Kysyisin tälläistä kysymystä teiltä klassisen musiikin ystäviltä. Että mitä mieltä olette heavy musiikista? Moni heavy bändihän myöntää kuuntelevansa klassista musiikkia ja saavansa inspiraatioita klassisesta musiikista. Omasta mielestäni klassinen ja heavy musiikki ovat loppujen lopuksi aika lähellä toisiaa. Itse lukeudun heavy musiikin kuuntelijoihin mutta kaikki kunnioitus klassiselle musiikille joka on antanut paljon ideoita heavy musiikille. :)
Eräs tälläinen heavy yhtye on Nightwish jonka varmasti monet teistä ainakin jotenkin tietää eli mitä mieltä olette? Onko se teistä musiikin raiskaamista vai...
Kysymys klassisen musiikin ystäville
6
640
Vastaukset
- sellisti
Heavy-musiikki on yksi musiikin lukemattomista lajeista. Klassinen ja heavy ovat kyllä tietyssä määrin hyvinkin läheisiä.
Itse kuuntelen lähes kaikenlaista musiikkia.
Klassinen - Heavy
Jazz - Rock
Kaikki käy.:) - öhöm,
ei se ole raiskaamista, mutta mun mielestä klassisiin biiseihin ei sais koskea...
esim yks pändi on ottanu yhen ihan biisin taustalle ja räpänny päälle!?- Anonyymi
Siitä tulee sellainen olo, että joku olisi halunnut tehdä "pilaversion" alkuperäisestä kappaleesta, mutta toisaalta sellaiset versiotkin lisäävät klassisen musiikin mainetta jollain tavalla. Olisi kivaa, jos niissä "kappaleissa "olisi edes mainittu alkuperäisen säveltäjän nimi. Joissain ei nimittäin edes mainita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä tulee sellainen olo, että joku olisi halunnut tehdä "pilaversion" alkuperäisestä kappaleesta, mutta toisaalta sellaiset versiotkin lisäävät klassisen musiikin mainetta jollain tavalla. Olisi kivaa, jos niissä "kappaleissa "olisi edes mainittu alkuperäisen säveltäjän nimi. Joissain ei nimittäin edes mainita.
Mutta on OK kuunnella sellasia. Ja mukavaa että klassinen on antanut artisteille inspiraatiota :)
- Anonyymi
Mä ainaskin kuuntelen ihan mitä tahansa musaa eli menee klassinen, tanssi-iskelmä(kotimainen), rock, schoegaze, räppi, uskovais -gospel musa ja ihan mikä tahansa. Ja olen kuulemma pelle kun kuuntelen kaikkea kun näin eräs sanoi minulle.
- Anonyymi
Molemmat yhtä kuolleita genrejä. Viimeksi 200 vuotta sitten kai tuli jotain repäisevää, modernismit siihen päälle ja sitten hyviä öitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346