Minkä liiton TESsin alla AJOJÄRJESTELIJÄ on?
Onko kokemuksia?
Ajojärjestelijä
9
22592
Vastaukset
- Kokemusta
Auto-ja Kuljetusalan.
Kokemusta kuljetusalasta on monia vuosia. Mitä tarkotit kokemuksella? Ajojärjestelijän työstä, liitosta vai mistä?- Mielenkiinnosta
Millaisia ominaisuuksia ajo/kuljetusjärjestelijöiltä vaaditaan?
Onko työt päivätöitä vai vuorotöitä? Erilaisia päivystys juttuja ainakin.. - jos auttaa
Mielenkiinnosta kirjoitti:
Millaisia ominaisuuksia ajo/kuljetusjärjestelijöiltä vaaditaan?
Onko työt päivätöitä vai vuorotöitä? Erilaisia päivystys juttuja ainakin..Jos haet esim. pääkaupunkiseudulle on pääkaupunkiseudun tuntemus oltava HYVÄ ja se ei tarkoita sitä, että on asunut Hesassa koko elämänsä. Kokemusta kuljetusalalta, mieluiten ratin takaa muutama vuosi, organisointi kykyä, hyvät esimiestaidot, tietotekniikasta ainakin perusteet, hyvät hermot, hurtin huumorin, kielitaito on plussaa tosin nykyään englanti alkaa olla aika pakollinen edes auttavasti.
Työajat riippuvat paljolti yrityksestä, yleensä kuitenkin kaksivuorotyötä.
Harvemmin ajojärjestelijä joutuu päivystykseen.
Toivottavasti on jotain apua. - näin ajattelinkin
jos auttaa kirjoitti:
Jos haet esim. pääkaupunkiseudulle on pääkaupunkiseudun tuntemus oltava HYVÄ ja se ei tarkoita sitä, että on asunut Hesassa koko elämänsä. Kokemusta kuljetusalalta, mieluiten ratin takaa muutama vuosi, organisointi kykyä, hyvät esimiestaidot, tietotekniikasta ainakin perusteet, hyvät hermot, hurtin huumorin, kielitaito on plussaa tosin nykyään englanti alkaa olla aika pakollinen edes auttavasti.
Työajat riippuvat paljolti yrityksestä, yleensä kuitenkin kaksivuorotyötä.
Harvemmin ajojärjestelijä joutuu päivystykseen.
Toivottavasti on jotain apua.Kiitoksia.
Olisi työhaastattelu muutaman päivän päästä, joten mahdollisimman laaja yleisnäkemys ko. työstä olisi paikallaan.
Juuri kyseisiä asioita olin ajatellutkin mitä mainitsit.
Mitenköhän palkkapuoli? Onko hajua millaisia liksoja ajojärjestelijät saavat? Eli onko taulukkopalkat TESssa vai yrityksen ja vastuun mukaan..
Toimiiko ajojärjestelijä kuljettajien "esimiehenä"? - Nimetön
näin ajattelinkin kirjoitti:
Kiitoksia.
Olisi työhaastattelu muutaman päivän päästä, joten mahdollisimman laaja yleisnäkemys ko. työstä olisi paikallaan.
Juuri kyseisiä asioita olin ajatellutkin mitä mainitsit.
Mitenköhän palkkapuoli? Onko hajua millaisia liksoja ajojärjestelijät saavat? Eli onko taulukkopalkat TESssa vai yrityksen ja vastuun mukaan..
Toimiiko ajojärjestelijä kuljettajien "esimiehenä"?Ajojärjestelijä on kuljettajien esimies, tehtäviin voi kuulua tarvittaessa se v-mäinen puoli eli varotusten antaminen ja joissain taloissa myös pahin eli irtisanominen. Sosiaaliset taidot on siis hyvä omata ja pitkää pinnaa siinä vaaditaan kun kuskeilla on julmeton kiire ja lisää ajoja lykätään ”niskaan”.
Toisilla on TES:in mukaiset palkat ja toisilla taas sen yläpuolella olevat. Alle TES:in ei taida kukaan järkevä enää palkata, taitaa ne villit firmat olla vähissä, vaikka onhan niitäkin vielä jäljellä.
Ajojärjestelijä saattaa joissain taloissa myös ottaa ajoja vastaan eli asiakkaan kysyessä kuinka nopeasti kuljetuksen saa perille, on koko systeemi tavallaan oltava myös päässä eli pystyy nopeasti hahmottamaan mikä auto voi ottaa kuinka nopeasti perillä jne. Eli se kaupunki tuntemus on äärettömän tärkee juttu ja myöskin että tietää nopeat ja suorat ajoreitit, siksi se kuskin tausta on hyvä juttu.
Toivottavasti työhaastattelu menee hyvin ja jos intoa on kuljetusalalle niin toivottavasti yritys on myös kunnollinen eikä villi viidakon vipeltäjä :) - Puhetta
Nimetön kirjoitti:
Ajojärjestelijä on kuljettajien esimies, tehtäviin voi kuulua tarvittaessa se v-mäinen puoli eli varotusten antaminen ja joissain taloissa myös pahin eli irtisanominen. Sosiaaliset taidot on siis hyvä omata ja pitkää pinnaa siinä vaaditaan kun kuskeilla on julmeton kiire ja lisää ajoja lykätään ”niskaan”.
Toisilla on TES:in mukaiset palkat ja toisilla taas sen yläpuolella olevat. Alle TES:in ei taida kukaan järkevä enää palkata, taitaa ne villit firmat olla vähissä, vaikka onhan niitäkin vielä jäljellä.
Ajojärjestelijä saattaa joissain taloissa myös ottaa ajoja vastaan eli asiakkaan kysyessä kuinka nopeasti kuljetuksen saa perille, on koko systeemi tavallaan oltava myös päässä eli pystyy nopeasti hahmottamaan mikä auto voi ottaa kuinka nopeasti perillä jne. Eli se kaupunki tuntemus on äärettömän tärkee juttu ja myöskin että tietää nopeat ja suorat ajoreitit, siksi se kuskin tausta on hyvä juttu.
Toivottavasti työhaastattelu menee hyvin ja jos intoa on kuljetusalalle niin toivottavasti yritys on myös kunnollinen eikä villi viidakon vipeltäjä :)Kiitoksia tarkennuksista. Taidat olla itse ko.ammatissa tai sinne päin..??
Kaupunkituntemuksessa auttaa nykyään onneksi kartat ja gprs. Tosin pelkkä TEORIA ei koskaan korvaa KÄYTÄNNÖSSÄ opittua, koska käytäntö antaa "terälle" viimeiset silaukset. Melkein joka elämän alueella.
Itselläni on intissä hommattu kortti ja kuorma-auto sekä täysperäkokemusta kyseiseltä ajalta. Joten tiedän mitä se homma on. Kuskien kanssa tulee pyörittyä samoissa halleissa nykyisen työni puolesta koko ajan.
Motivaatio alalle on kova. Kaikki uusi mitä oppii elon aikana on kotiin päin. - kuljetusalan konkari
Puhetta kirjoitti:
Kiitoksia tarkennuksista. Taidat olla itse ko.ammatissa tai sinne päin..??
Kaupunkituntemuksessa auttaa nykyään onneksi kartat ja gprs. Tosin pelkkä TEORIA ei koskaan korvaa KÄYTÄNNÖSSÄ opittua, koska käytäntö antaa "terälle" viimeiset silaukset. Melkein joka elämän alueella.
Itselläni on intissä hommattu kortti ja kuorma-auto sekä täysperäkokemusta kyseiseltä ajalta. Joten tiedän mitä se homma on. Kuskien kanssa tulee pyörittyä samoissa halleissa nykyisen työni puolesta koko ajan.
Motivaatio alalle on kova. Kaikki uusi mitä oppii elon aikana on kotiin päin.Joo. Alalla parikymmentä vuotta, joten aika hyvin on hallussa asiat :)
Hienoa, että intoa on! Ala ei ole sieltä löysimmästä päästä, hermot on toisinaan räjähtämis pisteessä mutta taatusti tulee eteen myöskin hauskoja hetkiä niiden pyttymäisten sekaan. Onnea matkaan ja pidän peukkuja sulle haastatteluun. - NiiiiN
kuljetusalan konkari kirjoitti:
Joo. Alalla parikymmentä vuotta, joten aika hyvin on hallussa asiat :)
Hienoa, että intoa on! Ala ei ole sieltä löysimmästä päästä, hermot on toisinaan räjähtämis pisteessä mutta taatusti tulee eteen myöskin hauskoja hetkiä niiden pyttymäisten sekaan. Onnea matkaan ja pidän peukkuja sulle haastatteluun.Toivottavasti peukut auttoivat. Haastattelu oli ja meni.
Juuri niitä asioita mitä keskustelussamme aikaisemmin esiintyi, painotettiin. Kustannuslaskelmointi, esimiestaidot, nopeat päätökset. Ja töitä välillä kuulemma riittää, kotiin saakka.
Haastatteluiden perusteella jäljelle jääneille järjestetään soveltuvuustesti. Toivottavasti olen vielä joukossa mukana. - testi.
NiiiiN kirjoitti:
Toivottavasti peukut auttoivat. Haastattelu oli ja meni.
Juuri niitä asioita mitä keskustelussamme aikaisemmin esiintyi, painotettiin. Kustannuslaskelmointi, esimiestaidot, nopeat päätökset. Ja töitä välillä kuulemma riittää, kotiin saakka.
Haastatteluiden perusteella jäljelle jääneille järjestetään soveltuvuustesti. Toivottavasti olen vielä joukossa mukana.Mitäköhän soveltuvuustesteissä joutuu tekemään/puhumaan..? Ajatuksia..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219