Miten kiltille puhutaan?

Santsi

Miten kiltille miehelle voisi puhua negatiivisista asioista? Kiltit loukkaantuu niin helposti ja mököttää monta viikkoa jos niitä jotenkin kritisoi, se tekee seurustelun vaikeaksi. En haluaisi enää yrittää tapailua k**ipää miesten kanssa, mutta ne on sentään rentoja, eikä ota nokkiinsa jos jotain sanoo (paitsi silloin jos yrittävät päästä naisesta eroon).

32

3159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manooooo

Ehkä sun pitäisi keksiä muuta tekemistä kuin toisten kritisointi.

• Santsi

Että mistään negatiivisistä asioista ei saisi ikinä puhua? Ajattele jos esim. miehen henki haisee niin pahalle ettei tee mieli suudella, niin pitääkö sitten vaan väistellä suuteluyrityksiä? Siitähän se vasta mökötys alkaakin.

• diplomaattinen nainen
        Santsi kirjoitti:

Että mistään negatiivisistä asioista ei saisi ikinä puhua? Ajattele jos esim. miehen henki haisee niin pahalle ettei tee mieli suudella, niin pitääkö sitten vaan väistellä suuteluyrityksiä? Siitähän se vasta mökötys alkaakin.

Eikös kypsä diplomaattinen nainen osaa ratkaista asian ilman ikäviä huomautuksia jos kyseessä on vähän vieraampi mies...

Minä antaisin voimakkaasti raikastavan purukumin suuhun..tai hampaiden pesun yhteydessä näyttäisin miten hammaslankaa käytetään...

Yleensä jotkut ruoka-aineet tekee tuon, että hengitys haisee...pitäs kattoo, mitä syö...

Osta kaupasta persiljaa, sekin tepsii...tai syötä valkosipulia...sekin tuoksuu paremmalle kuin suu, jonka hampaiden välissä lilluu viikon lihat(huom!hammaslanka) :DD

• helvetti
        Santsi kirjoitti:

Mitä sä toista ihmistä suutelisit? Hyi helvetti miten inhottavaa! Toisen liman nuoleminen ei oikein kiinnosta. Inhottavaa!

• Manooooo
        Santsi kirjoitti:

Älä yleistä. Lopettaisit vain nalkuttamisen ja etsisit muita keinoja vaikuttaa. Tuossa jossain viestissä olikin hyviä ideoita.

• Santsi
        Manooooo kirjoitti:

Älä yleistä. Lopettaisit vain nalkuttamisen ja etsisit muita keinoja vaikuttaa. Tuossa jossain viestissä olikin hyviä ideoita.

Eihän niille edes uskalla nalkuttaa kun pahoittavat mielensä.

• Manooooo
        Santsi kirjoitti:

Eihän niille edes uskalla nalkuttaa kun pahoittavat mielensä.

Nimenomaan nalkuttaminen ei kannata, koska ihmiset pahoittaa mielensä. Rakentava keskustelu on asia erikseen. Sulta puuttuu tunneäly.

• Santsi
        Manooooo kirjoitti:

Nimenomaan nalkuttaminen ei kannata, koska ihmiset pahoittaa mielensä. Rakentava keskustelu on asia erikseen. Sulta puuttuu tunneäly.

Nalkuttaminen ja asioista sanominen on aivan eri asioita. En valitakaan sitä etten voi nalkuttaa vaan sitä, että mies on niin kiltti ettei sille voi mitään negatiivista sanoa. Hampaidenpesu oli vain esimerkki. Mies loukkaantuu jos kiltisti sanon, että voisitko pestä hampaat. Alkaa kamala mökötys ja viikon päästäkin suree, että nytkö haluat erota kun en silloin ollut pessyt hampaita. Rennot mutta ei niin kiltit miehet vain kiusais virnistellen, että menen sitten muita tyttöjä pussaamaa jos ei kelpaa. Liika kiltti mies ottaa kaiken niin tosissaan.

• Manooooo
        Santsi kirjoitti:

Nalkuttaminen ja asioista sanominen on aivan eri asioita. En valitakaan sitä etten voi nalkuttaa vaan sitä, että mies on niin kiltti ettei sille voi mitään negatiivista sanoa. Hampaidenpesu oli vain esimerkki. Mies loukkaantuu jos kiltisti sanon, että voisitko pestä hampaat. Alkaa kamala mökötys ja viikon päästäkin suree, että nytkö haluat erota kun en silloin ollut pessyt hampaita. Rennot mutta ei niin kiltit miehet vain kiusais virnistellen, että menen sitten muita tyttöjä pussaamaa jos ei kelpaa. Liika kiltti mies ottaa kaiken niin tosissaan.

Nalkuttajat harvoin tiedostavat nalkuttavansa. Yleensä he vain kuvittelevat "sanovansa" asioista.

• Santsi
        Manooooo kirjoitti:

Nalkuttajat harvoin tiedostavat nalkuttavansa. Yleensä he vain kuvittelevat "sanovansa" asioista.

Jos sinä tuohon tyyliin aina jankutat asioista joista ei edes ole puhe niin en ihmettele, että sinulle nalkutetaan.

• Manooooo
        Santsi kirjoitti:

Jos sinä tuohon tyyliin aina jankutat asioista joista ei edes ole puhe niin en ihmettele, että sinulle nalkutetaan.

Huomaatko itse nalkuttavasi? Sun täytyy ekaksi tiedostaa tuo ominaisuus jonka jälkeen voit tehdä sille jotain.

• Santsi
        Manooooo kirjoitti:

Huomaatko itse nalkuttavasi? Sun täytyy ekaksi tiedostaa tuo ominaisuus jonka jälkeen voit tehdä sille jotain.

-----

• Manooooo
        Santsi kirjoitti:

-----

Et sitten pystynyt lopettamaan nalkutusta ;-)

• Santsi
        Manooooo kirjoitti:

Et sitten pystynyt lopettamaan nalkutusta ;-)

Oletko koskaan harkinnut elämän hankkimista.

• Manooooo
        Santsi kirjoitti:

Oletko koskaan harkinnut elämän hankkimista.

Sulla olis elämä myytävänä vai?

• Santsi
        Manooooo kirjoitti:

Sulla olis elämä myytävänä vai?

Sitten kun sulle on tullut ikää enemmän niin kyllä varmaankin saat sen tyttö- tai poikaystävän joka nalkuttaa sulle. Älä sure.

• Manooooo
        Santsi kirjoitti:

Sitten kun sulle on tullut ikää enemmän niin kyllä varmaankin saat sen tyttö- tai poikaystävän joka nalkuttaa sulle. Älä sure.

Olen yli 3-kymppinen ja tiedän nalkuttavista naisista kaiken, tunnistan kun tapaan sellaisen, vaikka sitten keskustelupalstalla...

• Santsi
        Manooooo kirjoitti:

Olen yli 3-kymppinen ja tiedän nalkuttavista naisista kaiken, tunnistan kun tapaan sellaisen, vaikka sitten keskustelupalstalla...

Nalkutus = mies välinpitämättömyytään tahallaan pudottaa sukkansa olohuoneen lattialle. Kun nainen pyytää miestä itseään poimimaan sukat, mies sanoo "joo joo" eikä kuitenkaan tee mitään. Koska naisen tehtävä ei ole toimia miehensä palvelijana hän pyytää toistamiseen miestä poimimaan itse sukkansa ja tätä mies pitää nalkutuksena.
        Se mistä minä puhun = kiltti mies vahingossa pudottaa sukan olohuoneen lattialle. Nainen huomauttaa miehelle pudonneesta sukasta ja mies säikähtäen juoksee nostamaan sukan. Vielä viikonkin päästä mies suree sukan pudottamista ja pelkää, että nainen jättää hänet tämän takia.
        Kysyn siis, miten puhua kiltille jotta hän ei loukkaannu?
        Itse omalla jankutuksellasi sait minut toistamaan tätä asiaa sinulle, koska et ymmärtänyt alkuperäistä kysymystäni. Jos välttämättä haluat pitää tätä nalkutuksena niin siitä vaan, en enää jaksa toistaa selvää asiaa.

• Manooooo
        Santsi kirjoitti:

Nalkutus = mies välinpitämättömyytään tahallaan pudottaa sukkansa olohuoneen lattialle. Kun nainen pyytää miestä itseään poimimaan sukat, mies sanoo "joo joo" eikä kuitenkaan tee mitään. Koska naisen tehtävä ei ole toimia miehensä palvelijana hän pyytää toistamiseen miestä poimimaan itse sukkansa ja tätä mies pitää nalkutuksena.
        Se mistä minä puhun = kiltti mies vahingossa pudottaa sukan olohuoneen lattialle. Nainen huomauttaa miehelle pudonneesta sukasta ja mies säikähtäen juoksee nostamaan sukan. Vielä viikonkin päästä mies suree sukan pudottamista ja pelkää, että nainen jättää hänet tämän takia.
        Kysyn siis, miten puhua kiltille jotta hän ei loukkaannu?
        Itse omalla jankutuksellasi sait minut toistamaan tätä asiaa sinulle, koska et ymmärtänyt alkuperäistä kysymystäni. Jos välttämättä haluat pitää tätä nalkutuksena niin siitä vaan, en enää jaksa toistaa selvää asiaa.

Kyllä mä ymmärsin mitä kysymyksellä tarkoitit, sinä et vain ymmärrä vastaustani. Tämän ymmärtämättömyyden projisoit taas siihen, että minä en muka ymmärtäisi kysymystäsi.

"Itse omalla jankutuksellasi sait minut toistamaan tätä asiaa sinulle"

Sinäkö sitten et jankuta? Kuvittelet siis mielestäsi itse "toistavasi" mikä taas ei ole mielestäsi jankuttamista. Seuraavan kerran kun "toistat" asioita miehellesi niin koita tiedostaa nalkuttavasi. Musta tuntuu että jankutat vielä sen miehen hengiltä.

• Santsi
        Manooooo kirjoitti:

Kyllä mä ymmärsin mitä kysymyksellä tarkoitit, sinä et vain ymmärrä vastaustani. Tämän ymmärtämättömyyden projisoit taas siihen, että minä en muka ymmärtäisi kysymystäsi.

"Itse omalla jankutuksellasi sait minut toistamaan tätä asiaa sinulle"

Sinäkö sitten et jankuta? Kuvittelet siis mielestäsi itse "toistavasi" mikä taas ei ole mielestäsi jankuttamista. Seuraavan kerran kun "toistat" asioita miehellesi niin koita tiedostaa nalkuttavasi. Musta tuntuu että jankutat vielä sen miehen hengiltä.

Jätän sen miehen sitten. Kiitos.

• sillälailla se toimii. Pelkkä moittiminen ja haukkuminen ei riitä.

Niin ja kiristys lahjonta ja uhkailu toimii aina... hyvän maun rajoissa

• Santsi

Joskus kiltit ottaa pahalla asian joka ei edes ole tarkoitettu hänen moittimiseksi. Esim. myöhästyin treffeiltä 15 min., sanoin miehelle, että hän olisi voinut soittaa ja kysyä missä viivyn. Hän luuli, että moitin häntä, vaikka minähän se myöhässä olin ja toivoin, että hän olisi moittinut minua.

• Santsi kirjoitti:

Joskus kiltit ottaa pahalla asian joka ei edes ole tarkoitettu hänen moittimiseksi. Esim. myöhästyin treffeiltä 15 min., sanoin miehelle, että hän olisi voinut soittaa ja kysyä missä viivyn. Hän luuli, että moitin häntä, vaikka minähän se myöhässä olin ja toivoin, että hän olisi moittinut minua.

Sinä siis jyräät tuossa suhteessa ja tahtoisit, että sinun "kapinointia" huomioitaisiin asettamalla jotain rajoja ja paheksumalla virheitä?

• kilttimies____________

Mä ainakin ymmärtäisin ellei sitten asia ole joku tolkuton.

• Santsi

Se on vain vaikeaa kun toinen on niin herkkä loukkaantumaan. Joutuu miettimään, että mitenköhän tämän asian sanoisi niin nätisti, ettei toinen pahoita mieltään.

• ...on ainoa oikea tapa. Muuten sitten joskus kun suutut, vedät kerralla kaiken patoutuneen esille ja silloin se loukkaa. Normaalin (ja nimenomaan asiallisen) sanomisen ei pitäisi loukata. Voithan yrittää vähän kiertoteitsekin, palkita hyvästä suorituksesta: kun saat miehen pesemään hampaat niin menet heti "testaamaan" ja annat kunnon kyydin... Sellaisesta huomauttelusta voisi vaikka pitääkin :).

• ainakin suora puhe. Kyllä sen näkee, kun joku haluais jotain sanoa, mut sit se ei sitä sano. Rehellisesti sanottuna ainakin mua tällainen toiminta alkaa vain ärsyttämään.

• Siitä vaan

Kyllä kiltillekin voi sanoa negatiivisiakin asioita, jos hän niistä hermostuu, niin ei hän ole silloin oikea ihminen rinnalle. Parisuhteessa pitää pystyä kommunikoimaan, jos ei pystytä, niin silloin seuraavaa kumppania etsimään.

Vaikka itse kuulun siihen kilttiin ryhmään, niin tiedän, että pystyn keskustelemaan negatiivisistakin asioista.

• Sole

..ole kiltteyden merkki jos joka asiasta murjotetaan. Murjottaminen on itseasiassa henkistä väkivaltaa, ainakin psykologian mukaan.
      Kaukana kiltteydestä.

Mä en jaksais kovinkaan kauaa tyyppiä jonka kanssa joka ikistä sanaa pitäis varoo, eikä sekään riitä.

Omasta mielestään hän voi olla kiltti ja varmaan miettii miksi kaikki naiset jättää kun "en mitään pahaa tehnyt, olin liiankin kiltti kun en ees riidellyt".

Jos se olis oikeesti kiltti, se pesis hampaansa ja juttelis asioista eikä murjottais.
      Saamaton nirppanokka se on.

• etkö voisi opetella valitsemaan sanojasi ja erityisesti äänensävyä ystävällisemmäksi?

Harjoitus tekisi varmaan ihan hyvää sinullekin ja toimisi muissakin kuvioissa. Usko vaan. Upea hyvä suhde on todella yrittämisen ja pienen itsetutkiskelun arvoinen. Monilla ihmisillä on kummallisen ruma tapa puhua läheisilleen. Mietipä itse, miltä sinusta tuntuisi jos tilanne olisi toisin päin ja ystäväsi puhuisi sinun omilla sanoillasi sinulle. Pitemmän päälle leikkimielisetkin ilkeydet alkavat sattua. Sanoilla ja äänensävyllä on uskomaton mahti. Älykäs ihminen löytää helpostikin rakentavamman tavan ilmaista asia ja päästä toivomaansa lopputulokseen.

Keskustelkaa asioista, toiveista, tunteista ja odotuksista hyvinä hetkinä, niin opitte paremmin tuntemaan toisenne ja ymmärtämään toisianne.

Jos vielä opit arvostamaan kylliksi toista, ettet kovin usein arvostelisi, molempien elämisen laatu voisi parantua. Kun pidät oikeutenasi arvostella, muistatko kertoa myös niistä hyvistä asioista joita arvostat toisessa? Muistatko kehua ja kiittää sekä kertoa positiivisista tunteistasi? Osaatko vilpittömästi pyytää anteeksi esittämättä toiselle syytöksiä? Esim. "Anteeksi, että olin myöhässä enkä edes soittanut sinulle. Ajattelin, että jos sinulla olisi erityinen hoppu, olisit varmaan soittanut minulle."

• Santsi

Olin itse ennen kiltti ja ujo mutta onneksi elämä opetti, että kilttejä vain käytetään hyväksi, kiusataan ja poljetaan. Olen oppinut pitämään puoliani ja siitä on ollut paljon hyötyä myös opiskelu- ja työelämässä.

• Santsi kirjoitti:

Olin itse ennen kiltti ja ujo mutta onneksi elämä opetti, että kilttejä vain käytetään hyväksi, kiusataan ja poljetaan. Olen oppinut pitämään puoliani ja siitä on ollut paljon hyötyä myös opiskelu- ja työelämässä.

vaikkei sen pitäisi sulkea pois ystävällisyyttä ja toisen huomioon ottamista. Ryhdyttäiskö kissoiksi, jotka osaavat kehrätä ja tarvittaessa ottaa myös terävät kynnet esille. ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      160
      7339
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      6026
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      153
      5337
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4757
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4088
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      73
      3312
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      62
      3280
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      3132
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2497
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      18
      2409
    Aihe