Kun olet mennyt

Pauliina

Viime yönä en nukkunut, tuijottelin kattoa ja pyörin tuskastuneena sängyssäni. Kuinka toista voikaan niin kaivata, ja mikä siinä on, että ikävä viiltää pahiten aina yön pimeinä tunteina. Minäkin, itsenäinen nainen, joka ennen sinua osasin nauttia yksinäisyydestä ja omasta rauhastani, olen täysin hermoraunio nyt, kun pitäisi totuttautua uudelleen tyhjään sänkyyn, tyhjään sydämeen...

En voi olla miettimättä missä olet, kenen kanssa, vaikka se ei enää minulle kuulu. Mietin istutko sinäkin aamuyöllä 4.30 parvekkeella kylmää kaupunkia katsellen ja huokaillen, tunnetko sinäkin saman painon sydämessäsi, saman ahdistuksen, kun haluaisi itkeä, mutta kyyneleet ovat loppuneet, kun tahtoisi oksentaa pahan olonsa pois, tietäen, että kipu ei kuitenkaan mene pois? Tuskin...

Tiedän, että näin oli käytävä, ymmärrän sen olevan oikea ratkaisu, mutta silti en sitä hyväksy, sydämeni ei kuuntele, mitä järkeni sanoo. Toivoisin törmääväni sinuun kadulla, jotta saisin edes hetken aikaa nähdä sinut, toisaalta tiedän, että se vain pahentaisi oloa.

Ensi yönä valvon taas, kun ikävä puristaa rintaa, istun parvekkeella, miettien, poltan tupakan, toisen ja kolmannen... Tuijotan puhelinta toivoen sen soivan, samalla peläten, että se soi. Kirjoitan sinulle viestin, jota en kuitenkaan koskaan lähetä. Suru on niin valtava, kuinka sen jaksan kantaa..? Pelkään että kuolen, ja silti, enemmän pelkään etten kuolekaan...

4

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista...

itku tuli, niin samalta minusta tuntuu. Jo 4kk olen surrut menetystäni mutta joskus vielä elämä voittaa...odotan vain sitä kun enää ei itketä joka päivä. Jaksamista sinulle!!!

• Claudiaa

niin totta joka sana, näen itseni toteuttamassa kirjoitustasi tulevaisuudessa, silloin kun uskallan olla yhtä rohkea kuin sinä ja päästää irti..

• minullakin

Tuntuu aivan kuin olisin itse tuon tekstin kirjoittanut. Minustakin tuntuu aivan samalta.
      Joka yö valvon ja mietin että miksi tässä kävi näin ja voisiko olla vielä jokin muu ratkaisu. Mutta sitten totean että ei ole. Näin vaan kävi.
      Mutta itsekin hyväksyn tämän ratkaisun vaikka se tekeekin kipeää.
      Niin usein mietin että mitäkön hänelle mahtaa kuulua ja miettiköhän hänkin vielä minua...

• minä

täytyypä vaan sanoa et kyyneleet tuli silmiin kun luin tuota, niin samalta minustakin tuntuu..
      jaksamista sinulle.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe