Ajojärjestelijä

Kysyvä.

Minkä liiton TESsin alla AJOJÄRJESTELIJÄ on?

Onko kokemuksia?

9

22676

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta

      Auto-ja Kuljetusalan.

      Kokemusta kuljetusalasta on monia vuosia. Mitä tarkotit kokemuksella? Ajojärjestelijän työstä, liitosta vai mistä?

      • Mielenkiinnosta

        Millaisia ominaisuuksia ajo/kuljetusjärjestelijöiltä vaaditaan?

        Onko työt päivätöitä vai vuorotöitä? Erilaisia päivystys juttuja ainakin..


      • jos auttaa
        Mielenkiinnosta kirjoitti:

        Millaisia ominaisuuksia ajo/kuljetusjärjestelijöiltä vaaditaan?

        Onko työt päivätöitä vai vuorotöitä? Erilaisia päivystys juttuja ainakin..

        Jos haet esim. pääkaupunkiseudulle on pääkaupunkiseudun tuntemus oltava HYVÄ ja se ei tarkoita sitä, että on asunut Hesassa koko elämänsä. Kokemusta kuljetusalalta, mieluiten ratin takaa muutama vuosi, organisointi kykyä, hyvät esimiestaidot, tietotekniikasta ainakin perusteet, hyvät hermot, hurtin huumorin, kielitaito on plussaa tosin nykyään englanti alkaa olla aika pakollinen edes auttavasti.

        Työajat riippuvat paljolti yrityksestä, yleensä kuitenkin kaksivuorotyötä.
        Harvemmin ajojärjestelijä joutuu päivystykseen.

        Toivottavasti on jotain apua.


      • näin ajattelinkin
        jos auttaa kirjoitti:

        Jos haet esim. pääkaupunkiseudulle on pääkaupunkiseudun tuntemus oltava HYVÄ ja se ei tarkoita sitä, että on asunut Hesassa koko elämänsä. Kokemusta kuljetusalalta, mieluiten ratin takaa muutama vuosi, organisointi kykyä, hyvät esimiestaidot, tietotekniikasta ainakin perusteet, hyvät hermot, hurtin huumorin, kielitaito on plussaa tosin nykyään englanti alkaa olla aika pakollinen edes auttavasti.

        Työajat riippuvat paljolti yrityksestä, yleensä kuitenkin kaksivuorotyötä.
        Harvemmin ajojärjestelijä joutuu päivystykseen.

        Toivottavasti on jotain apua.

        Kiitoksia.
        Olisi työhaastattelu muutaman päivän päästä, joten mahdollisimman laaja yleisnäkemys ko. työstä olisi paikallaan.

        Juuri kyseisiä asioita olin ajatellutkin mitä mainitsit.

        Mitenköhän palkkapuoli? Onko hajua millaisia liksoja ajojärjestelijät saavat? Eli onko taulukkopalkat TESssa vai yrityksen ja vastuun mukaan..

        Toimiiko ajojärjestelijä kuljettajien "esimiehenä"?


      • Nimetön
        näin ajattelinkin kirjoitti:

        Kiitoksia.
        Olisi työhaastattelu muutaman päivän päästä, joten mahdollisimman laaja yleisnäkemys ko. työstä olisi paikallaan.

        Juuri kyseisiä asioita olin ajatellutkin mitä mainitsit.

        Mitenköhän palkkapuoli? Onko hajua millaisia liksoja ajojärjestelijät saavat? Eli onko taulukkopalkat TESssa vai yrityksen ja vastuun mukaan..

        Toimiiko ajojärjestelijä kuljettajien "esimiehenä"?

        Ajojärjestelijä on kuljettajien esimies, tehtäviin voi kuulua tarvittaessa se v-mäinen puoli eli varotusten antaminen ja joissain taloissa myös pahin eli irtisanominen. Sosiaaliset taidot on siis hyvä omata ja pitkää pinnaa siinä vaaditaan kun kuskeilla on julmeton kiire ja lisää ajoja lykätään ”niskaan”.

        Toisilla on TES:in mukaiset palkat ja toisilla taas sen yläpuolella olevat. Alle TES:in ei taida kukaan järkevä enää palkata, taitaa ne villit firmat olla vähissä, vaikka onhan niitäkin vielä jäljellä.

        Ajojärjestelijä saattaa joissain taloissa myös ottaa ajoja vastaan eli asiakkaan kysyessä kuinka nopeasti kuljetuksen saa perille, on koko systeemi tavallaan oltava myös päässä eli pystyy nopeasti hahmottamaan mikä auto voi ottaa kuinka nopeasti perillä jne. Eli se kaupunki tuntemus on äärettömän tärkee juttu ja myöskin että tietää nopeat ja suorat ajoreitit, siksi se kuskin tausta on hyvä juttu.

        Toivottavasti työhaastattelu menee hyvin ja jos intoa on kuljetusalalle niin toivottavasti yritys on myös kunnollinen eikä villi viidakon vipeltäjä :)


      • Puhetta
        Nimetön kirjoitti:

        Ajojärjestelijä on kuljettajien esimies, tehtäviin voi kuulua tarvittaessa se v-mäinen puoli eli varotusten antaminen ja joissain taloissa myös pahin eli irtisanominen. Sosiaaliset taidot on siis hyvä omata ja pitkää pinnaa siinä vaaditaan kun kuskeilla on julmeton kiire ja lisää ajoja lykätään ”niskaan”.

        Toisilla on TES:in mukaiset palkat ja toisilla taas sen yläpuolella olevat. Alle TES:in ei taida kukaan järkevä enää palkata, taitaa ne villit firmat olla vähissä, vaikka onhan niitäkin vielä jäljellä.

        Ajojärjestelijä saattaa joissain taloissa myös ottaa ajoja vastaan eli asiakkaan kysyessä kuinka nopeasti kuljetuksen saa perille, on koko systeemi tavallaan oltava myös päässä eli pystyy nopeasti hahmottamaan mikä auto voi ottaa kuinka nopeasti perillä jne. Eli se kaupunki tuntemus on äärettömän tärkee juttu ja myöskin että tietää nopeat ja suorat ajoreitit, siksi se kuskin tausta on hyvä juttu.

        Toivottavasti työhaastattelu menee hyvin ja jos intoa on kuljetusalalle niin toivottavasti yritys on myös kunnollinen eikä villi viidakon vipeltäjä :)

        Kiitoksia tarkennuksista. Taidat olla itse ko.ammatissa tai sinne päin..??

        Kaupunkituntemuksessa auttaa nykyään onneksi kartat ja gprs. Tosin pelkkä TEORIA ei koskaan korvaa KÄYTÄNNÖSSÄ opittua, koska käytäntö antaa "terälle" viimeiset silaukset. Melkein joka elämän alueella.

        Itselläni on intissä hommattu kortti ja kuorma-auto sekä täysperäkokemusta kyseiseltä ajalta. Joten tiedän mitä se homma on. Kuskien kanssa tulee pyörittyä samoissa halleissa nykyisen työni puolesta koko ajan.

        Motivaatio alalle on kova. Kaikki uusi mitä oppii elon aikana on kotiin päin.


      • kuljetusalan konkari
        Puhetta kirjoitti:

        Kiitoksia tarkennuksista. Taidat olla itse ko.ammatissa tai sinne päin..??

        Kaupunkituntemuksessa auttaa nykyään onneksi kartat ja gprs. Tosin pelkkä TEORIA ei koskaan korvaa KÄYTÄNNÖSSÄ opittua, koska käytäntö antaa "terälle" viimeiset silaukset. Melkein joka elämän alueella.

        Itselläni on intissä hommattu kortti ja kuorma-auto sekä täysperäkokemusta kyseiseltä ajalta. Joten tiedän mitä se homma on. Kuskien kanssa tulee pyörittyä samoissa halleissa nykyisen työni puolesta koko ajan.

        Motivaatio alalle on kova. Kaikki uusi mitä oppii elon aikana on kotiin päin.

        Joo. Alalla parikymmentä vuotta, joten aika hyvin on hallussa asiat :)

        Hienoa, että intoa on! Ala ei ole sieltä löysimmästä päästä, hermot on toisinaan räjähtämis pisteessä mutta taatusti tulee eteen myöskin hauskoja hetkiä niiden pyttymäisten sekaan. Onnea matkaan ja pidän peukkuja sulle haastatteluun.


      • NiiiiN
        kuljetusalan konkari kirjoitti:

        Joo. Alalla parikymmentä vuotta, joten aika hyvin on hallussa asiat :)

        Hienoa, että intoa on! Ala ei ole sieltä löysimmästä päästä, hermot on toisinaan räjähtämis pisteessä mutta taatusti tulee eteen myöskin hauskoja hetkiä niiden pyttymäisten sekaan. Onnea matkaan ja pidän peukkuja sulle haastatteluun.

        Toivottavasti peukut auttoivat. Haastattelu oli ja meni.

        Juuri niitä asioita mitä keskustelussamme aikaisemmin esiintyi, painotettiin. Kustannuslaskelmointi, esimiestaidot, nopeat päätökset. Ja töitä välillä kuulemma riittää, kotiin saakka.

        Haastatteluiden perusteella jäljelle jääneille järjestetään soveltuvuustesti. Toivottavasti olen vielä joukossa mukana.


      • testi.
        NiiiiN kirjoitti:

        Toivottavasti peukut auttoivat. Haastattelu oli ja meni.

        Juuri niitä asioita mitä keskustelussamme aikaisemmin esiintyi, painotettiin. Kustannuslaskelmointi, esimiestaidot, nopeat päätökset. Ja töitä välillä kuulemma riittää, kotiin saakka.

        Haastatteluiden perusteella jäljelle jääneille järjestetään soveltuvuustesti. Toivottavasti olen vielä joukossa mukana.

        Mitäköhän soveltuvuustesteissä joutuu tekemään/puhumaan..? Ajatuksia..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin lähellä

      Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

      Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

      Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

      Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

      ... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

      romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

      Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

      🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

      Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1576
    Aihe