Onko muilla tiedossa että vm. 2002 Diesel Avensiksista oli moottori hajonnut alle 300 tkm
ajetuista autoista. Ongelmana on voitelu ja kone
leikannut kiinni. Molemmat autot on huollettu säännöllisesti merkkikorjaamolla. Kun moottorit
avattiin niin molemmissa öljysihti oli aivan tukossa joten aivan selvä voiteluvika.
Toyotan laatu?
25
7537
Vastaukset
möhnää siinä öljysihdissä oli, kun se tukossa oli?
Jos oli tukossa, paloi autossa öljynpaineen varoitusvalo. Kukahan ajoi silti?
Haiskahtaa pahasti provolta.- Tosi on
Kummassakaan autossa ei syttynyt öljynpainevalo.
Kummankin moottorin öljyä toimitettu Kaivokselan
Toyotalle mistä heidän mukaan toimitettu Toyotalle Belgiaan tutkittavaksi.
Öljysihdissä mustaa "mönjää".
On mielenkiintoista seurata asiaa ja ottaako
maahantuoja mitään kantaa asiaan esim takuun muodossa ja paljonkohan näitä hajonneita koneita
todella on. - ollut
Tosi on kirjoitti:
Kummassakaan autossa ei syttynyt öljynpainevalo.
Kummankin moottorin öljyä toimitettu Kaivokselan
Toyotalle mistä heidän mukaan toimitettu Toyotalle Belgiaan tutkittavaksi.
Öljysihdissä mustaa "mönjää".
On mielenkiintoista seurata asiaa ja ottaako
maahantuoja mitään kantaa asiaan esim takuun muodossa ja paljonkohan näitä hajonneita koneita
todella on.vettä öljyn seassa?
Sitä tulee kondenssi-ilmiön tai sitten kannentiivisteen kautta.
Vesi muodostaa öljyn kanssa muhittuaan sellaista mönjää.
En oikein usko siihen, ettei öljynpainevalo olisi syttynyt ennen moottorivauriota. - H2O
ollut kirjoitti:
vettä öljyn seassa?
Sitä tulee kondenssi-ilmiön tai sitten kannentiivisteen kautta.
Vesi muodostaa öljyn kanssa muhittuaan sellaista mönjää.
En oikein usko siihen, ettei öljynpainevalo olisi syttynyt ennen moottorivauriota.joo oikeassa olet vedeltä se vaikuttaa ja jos olis vielä öljy harmahtavaa niin juttu olisikin selvä.
Vaan jos suodatin on päästänyt tätä paskaa läpi (tai onko autossa ohivirtauskanava?) niin voi silti painetta pitää yllä mutta moinen paska ei voitele.
- vähän
Jos öljynpainevalo ei palanut niin se tarkoittaa että tukos olisi tullut yhtäkkiä. Mutta sinun tarinasi mukaan sihti oli tukkeutunut mönjästä eli paine olisi laskenut vähitellen. En usko sanaakaan tästä tarinasta etenkin kun tiedän monta enemmän ajettua tällaista autoa, tosin vanhempaa. 100tkm vuodessa ajetut autot eivät voi olla kuin takseja. Jatka tarinaasi.
- Ei satua
Molemmat autot ovat todellakin olleet takseja
ja kilometrimäärä 270 tkm. Kyseisellä asemalla
on ollut ennenkin autoilijoilla Avensikseja ja
Carinoita mutta niissä ei ole ollut mitään ongelmia moottoreiden kanssa. Kummassakin koneessa oli ykkös sylinterin kiertokangen
laakerit leikanneet kiinni. En todellakaan usko
sattumaan vaan kyseistä ongelmaa on varmasti
ollut muissakin kuin näissä kahdessa autossa. Ei satua kirjoitti:
Molemmat autot ovat todellakin olleet takseja
ja kilometrimäärä 270 tkm. Kyseisellä asemalla
on ollut ennenkin autoilijoilla Avensikseja ja
Carinoita mutta niissä ei ole ollut mitään ongelmia moottoreiden kanssa. Kummassakin koneessa oli ykkös sylinterin kiertokangen
laakerit leikanneet kiinni. En todellakaan usko
sattumaan vaan kyseistä ongelmaa on varmasti
ollut muissakin kuin näissä kahdessa autossa.muodostuu öljyyn jos siihen pääsee glykolia vuotavan kannentiivisteen tms kautta. Ei heti, mutta melko pian. Siitä tulee lähes pikimäistä mustaa töhnää, joka tukkii kaiken. Laakerit leikkaantuu kiinni, mäntiin tulee leikkautumia kun ei voitelu pelaa jne. Tämä vika kyllä pitäisi olla tuttu juttu joka korjaamolla, ei siitä mihinkään mitään näytteitä tarvitse lähettää.
- ongelmia
Toyotalla on todella ongelmia vm. 2002 dieselien
kanssa. Em. mainittuja konerikkoja on enemmänkin. Yhteistä niille kaikille mitkä olen
joutunut työssäni avaamaan on se, että ko. autoista on hajonnut kytkin ja ykkösen kiertokangen laakeri on leikannut kiinni. Toyotan ns. massakytkin on todella huono ( kestää
noin 200 tkm) ja moni on kytkinremontin yhteydessä halunnut laittetavaksi vanhanmallisen
tavallisen kytkinmen mikä käy ja on huomattavasti edullisempi.
- Wode
mieleenkään ostaa mokomaa japsikinneriä muutenkaan. Tuokin vielä, eikös niistä bensakoneitakin paukkunut? Kaverilla on Avensiksen lampuissa akvaario, varmaan siellä joku pikkukala eläiskin vähän aikaa.
- turkissa
Sen siitä saa kun Toyotakin tehdään Turkissa.
- tehdään
Englannissa.
- kun lukee
niin siellä sanotaan että jos ajaa rasittavaa ajao eli käytännössä kaupunkiajoa tai paljon käynnistyksia, pitää öljynvaihtovali puolittaa.
yksi syy voi myös olla se ettei toyotan huolto viis veisaa tehtaan öljysuosituksesta
Kaikkiin uusiin koneisiin on suositus 5w30
silti toyotalla laittavat paksumpaa 5w40.(koska se on halvenpaa)se huoltokirja uudelleen oikein ajatuksen kanssa.
Käy myös marketissa tai huoltoasemalla (ei siellä baarin puolella!) katsomassa eri öljyjen hinnat, kirjoita oikein lapulle ylös ja kotona kaikessa rauhassa syvenny niihin ja ylläolevaan tekstiisi.
Ei pitäisi ainakaan tyhmyyden lisääntyä, jos oikein hyvä tuuri käy.- tähän
sitroen kirjoitti:
se huoltokirja uudelleen oikein ajatuksen kanssa.
Käy myös marketissa tai huoltoasemalla (ei siellä baarin puolella!) katsomassa eri öljyjen hinnat, kirjoita oikein lapulle ylös ja kotona kaikessa rauhassa syvenny niihin ja ylläolevaan tekstiisi.
Ei pitäisi ainakaan tyhmyyden lisääntyä, jos oikein hyvä tuuri käy."Möhnää muodostuu öljyyn jos siihen pääsee glykolia vuotavan kannentiivisteen tms kautta. Ei heti, mutta melko pian. Siitä tulee lähes pikimäistä mustaa töhnää, joka tukkii kaiken."
Kyllä siitä öljystä itsestään muodostuu sitä karstaakin kovenmpaa jätettä sinne moottorin öljytilaan ajan kanssa ja ei sillä ole mitään tekemistä jäähdytinnesteen kanssa vaan palamisjätteiden kanssa sillä on tekemistä. Myöskin aikaisemmin nesteen öljy oli oikein kuuluisa siitä, kun auto tuli korjaamolle ei tarvinut arvailla millä öljyillä oli autolla ajettu ja se on aikanaan myös TM:n teettämässä laboratoritestissä todettu!
Nyt en ole törmännyt enää missään yhteydessä sellaiseen testiin missä olisi kunnolla tutkittu miten kone on kulunut ja kuinka puhdas se on, kun sitä pyöritetty 150000km:n edestä ja verrattu oikeasti näin eri öljyjen eroja!
Jos sellaista dokumenttia ja testiä löytyy niin mielenkiinnolla otan infon vastaan siitä mistä se löytyy! - itse katsomassa
sitroen kirjoitti:
se huoltokirja uudelleen oikein ajatuksen kanssa.
Käy myös marketissa tai huoltoasemalla (ei siellä baarin puolella!) katsomassa eri öljyjen hinnat, kirjoita oikein lapulle ylös ja kotona kaikessa rauhassa syvenny niihin ja ylläolevaan tekstiisi.
Ei pitäisi ainakaan tyhmyyden lisääntyä, jos oikein hyvä tuuri käy.uudet 5w30 joiden acea luokitus on a1tai b1 on
paljonkalliimpia kuin 5w40 a3/b3 öljyt,
olen niitä jo vähänaikaa (8kk katsellut)
tässä pari linkkiä, sillä nyt ei ollut kysse 10w30 mineraali öljyistä.
vaan 5w30 tai 0w30 huippuöljyistä
näistä 5w30 on vielä harvinaisempi joita ei kovin moneelta huoltoasemalta tai marketista edeslöydy.esim mobil 5w30 eps formula maksaa varaosaliikkeissä yli 50 euroa kun 5w40:stä saa 25e:lla - liinkit jäi pois
itse katsomassa kirjoitti:
uudet 5w30 joiden acea luokitus on a1tai b1 on
paljonkalliimpia kuin 5w40 a3/b3 öljyt,
olen niitä jo vähänaikaa (8kk katsellut)
tässä pari linkkiä, sillä nyt ei ollut kysse 10w30 mineraali öljyistä.
vaan 5w30 tai 0w30 huippuöljyistä
näistä 5w30 on vielä harvinaisempi joita ei kovin moneelta huoltoasemalta tai marketista edeslöydy.esim mobil 5w30 eps formula maksaa varaosaliikkeissä yli 50 euroa kun 5w40:stä saa 25e:llaesson öljyt hessumobiili
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet3.php?
ryhma=8&alakategoria=72
mobilin öljyt
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet3.php?ryhma=8&alakategoria=75 - motonetin linkki
liinkit jäi pois kirjoitti:
esson öljyt hessumobiili
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet3.php?
ryhma=8&alakategoria=72
mobilin öljyt
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet3.php?ryhma=8&alakategoria=75http://www.motonet.fi/?id=5
kirjoita hakusanaksi mobil
katseppa sieltä Mobil 1 ESP 5W30 4l
hinta 53,50 4-litraa - öljynvaihtaja
motonetin linkki kirjoitti:
http://www.motonet.fi/?id=5
kirjoita hakusanaksi mobil
katseppa sieltä Mobil 1 ESP 5W30 4l
hinta 53,50 4-litraaKyllä minä ainakin olen aina joutunut maksamaan enemmän 5W-40 öljystä kuin 5W-30 öljystä. Ja onhan se selvää, paremmalla viskositeetti-indeksillä oleva öljy on parempaa ja myös kalliimpaa.
Niin että kipinkapin vain sinne hyllyjen väliin! - polttoainetta säästävät
öljynvaihtaja kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen aina joutunut maksamaan enemmän 5W-40 öljystä kuin 5W-30 öljystä. Ja onhan se selvää, paremmalla viskositeetti-indeksillä oleva öljy on parempaa ja myös kalliimpaa.
Niin että kipinkapin vain sinne hyllyjen väliin!acea a1/b1 acea a1/b1 luokan vähäkitkaiset fuel economy öljyt 5w30 on kuitenkin paljon kalliimpia kuin tavalliset a3/b3 luokan 5w40:set tai acea a3/b3 luokan 5w30 öljyt joiden hintoja olet varmaan katsellut.
Luokitusmerkinnät ovat seuraavat:
Bensiinimoottorit A1, A2 ja A3
Kevyt dieselkalusto B1, B2, B3 ja B4
Raskas dieselkalusto E1, E2, E3, E4 ja E5
"Luokituskirjaimen yhteydessä oleva numero kuvaa pääsääntöisesti luokituksen vaativuustasoa. Mitä suurempi luku, sitä vaativammasta luokasta on kyse. Poikkeuksena kutenkin A1- ja B1-luokan öljyt, jotka ovat matalaviskositeettisiä ns. polttoaineensäästö-öljyjä"
tässä vielä yksi linkki ACEA-luokituksista
http://wwwt.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50100;75188&subpage_id=75193&type=1 - ja a5/b5
polttoainetta säästävät kirjoitti:
acea a1/b1 acea a1/b1 luokan vähäkitkaiset fuel economy öljyt 5w30 on kuitenkin paljon kalliimpia kuin tavalliset a3/b3 luokan 5w40:set tai acea a3/b3 luokan 5w30 öljyt joiden hintoja olet varmaan katsellut.
Luokitusmerkinnät ovat seuraavat:
Bensiinimoottorit A1, A2 ja A3
Kevyt dieselkalusto B1, B2, B3 ja B4
Raskas dieselkalusto E1, E2, E3, E4 ja E5
"Luokituskirjaimen yhteydessä oleva numero kuvaa pääsääntöisesti luokituksen vaativuustasoa. Mitä suurempi luku, sitä vaativammasta luokasta on kyse. Poikkeuksena kutenkin A1- ja B1-luokan öljyt, jotka ovat matalaviskositeettisiä ns. polttoaineensäästö-öljyjä"
tässä vielä yksi linkki ACEA-luokituksista
http://wwwt.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50100;75188&subpage_id=75193&type=1eivät paljonkaan poikkea vaadittavilta ominaisuuksiltaan. Mobilillakin on a1/b1 luokan öljyjä Mobil 1 0w-30, 5w-30 ja 5w-20. 5w-20 öljyllä on erikoisen hyvät kuumaominaisuudet vielä yli 200 celciusasteessakin.
- paskoja
Kannattaa ostaa mondeo TD niin pääsee lähemmäs miljoonaa ilman ogelmia
- mtt
HAH, jo vitsin lykkäsit!
- Mondeota
Poliiseillakin on mondeoita, ja aina ne viittoilevat kyytiä...
- huoltaja
ei ennenkuulumatonta, huollossa pistetään väärät öljyt ja vaihto tehdään imutyhjennyksellä...
paskat jää koneseen, nykypäivän autoissa öljyllä suuri merkitys! monet huollot ottaneet esim forten tuotteen käyttöön jolla puhditetaan öljytila "silloin lasketaan öljyt ropun kautta"! - meikäläinen
Juu onhan noita paukkunnu,tiedän ainakin kaksitapausta joista kiertokangenpultit poikki ja molemilla ajettu nippa nappa yli satatuhatta.Molemmat autot ovat taksina
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575880
- 1145525
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465207Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323195- 552749
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252581- 432270
- 232060
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131870On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151781