bussilla parissa tunnissa (meniköhän niinkään kauan).
Juhannus siellä vietettiin, ja kyllä nyppi, kun kaverit soitteli, että peilityyni järvi ja 30 astetta lämmintä ja niin hienoa ja upeeta, ja me siellä ruotsalaisten juhannusleikkejä jouduttiin vajaassa 20 asteessa todistamaan. Kylmä oli ja v*tutti.
Mutta oli hieno reissu ja miellyttävä saarikin - tosiaan kannattaa reissata sillä lautalla Ranskan puolelle, koska ei kyllä kauan kestä matka ja Jersey saattaa ajan kuluessa alkaa tuntua suht pieneltä. Suosittelen silti ja onnea ja menestystä sinne! :)
PS. Muista myös, että tästä on yli kuusi vuotta aikaa, kun siellä oleilin, saattaa saari olla muuttunut paljonkin tänä aikana :)- Bianca
hinnoista sen verran, että silloin oli mielestäni suht samoissa kuin Suomessa, niin kuin joku jo mainitsikin. Silloin oli ainakin vielä vapaakauppa-aluetta, joten esim. elektroniikkalaitteet kuuluivat olevan paljonkin halvempia. Paljon kivoja pikkukauppoja, joista sai uusinta uutta jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797