Siistiä vai/tai puhdasta?

Klara*

Olin jokunen aika sitten viettämässä entisten työtoveriden kanssa "tyttöiltaa". Mukana oli monen ikäistä naista ja juttu polveili omaan tahtiinsa, väliin sujuvasti ja sutjakkaasti, väliin hiljalleen ja hiipuen.
Kuten on tapana yhteisessä illanvietossa.

Sitten "joku" otti puheeksi siivouksen. Oli lauantai-ilta, viikko töitä ilman vapaapäivää ja "joku" poti huonoa omaatuntoa. Oli jäänyt viikolla siivoamatta.

Toinen "joku" sanoi, että hänen mielestään riittää, että koti on siisti, vaikka ei niin puhdas olisikaan, toisen mielestä juuri puhtaus on sitä siisteyttä.

Minä en ole kovin ahkera siivoamaan. Kerran viikossa imuroin ja pyyhin pölyt. Keittiö tulee siivottua päivittäin, siis pinnat pyyhittyä tiskauksen yhteydessä.

Minä olen sitä mieltä, että riittää, kun koti on siisti, vaikkapa yllätysvieraiden varalta.
Puhtaus, ei sitä kukaan vieras edes huomaa!

27

1622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iili

Lavastan huushollin sen näköiseksi kuin se olisi siivottu. Se edellyttää nurkkien ja jalkalistojen imurointia. Maton ripsut suorassa. Pölyhuiskalla sen verran, että tavaroitten ympärillä ei näy pölyä. - Ei muuta. Kaikki muu saa olla siivoamatta.

Aikoinani säilytin pölynimuria keskellä olohuoneen lattiaa. Jos tuli yllätysvieras, niin sanoin, että olen juuri siivoamassa.

Inhoan siivoamista

• mummeliini

kun on imuroinut ja pyyhkinyt pölyt sekä pannut tavarat paikoilleen.

Puhdasta on silloin, kun olen pessyt huushollin lattiasta kattoon(joulusiivous).

Kyllähän se koti on jotakuinkin aina "siisti", kun hoitaa päivän rutiinit. Ei tarvitse pelätä, jos vieraat "tupaan" astuvat.

Laiskaksi olen tullut, en edes joka viikko ehdi (muka) imuroimaan. Roskat lattialta lakaisen ja enimmät pöly pyhkäisen. Mieheni mielestä sekin on joskus ihan turhaa. Hyvältä kuulema näyttää ilmankin.

• uzma-m
        mummeliini kirjoitti:

kun on imuroinut ja pyyhkinyt pölyt sekä pannut tavarat paikoilleen.

Puhdasta on silloin, kun olen pessyt huushollin lattiasta kattoon(joulusiivous).

Kyllähän se koti on jotakuinkin aina "siisti", kun hoitaa päivän rutiinit. Ei tarvitse pelätä, jos vieraat "tupaan" astuvat.

Laiskaksi olen tullut, en edes joka viikko ehdi (muka) imuroimaan. Roskat lattialta lakaisen ja enimmät pöly pyhkäisen. Mieheni mielestä sekin on joskus ihan turhaa. Hyvältä kuulema näyttää ilmankin.

vaivaa ystaviani Suomessa,jos poikkeaa moikkaamaan ystavaa niin aina on vastassa tuo lause,voikauhistus kun meilla on nain sekaista,mina taas naen vain ystavani enka valita ymparistosta.
        Kerran meita jututettin ulko oven edessa kun sisalle ei voinut menna, lapset taas olivat mukamas sekoittaneet paikkoja.
        Eras sukulainen seurasi ratti kadessa jaljessamme ja pyyhki tomuja ym.
        Koti on koti eika sterali sairaala,asutun nakoinen jossa kaikki viihtyvat.

• uzma-m

just noin minakin teen.

• Suvi2
        uzma-m kirjoitti:

vaivaa ystaviani Suomessa,jos poikkeaa moikkaamaan ystavaa niin aina on vastassa tuo lause,voikauhistus kun meilla on nain sekaista,mina taas naen vain ystavani enka valita ymparistosta.
        Kerran meita jututettin ulko oven edessa kun sisalle ei voinut menna, lapset taas olivat mukamas sekoittaneet paikkoja.
        Eras sukulainen seurasi ratti kadessa jaljessamme ja pyyhki tomuja ym.
        Koti on koti eika sterali sairaala,asutun nakoinen jossa kaikki viihtyvat.

kun pitää kotinsa järjestyksessä ja siistinä sekä puhtaana. Joillekin em. hulluus on pakollista. Oma lapseni sekä lapsenlapseni ovat astmaisia ja allergisia jos mille, ystävä- ja tuttavapiirissäni sattuu olemaan monta astmaatikkoa ja he kaikki viihtyvät mielellään luonani, siitä olen hyvin ilahtunut.

He ilmoittavat yleensä etukäteen tulostaan, jota ennen imuroin ja puhdistan paikat pölyttömiksi. Olen nauranutkin, että jotkut pitävät suursiivouksen jouluksi ja juhannukseksi, mutta minun on pidettävä se monta kertaa vuodessa. En niin hirveästi rakasta siivousta.

Yleensä Diiva-koira liikkuu vapaasti huoneissa, mutta vieraiden aikaan on "omassa huoneessaan".

Mökillä huomaan suuren eron kaupunkiasuntoon verrattuna. Keskikaupungissa ikkunatkaan eivät kestä puhtaana kuin sen siunaaman hetken, kun taas maalla ne ovat kauan pesemättöminä ja silti puhtaat ja muutkin paikat pysyvät kauan pölyttöminä.

Tämä kirjoitukseni tuntuu nyt kuin puolustuspuheelta, että anteeksi nyt kun siivoan usein, mutta niinhän se on kaikessa, että asioissa on kaksi puolta.

• sitähän se päivittäinen siivoaminen on, käytön jäljeltä tavarat paikoilleen ja paikat kuntoon!

Omakotitalossa, kun on vielä polttopuillekin käyttöä, ja kissa kumppanina, on joka päivä sitä siistimistä. Loppuviikolla sitten paikat puhtaaksi, vaikkapa vain kostealla mopilla parketit, ja hieman tarkistusta ovissa ja ikkunoissa olevista sormenjäljistä, (niitäkin löytyy aina kun pikkuvieraita on ollut), sekä petivaatteiden tuuletus ja vaihto, silloin tuntuu ihan puhtaalle.

Suursiivous erikseen, sehän on peritty tapa!

• uzma-m

oli mulle kauhistus,varsinkin kun olin yovuorossa ja yritin nukkua,eiks vaan joku alkoi piiskata mattoja ym.

• Vielä parikymmentä vuotta sitten olin sairaalloisen pedantti, oikea siivoushullu.

Tänä päivänä tyydyn pitämään paikat järjestyksessä, mutta varsinaiseen siivoukseen ryhdyn vaan jos tarvetta tulee.
      Ruoanlaittotilat, suihkutilat ja vessat ovat paikkoja joitten siivoamisessa en pinnaa.

Joulun lähestymisestä muistan aikaisemmat vuodet kun käänsin koko talon ylösalaisin, siivosin ja pesin, kiillotin, laitoin kaikki perinteiset ruoat, leivoin, koristelin.
      Jouluaattona olin sitten aivan loppu, enkä jaksanut nauttia ollenkaan.

Olen viisastunut niin paljon että ymmärrän että joulutunnelman saa aikaan vähemmälläkin.
      Kukkia, hedelmiä ja eläviä kynttilöitä...
      Ehkä joulukuusi ja kyntteliköt ikkunalla...
      Rauhallista joulumusiikkia, rauhallinen ilmapiiri... Joulunakin on syötävä ja silloin laitan vaan muutaman sellaisen ruokalajin, joka perinteisesti kuuluu joulupöytään.

En tee suursiivousta, imurointi ja pölyjen pyyhkiminen riittää. Kukaan ei tutki, kuinka tarkkaan on joulusiivoukset tehty.

• muori

Niin laiska etten edes viitti puhua siivoamisesta.
        Asuntoni on suuri,yli 100 neliötä,ikäni jo 70 v
        Asun yksin,hoidan 6v vilkasta poikaa(lapsenlapseni)5pv viikossa.Siis poika sotkee koko talon.

Ellen viitsi/jaksa siivota on kai kohta käytettävä apua kotini siivoamiseen.

• señora lyyli

tottahan se on ettei ihmiset ylleensä tutki onko siivottu ko kyllään tulevat, se on vaa omas mielessä että paikat pittää olla kunnossa.

minnuun on lapsuudesta asti juurtunu perjantai siivous ja lauantai leipominen. karjalas ollessa joka huushollissa siivottii perjantaina, leipominen saatto tapahtuu muullonkin ko lauantaina, jos sattu leivät loppumaa.

jalmari oli kovin jämtti ihminen hänen aikanaa tais järjestyskii olla tarkenpaa. hänen järjestystään jatkoin viellä monta vuotta.

jos jäi lattia kuuraamatta, omatunto kolkutti ja olin jotenkin viel olevinnaa tilivelvollinen jalmarille vaik hää oli jo olt hautassa monta vuotta.

kun tämä tietokone tuli hankittuu , rupesin luistamaan siivouksestakkii. pidin itselle lukujärjestystä että olisin vähä ees olt askareissa kiinni. ;))

tämä netti elämä opetti minulle monta asiaa. senkii ettei ihmisen tarvii aina tehhä jottain, ei ainakaa eläkkeellä ollessaa. eläkehän merkkaa että työt on tehty.:))

piän kyllä eelleenkin kiinni vanhasta opitusta tavasta, ihan sen takkii koska tuntuu mukavalle perjantai siivouksen ja saunan peräst ruveta pyhän viettoon:))

siivouksen vaan teetän nykyää vieraalla,:)) vaikka ei se minul raskasta olis, nyt ko remontti on tehty ja lattioissa on uuvet maalit, ei muuta ko pyyhkäsee rätillä, ei tarvii ennää polvillaa kuurata.

vähä mie imuriikaa käytän omal puolella, lakasen viikolla roskat ,porstuas saap maton puistella joka päivä, mutta nyt ko lunta saatii loppuu sekkii talven ajaks.

jote en miekää mikkää siivous hullu ole, en vissii olis olt niin tarkka enenkää, mutta ko oli kurinpitäjät ;)))jotka oli jämttijä ihmisii.

kyllähän minul on järjestys kotona ja kaappiin voip vilkasta koska vaan, yhellä ihmisellä paikat pyssyykin ko aina panen tavaran paikoillee, niin ei tarvii koskaa siivota.

mikähän siinä on ko nykyaineilla ei ennää tulee sellalsta tuoksuu tuppaan ko ennen , ennevanhaa siivoukselkii oli oma tuoksunsa.
        mukavaa pyhhää kaikille.toivoo lyyli

• yhdyn.
        Aiemmin vein matot kolme kertaa viikossa ulos, nyt riittää kaksi kertaa kuukausi.

Tein sen havainnon, että pölyä riittää, auringon paisteessa huomaa, miten pöly leijailee vaikka juuri olet siivonnut,vedät vaikka vaatteita päällesi,jopa pöllyää.
        Siis aivan toivotan juttu.

Luulen olevani aika siisti ihminen, periksi olen antanut, minäkin.
        Kohtuus riittäköön, liassa en silti elä.

• Katleija

Tuo olikin uutta minulle erottaa siisteys ja puhtaus toisistaan. Olen sisällyttänyt puhtauden siisteyteen.

On tämä kodinhoito helpottunut niistä viisihenkisen perheen jälkien siivoamisesta tähän yksineläjän huushollin hoitoon. Ennen sai kärsiä tilan puutteesta nyt on sitäkin. Välillä ajattelee, että riittäisi kaksiokin. Siivouspinta-ala ja mattojen määrä vähenisi.

Yksin kun siivosti elää niin puhtaalta näyttää ilman silmälaseja. Mutta kyllä pölyä kertyy, joten imuroida ja kostealla pyyhkiä pitää samoin mattojen ja tekstiilien tuuletus raikastaa kodin. Jossakin vaiheessa on painavat maton vaihdettava pienempiin ja kevyempiin, että pystyy ne "vanhanakin" itse tomuttamaan. Onneksi en ole keräilijä-tyyppiä. Sekin helpottaa siivousta, ettei ole turhaa kamaa.

Jotta selviytyisimme sitten joskus näistä jokapäivän askareista mahdollisimman pitkään, kannattaa moni asia hoitaa nyt kuntoon. Olenkin huomannut monen palstalaisen tekevän tällaista saneerausta.
      Hmm..pesisikö nuo ikkunatkin vain ulko- ja sisäpuolelta. Keväällä sitten välit ja sälekaihtimet. Näin teen, kun suojailma tulee....

• Laiskis1

Valtaosa tuntuu ajattelevan toisten aivoilla.
      Haluatte ylläpitää julkisivua tärkeimpänä asiana ajatus 'mitähän muut minusta ajattelevat'! Säälittävää!!
      Minsta todellinen siisteys on ehdottomasti tärkeämpää kuin näennäinen järjestys.
      Mitä helvetin väliä sillä on mitä joku poikkeaja ajattelee. Jos ottaa pulttia niin häipyköön.
      Minä siivoan kerran viikossa. Nostelen huonekalut, käsittelen matot, imuroin, vaimo yleensä moppaa ja levittelee matot lattioille, minä nostelen huonekalut.
      Järjestyksellä ei ole väliä. Tavaroita on hyvin käsillesaatavilla paikoilla. Sukat eteisen lattialla kenkäkasan vieressä (päällä). Jumppapaitani työhuoneen tuolin selkämyksellä. uniasu päivällä sängyn päädyssä. Päälle menevät alusvaatteet yöllä samassa paikassa. Sohvalla, 'pesässäni' tyyny ja alushuopa (nahkasohva).
      Vaimolla omalla sohvallaan huopa, ompeluksia, lehtiä ym.
      Vieraiden tullessa raivaamme heille istumatilaa.
      Emme pätkääkään ajattele toisten mielipiteitä.
      Oman terveyden kannalta on hyvä, että on puhdasta, mukavuuden kannalta, että tavarat ovat käsillä.

Tunnutte olevan etupäässä naisia!
      Mitenkäs teidän miehenne suhtautuvat tuollaiseen vieraskoreusintoiluun?
      Minä ainakin kärsisin! Siivoan valtaosaltaan itse eikä vaimolla ole ollut tarvetta puuttua siihen.

• Katleija

Kotini/si on linnani/si. Jokainen elää tyylillään ja se ei vieraille kuulu. Mutta en niele tuotakaan, että muita ihmisiä varten yöpaitani hengariin aamulla ripustan tai tiskit illalla pois tiskaan ja että ajattelisin muitten aivoilla. Yksinkertaisesti viihdyn paremmin. Vieraita ei edes käy enää kovin usein.

• kun tuntuu,että se on "geeneissä" tuo siivous intoilu.

Ennen minunkin mummu jo opetti milloin ja miten siivotaan.

Kerran 70luvulla luin tutkimuksen siivoamisesta ja siinä sanottiin ;perheen emäntä joka käyttää 5-tuntia viikossa siivoamiseen on siivoushullu.Siihen loppui minun vauhkoaminen.)))

Nykyään normaalisti kerra viikossa kostea moppaus,

imurointi tarvittaessa vaikka päivittäin.
        Pieni asunto,äkkiä sotkettu ja äkkiä siivottu.

• en sitten millään tavalla, vaikka kuinka yrittäisin suggeroida itseäni ajattelemaan: Voi sinua reppanaa, kun et viitsi enää tehdä suursiivousta joka viikko :-D

Tässä iässä on järjestys hyvä asia jo senkin takia että dementia alkaa hiipiä lähemmäksi ja jos "varmoja paikkoja" alkaa olla liian monta, niin eipä sitten muuta ajanvietettä tarvitsekaan kuin etsiä silmälaseja ym. pitkin päivää!
        Eli järjestys se olla pitää minun huushollissani!

Nyt voin kuluttaa aikaani pitkiin lenkkeihin, lukemiseen, maalaamiseen ym mihin ei ennen aika riittänyt tai ei jaksanut kun oli pakko SIIVOTA.
        Yksinäisen naisihmisen huushollissa ei ole paljon siivottavaa.
        Terveyden kannalta on hyvä että ne paikat, joilla on terveydelle merkitystä (keittiö, vessat, suihkutilat) siivotaan säännöllisesti ja huolellisesti, muuten ei minua enää häiritse onko oven listojen päällä pölyä vai ei :-D

• Mitä sanot siitä, että marraskuussa tekee perusteellisen suursiivouksen, johon kuuluu kaikki pussilakanoitten sisuspeittojen ja tyynyjen pesua myöten, hopeiden kiillotukset, parvekelasit, ikkunat, matot, huonekalut, imuroinnit, parkettien nihkeäpyyhinnät, pianon koskettimien varovainen puhdistus, ensimmäisenä adventtina valmista, ikkunakyntteliköt, ja sitten joulun alla vain
        siivousta silmän lumeeksi, kevyt imurointi, joulun liinat ja koristeet: täytyyhän juhlatunnelma tulla!~~ Ja sitten: nostakaamme terästetty glögi, nuuhkikaamme sen mausteista tuoksua ja nauttikaamme joulutunnelmasta!~~

• laiskis1
        satu kirjoitti:

Mitä sanot siitä, että marraskuussa tekee perusteellisen suursiivouksen, johon kuuluu kaikki pussilakanoitten sisuspeittojen ja tyynyjen pesua myöten, hopeiden kiillotukset, parvekelasit, ikkunat, matot, huonekalut, imuroinnit, parkettien nihkeäpyyhinnät, pianon koskettimien varovainen puhdistus, ensimmäisenä adventtina valmista, ikkunakyntteliköt, ja sitten joulun alla vain
        siivousta silmän lumeeksi, kevyt imurointi, joulun liinat ja koristeet: täytyyhän juhlatunnelma tulla!~~ Ja sitten: nostakaamme terästetty glögi, nuuhkikaamme sen mausteista tuoksua ja nauttikaamme joulutunnelmasta!~~

Tuossahan on sentään jotain järkeä!
        Tehdä asioita itseään varten. Eikä toisten ajatukset päällimmäisenä motiivina.

Onneksi vaimoni on omaksunut saman näkemyksen!

Sanomani oli lähinnä suunnattu tämän ketjun
        mammoille jotka siivoavat halutakseen näyttää toisille omaa erinomaisuuttaan.
        Minun arvomaailmassani se on säälittävää mutta jos joku siitä kokee orgasmin kaltaista mielihyvää niin sehän on hienoa.

Täsmennys käsitteisiin: Minun mielestäni ei pyri olemaan mikään absoluuttinen totuus vaan minun subjektiivinen mielipiteeni sillä hetkellä.
        Saatuani uutta tietoa tai lisää kokemuksia, minulla on varaa muuttaa mielipiteitäni eikä juuttua 'juoksuhautaan'.

• laiskis1 kirjoitti:

Tuossahan on sentään jotain järkeä!
        Tehdä asioita itseään varten. Eikä toisten ajatukset päällimmäisenä motiivina.

Onneksi vaimoni on omaksunut saman näkemyksen!

Sanomani oli lähinnä suunnattu tämän ketjun
        mammoille jotka siivoavat halutakseen näyttää toisille omaa erinomaisuuttaan.
        Minun arvomaailmassani se on säälittävää mutta jos joku siitä kokee orgasmin kaltaista mielihyvää niin sehän on hienoa.

Täsmennys käsitteisiin: Minun mielestäni ei pyri olemaan mikään absoluuttinen totuus vaan minun subjektiivinen mielipiteeni sillä hetkellä.
        Saatuani uutta tietoa tai lisää kokemuksia, minulla on varaa muuttaa mielipiteitäni eikä juuttua 'juoksuhautaan'.

{Jätin epiteetin pois, huomaatko!}

Sinun käyttämänäsi "minun mielipiteeni" ei siis olekaan lopullinen totuus!~~ Onnittelut avarakatseisuudestasi!~~

Jostain syystä nautin sinun viestiesi lukemisesta, vaikka FEM.Laiskis onkin joskus yrittänyt minua palautella maan kamaralle.

• satu kirjoitti:

Sinun käyttämänäsi "minun mielipiteeni" ei siis olekaan lopullinen totuus!~~ Onnittelut avarakatseisuudestasi!~~

Jostain syystä nautin sinun viestiesi lukemisesta, vaikka FEM.Laiskis onkin joskus yrittänyt minua palautella maan kamaralle.

En tee asioita vain itseäni varten, vaan vuoronperään yhteisesti,
        ei mikään tunnelma nouse vain yhden ihmisen kohottelemana, vähintään kaksi tarvitaan!
        Ja tunnelmahan on aina tärkein.
        Tämä ei ole vain minun mielipiteeni.

• laiskis1
        satu kirjoitti:

Olen pahoillani paljastettuani, etteivät kaikki julkituomani mielipiteet olekaan ehdottomia totuuksia.

Politiikassa ja talouselämässä moinen itsevasmuus minua kyllä häiritsee!

Jostain syystä olen onnistunut ärsyttämään kanssaihmisiäni tilanteissa joissa mielipidetason asiassa olen todennut sen olevan onneksi vain hänen mielipiteensä. Hassua, eikö vain?

Tuttavapiirini muodostuu valtaosaltaan henkilöistä joilla on hyvin yksiselitteinen arvomaailma.
        He eivät ota huomioon, ettei kaikkien mielestä välttämättä ole elämän suurin onni esimerkiksi ajaa Opel Omega autolla. Tai jotain vastaavaa.
        Kaipa se on ollut tarttuvaa.

Mitä tulee vaimoni mielipiteisiin niin nehän ovat vain hänen!

Vien hänet kuitenkin huomenna Seutulaan ja yritän opetella syyslesken elämää.

• lentokoneen
        laiskis1 kirjoitti:

Olen pahoillani paljastettuani, etteivät kaikki julkituomani mielipiteet olekaan ehdottomia totuuksia.

Politiikassa ja talouselämässä moinen itsevasmuus minua kyllä häiritsee!

Jostain syystä olen onnistunut ärsyttämään kanssaihmisiäni tilanteissa joissa mielipidetason asiassa olen todennut sen olevan onneksi vain hänen mielipiteensä. Hassua, eikö vain?

Tuttavapiirini muodostuu valtaosaltaan henkilöistä joilla on hyvin yksiselitteinen arvomaailma.
        He eivät ota huomioon, ettei kaikkien mielestä välttämättä ole elämän suurin onni esimerkiksi ajaa Opel Omega autolla. Tai jotain vastaavaa.
        Kaipa se on ollut tarttuvaa.

Mitä tulee vaimoni mielipiteisiin niin nehän ovat vain hänen!

Vien hänet kuitenkin huomenna Seutulaan ja yritän opetella syyslesken elämää.

ahnaaseen kitaan? Hän ajattelee sinua joka hetki ja suree hiljaisessa mielessään, kun et suostunut lähtemään mukaan... "Myötä- ja vastamäessä..." Tämän matkan aikana on nousuja ja laskuja, olisit muistanut, mitä lupasit!

No, nämä olivat nyt vain minun mielipiteitäni.

• Laiskis1
        lentokoneen kirjoitti:

ahnaaseen kitaan? Hän ajattelee sinua joka hetki ja suree hiljaisessa mielessään, kun et suostunut lähtemään mukaan... "Myötä- ja vastamäessä..." Tämän matkan aikana on nousuja ja laskuja, olisit muistanut, mitä lupasit!

No, nämä olivat nyt vain minun mielipiteitäni.

Kestettävä on!
        Kaksi kertaa olen ollut meidän naisten porukoissa ja kokemukset niistä johtivat tähän, katkeraan ratkaisuun.
        Voisin vielä parissa musikaalissa ja jossain konsertissa käydä mutta ne rättikaupat ovat liikaa.

Vakavasti puhuen. Kyllä Berliinin kokoisessa kylässä minullekin tekemistä olisi mutta naiset tuntevat olonsa rennommiksi kun ei tarvitse omistaa ajatustakaan minulle.
        Lisäksi vielä. Ehdimme olemaan viikon kotona. Minä huilaan!

Ja säästyyhän siinä rahaa. Nyt ne selviävät yhdellä kahden hengen huoneella.
        Olisivatkohan nuorisomajat jo kiinni?

• Klara*

on paremminkin siisti kuin puhdas. Olen sellainen luonteeltani, että kaiken pitää olla paikallaan ja järjestyksessä.

Sisareni kyläillessään aina ihmettelee, että onpa sinulla siistiä, vaikka yllättäen tulisi.
      Saattaa olla, että en viikkoon ole imuroinut enkä pölyjä pyyhkinyt, mutta siisteys luo myös vaikutelman puhtaudesta.

Toinen ihmettelyn aihe on siistit vaatekomeroni, siellä on puserot viikattuina ja vaatteet tangolla, ei nyt sentään värijärjestyksessä, mutta eipähän paljon muutenkaan.

Entinen mieheni sanoi usein minua kuvaten, että saavat vaikka olohuoneen verhot roikkua pitkin lattiaa, kunhan vain maton hapsut ovat suorassa.

Ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli.

• Helena04 ejk.

... lienen kanssasi, oletan - lähinnä järjestyksen ihminen!
        Joskin tämän laitteen myötä vähän repsahtanut järjestyksen pidossa, mutta en ole vielä ihan kokonaan toivoani menettänyt entiseen palaamisesta.

Poistetaankohan kirjoitukseni, kun taas kerran laitan pienen sp-tarinan tähän alle. Mutta aiheessa pysyn. Siis:

Nainen istuu perjantaina baarissa cappucciinolla ystävättäriensä kanssa.
        Ovesta sisään astuu pitkä, raamikas, mmm...
        seksikäs, hyvännäköinen mies. Näky on niin silmiä hivelevä, että nainen ei saa katsettaan irti miehestä.

Mies noteeraa pitkän katseen ja kävelee pilke silmässä suoraan naisen luo.
        Ennen kuin nainen ehtii pyydellä anteeksi tyylitöntä tuijotustaan, mies kumartuu hänen puoleensa ja kuiskaa:
        - Kuule, teen sinulle ihan mitä haluat, todella ihan mitä haluat, satasella, mutta yhdellä ehdolla.

Ällistyneenä nainen kysyy, mikä ehto on.
        - Sinun täytyy kertoa kolmella sanalla, mitä haluat minun sinulle tekevän, vain kolmella sanalla.

Nainen miettii hetken, mittailee miestä, ja kas, ottaa kuin ottaakin hitaasti satasen lompakostaan, kirjoittaa siihen osoitteensa ja laittaa setelin miehen käteen. Syvälle miehen
        silmiin katsoen, hän sanoo merkitsevästi ..................................
        - Tule siivoomaan huoneistoni.

• *Satu
        Helena04 ejk. kirjoitti:

... lienen kanssasi, oletan - lähinnä järjestyksen ihminen!
        Joskin tämän laitteen myötä vähän repsahtanut järjestyksen pidossa, mutta en ole vielä ihan kokonaan toivoani menettänyt entiseen palaamisesta.

Poistetaankohan kirjoitukseni, kun taas kerran laitan pienen sp-tarinan tähän alle. Mutta aiheessa pysyn. Siis:

Nainen istuu perjantaina baarissa cappucciinolla ystävättäriensä kanssa.
        Ovesta sisään astuu pitkä, raamikas, mmm...
        seksikäs, hyvännäköinen mies. Näky on niin silmiä hivelevä, että nainen ei saa katsettaan irti miehestä.

Mies noteeraa pitkän katseen ja kävelee pilke silmässä suoraan naisen luo.
        Ennen kuin nainen ehtii pyydellä anteeksi tyylitöntä tuijotustaan, mies kumartuu hänen puoleensa ja kuiskaa:
        - Kuule, teen sinulle ihan mitä haluat, todella ihan mitä haluat, satasella, mutta yhdellä ehdolla.

Ällistyneenä nainen kysyy, mikä ehto on.
        - Sinun täytyy kertoa kolmella sanalla, mitä haluat minun sinulle tekevän, vain kolmella sanalla.

Nainen miettii hetken, mittailee miestä, ja kas, ottaa kuin ottaakin hitaasti satasen lompakostaan, kirjoittaa siihen osoitteensa ja laittaa setelin miehen käteen. Syvälle miehen
        silmiin katsoen, hän sanoo merkitsevästi ..................................
        - Tule siivoomaan huoneistoni.

siihen aikaan, kun asuimme vielä siellä isommassa asunnossa. Hän oli tuttu käytyään anoppini luona jo aikaisemmin.
        Hän oli sikäli mainio, että mies kun oli, jaksoi todella viedä kaikki matot ulos siivoustelineelle ja tampata ja harjata ne siellä. Erittäin avomielinen, kertoili suhteistaan , katkenneista, ohimennen, juttelevainen mies, joka teki hyvin työnsä. Ulkona ollessaan voi myös rauhassa tupakoida, ikinä ei sisällä sitä tehnyt. Hänestä kaikki pitivät, meidän tutuistamme, siis ne joilla hän siivosi.

Nykyisessä asunnossani haluan pärjätä itse, onhan siivouskin aktiviteettia. Astianpesukonetta tosin käytän harvemmin, koska on niin helppo laittaa kaikki sileäksi aina aterian jälkeen. Samoin illalla, sitten on aamulla aina niin mukava tulla uuteen päivään.

• *Satu kirjoitti:

siihen aikaan, kun asuimme vielä siellä isommassa asunnossa. Hän oli tuttu käytyään anoppini luona jo aikaisemmin.
        Hän oli sikäli mainio, että mies kun oli, jaksoi todella viedä kaikki matot ulos siivoustelineelle ja tampata ja harjata ne siellä. Erittäin avomielinen, kertoili suhteistaan , katkenneista, ohimennen, juttelevainen mies, joka teki hyvin työnsä. Ulkona ollessaan voi myös rauhassa tupakoida, ikinä ei sisällä sitä tehnyt. Hänestä kaikki pitivät, meidän tutuistamme, siis ne joilla hän siivosi.

Nykyisessä asunnossani haluan pärjätä itse, onhan siivouskin aktiviteettia. Astianpesukonetta tosin käytän harvemmin, koska on niin helppo laittaa kaikki sileäksi aina aterian jälkeen. Samoin illalla, sitten on aamulla aina niin mukava tulla uuteen päivään.

Eräänä iltana kirjoitettuani tuon ylläolevan viestini loppuosan, suljin koneen ja lähdin muihin aatoksiin, niin silti jäi hymyilyttämään tuo fraasi, joka alun alkaen tarkoittaa jotain muuta kuin tiskipöydän puhtaaksi pyyhkimistä. :D

No eihän näitä liian vakavasti otettaviksi ole tarkoitettukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      107
      6241
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      368
      5906
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      62
      5282
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      337
      3880
    5. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2315
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      143
      2287
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      112
      1354
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1151
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      178
      987
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      56
      813
    Aihe