Ajojärjestelijä

Kysyvä.

Minkä liiton TESsin alla AJOJÄRJESTELIJÄ on?

Onko kokemuksia?

9

22807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta

      Auto-ja Kuljetusalan.

      Kokemusta kuljetusalasta on monia vuosia. Mitä tarkotit kokemuksella? Ajojärjestelijän työstä, liitosta vai mistä?

      • Mielenkiinnosta

        Millaisia ominaisuuksia ajo/kuljetusjärjestelijöiltä vaaditaan?

        Onko työt päivätöitä vai vuorotöitä? Erilaisia päivystys juttuja ainakin..


      • jos auttaa
        Mielenkiinnosta kirjoitti:

        Millaisia ominaisuuksia ajo/kuljetusjärjestelijöiltä vaaditaan?

        Onko työt päivätöitä vai vuorotöitä? Erilaisia päivystys juttuja ainakin..

        Jos haet esim. pääkaupunkiseudulle on pääkaupunkiseudun tuntemus oltava HYVÄ ja se ei tarkoita sitä, että on asunut Hesassa koko elämänsä. Kokemusta kuljetusalalta, mieluiten ratin takaa muutama vuosi, organisointi kykyä, hyvät esimiestaidot, tietotekniikasta ainakin perusteet, hyvät hermot, hurtin huumorin, kielitaito on plussaa tosin nykyään englanti alkaa olla aika pakollinen edes auttavasti.

        Työajat riippuvat paljolti yrityksestä, yleensä kuitenkin kaksivuorotyötä.
        Harvemmin ajojärjestelijä joutuu päivystykseen.

        Toivottavasti on jotain apua.


      • näin ajattelinkin
        jos auttaa kirjoitti:

        Jos haet esim. pääkaupunkiseudulle on pääkaupunkiseudun tuntemus oltava HYVÄ ja se ei tarkoita sitä, että on asunut Hesassa koko elämänsä. Kokemusta kuljetusalalta, mieluiten ratin takaa muutama vuosi, organisointi kykyä, hyvät esimiestaidot, tietotekniikasta ainakin perusteet, hyvät hermot, hurtin huumorin, kielitaito on plussaa tosin nykyään englanti alkaa olla aika pakollinen edes auttavasti.

        Työajat riippuvat paljolti yrityksestä, yleensä kuitenkin kaksivuorotyötä.
        Harvemmin ajojärjestelijä joutuu päivystykseen.

        Toivottavasti on jotain apua.

        Kiitoksia.
        Olisi työhaastattelu muutaman päivän päästä, joten mahdollisimman laaja yleisnäkemys ko. työstä olisi paikallaan.

        Juuri kyseisiä asioita olin ajatellutkin mitä mainitsit.

        Mitenköhän palkkapuoli? Onko hajua millaisia liksoja ajojärjestelijät saavat? Eli onko taulukkopalkat TESssa vai yrityksen ja vastuun mukaan..

        Toimiiko ajojärjestelijä kuljettajien "esimiehenä"?


      • Nimetön
        näin ajattelinkin kirjoitti:

        Kiitoksia.
        Olisi työhaastattelu muutaman päivän päästä, joten mahdollisimman laaja yleisnäkemys ko. työstä olisi paikallaan.

        Juuri kyseisiä asioita olin ajatellutkin mitä mainitsit.

        Mitenköhän palkkapuoli? Onko hajua millaisia liksoja ajojärjestelijät saavat? Eli onko taulukkopalkat TESssa vai yrityksen ja vastuun mukaan..

        Toimiiko ajojärjestelijä kuljettajien "esimiehenä"?

        Ajojärjestelijä on kuljettajien esimies, tehtäviin voi kuulua tarvittaessa se v-mäinen puoli eli varotusten antaminen ja joissain taloissa myös pahin eli irtisanominen. Sosiaaliset taidot on siis hyvä omata ja pitkää pinnaa siinä vaaditaan kun kuskeilla on julmeton kiire ja lisää ajoja lykätään ”niskaan”.

        Toisilla on TES:in mukaiset palkat ja toisilla taas sen yläpuolella olevat. Alle TES:in ei taida kukaan järkevä enää palkata, taitaa ne villit firmat olla vähissä, vaikka onhan niitäkin vielä jäljellä.

        Ajojärjestelijä saattaa joissain taloissa myös ottaa ajoja vastaan eli asiakkaan kysyessä kuinka nopeasti kuljetuksen saa perille, on koko systeemi tavallaan oltava myös päässä eli pystyy nopeasti hahmottamaan mikä auto voi ottaa kuinka nopeasti perillä jne. Eli se kaupunki tuntemus on äärettömän tärkee juttu ja myöskin että tietää nopeat ja suorat ajoreitit, siksi se kuskin tausta on hyvä juttu.

        Toivottavasti työhaastattelu menee hyvin ja jos intoa on kuljetusalalle niin toivottavasti yritys on myös kunnollinen eikä villi viidakon vipeltäjä :)


      • Puhetta
        Nimetön kirjoitti:

        Ajojärjestelijä on kuljettajien esimies, tehtäviin voi kuulua tarvittaessa se v-mäinen puoli eli varotusten antaminen ja joissain taloissa myös pahin eli irtisanominen. Sosiaaliset taidot on siis hyvä omata ja pitkää pinnaa siinä vaaditaan kun kuskeilla on julmeton kiire ja lisää ajoja lykätään ”niskaan”.

        Toisilla on TES:in mukaiset palkat ja toisilla taas sen yläpuolella olevat. Alle TES:in ei taida kukaan järkevä enää palkata, taitaa ne villit firmat olla vähissä, vaikka onhan niitäkin vielä jäljellä.

        Ajojärjestelijä saattaa joissain taloissa myös ottaa ajoja vastaan eli asiakkaan kysyessä kuinka nopeasti kuljetuksen saa perille, on koko systeemi tavallaan oltava myös päässä eli pystyy nopeasti hahmottamaan mikä auto voi ottaa kuinka nopeasti perillä jne. Eli se kaupunki tuntemus on äärettömän tärkee juttu ja myöskin että tietää nopeat ja suorat ajoreitit, siksi se kuskin tausta on hyvä juttu.

        Toivottavasti työhaastattelu menee hyvin ja jos intoa on kuljetusalalle niin toivottavasti yritys on myös kunnollinen eikä villi viidakon vipeltäjä :)

        Kiitoksia tarkennuksista. Taidat olla itse ko.ammatissa tai sinne päin..??

        Kaupunkituntemuksessa auttaa nykyään onneksi kartat ja gprs. Tosin pelkkä TEORIA ei koskaan korvaa KÄYTÄNNÖSSÄ opittua, koska käytäntö antaa "terälle" viimeiset silaukset. Melkein joka elämän alueella.

        Itselläni on intissä hommattu kortti ja kuorma-auto sekä täysperäkokemusta kyseiseltä ajalta. Joten tiedän mitä se homma on. Kuskien kanssa tulee pyörittyä samoissa halleissa nykyisen työni puolesta koko ajan.

        Motivaatio alalle on kova. Kaikki uusi mitä oppii elon aikana on kotiin päin.


      • kuljetusalan konkari
        Puhetta kirjoitti:

        Kiitoksia tarkennuksista. Taidat olla itse ko.ammatissa tai sinne päin..??

        Kaupunkituntemuksessa auttaa nykyään onneksi kartat ja gprs. Tosin pelkkä TEORIA ei koskaan korvaa KÄYTÄNNÖSSÄ opittua, koska käytäntö antaa "terälle" viimeiset silaukset. Melkein joka elämän alueella.

        Itselläni on intissä hommattu kortti ja kuorma-auto sekä täysperäkokemusta kyseiseltä ajalta. Joten tiedän mitä se homma on. Kuskien kanssa tulee pyörittyä samoissa halleissa nykyisen työni puolesta koko ajan.

        Motivaatio alalle on kova. Kaikki uusi mitä oppii elon aikana on kotiin päin.

        Joo. Alalla parikymmentä vuotta, joten aika hyvin on hallussa asiat :)

        Hienoa, että intoa on! Ala ei ole sieltä löysimmästä päästä, hermot on toisinaan räjähtämis pisteessä mutta taatusti tulee eteen myöskin hauskoja hetkiä niiden pyttymäisten sekaan. Onnea matkaan ja pidän peukkuja sulle haastatteluun.


      • NiiiiN
        kuljetusalan konkari kirjoitti:

        Joo. Alalla parikymmentä vuotta, joten aika hyvin on hallussa asiat :)

        Hienoa, että intoa on! Ala ei ole sieltä löysimmästä päästä, hermot on toisinaan räjähtämis pisteessä mutta taatusti tulee eteen myöskin hauskoja hetkiä niiden pyttymäisten sekaan. Onnea matkaan ja pidän peukkuja sulle haastatteluun.

        Toivottavasti peukut auttoivat. Haastattelu oli ja meni.

        Juuri niitä asioita mitä keskustelussamme aikaisemmin esiintyi, painotettiin. Kustannuslaskelmointi, esimiestaidot, nopeat päätökset. Ja töitä välillä kuulemma riittää, kotiin saakka.

        Haastatteluiden perusteella jäljelle jääneille järjestetään soveltuvuustesti. Toivottavasti olen vielä joukossa mukana.


      • testi.
        NiiiiN kirjoitti:

        Toivottavasti peukut auttoivat. Haastattelu oli ja meni.

        Juuri niitä asioita mitä keskustelussamme aikaisemmin esiintyi, painotettiin. Kustannuslaskelmointi, esimiestaidot, nopeat päätökset. Ja töitä välillä kuulemma riittää, kotiin saakka.

        Haastatteluiden perusteella jäljelle jääneille järjestetään soveltuvuustesti. Toivottavasti olen vielä joukossa mukana.

        Mitäköhän soveltuvuustesteissä joutuu tekemään/puhumaan..? Ajatuksia..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      113
      3560
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      31
      3039
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      128
      2574
    4. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      191
      1992
    5. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      13
      1864
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      120
      1810
    7. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      34
      1750
    8. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      14
      1732
    9. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      29
      1711
    10. Elämäni biisi vieraslista la 11.10. yllättää iloisesti - Nämä huippujulkkikset sinisille sohville!

      Elämäni Biisi vieraina lauantaina ovat mm. Ellen Jokikunnas ja Esko Eerikäinen sekä liuta muita julkkiksia. Tämä jakso v
      Tv-sarjat
      20
      1598
    Aihe