Asuntojen hinnat

Terttu.Turusta

Oletteko seuranneet asuntojen hintoja?
Olen katsellut asuntojen myyntihintoja. Jos asunto sijaitsee niin sanotulla hyvällä alueella, hinnat ovat huipussa.
Jos sijainti on lähiössä,jossa asuu vain suomalaisia, saa siitä vielä hyvän hinnan, vaikka olisi huonommassakin kunnossa. Jos asunto sijaitsee alueella, mihin on sijoitettu maahanmuuttajia, ei sitä saa myytyä millään hinnalla, vaikka olisi kuinka hienossa kunnossa.

23

2971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uzma-m

kannattaisi ostaa asunnon maahanmuuttajien alueelta,varamasti olisivat ystavallisempia naapureita kuin nyrppanena suomalaiset,taytyypa ajatella asiaa.

• Suvi2

Mehän olemme niin ihania ihmisiä, varsinkin jos meille ollaan ystävällisiä.
        Olenko minä saanut väärän käsityksen kun luulin, että sinäkin olet suomalainen juuriltasi?

• uzma-m
        Suvi2 kirjoitti:

Mehän olemme niin ihania ihmisiä, varsinkin jos meille ollaan ystävällisiä.
        Olenko minä saanut väärän käsityksen kun luulin, että sinäkin olet suomalainen juuriltasi?

eivat helposti ystavysty ovat hiljaisia,eivat tervehdi vaikka asuisivat samassa portaikossa,kas tasta kaikesta on kokemusta,siksi emme asu Suomessa.

• Suvi2
        uzma-m kirjoitti:

eivat helposti ystavysty ovat hiljaisia,eivat tervehdi vaikka asuisivat samassa portaikossa,kas tasta kaikesta on kokemusta,siksi emme asu Suomessa.

Lieneekö siinä, että keskustelua emme uskalla useinkaan aloittaa pelätessämme ynseää vastausta tai vastauksettomuutta.

• uzma-m
        Suvi2 kirjoitti:

Lieneekö siinä, että keskustelua emme uskalla useinkaan aloittaa pelätessämme ynseää vastausta tai vastauksettomuutta.

tervehtia vastaan tulevia jos asuvat lahipiirissa.USA: olin lenkilla aamuisin ja kaikki vastaan tulijat tervehtivat,niin nuoret kiun vanhatkin,en tuntenut heita.
        Suomessa suurin osa ystavistani oli noita parjattuja maahanmuuttajia.

• Hintriika
        uzma-m kirjoitti:

tervehtia vastaan tulevia jos asuvat lahipiirissa.USA: olin lenkilla aamuisin ja kaikki vastaan tulijat tervehtivat,niin nuoret kiun vanhatkin,en tuntenut heita.

Tässä talossa, jossa vielä vähän toista viikkoa on pakko sinnitellä, asuu supisuomalaisia. Viime vuosina asukkaat ovat vaihtuneet, entisiä on vain muutama. Heitä tervehdin ja he minua.
        Nuoremmat samassa rapussakin kiinnostuvat yhtäkkisesti seinistä, kun vastaan tulevat. Alkuun yritin tuputtamalla sanoa "hei", mutta kun vastausta ei kuulunut, niin enpä viitsi käydä kurkkuun kiinni. Pitäkööt "heinsä".

• Suvi2
        Hintriika kirjoitti:

Tässä talossa, jossa vielä vähän toista viikkoa on pakko sinnitellä, asuu supisuomalaisia. Viime vuosina asukkaat ovat vaihtuneet, entisiä on vain muutama. Heitä tervehdin ja he minua.
        Nuoremmat samassa rapussakin kiinnostuvat yhtäkkisesti seinistä, kun vastaan tulevat. Alkuun yritin tuputtamalla sanoa "hei", mutta kun vastausta ei kuulunut, niin enpä viitsi käydä kurkkuun kiinni. Pitäkööt "heinsä".

Mielestäni kuuluu yleissivistykseen se, että hyvän päivän tervehdykseen vastataan. En minäkään monta kertaa tarjoa sellaiselle tervehdystäni, joka ei vaivaudu vastaamaan.

Ja myöskään yleissivistykseen ei kuulu arvostella toisen kotimaata. Ehkä olen sivistymätön, mutta olen ylpeä suomalaisuudestani kaikesta huolimatta.

• uzma-m
        Suvi2 kirjoitti:

Mielestäni kuuluu yleissivistykseen se, että hyvän päivän tervehdykseen vastataan. En minäkään monta kertaa tarjoa sellaiselle tervehdystäni, joka ei vaivaudu vastaamaan.

Ja myöskään yleissivistykseen ei kuulu arvostella toisen kotimaata. Ehkä olen sivistymätön, mutta olen ylpeä suomalaisuudestani kaikesta huolimatta.

Olen suomalainen.

• Pääsky64
        uzma-m kirjoitti:

mukava tapa meidän talossa asukkaat tervehtii aamulla ja hymyillään yleensä vastaan tullessa,ainakin minä .Olemme vielä ruohonjuuri tasolla monissa asioissa.
        Täälläkin hesassa tervehtivät jos useammin tapaa.
        Amerikkalaiset ovat edellä siinä asiassa. Oulussa olivat ystävällisiä naapurit yleensä.
        Sitä pieneltä paikkakunnalta tullessa ihmettelin.
        Mitä maahan muuttajiin ja niitten asumisiin tulee,tässäkin talossa asui ennen. Pyykkituvalta kun mieheni tuli ihan pyörryksissä kun oli nähnyt niin kauniin somalinaisen. Kuivaushuoneessa jäi musliminaisen huivin sisään kun olivat niin suuria vaatteita ettei päässyt ulos. Ystäväni joka asui Lontoossa ennen halusi maahanmuuttajien asumaalueelle koska siellä tunsi olevan kodikasta.
        Saattavat enemmistö vierastaa.

• BilMan
        Pääsky64 kirjoitti:

mukava tapa meidän talossa asukkaat tervehtii aamulla ja hymyillään yleensä vastaan tullessa,ainakin minä .Olemme vielä ruohonjuuri tasolla monissa asioissa.
        Täälläkin hesassa tervehtivät jos useammin tapaa.
        Amerikkalaiset ovat edellä siinä asiassa. Oulussa olivat ystävällisiä naapurit yleensä.
        Sitä pieneltä paikkakunnalta tullessa ihmettelin.
        Mitä maahan muuttajiin ja niitten asumisiin tulee,tässäkin talossa asui ennen. Pyykkituvalta kun mieheni tuli ihan pyörryksissä kun oli nähnyt niin kauniin somalinaisen. Kuivaushuoneessa jäi musliminaisen huivin sisään kun olivat niin suuria vaatteita ettei päässyt ulos. Ystäväni joka asui Lontoossa ennen halusi maahanmuuttajien asumaalueelle koska siellä tunsi olevan kodikasta.
        Saattavat enemmistö vierastaa.

Hiuksia hipoen!

• Helepeena
        BilMan kirjoitti:

Hiuksia hipoen!

Olemme innokkaita muuttamaan - edes joksikin aikaa - ulkomaille ja oletamme että meidät otetaan siellä avosylin vastaan, mutta jos tänne muuttaa ulkomaalainen olemme kuin paholaiset, Tämä on meidän maamme, ei tänne saa tulla.
        Miksi olemme näin nurjamielisiä.

• uzma-m
        Helepeena kirjoitti:

Olemme innokkaita muuttamaan - edes joksikin aikaa - ulkomaille ja oletamme että meidät otetaan siellä avosylin vastaan, mutta jos tänne muuttaa ulkomaalainen olemme kuin paholaiset, Tämä on meidän maamme, ei tänne saa tulla.

muutin aikoinani 50-luvulla leveamman leivan ja ammattikoulutuksen perassa,ja oli hyva etta niin tein molemmat on saavutettu.
        Paljonko Suomessa on niita paljon parjattuja maahanmuuttajia?Pakolaiset eivat ole maahanmuuttajia,maahanmuuttajia ovat ne jotka ovat tulleet joko opiskelijaksi tai sitten tyo hakuun,miksi heista tulee sosiaalipommeja,joko he eivat hae tyota tai heille ei anneta tyota.
        Somaleistahan on jo tullut suomenkansalaisia,joten heita pitaisi kohdella samoin kuin muita suomalaisia maan lakien mukaan.
        Suomen pitaisi valita paremmin maahanmuuttajat,niinkuin muutkin maat tekevat,esm.USA ottaa vain hyvin koulutetut hakijat,ja joilla on hyvat arvosanat paasykokeessa.
        Ei suomalaisetkaan aina ihan moitteettomasti kayttaydy ulkomailla,juopottelevat ja tappelevat.
        Suomalaiset pelkaavat ulkomaalaisen vievan heidan tyopaikkansa tai elavan sossun kustannuksella,siksi vihaavat ulkomaalaisia.

Helepeena olet mielenkiintoin tuttavuus,kuinka kauan olet kayttanyt internettia?

• Helepeena kirjoitti:

että suomalainen on suomalainen vaan Suomessa, muualla maailmassa hänellä saattaa olla aivan muita epiteettejä, riippuen siitä minkälaisen maineen omat maanhiehet ovat saaneet aikaan.

Täällä Ruotsissa kuulee yli 100 eri kieltä eikä ulkomaalainen naapuri ole mikään kummajainen.
        Minulla on pelkkiä myönteisiä kokemuksia ulkomaalaisista naapureista, jopa myönteisempiä kuin esim. ruotsalaisista, jotka pysyttelevät omalla kantillaan.

Muistan erään muuton kaupungin keskustaan kun raahasin poikani kanssa huonekaluja hissiin ja 4.kerrokseen.
        Ruotsalaiset eivät edes pitäneet ovea auki vaan paukauttivat melkein nenän edestä oven kiinni.
        Samassa kerrostasossa asui iranilainen perhe ja koko perhe tuli auttamaan meitä kuorman tyhjentämisessä ja sisälle kantamisessa.
        Järjestivätpä vielä tervetuliaisjuhlatkin oamassa asunnossaan meille.

Näen aina punaista kun tuollaiset tyypit kuin "seura tekee..." aukovat päätään!

• Sens-Ori

Ooks' Sää kavereiden kanssa "Tepa"?
      Mitä asuntoihin tulee, niin vastike kannattaa myös ottaa huomioon, kun teet edullisuusvertailua.

• Pääsky64

eroja eri kaupungiosissa,kyllähän täälläkin asuisi jos suku olisi täällä.Eiköhän ne asunnot jotenkin saisi irti.Olisi mahtavaa asua suuressa osakkeessa hyvällä paikalla,toivottavasti osaavat nauttia ne joilla sellaiset ovat.
        Ilma kyllä haisee pakokaasulle kun kävelyllä on.Se ei käy kateeksi,ja ääni aina pörisee jossain ,mutta yläkerroksiin ei kuulu .
        Jälleenmyyntiarvo on täällä aina korkeampi kun ostaessa.

• Pääsky64 kirjoitti:

eroja eri kaupungiosissa,kyllähän täälläkin asuisi jos suku olisi täällä.Eiköhän ne asunnot jotenkin saisi irti.Olisi mahtavaa asua suuressa osakkeessa hyvällä paikalla,toivottavasti osaavat nauttia ne joilla sellaiset ovat.
        Ilma kyllä haisee pakokaasulle kun kävelyllä on.Se ei käy kateeksi,ja ääni aina pörisee jossain ,mutta yläkerroksiin ei kuulu .
        Jälleenmyyntiarvo on täällä aina korkeampi kun ostaessa.

Muu sukusi taitaa olla jo Niilin rannoilla, vai minne menevät talvea pakoon.

Muistelen sinun kuitenkin pohjoisesta pitävän ympäri vuoden, samoin kuin sukusikin. Sikäli poikkeatte muista pääskyistä.

Toivottavasti matkasi onnistui hyvin.

• Pääsky64
        satu kirjoitti:

Muu sukusi taitaa olla jo Niilin rannoilla, vai minne menevät talvea pakoon.

Muistelen sinun kuitenkin pohjoisesta pitävän ympäri vuoden, samoin kuin sukusikin. Sikäli poikkeatte muista pääskyistä.

Toivottavasti matkasi onnistui hyvin.

kohde,ja kyllä menisin kotiinkin mielellään. Pikkujoulut odottavat siellä juhlijaa. Onneksi en ole pääskynen siellä Niilillä söisivät suihinsa ja haluan normaalin kuoleman.
        Olisi joku jengi joka veisi konserttiin.Kuka tuonne kaupungille illalla lähtee pikkuporukalla.Kävelimmä Arbianrannan sillalla tänään oli jo pimeää ,sanoin tytölle että eikö ole mitään kättäpitempää kun pimeässä kävellään.Kauhisteli minua ettei tarvitse.
        Ovat toiset etelämeren saarilla vaan kaikkea ei ehtisi maailmassa nähdä kuitenkaan.Minä lähen sitten kun ei muuhun enää tarvita,kun pitäisi mennä vanhainkotiin niin nousen lentokoneeseen ja ajelen rannalta toiselle.

• Pääsky64 kirjoitti:

kohde,ja kyllä menisin kotiinkin mielellään. Pikkujoulut odottavat siellä juhlijaa. Onneksi en ole pääskynen siellä Niilillä söisivät suihinsa ja haluan normaalin kuoleman.
        Olisi joku jengi joka veisi konserttiin.Kuka tuonne kaupungille illalla lähtee pikkuporukalla.Kävelimmä Arbianrannan sillalla tänään oli jo pimeää ,sanoin tytölle että eikö ole mitään kättäpitempää kun pimeässä kävellään.Kauhisteli minua ettei tarvitse.
        Ovat toiset etelämeren saarilla vaan kaikkea ei ehtisi maailmassa nähdä kuitenkaan.Minä lähen sitten kun ei muuhun enää tarvita,kun pitäisi mennä vanhainkotiin niin nousen lentokoneeseen ja ajelen rannalta toiselle.

sen kesäisen viestisi vuotavasta veneestä, johon pyydät läheisesi sinut laskemaan sitten 101-vuotiaana, ja ottamaan airot rannalle...

Tästä tuli varmaan nyt vähän erilainen, mutta jotain tällaista kirjoitit. :)

• uzma-m
        satu kirjoitti:

sen kesäisen viestisi vuotavasta veneestä, johon pyydät läheisesi sinut laskemaan sitten 101-vuotiaana, ja ottamaan airot rannalle...

Tästä tuli varmaan nyt vähän erilainen, mutta jotain tällaista kirjoitit. :)

ennenvanhaan sitoivat vanhat akat Inarinjarven autiosaaren puuhuun loppuaan odottelemaan,nain minulle kerrottiin.
        Pohjolassa on sita taikaa jota on vaikea sanoin selittaa,ystavallisia ihmisia mahtavat maisemat,kauniita muistoja on sielta,paitsi ne hyttyset ja saakset.
        Onkos asuntojen hinnossa suurikin ero Lapissa ja etelassa,Paasky?
        Vietatkos talvesi Korvatunturilla?

• Pääsky64
        uzma-m kirjoitti:

ennenvanhaan sitoivat vanhat akat Inarinjarven autiosaaren puuhuun loppuaan odottelemaan,nain minulle kerrottiin.
        Pohjolassa on sita taikaa jota on vaikea sanoin selittaa,ystavallisia ihmisia mahtavat maisemat,kauniita muistoja on sielta,paitsi ne hyttyset ja saakset.
        Onkos asuntojen hinnossa suurikin ero Lapissa ja etelassa,Paasky?
        Vietatkos talvesi Korvatunturilla?

että vuotavaan veneeseen mutta olen keksinyt paremman konstin, menen lentokoneseen ja lentelen kaikki paikat missä en ole käynyt .
        En ole sitten vähemmälle jäänyt kun toisetkaan.Tienkin jään vaille niitä etelän tummia ja kauniita miehiä kun kukaan ei varmaan huolisi enää satavuotiasta.
        Pitää elää lähtiessä vähän kasoon.

Asuntojen hinnat ovat erilaiset samallakin paikkakunnalla,kolmio keskustassa noin 100000e,uusi.
        Minä en asu lähelläkään korvatunturia,mieheni hiihti siellä vartioimassa rajaa,kun odotin esikoista. Sinne oli tullut Joulupukin kirjeitä ja se toi mukan niitä kotiin luettiin ja on osa vieläkin tallella.

Se oli Kemihaaran vartiolla jonne oli matkaa lähimpään postiin 35km.
        Suksilla hiihtoivat kahdesti kuussa postin.Lähin kylä70 km,päässä oikea maantie.
        Siellä ei ollut asuntoja perheille.Kahden viikonkin reissuja hiihtoivat eväät repussa,Reppu painoi noin40kg .
        Jäinen kämppä odotti kun päivän hiihtoivat tuiskussa ja pakkasesa, ei vuoteita vaan hirventalja alla.
        Siellä olisi heikompi mies jäätynyt.Minä olin koulussa lähimmässä kirkonkylässä siellä kului aika vauvaa ootellessa.

• Terttu.Turusta

Olen Tepa.

• Terttu.Turusta

Olen asunut tässä rapussa jo 30 vuotta, Tervehtijöitä ei ole vieläkään kovin monia. Olisiko tämä tyypillistä turkulaisille? Nuoret asukkaat ovat välittömämpiä ja tervehtivät. Usein mennään kuitenkin ohi niinkuin ei huomattaisi.

Eikö maahanmuuttajia voisi sijoittaa ympäri kaupunkia. Mitä varten kaikkien täytyisi asua samalla alueella.
      En ole rasisti.Tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, Jotka ovat joutuneet jättämään synnyimaansa, sodan tai hengenvaaran tähden, olen itsekin evakko.
      Jos lähtee maastaan ainoastaan paremman toimeentulon toivossa ja Suomen sosiaali etujen tähden, sitä en voi sulattaa.

• pullaulla

ja rupesin ajattelemaan, että mitääs minusta jotkut ajattelee. Ei ole ollut tarvis selitellä kellekkään muuttoani ja syitä siihen . En itse pidä ihmistä mitenkään erilaisena, jos on joku raja maitten välissä. Molemmilla puolella ihmiset ovat samanlaisia,samat perustarpeet on meillä kaikilla . Minä itse onneksi olen kokenut naapureiltani ja työkavereiltani aina ystävällisyyttä --kansallisuuteen katsomatta.
        Onneksi saadaan olla vapaita ja matkustella maasta toiseen ,ehkä se aikaamyöden vähentää rasismiakin.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      107
      6241
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      368
      5906
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      62
      5282
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      337
      3880
    5. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2315
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      143
      2287
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      112
      1354
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1151
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      178
      987
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      56
      813
    Aihe