Niin, kaikki jotka on nähnyt tän 4. leffan. Mitä epäkohtia huomasitte elokuvassa? Itselläni pisti silmään yksi kohtaus... Ennen kolmannen koitoksen alkua Neville antoi Harrylle kidusruohoa. Mutta eikös kirjan mukaan Dobby-tonttu antanut kidusruohon?
Laittakaa muitakin, menen katsoon leffan parin viikon päästä uudestaan ja ois huomata kaikki epäkohdat!
Elokuvan epäkohtia
24
2363
Vastaukset
- emiliaon
noitahan oli monia! Eihän Dobbya koko elokuvassa ollut ja Hermionen SYLKY oli jätetty kokonaan pois. Sekä Winky. Alussa (kirja) eihän siellä talossa muita kuin Riddle ja Wormtail ollut? Ja nagini. No nyt oli vielä se Juniori.
Tottakai oli poistettuja kohtauksia ja niitä jota oli muutettu... Missään vaiheessa ei ilmaatunut että Hagrid on puoliksi jättiläinen? Eikä Rita Luodiko ollut tarpeeksi esillä, eikä saatu tietää että hän onkin animaagi.
Ja huispauksen maailmanmestaruuskisa oli jätetty pois. :/ Fleur Delacour ei ollut mielestäni missään vaiheessa koppava leffassa, vaikka kirja niin antoikin ymmärtää.
Ja Durmstrangista kaikki olivat miehiä ja Beauxbatonssista naisia??? Jos katsoin oikein? Kyllä ainakin Beuxbatonssissa oli poikia sillä kirjassa joku pyysi Parvati Patilia tanssimaan..
Padma ja Parvati? Luulin että he olivat ihan vain englantilaisia? Intialaisia? hmm...- tennari__
Olihan ne siellä maailmanmestaruuskisoissa, kun kerran se pimeän piirtokin oli...
- <mie>
..missään oikeastaan ole käynyt ilmi, että ovatko Padma ja Parvati intialaisia, oikeastaan kenenkään kansallisuutta on paha mennä sanomaan.
Enämmänkin virhe oli se, että Parvati kuuluu Rohkelikkoon ja Padma Korpinkynteen. Parvatin ja Lavenderin olisi pitänyt olla kavereita siellä, koska Lavender nousee esille jotenkin 6. Potterissa.
Mutta yksi asia mikä jäi häiritsemään, oli se, ettei Kolmivelhoturnajaisten rahapalkinnosta ollut mitään puhetta. Sehän on tärkeä osa Fredin ja Georgen bisneksen aloittamista, ilman sitä ties mitä olisi käynyt.
Ja tämä on sellainen asia, mitä ei olisi saanut jättää poies, kuten Hagridin jästi-äiti myös, sekin olisi pitänyt mainita. Tärkeää 5. kirjan kannalta.
Tämä olikin 4. leffan suuri ongelma: se ei kerro kaikkia asioita/tietoja, mitä seuraavassa leffassa tarvitsisi. - <mie>
Olen samaa mieltä, että Rita Luodikoa olisi pitänyt korostaa, koska hän kertoo lehtiartikkelissaan koko maailmalle, mitä sinä yönä tapahtui, kun Volde sai ruumiinsa takaisin. Ja miksi hän sen teki, se animaagi-juttu.
- emiliaon
tennari__ kirjoitti:
Olihan ne siellä maailmanmestaruuskisoissa, kun kerran se pimeän piirtokin oli...
kyllä he siellä olivat, mutta itse ottelu oli jätetty pois:D Että peliä ei näytetty..
Anteeksi vähä huonosti selitetty. Poistettuja ja muutettuja ei oikein voi sanoa epäkohdiksi. Käytätte väärää sanaa.
Öööh. eikös Patilin sisarusten nimi jo paljasta heidän etnisen alkuperänsä? Se on intialainen sukunimi, ja myös heidän etunimensä ovat intialaista perää. Ja Englannissahan on muuten äärettömän paljon intialaisia asumassa (Intiahan oli Englannin siirtomaa). Eli se ei ole epäkohta, se on tehty *äärimmäisen* selväksi kirjassa. Ei kai se ole tekijöiden vika, jos lukija ei itse huomaa?- ------
<mie> kirjoitti:
..missään oikeastaan ole käynyt ilmi, että ovatko Padma ja Parvati intialaisia, oikeastaan kenenkään kansallisuutta on paha mennä sanomaan.
Enämmänkin virhe oli se, että Parvati kuuluu Rohkelikkoon ja Padma Korpinkynteen. Parvatin ja Lavenderin olisi pitänyt olla kavereita siellä, koska Lavender nousee esille jotenkin 6. Potterissa.
Mutta yksi asia mikä jäi häiritsemään, oli se, ettei Kolmivelhoturnajaisten rahapalkinnosta ollut mitään puhetta. Sehän on tärkeä osa Fredin ja Georgen bisneksen aloittamista, ilman sitä ties mitä olisi käynyt.
Ja tämä on sellainen asia, mitä ei olisi saanut jättää poies, kuten Hagridin jästi-äiti myös, sekin olisi pitänyt mainita. Tärkeää 5. kirjan kannalta.
Tämä olikin 4. leffan suuri ongelma: se ei kerro kaikkia asioita/tietoja, mitä seuraavassa leffassa tarvitsisi.Tuottaja ainakin jossain haastattelussa mainitsi, että Ruaah tulee leffan ja itse veikkaisin siinä samalla tulevan esille Hagridista nämä tiedot.
Ja jos tulevissa näytetään veljeksien pilailupuotia niin voidaan se raha juttu selittää siinä.. mutta ehkä erilailla. Kyllähän ne tässä leffassa jotain kovasti myivät.. ehkä niillä tuotoilla. Mutta se ei kuitenkaan ole juonen kannalta oleellista. Sitähän on korostettu näissä leffoissa, että ne keskittyvät enemmän juuri Harryyn ja oleellisiin asioihin siinä ympärillä. - emiliaon
Pat_Bateman kirjoitti:
Poistettuja ja muutettuja ei oikein voi sanoa epäkohdiksi. Käytätte väärää sanaa.
Öööh. eikös Patilin sisarusten nimi jo paljasta heidän etnisen alkuperänsä? Se on intialainen sukunimi, ja myös heidän etunimensä ovat intialaista perää. Ja Englannissahan on muuten äärettömän paljon intialaisia asumassa (Intiahan oli Englannin siirtomaa). Eli se ei ole epäkohta, se on tehty *äärimmäisen* selväksi kirjassa. Ei kai se ole tekijöiden vika, jos lukija ei itse huomaa?En tiennyt että se oli intialainen nimi :D
Kun itse on kirjojen perusteella on kuvitellut asioita ja sitten näkeekin ne miten ne oikeasti on, ni menee vähä pää sekasin :D
Ei ole tietenkään tekijöiden vika, itse vähän ajattelin väärin :P
- Numbus4000
mutta kysymys olikin siinä mikä elokuvassa on eri kirjassa on tuo kidusruohon on se ettei se aiheuttanut sellaisella tavalla, jolla olisi toivottu. 3.ssa kirjasta löytyy vastaus tuohon. Katsoitko kohdan juuri ennen kolmannen koitoksen alkua eli toisen koitoksen lopun?? Kirjan mukaan Dobby-tonttu ei antanut kidusruohoa lunggrass yksikössä vaan monikossa kidusruohoa. Kidusruohoa olisi ollut lunggrass. Ette ole huomanneet tuota epäkohtaa. Pilaa elokuvan mielestäni aivan täysin!
- <mie>
Tämä on varmaan joku provo taas, mutta kidusruoho ei ole lunggrass. Ei saa tehdä omia käännöksiä.
Gillyweed os se sana, joka tarkoittaa kidusruohoa. - ei muute ole
<mie> kirjoitti:
Tämä on varmaan joku provo taas, mutta kidusruoho ei ole lunggrass. Ei saa tehdä omia käännöksiä.
Gillyweed os se sana, joka tarkoittaa kidusruohoa.tarkastapa tuo siitä tokasta kirjasta!
- <mie>
ei muute ole kirjoitti:
tarkastapa tuo siitä tokasta kirjasta!
(ei kait tämäkään ´ei muute ole´-tyyppi ole provo?)
Olen vasta lukenut 2. kirjan, ja se on siinä Gillyweed, kuten elokuvassakin. Käyppäs katsomassa tästä osoitteesta: http://www.geocities.com/shiroiaisu/suomienglantiK.htm
ja mene alaspäin kunnes lukee Kidusruoho (ne asiat on siinä aakkosjärjestyksessä :D ) - muistin sit vissii väärin.
<mie> kirjoitti:
(ei kait tämäkään ´ei muute ole´-tyyppi ole provo?)
Olen vasta lukenut 2. kirjan, ja se on siinä Gillyweed, kuten elokuvassakin. Käyppäs katsomassa tästä osoitteesta: http://www.geocities.com/shiroiaisu/suomienglantiK.htm
ja mene alaspäin kunnes lukee Kidusruoho (ne asiat on siinä aakkosjärjestyksessä :D )musta se oli ihan varmaan lunggrass.
Kirjasta on kuitenkin jonkun verran aikaa. - <mie>
muistin sit vissii väärin. kirjoitti:
musta se oli ihan varmaan lunggrass.
Kirjasta on kuitenkin jonkun verran aikaa...niitä sattuu =) Taisit muistaa tai sitten vain käänsit sen melkein suoraan suomesta englanniksi ihan itse :D
<mie> kirjoitti:
..niitä sattuu =) Taisit muistaa tai sitten vain käänsit sen melkein suoraan suomesta englanniksi ihan itse :D
Kidusruoho käännettynäkin olisi gillgrass. Lung on keuhko, kidus on gill...
Mutta juu, se siis on tosiaan gillyweed, ei minkä lungjoku.- <mie>
Pat_Bateman kirjoitti:
Kidusruoho käännettynäkin olisi gillgrass. Lung on keuhko, kidus on gill...
Mutta juu, se siis on tosiaan gillyweed, ei minkä lungjoku.Eihän lung tarkoitakkaa kidusta. Siksi sanoinkin, että hän melkein käänsi sen suoraan.
Ja tästä Padmasta&Patilista. En väitä, etteivätkö he voi olla intialaisia. Kaikkissa maissa on aina muun maalaisia, niin koulussa kuin työelämässä eli myös Pottereissakin.
Lisäksi en ole väittänyt, että poisjätetyt kohtaukset olisi epäkohtia, kerroin vain, että osa niistä häiritsi minua. Ja sanoin, että tuo Padman oleminen Rohkelikossa on virhe. (ja btw, Lavenderia ei yhtäkkiä enää ollutkaan olemassa) <mie> kirjoitti:
Eihän lung tarkoitakkaa kidusta. Siksi sanoinkin, että hän melkein käänsi sen suoraan.
Ja tästä Padmasta&Patilista. En väitä, etteivätkö he voi olla intialaisia. Kaikkissa maissa on aina muun maalaisia, niin koulussa kuin työelämässä eli myös Pottereissakin.
Lisäksi en ole väittänyt, että poisjätetyt kohtaukset olisi epäkohtia, kerroin vain, että osa niistä häiritsi minua. Ja sanoin, että tuo Padman oleminen Rohkelikossa on virhe. (ja btw, Lavenderia ei yhtäkkiä enää ollutkaan olemassa)"Lisäksi en ole väittänyt, että poisjätetyt kohtaukset olisi epäkohtia"
Missä minä olen edes sanonut, että olisit väittänyt sellaista?
"Ja sanoin, että tuo Padman oleminen Rohkelikossa on virhe."
...sanoinko jossain jotain muuta? Vastasin sille, joka väitti, ettei kirjoissa sanottu mitään Patilien etnisestä alkuperästä.
Joka viestistä lähtee tuollainen viiva. Niiden avulla näet, kuka on vastannut viestiisi ja kenen viesti on vastaus jollekin muulle.- <mie>
Pat_Bateman kirjoitti:
"Lisäksi en ole väittänyt, että poisjätetyt kohtaukset olisi epäkohtia"
Missä minä olen edes sanonut, että olisit väittänyt sellaista?
"Ja sanoin, että tuo Padman oleminen Rohkelikossa on virhe."
...sanoinko jossain jotain muuta? Vastasin sille, joka väitti, ettei kirjoissa sanottu mitään Patilien etnisestä alkuperästä.
Joka viestistä lähtee tuollainen viiva. Niiden avulla näet, kuka on vastannut viestiisi ja kenen viesti on vastaus jollekin muulle.Noh, kun minä kuitenkin puhhuin tosta Patilien alkuperästä, mutta. Ja viittasit useampaan henkilöön sanavalinnoillasi.
Tiedän tiedä, että niistä viivoista näkee, kenen viestiin kukakin on vastannut. Mutta mulla on tää sivusto vähän eri asetuksilla, niin se ei näy kunnolla.
- Nuuhku
...että sekin kohta kun hermione nappaa rita luodikon siihen purkkiin, oli kokonaan jätetty pois, ja eikös sekin ole aika tärkeä kohta vitosen kannalta!?!?!
- didio
Ootko miettiny miten mukava olis istuu teatterissa 6 tuntia kattomassa HP leffaa josta ei ois jätetty MITÄÄN pois?! Siis mahtavaa! Menisin heti! siis oikeesti..
päästä irti siitä kirjasta ja käy katsomassa ELOKUVA. Pilaat vaan kokemuksen jos mietit niitä epäkohtia. Sehän siis on oikeesti paras Potter elokuva mikä on tullu...- -----
Muuten olen samaa mieltä mutta 6 tuntia ei riittäisi alkuunkaan! :)
Ja epäkohdista puhuminen on minusta väärä sana. Tämän elokuvan maailmassa ne asiat nyt menivät sillain kun ne meni ja se on totuus. - canndy
Olet oikeassa! Elokuva oli paras tähän mennes, ja mun mielestä on vain hyvä että ohjaajalla on oma näkemys!
- ......
Se häiritsi pikkusen, kun Harry oli saanut kultamunan ja huuteli sitten oleskeluhuoneessa jotain.
Sitten myös se hämäsi, että kun ne toisen koulun jätkät tuli sinne saliin niin ne sauvat. Siis kun ne pyöritteli niitä sauvoja niin se oli aika tökerösti tietsikalla tehdyn näköinen se pyörittely. Hassua kun muuten ne efektit oli todella laadukkaita paria muuta lyhyttä pätkää lukuunottamatta.
Samoin kummastutti se lasimaalaus siellä kylpyhuoneessa.. sitä näytettiin pari kertaa liikaa.
Mutta eivät nämä mitään pisteitä vähentäviä asioita olleet.! - Veeloista ei puhuttu mitään?
Eikä siitä että Fleur ois puoliks veela. Ja ootin, et miten se ois tehty, kun Weasleyt tulee hakemaan Harryn: Ei mietnkään!!! Ja siitäkään ei puhuttu mitään, et ne ois ollu aitiopaikassa (ei välttämättä niin oleellista, mutta silti...). Ja sit (tää liittyy periaatteessa 3. leffaan) Harry ei saanu Siriukselta lupaa tylyahoon. Eikä siinä ollu ollenkaa sitä, ettei taikaministeriö ois "uskonu" Harryn puhuvan totta...Ja sit Winkyä ei ollu ollenkaan. Tai Dobbya...aika tärkee os juonee? No, sit siellä labyrintissä ei ollu ollenkaan vihollisia...Siinä ei myöskään ollu Billiä tai Charliee. Charlie kyllä mainittiin, mutta kuitenkin...Ja Harryhän näki sen unen vasta Weasleyllä (sis. leffassa) ?! No, ei niitä epäkohdiks vois kai mennä sanoo, mut aika outoo, et jotain melko tärkeitä kohtia oli jätetty pois. Siinä ei kai ollu mitään myöskään siitä, et siellä huispauksen mm-kisoissa ois ollu niietä jästejä (tai siis siellä aukiolla...Ei tietenkään kisoissa...).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 475318
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise913248- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834