kukaan miten uunijuustoa tehdään maitojauheesta.Eli siitä tulee samanlaista kun ternimaidosta tehty.Kananmunia siihen tuli myös?
muistaako
9
2926
Vastaukset
- sinisilmä
Googlesta tai Marttojen sivustoilta löytyy ohjeita uunijuustoon.
Sattumalta keskustelimme eilen illalla asiasta, ja ajattelin ostaa rasvatonta maitojauhetta juuri uunijuuston valmistamista varten. Siitä oli ennen pussin kyljessä ohje joskus kauan sitten. Ellen löytäisi ohjetta jostain - tai saisi sitä täältä - vatkaisin luultavasti 1-2 kananmunaa litraan valmista (jauhe-)maitoa ja laittaisin sen uuniin, johon valitsisin saman lämpötilan kuin ternimaitojuustollekin.
Toivottavasti saamme täältä ohjeen. - Tai kysyttäisiinkö maitojauheen valmistajalta?- Iltamyöhä
Sattui olemaan rasvatonta maitojauhetta kotona. Ohje on: 6 dl vettä, 4 dl rasvatonta maitojauhetta, 2 munaa 1/2 tl suolaa. Paistetaan 175 asteessa n.45 min.
Herkkujuuston saa kun käyttää 4 dl vettä ja 2 dl kevytkermaa.
Herkullisia juustohetkiä! Iltamyöhä kirjoitti:
Sattui olemaan rasvatonta maitojauhetta kotona. Ohje on: 6 dl vettä, 4 dl rasvatonta maitojauhetta, 2 munaa 1/2 tl suolaa. Paistetaan 175 asteessa n.45 min.
Herkullisia juustohetkiä!Kiitos Iltamyöhälle ystävällisestä vastauksesta ja ohjeesta. Koska ehdin poiketa googlettamassa, en kuitenkaan malta jättää tuomatta omia liitteenä kuljettamiani löydöksiä tänne:
Uunijuusto ternimaidosta
8 dl ternimaitoa
1 tl sokeria
ripaus suolaa
Mausta ternimaito suolalla ja sokerilla. Kaada uunivuokaan ja kypsennä uunissa 100 asteessa, kunnes maito on juustoutunut, 30 - 45 minuuttia. Tarjoa lämpimänä, lisäkkeenä marjahilloa, sokeroituja marjoja tai kanelia ja sokeria.
Lähde: Pojanluoma, R. Perinnemakuja maakunnista. Tammi 2004
Uunijuusto maitojauheesta
4 dl maitojauhetta
4 dl vettä
3 munaa
1-2 tl suolaa
2 tl sokeria
vuokaan: 1 rkl voita
Sekoita maitojauhe tasaisesti veteen. Lisää munat ja mausteet varovasti sekoittaen. Kaada seos matalaan voideltuun uunivuokaan. Kypsennä 175 asteessa 30-40 minuuttia. Tarjoa cocktailpalana sellaisenaan, mädin kera tai jälkiruokana hillon ja kermavaahdon kera
Kyllä netti on mukava, kokeilemalla muistin varasssa olisin joutunut ihan hakoteille. ;))Minun maitojauhepaketissa on tällainen ohje:
6 dl vettä
4 dl rasvatonta maitojauhetta
2 munaa
1/2 tl suolaa
Tarjoiluun: vadelmahilloa tai sokeria ja kanelia
Sekoita maitojauhe veteen Lisää muna ja suola. Sekoita tasaiseksi. Kaada voideltuun 1,5 litran uunivuokaan. Paista 175 asteessa, kunnes uunijuusto on hyytynyt ja pinta on kauniin ruskea (noin 40 min). Tarjoa hillon tai sokerin ja kanelin kera.
Herkku-uunijuusto
Käytä ohjeessa pelkän veden sijasta 4 dl vettä ja 2 dl kevytkermaa, valmista kuten uunijuusto.Iltamyöhä kirjoitti:
Herkullisia juustohetkiä!mutta samasta herkusta on kysymys!
Luulen, että huomenna tuoksuu siellä sun täällä uunijuusto:)))- ketjun avaaja
Frederiikka kirjoitti:
Minun maitojauhepaketissa on tällainen ohje:
6 dl vettä
4 dl rasvatonta maitojauhetta
2 munaa
1/2 tl suolaa
Tarjoiluun: vadelmahilloa tai sokeria ja kanelia
Sekoita maitojauhe veteen Lisää muna ja suola. Sekoita tasaiseksi. Kaada voideltuun 1,5 litran uunivuokaan. Paista 175 asteessa, kunnes uunijuusto on hyytynyt ja pinta on kauniin ruskea (noin 40 min). Tarjoa hillon tai sokerin ja kanelin kera.
Herkku-uunijuusto
Käytä ohjeessa pelkän veden sijasta 4 dl vettä ja 2 dl kevytkermaa, valmista kuten uunijuusto.nyt sain hyvät ohjeet ja uunijuustolla saan herkutella tänään!
- sopii hyvin
ketjun avaaja kirjoitti:
nyt sain hyvät ohjeet ja uunijuustolla saan herkutella tänään!
tällaiseen pimeään iltapäivään, uunista taitaa tulla n. tunnin kuluttua ihanat tuoksut. Nämä ohjeet ovat oivallisia inspiraation tuojia. Harvoin tulee ajateltua, että melkein jokaiseen vanhaan hyvään ohjeeseen löytyy ainekset kaapista.
- ketjun avaaja
sopii hyvin kirjoitti:
tällaiseen pimeään iltapäivään, uunista taitaa tulla n. tunnin kuluttua ihanat tuoksut. Nämä ohjeet ovat oivallisia inspiraation tuojia. Harvoin tulee ajateltua, että melkein jokaiseen vanhaan hyvään ohjeeseen löytyy ainekset kaapista.
ja vähällä vaivalla eikä maksanu paljoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472