Entäs jos pahimpana kiusaajana on ollut luottamusmies. Näinkin on tapahtunut. Kenen puoleen semmoisissa asioissa on käännyttävä ?
Luottamusmies kiusaajana
9
1867
Vastaukset
- voi ottaa yhteyttä
Työsuojelupiiri ja työterveyshuolto toimivat riippumatta kiusaajan asemasta.
- Kipupiste
Ei toimi käytännössä kumpikaan, jos kyse on työpaikkakiusaamisesta.
- Onneton
Kipupiste kirjoitti:
Ei toimi käytännössä kumpikaan, jos kyse on työpaikkakiusaamisesta.
Voiko olla joku muukin, jolle on käynyt näin! Meillä kaikkein pahin ja mulkuin kiusaaja on juuri pääluottamusmies. Hallitsee hyvin sanattoman kiusaamisen. Eleet ja ilmeet, jotka painavat aremman työkaverin todella tehokkaasti aivan maan multiin. Puhuu toista edessä ja toista takana. Voi hyvä luoja! Minä kun luulin ettei tämmöistä voi ollakaan.
- Kaiken kokenut
Onneton kirjoitti:
Voiko olla joku muukin, jolle on käynyt näin! Meillä kaikkein pahin ja mulkuin kiusaaja on juuri pääluottamusmies. Hallitsee hyvin sanattoman kiusaamisen. Eleet ja ilmeet, jotka painavat aremman työkaverin todella tehokkaasti aivan maan multiin. Puhuu toista edessä ja toista takana. Voi hyvä luoja! Minä kun luulin ettei tämmöistä voi ollakaan.
Et ole yksin. Sitä minä juuri ihmettelen kun vielä pitäisi luottamusmiehiä tukea, mutta miten tällaisia luonnehäiriöisä luottamusmiehiä voi ja viitsii tukea?
Jotkut luottamusmiehet luulevat omistavansa koko firman. Niin mahtipontisesti kävelivät käytäviä pitkin naurattelemassa työkavereita. Kenties jotkut luulevat olevansa jumalia. - ole yksin
Kaiken kokenut kirjoitti:
Et ole yksin. Sitä minä juuri ihmettelen kun vielä pitäisi luottamusmiehiä tukea, mutta miten tällaisia luonnehäiriöisä luottamusmiehiä voi ja viitsii tukea?
Jotkut luottamusmiehet luulevat omistavansa koko firman. Niin mahtipontisesti kävelivät käytäviä pitkin naurattelemassa työkavereita. Kenties jotkut luulevat olevansa jumalia.Meilläkin keitosa hämmentelee luottamusmies.
Hän käyttää valtaa jopa sellaisissa asioissa jotka ei hänelle kuulu.
Minun teveyteni hän on tuhonnut ja kaikista kummallisinta tässä on että olen vielä jopa maksanut tästä lystistä liitonmaksuja... et sillee toimii liitto........... - vaatii
ole yksin kirjoitti:
Meilläkin keitosa hämmentelee luottamusmies.
Hän käyttää valtaa jopa sellaisissa asioissa jotka ei hänelle kuulu.
Minun teveyteni hän on tuhonnut ja kaikista kummallisinta tässä on että olen vielä jopa maksanut tästä lystistä liitonmaksuja... et sillee toimii liitto...........Joku liitto vielä vaatii että tukekaa luottamusmiehiä. Miksi ja miten noita roikaleita pitäisi vielä tukea, siis sellaisia jotka tuhoavat toisen elämän. Kertokaas se?
- luottamusmies kiusaajana
Onneton kirjoitti:
Taitaa olla aika yleistä tuo luotamusmiesten harrastama kiusaaminen. Luulisi että työntekiöillä olisi jokin suoja ilkeitä luotamusmiehiä vastaan , vaan eipä ole .Ei auta että maksaa kyseisen Liiton maksuja Luottamus mies ei ole yhtään kertaa vielä vaivautunut kysymään kantaani asioihin vaikka olen ollut jo kaksi vuotta sairaslomalla. Kylmästi hän vaan ilmoitti että minä olen se kiusaaja.. kumminkaan työyhteisöstä ei lopultakaan kukaan pystynyt sanomaan että olisin ketään kiusanut. Luottamusmiehen oma jengi joka todellisuudessa kiusaa, sitä puolustetaan onhan valta niin makeaa Ovelasti käytettynä saadaan ympärille omannäköinen jengi joka savustaa ulos kaikki jotka ei kumarra luottamusmiestä. Minne onkaan hukkunut TASA-ARVO JA SANANVAPAUS onko ne hukkuneet vallanhaluisten luottamusmiesten vallan alle?????
- AnonyymiUUSI
Täällä PääLuottamusmies (SEL), harrastaa hienoin sanakääntein tiettyä kanavaa pitkin ihmisten haukkumista, kiusaamista? Kyllä, herjaamista? Kyllä.
- AnonyymiUUSI
Työterveyshuollosta tai AVIsta ei pidä apuja odotella, muuten pettyy.
Taitava kiusaaja on usein myös luottiksena. Kerran päästyään valtaan, hän ei välttämättä järjestä edes vaaleja, ettei hänen asemaansa uhattaisi. Hän osaa liittoutua työnantajan edustajien kanssa edistääkseen omaa asiaansa ja hyödyntää esimiehiä sekä HR:ia omissa likaisissa peleissään.
Luottamusmiesjärjestelmään kuuluu, että pääluottamusmies uskoo sokeasti luottamusmiestä, ei liiton rivijäsentä. Jos työpaikkojen ruohonjuuritaso saisi jossain äänensä kuuluviin, tulisi esiin kuvioita sekä kohtaloita, joita ei pidetä mahdollisina.
Nykymaailmassa ay-toiminnalle olisi tilausta todella paljon, mutta liian usein tehtäviin päätyy henkilöitä, joita itse asiat eivät kiinnosta, vaan suuna päänä oleminen ja kokouskahvittelut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263078
- 681497
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa761083Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää140998- 45921
- 61882
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45858Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171842- 42826
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis135756