Toyotan laatu?

Uskaltaako ostaa?

Onko muilla tiedossa että vm. 2002 Diesel Avensiksista oli moottori hajonnut alle 300 tkm
ajetuista autoista. Ongelmana on voitelu ja kone
leikannut kiinni. Molemmat autot on huollettu säännöllisesti merkkikorjaamolla. Kun moottorit
avattiin niin molemmissa öljysihti oli aivan tukossa joten aivan selvä voiteluvika.

25

7537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möhnää siinä öljysihdissä oli, kun se tukossa oli?
      Jos oli tukossa, paloi autossa öljynpaineen varoitusvalo. Kukahan ajoi silti?
      Haiskahtaa pahasti provolta.

      • Tosi on

        Kummassakaan autossa ei syttynyt öljynpainevalo.
        Kummankin moottorin öljyä toimitettu Kaivokselan
        Toyotalle mistä heidän mukaan toimitettu Toyotalle Belgiaan tutkittavaksi.
        Öljysihdissä mustaa "mönjää".
        On mielenkiintoista seurata asiaa ja ottaako
        maahantuoja mitään kantaa asiaan esim takuun muodossa ja paljonkohan näitä hajonneita koneita
        todella on.


      • ollut
        Tosi on kirjoitti:

        Kummassakaan autossa ei syttynyt öljynpainevalo.
        Kummankin moottorin öljyä toimitettu Kaivokselan
        Toyotalle mistä heidän mukaan toimitettu Toyotalle Belgiaan tutkittavaksi.
        Öljysihdissä mustaa "mönjää".
        On mielenkiintoista seurata asiaa ja ottaako
        maahantuoja mitään kantaa asiaan esim takuun muodossa ja paljonkohan näitä hajonneita koneita
        todella on.

        vettä öljyn seassa?
        Sitä tulee kondenssi-ilmiön tai sitten kannentiivisteen kautta.
        Vesi muodostaa öljyn kanssa muhittuaan sellaista mönjää.
        En oikein usko siihen, ettei öljynpainevalo olisi syttynyt ennen moottorivauriota.


      • H2O
        ollut kirjoitti:

        vettä öljyn seassa?
        Sitä tulee kondenssi-ilmiön tai sitten kannentiivisteen kautta.
        Vesi muodostaa öljyn kanssa muhittuaan sellaista mönjää.
        En oikein usko siihen, ettei öljynpainevalo olisi syttynyt ennen moottorivauriota.

        joo oikeassa olet vedeltä se vaikuttaa ja jos olis vielä öljy harmahtavaa niin juttu olisikin selvä.

        Vaan jos suodatin on päästänyt tätä paskaa läpi (tai onko autossa ohivirtauskanava?) niin voi silti painetta pitää yllä mutta moinen paska ei voitele.


    • vähän

      Jos öljynpainevalo ei palanut niin se tarkoittaa että tukos olisi tullut yhtäkkiä. Mutta sinun tarinasi mukaan sihti oli tukkeutunut mönjästä eli paine olisi laskenut vähitellen. En usko sanaakaan tästä tarinasta etenkin kun tiedän monta enemmän ajettua tällaista autoa, tosin vanhempaa. 100tkm vuodessa ajetut autot eivät voi olla kuin takseja. Jatka tarinaasi.

      • Ei satua

        Molemmat autot ovat todellakin olleet takseja
        ja kilometrimäärä 270 tkm. Kyseisellä asemalla
        on ollut ennenkin autoilijoilla Avensikseja ja
        Carinoita mutta niissä ei ole ollut mitään ongelmia moottoreiden kanssa. Kummassakin koneessa oli ykkös sylinterin kiertokangen
        laakerit leikanneet kiinni. En todellakaan usko
        sattumaan vaan kyseistä ongelmaa on varmasti
        ollut muissakin kuin näissä kahdessa autossa.


      • Ei satua kirjoitti:

        Molemmat autot ovat todellakin olleet takseja
        ja kilometrimäärä 270 tkm. Kyseisellä asemalla
        on ollut ennenkin autoilijoilla Avensikseja ja
        Carinoita mutta niissä ei ole ollut mitään ongelmia moottoreiden kanssa. Kummassakin koneessa oli ykkös sylinterin kiertokangen
        laakerit leikanneet kiinni. En todellakaan usko
        sattumaan vaan kyseistä ongelmaa on varmasti
        ollut muissakin kuin näissä kahdessa autossa.

        muodostuu öljyyn jos siihen pääsee glykolia vuotavan kannentiivisteen tms kautta. Ei heti, mutta melko pian. Siitä tulee lähes pikimäistä mustaa töhnää, joka tukkii kaiken. Laakerit leikkaantuu kiinni, mäntiin tulee leikkautumia kun ei voitelu pelaa jne. Tämä vika kyllä pitäisi olla tuttu juttu joka korjaamolla, ei siitä mihinkään mitään näytteitä tarvitse lähettää.


      • ongelmia

        Toyotalla on todella ongelmia vm. 2002 dieselien
        kanssa. Em. mainittuja konerikkoja on enemmänkin. Yhteistä niille kaikille mitkä olen
        joutunut työssäni avaamaan on se, että ko. autoista on hajonnut kytkin ja ykkösen kiertokangen laakeri on leikannut kiinni. Toyotan ns. massakytkin on todella huono ( kestää
        noin 200 tkm) ja moni on kytkinremontin yhteydessä halunnut laittetavaksi vanhanmallisen
        tavallisen kytkinmen mikä käy ja on huomattavasti edullisempi.


    • Wode

      mieleenkään ostaa mokomaa japsikinneriä muutenkaan. Tuokin vielä, eikös niistä bensakoneitakin paukkunut? Kaverilla on Avensiksen lampuissa akvaario, varmaan siellä joku pikkukala eläiskin vähän aikaa.

    • turkissa

      Sen siitä saa kun Toyotakin tehdään Turkissa.

      • tehdään

        Englannissa.


    • kun lukee

      niin siellä sanotaan että jos ajaa rasittavaa ajao eli käytännössä kaupunkiajoa tai paljon käynnistyksia, pitää öljynvaihtovali puolittaa.
      yksi syy voi myös olla se ettei toyotan huolto viis veisaa tehtaan öljysuosituksesta
      Kaikkiin uusiin koneisiin on suositus 5w30
      silti toyotalla laittavat paksumpaa 5w40.(koska se on halvenpaa)

      • se huoltokirja uudelleen oikein ajatuksen kanssa.
        Käy myös marketissa tai huoltoasemalla (ei siellä baarin puolella!) katsomassa eri öljyjen hinnat, kirjoita oikein lapulle ylös ja kotona kaikessa rauhassa syvenny niihin ja ylläolevaan tekstiisi.
        Ei pitäisi ainakaan tyhmyyden lisääntyä, jos oikein hyvä tuuri käy.


      • tähän
        sitroen kirjoitti:

        se huoltokirja uudelleen oikein ajatuksen kanssa.
        Käy myös marketissa tai huoltoasemalla (ei siellä baarin puolella!) katsomassa eri öljyjen hinnat, kirjoita oikein lapulle ylös ja kotona kaikessa rauhassa syvenny niihin ja ylläolevaan tekstiisi.
        Ei pitäisi ainakaan tyhmyyden lisääntyä, jos oikein hyvä tuuri käy.

        "Möhnää muodostuu öljyyn jos siihen pääsee glykolia vuotavan kannentiivisteen tms kautta. Ei heti, mutta melko pian. Siitä tulee lähes pikimäistä mustaa töhnää, joka tukkii kaiken."

        Kyllä siitä öljystä itsestään muodostuu sitä karstaakin kovenmpaa jätettä sinne moottorin öljytilaan ajan kanssa ja ei sillä ole mitään tekemistä jäähdytinnesteen kanssa vaan palamisjätteiden kanssa sillä on tekemistä. Myöskin aikaisemmin nesteen öljy oli oikein kuuluisa siitä, kun auto tuli korjaamolle ei tarvinut arvailla millä öljyillä oli autolla ajettu ja se on aikanaan myös TM:n teettämässä laboratoritestissä todettu!

        Nyt en ole törmännyt enää missään yhteydessä sellaiseen testiin missä olisi kunnolla tutkittu miten kone on kulunut ja kuinka puhdas se on, kun sitä pyöritetty 150000km:n edestä ja verrattu oikeasti näin eri öljyjen eroja!

        Jos sellaista dokumenttia ja testiä löytyy niin mielenkiinnolla otan infon vastaan siitä mistä se löytyy!


      • itse katsomassa
        sitroen kirjoitti:

        se huoltokirja uudelleen oikein ajatuksen kanssa.
        Käy myös marketissa tai huoltoasemalla (ei siellä baarin puolella!) katsomassa eri öljyjen hinnat, kirjoita oikein lapulle ylös ja kotona kaikessa rauhassa syvenny niihin ja ylläolevaan tekstiisi.
        Ei pitäisi ainakaan tyhmyyden lisääntyä, jos oikein hyvä tuuri käy.

        uudet 5w30 joiden acea luokitus on a1tai b1 on
        paljonkalliimpia kuin 5w40 a3/b3 öljyt,
        olen niitä jo vähänaikaa (8kk katsellut)
        tässä pari linkkiä, sillä nyt ei ollut kysse 10w30 mineraali öljyistä.
        vaan 5w30 tai 0w30 huippuöljyistä
        näistä 5w30 on vielä harvinaisempi joita ei kovin moneelta huoltoasemalta tai marketista edeslöydy.esim mobil 5w30 eps formula maksaa varaosaliikkeissä yli 50 euroa kun 5w40:stä saa 25e:lla


      • liinkit jäi pois
        itse katsomassa kirjoitti:

        uudet 5w30 joiden acea luokitus on a1tai b1 on
        paljonkalliimpia kuin 5w40 a3/b3 öljyt,
        olen niitä jo vähänaikaa (8kk katsellut)
        tässä pari linkkiä, sillä nyt ei ollut kysse 10w30 mineraali öljyistä.
        vaan 5w30 tai 0w30 huippuöljyistä
        näistä 5w30 on vielä harvinaisempi joita ei kovin moneelta huoltoasemalta tai marketista edeslöydy.esim mobil 5w30 eps formula maksaa varaosaliikkeissä yli 50 euroa kun 5w40:stä saa 25e:lla

        esson öljyt hessumobiili
        http://www.hessumobiili.fi/tuotteet3.php?
        ryhma=8&alakategoria=72
        mobilin öljyt
        http://www.hessumobiili.fi/tuotteet3.php?ryhma=8&alakategoria=75


      • motonetin linkki

      • öljynvaihtaja
        motonetin linkki kirjoitti:

        http://www.motonet.fi/?id=5

        kirjoita hakusanaksi mobil

        katseppa sieltä Mobil 1 ESP 5W30 4l
        hinta 53,50 4-litraa

        Kyllä minä ainakin olen aina joutunut maksamaan enemmän 5W-40 öljystä kuin 5W-30 öljystä. Ja onhan se selvää, paremmalla viskositeetti-indeksillä oleva öljy on parempaa ja myös kalliimpaa.
        Niin että kipinkapin vain sinne hyllyjen väliin!


      • polttoainetta säästävät
        öljynvaihtaja kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin olen aina joutunut maksamaan enemmän 5W-40 öljystä kuin 5W-30 öljystä. Ja onhan se selvää, paremmalla viskositeetti-indeksillä oleva öljy on parempaa ja myös kalliimpaa.
        Niin että kipinkapin vain sinne hyllyjen väliin!

        acea a1/b1 acea a1/b1 luokan vähäkitkaiset fuel economy öljyt 5w30 on kuitenkin paljon kalliimpia kuin tavalliset a3/b3 luokan 5w40:set tai acea a3/b3 luokan 5w30 öljyt joiden hintoja olet varmaan katsellut.

        Luokitusmerkinnät ovat seuraavat:
        Bensiinimoottorit A1, A2 ja A3
        Kevyt dieselkalusto B1, B2, B3 ja B4
        Raskas dieselkalusto E1, E2, E3, E4 ja E5

        "Luokituskirjaimen yhteydessä oleva numero kuvaa pääsääntöisesti luokituksen vaativuustasoa. Mitä suurempi luku, sitä vaativammasta luokasta on kyse. Poikkeuksena kutenkin A1- ja B1-luokan öljyt, jotka ovat matalaviskositeettisiä ns. polttoaineensäästö-öljyjä"

        tässä vielä yksi linkki ACEA-luokituksista

        http://wwwt.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50100;75188&subpage_id=75193&type=1


      • ja a5/b5
        polttoainetta säästävät kirjoitti:

        acea a1/b1 acea a1/b1 luokan vähäkitkaiset fuel economy öljyt 5w30 on kuitenkin paljon kalliimpia kuin tavalliset a3/b3 luokan 5w40:set tai acea a3/b3 luokan 5w30 öljyt joiden hintoja olet varmaan katsellut.

        Luokitusmerkinnät ovat seuraavat:
        Bensiinimoottorit A1, A2 ja A3
        Kevyt dieselkalusto B1, B2, B3 ja B4
        Raskas dieselkalusto E1, E2, E3, E4 ja E5

        "Luokituskirjaimen yhteydessä oleva numero kuvaa pääsääntöisesti luokituksen vaativuustasoa. Mitä suurempi luku, sitä vaativammasta luokasta on kyse. Poikkeuksena kutenkin A1- ja B1-luokan öljyt, jotka ovat matalaviskositeettisiä ns. polttoaineensäästö-öljyjä"

        tässä vielä yksi linkki ACEA-luokituksista

        http://wwwt.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50100;75188&subpage_id=75193&type=1

        eivät paljonkaan poikkea vaadittavilta ominaisuuksiltaan. Mobilillakin on a1/b1 luokan öljyjä Mobil 1 0w-30, 5w-30 ja 5w-20. 5w-20 öljyllä on erikoisen hyvät kuumaominaisuudet vielä yli 200 celciusasteessakin.


    • paskoja

      Kannattaa ostaa mondeo TD niin pääsee lähemmäs miljoonaa ilman ogelmia

      • mtt

        HAH, jo vitsin lykkäsit!


      • Mondeota

        Poliiseillakin on mondeoita, ja aina ne viittoilevat kyytiä...


    • huoltaja

      ei ennenkuulumatonta, huollossa pistetään väärät öljyt ja vaihto tehdään imutyhjennyksellä...
      paskat jää koneseen, nykypäivän autoissa öljyllä suuri merkitys! monet huollot ottaneet esim forten tuotteen käyttöön jolla puhditetaan öljytila "silloin lasketaan öljyt ropun kautta"!

    • meikäläinen

      Juu onhan noita paukkunnu,tiedän ainakin kaksitapausta joista kiertokangenpultit poikki ja molemilla ajettu nippa nappa yli satatuhatta.Molemmat autot ovat taksina

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5880
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5525
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5207
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3195
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2749
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2581
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2270
    8. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2060
    9. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1870
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1781
    Aihe