Hmm... löytyyköhän täältä netistä mitään tietoa et minkä väriset vaatteet / meikki jne. sopii minkäkin "väriselle" ihmiselle...
ois kiva tietää ku ite oon sellanen kalpea vihreäsilmäinen maantiehiekan väriset hiukset päässäni kantava otus... et jos vaik paidan värillä ois väliä...
Vaatteen väri
8
1313
Vastaukset
- Vaaleaverikköjä
Hmm. Vaateväreistä en osaa vinkata, mutta vihreäsilmäisistä sen verran että heille sopii kuulemma kaikki sävyt meikissä. Ruskea on aina turvallinen valinta, mutta sininen korostaa kauniisti vihreää.
Vaatteiden värin yleensä näkee hyvin vertaamalla kasvojen ihoon, esim. beessi ei välttämättä pue sua jos sul on kovinkin kalpea iho ja vaaleat hiukset. Pikemminkin korostaa sitä että oletpa vaalea.
Jos sulla on maantienväriset hiukset, niin kumpaan suuntaan sul taittuu? Tummaan vai vaaleaan? Jos taittuu tummaan, voisit ehkä kokeilla seuraavaa tummempaa sävyä hiuksiin? Tai jos vaaleaan, niin vaaleita raitoja? Jos teetät kampaajalla niin ei ees näy et sul on niitä, tulee vaan enemmän vivahteita hiuksiin. Myös erilaiset punaisen sävyt luovat lämpimyyttä kasvoihin..
Jos sulla on kovinkin vaalea iho, niin oletko kokeillut IHAN vaaleaa roosaa poskipunaa? H&M:ltä saa halval kokeilumalliks, jos et tykkää niin ei mee paljon rahaa hukkaan. Itse olen todella vaalea, ja poskipuna tuo hempeää sävyä valkoiseen ihoon. Myös täysin musta ripsari kannattaa hylätä, osta mieluummin tumman ruskeaa. Tulee luonnollisen näköinen.
Nämä nyt ekana tulivat mieleen.
Ja hei, vaatteiden väri ei ihan välttämättä se oleellisin ole kun ostaa vaatteita, tärkeintä on se että ne istuvat ja ovat mukavat päällä! (tietty turhamaisuus tyylikkyyttä hakiessa sallitaan ;)- mustavalko
No joo enempi tummaan vivahtava oon, mut en voi värjätä hiuksia, koska olen allerginen niille väreille.
Meikissä esim. huulipunan värin löytäminen on tosi vaikeeta. Inhoan kaikkia helakan punaisia ja pinkkejä sekä vaaleita sävyjä. Valitsen aina liian tummaa huulipunaa, joka korostaa naamani kalpeutta ja näppyläistä ihoa.
Metsän vihreä, mariinin sininen, tumman ruskea, okran keltainen, viinin punainen ja beige ovat lempivärejäni ihan kaikessa. Mutta voiko se olla niin, että omat lempivärit joista luonnostaan tykkää, eivät sovikaan... pitäis vetää jotain porsaanpunaista päälle..? - vaikea sanoa
mustavalko kirjoitti:
No joo enempi tummaan vivahtava oon, mut en voi värjätä hiuksia, koska olen allerginen niille väreille.
Meikissä esim. huulipunan värin löytäminen on tosi vaikeeta. Inhoan kaikkia helakan punaisia ja pinkkejä sekä vaaleita sävyjä. Valitsen aina liian tummaa huulipunaa, joka korostaa naamani kalpeutta ja näppyläistä ihoa.
Metsän vihreä, mariinin sininen, tumman ruskea, okran keltainen, viinin punainen ja beige ovat lempivärejäni ihan kaikessa. Mutta voiko se olla niin, että omat lempivärit joista luonnostaan tykkää, eivät sovikaan... pitäis vetää jotain porsaanpunaista päälle..?Harmi ettet voi värjätä hiuksia. Oletko kokeillut myös näitä parin viikon sävytteitä, kestää jotain 7 pesua tms..? Ne sopii aika monelle joilla iho kärsii noista vahvoista aineista.
Mä en itse ole huulipuna-asiantuntija, koska en huulipunaa käytä. Tuntuu kans et kaikki pinkit yms vain korostaa kalpeutta ja niitä satunnaisia ihon virheitä. Siinä siis en osaa auttaa :( Mut ainakin sokokselta kun käy nykäsemäs jotain myyjää hihasta, ne auttaa mielellään ja osaa yleensä valita aika sopivan huulipunan. Ostin kerran yhden suosittelun mukaan, väri kyllä sopi mutta kun mulla on ympärivuoden kuivat ja lohkeilevat huulet (huolellisesta hoitamisesta huolimatta) niin jäi se punakin sitten käyttämättä.
Nuo värit mistä tykkäät, ovat todella tummia ja vahvoja. Ne korostavat vaaleutta. Kaikki lempivärit eivät aina sovi omaan ihoon, itse rakastan vaaleansinistä mutta se tekee minusta kalpean.
Mutta kyllä noitakin värejä voi käyttää. Sitten joudut vain vetelemään ehkä enemmän pakelia naamaan. Voisithan tietty kokeilla, että käytät perusvaatteissa hieman neutraalimpia sävyjä, ja korostat sitten näillä tummilla? Esim, pidät vahvat sävyt hieman erillään kasvoista.
Viininpunainen korostaa punakkuutta, mutta jos ostaisit esim. sen värisen hameen tai kaulahuivin? Itse teen hyvin usein niin, että käytän perusvaatteina paljon mustaa, mutta lisään sitten värikkään paidan tai huivin tms.
Värejä on kauhean vaikea neuvoa, pitäisi melkein nähdä miltä mikin näyttää ihoa vasten. Kokeilemalla oppii yleensä mikä sopii itselle. - mustavalko
vaikea sanoa kirjoitti:
Harmi ettet voi värjätä hiuksia. Oletko kokeillut myös näitä parin viikon sävytteitä, kestää jotain 7 pesua tms..? Ne sopii aika monelle joilla iho kärsii noista vahvoista aineista.
Mä en itse ole huulipuna-asiantuntija, koska en huulipunaa käytä. Tuntuu kans et kaikki pinkit yms vain korostaa kalpeutta ja niitä satunnaisia ihon virheitä. Siinä siis en osaa auttaa :( Mut ainakin sokokselta kun käy nykäsemäs jotain myyjää hihasta, ne auttaa mielellään ja osaa yleensä valita aika sopivan huulipunan. Ostin kerran yhden suosittelun mukaan, väri kyllä sopi mutta kun mulla on ympärivuoden kuivat ja lohkeilevat huulet (huolellisesta hoitamisesta huolimatta) niin jäi se punakin sitten käyttämättä.
Nuo värit mistä tykkäät, ovat todella tummia ja vahvoja. Ne korostavat vaaleutta. Kaikki lempivärit eivät aina sovi omaan ihoon, itse rakastan vaaleansinistä mutta se tekee minusta kalpean.
Mutta kyllä noitakin värejä voi käyttää. Sitten joudut vain vetelemään ehkä enemmän pakelia naamaan. Voisithan tietty kokeilla, että käytät perusvaatteissa hieman neutraalimpia sävyjä, ja korostat sitten näillä tummilla? Esim, pidät vahvat sävyt hieman erillään kasvoista.
Viininpunainen korostaa punakkuutta, mutta jos ostaisit esim. sen värisen hameen tai kaulahuivin? Itse teen hyvin usein niin, että käytän perusvaatteina paljon mustaa, mutta lisään sitten värikkään paidan tai huivin tms.
Värejä on kauhean vaikea neuvoa, pitäisi melkein nähdä miltä mikin näyttää ihoa vasten. Kokeilemalla oppii yleensä mikä sopii itselle.menin juuri ostamaan tumman violetin talvitakin!!
Nyt näytän varmaan haamulta! Minkähän värinen kaulahuivi pelastaisi tilanteen...? Toinen talvitakkini on vaalean sininen. Molemmat sopivat malleiltaan mutta ehkä värivalinta on mennyt pieleen...
Ois mageeta ku ois sellanen ohjelma tietokoneella millä vois rajattomasti kokeilla kaikkia värejä ni ei tulis hukkaostoja. - vaaleaverikköjä
mustavalko kirjoitti:
menin juuri ostamaan tumman violetin talvitakin!!
Nyt näytän varmaan haamulta! Minkähän värinen kaulahuivi pelastaisi tilanteen...? Toinen talvitakkini on vaalean sininen. Molemmat sopivat malleiltaan mutta ehkä värivalinta on mennyt pieleen...
Ois mageeta ku ois sellanen ohjelma tietokoneella millä vois rajattomasti kokeilla kaikkia värejä ni ei tulis hukkaostoja.No, luulisin että jos itse tykkäät takista, ja se sinulle sopii, se olisi ihan hyvä? Väriä on kauhean vaikea arvioida, liila voi tehdä kalpeaksi, mutta kuten sanoin, meikillä saa paljon aikaan. Kannattaa katsoa sellainen väri kaulahuiviin mikä sopii kokonaisuuteen (takin väri, käsilaukku, hiuksesi..?)
Mieti itse millaisista väreistä tykkäät. Lilaan sopii mm. pinkki, musta menee aina, mutta tuleeko vaikutelmasta liian tumma? Valkoinen menee, ja ehkä jonkin sorttiset siniset.
Ja hei, et sä mitään tietokonetta tarvitse!! Shoppailu on urheilua :D Siinä tulee juoruttua kaverin kanssa, liikuttua, eikä tarvitse ostaa mitään. Siinä vertaillessa huomaa miten eri sävyt käyvät kasvoihin.
Vaaleansininen sopii vaaleille, ja siihen sopii sitten valkoinen tai ehkä erilaiset vihreät tai sinivihreät huivit. Kokeilemalla selviää.
Kaveri mukaan ja shoppailemaan ;) - james
mustavalko kirjoitti:
Ois mageeta ku ois sellanen ohjelma tietokoneella millä vois rajattomasti kokeilla kaikkia värejä ni ei tulis hukkaostoja.Ei ole niin takilla väliä kun on makee huivi tällainen.
http://cgi.ebay.com/College-Style-Scarf-very-Paul-Smith-John-Lennon-MOD_W0QQitemZ8354300092QQcategoryZ38568QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem - nnnnnnam
mustavalko kirjoitti:
Ois mageeta ku ois sellanen ohjelma tietokoneella millä vois rajattomasti kokeilla kaikkia värejä ni ei tulis hukkaostoja.Hulluko olet? Haamuus on kaunista. Miten ihmiset eivät näe sitä? En tajua.
- hhuu
mustavalko kirjoitti:
Ois mageeta ku ois sellanen ohjelma tietokoneella millä vois rajattomasti kokeilla kaikkia värejä ni ei tulis hukkaostoja.hommaa photoshop
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1222391
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4292213Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981200Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141013- 45859
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16857Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109796Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.247760Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167737