Tämän päivän Hesarissa oli mitattu pk-seudun uimahallien veden laatuja. Silmään pisti Tapiolan hallin korea urea-määrä. Muissa halleisssa sitä oli 0,1-0,2 mg/l. Helsingin halleissa pääsääntöisesti alle 0,1 mg/l. Tapiolassa on huimat 1,0 mg/l.
Kusevatko Tapiolan hallin kävijät altaaseen? Taidan siirtyä uimaan Leppävaaran tai Keski-Espoon halleihin.
Tapiolan hallin vesi on kusista
8
1184
Vastaukset 8
- UijaNuija
Ällöä pissata altaaseen ja sitten toiset vahingossa nielee sitä pissavettä. YÄK.
- asioista tietävä
Ihan vaan tiedoksi ei kaikki altaista mitattava urea pissiä ole vaan ihmisessä oleva hiki on sitä samaa ainetta. Jospa jokainen muistaisi peseytyä ennen uintia ilman uima-asua niin sekin helpottaisi hallissa työskentelevien urakkaa pitää vedet puhtaina ja sallituissa rajoissa.
- paniikkiin
Eikös Tapiolankin halli ole vastikään ollut remontissa? Vasta remontoitujen hallien ongelmana on korkeat urepitoisuudet. Sillä ei ole mitään tekemistä veteen virtsaamisen kanssa, vaan ureaa liukenee kaakelien sauma-aineesta. Meillä myös on vastaremontoitu halli ja kaupungin terveystarkastaja selvitti tätä asiaa paikallislehdessä. Korkeat pitoisuudet vähenevät pikkuhiljaa, kun aikaa kuluu.
- jnk
näin asian laita on. ja se tulee ilmi jos lukee hesarin artikkelin kokonaan. itsekin pisti silmään tämä tapiolan erikoisuus, mutta lähempi tarkastelu paljasti totuuden. eli paljon savua tyhjästä.
- Mr-Urea..
Mä kusen sinne joka kerta kun käyn uimassa ja lisäks liotan sinne krapula ja kaljahikeni.
- tiataja
keskinmaarin joka kolmas ihminen virtsaa altaaseen
- 5+9
ja tämä perustuu tieteelliseen faktaan?
voi huoh urpoja.
- Osta tai älä ui
Hei altaaseen kusevat papparaiset!
Uimahousut pidätyskyvyttömille:
http://swimshop.klubbensport.fi/Avdelinger/Swimshop/Uima-asut_miehet/Inkontinenteille.aspx
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6071561Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44847Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl478728Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12681- 44624
- 40590
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin29548Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510- 29498
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160484