Spagaatti joka suuntaan?

Noora-83

Miten voisin parhaiten harjoitella? Onko täällä ketään rytmistä harrastavia? Haluaisin huippunotkeuteen!

121

22608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä tiedän miten saa itsensä notkeaksi ensin liittyy voimistelu seuraan ja venyttelee siellä sitten tekee kotiin listan milloin pitää venytellä ja tsadam spakaatti tulee viikossa "jos venyttelee joka päivä"

      ja onneksi olkoon kaikille spakaatin saajille!
      =)

      • minääää

        Olispa se niin helppoo :/ Mä venyttelen joka päivä kunnolla ja yritän spagaattiin mut ei vaan mee.... :D


      • TiiD

        Tuskimpa se nyt ihan viikossa mennee. ite saan vaan vasemman etuspagaatin (siis että vasen jalaka eessä, oikia takana) ja pian mennee myös oikia etuspagaatti. Sivuspagaatin halluisin vielä saaha.. Mä ite jou'uin muistaakseni kolome kuukautta venyttelemää :) Joka toine ilta 15-30min. :D


      • mäkin osaan!

        jos haluaa spagaatin ei todellakaan tarvitse liittyä mihinkään ihmeen seuraan! mäkin oon osannut vaikka mitä ilman et oon missään seurassa! osaan kaatosillan (siltakaato ), voltteja spagaatin , spiraalin , flitflathin , osaan myös sillein et oon mahallani ja vedän jaat yli että nään jalkani! (aika monimutkanen selitys) että siinä. kehotan vaan venyttelemään tosi paljon ym. !!


      • Minttu^^

        Ei se nyt viikossa mene. Ainakaan jos ei ole ikinä voimistellut!
        Itse harrastan voimistelua, tosin, harkat on vain kerran viikossa, koska en ole esiintyvässä ryhmässä, jonka takia olen kahdessa ryhmässä. Täällä tuo harrastus maksaa about 50e, mutta siihen sisältyvät kaksi esitystä vuodessa (yleensä) niihin puvut, välineet ja muut semmoiset. Toki myös siellä venytellään spagaattia, ja lämmitellään kunnolla ennen sitä, tottakai. Meillä, aina lopuksi kun venytellään, ohjaajat tulevat painamaan jokaista alaspäin mahd. paljon.

        VINKKI: Tätä en ole ainakaan huomatakseni kukaan kertonut. Eli, sivuspagaattiin liittyen. Mene selinmakuulle. Laita jalat pystysuoraa seinää pitkin ylös, niin että takapuoli on kiinni samaisessa seinässä. Avaa jalat mahdollisimman auki, ja laita kädet polvien kohdalle. Jos haluat, paina jalkojasi jonkin verran alaspäin, mutta älä missään nimessä revähdyksiin asti! Niin, että se tuntuu. Siinä kun pysyy, (mutta kohtuullisen ajan) venytys on oikein toimiva. Lopputulosta, lihaksia erityisesti, parantaa, kun nostat minuutin venytysten jälkeen jalat omilla jalkavoimilla ylös, pidät kädet maassa, ja asento muutenkin samana. ; )
        Itse saan oikean spagaatin, vasemman venyteltynä (eli oikean ilmankin), sivuspagaatin myös venyteltynä. Ja, no skorppari menee jotenkuten jos olen paljon venytellyt. ; )
        Mielestäni muuten, sivuspagaattia on helpompi, itseasiassa sanoisinko käytännölisempi, venyttää, koska voit vain avata jalat niin auki lattialla istuen kuin saat, ja painaa itseäsi maahan, jolloin voit mm. kirjoittaa kirjettä, lukea kirjaa, jne. Tai katsoa tv:tä! : )
        Ainiin, mitenkään ei tähän liity, mutta olen 12w. :)


      • jokuhassuhihhih
        Minttu^^ kirjoitti:

        Ei se nyt viikossa mene. Ainakaan jos ei ole ikinä voimistellut!
        Itse harrastan voimistelua, tosin, harkat on vain kerran viikossa, koska en ole esiintyvässä ryhmässä, jonka takia olen kahdessa ryhmässä. Täällä tuo harrastus maksaa about 50e, mutta siihen sisältyvät kaksi esitystä vuodessa (yleensä) niihin puvut, välineet ja muut semmoiset. Toki myös siellä venytellään spagaattia, ja lämmitellään kunnolla ennen sitä, tottakai. Meillä, aina lopuksi kun venytellään, ohjaajat tulevat painamaan jokaista alaspäin mahd. paljon.

        VINKKI: Tätä en ole ainakaan huomatakseni kukaan kertonut. Eli, sivuspagaattiin liittyen. Mene selinmakuulle. Laita jalat pystysuoraa seinää pitkin ylös, niin että takapuoli on kiinni samaisessa seinässä. Avaa jalat mahdollisimman auki, ja laita kädet polvien kohdalle. Jos haluat, paina jalkojasi jonkin verran alaspäin, mutta älä missään nimessä revähdyksiin asti! Niin, että se tuntuu. Siinä kun pysyy, (mutta kohtuullisen ajan) venytys on oikein toimiva. Lopputulosta, lihaksia erityisesti, parantaa, kun nostat minuutin venytysten jälkeen jalat omilla jalkavoimilla ylös, pidät kädet maassa, ja asento muutenkin samana. ; )
        Itse saan oikean spagaatin, vasemman venyteltynä (eli oikean ilmankin), sivuspagaatin myös venyteltynä. Ja, no skorppari menee jotenkuten jos olen paljon venytellyt. ; )
        Mielestäni muuten, sivuspagaattia on helpompi, itseasiassa sanoisinko käytännölisempi, venyttää, koska voit vain avata jalat niin auki lattialla istuen kuin saat, ja painaa itseäsi maahan, jolloin voit mm. kirjoittaa kirjettä, lukea kirjaa, jne. Tai katsoa tv:tä! : )
        Ainiin, mitenkään ei tähän liity, mutta olen 12w. :)

        mikä on skorppari?? muahaha pääsen spagaattiin kaikkiin suuntiin. ja osaan vähän muutakin


      • spritsi
        mäkin osaan! kirjoitti:

        jos haluaa spagaatin ei todellakaan tarvitse liittyä mihinkään ihmeen seuraan! mäkin oon osannut vaikka mitä ilman et oon missään seurassa! osaan kaatosillan (siltakaato ), voltteja spagaatin , spiraalin , flitflathin , osaan myös sillein et oon mahallani ja vedän jaat yli että nään jalkani! (aika monimutkanen selitys) että siinä. kehotan vaan venyttelemään tosi paljon ym. !!

        mä en oo missää seuras olin ennen mut en enää mä haluisin spritsin ja sbagaatin voisikko autta kertoo venytyksii niinku ku oot niin notkee... PLIIS......


      • auta
        Minttu^^ kirjoitti:

        Ei se nyt viikossa mene. Ainakaan jos ei ole ikinä voimistellut!
        Itse harrastan voimistelua, tosin, harkat on vain kerran viikossa, koska en ole esiintyvässä ryhmässä, jonka takia olen kahdessa ryhmässä. Täällä tuo harrastus maksaa about 50e, mutta siihen sisältyvät kaksi esitystä vuodessa (yleensä) niihin puvut, välineet ja muut semmoiset. Toki myös siellä venytellään spagaattia, ja lämmitellään kunnolla ennen sitä, tottakai. Meillä, aina lopuksi kun venytellään, ohjaajat tulevat painamaan jokaista alaspäin mahd. paljon.

        VINKKI: Tätä en ole ainakaan huomatakseni kukaan kertonut. Eli, sivuspagaattiin liittyen. Mene selinmakuulle. Laita jalat pystysuoraa seinää pitkin ylös, niin että takapuoli on kiinni samaisessa seinässä. Avaa jalat mahdollisimman auki, ja laita kädet polvien kohdalle. Jos haluat, paina jalkojasi jonkin verran alaspäin, mutta älä missään nimessä revähdyksiin asti! Niin, että se tuntuu. Siinä kun pysyy, (mutta kohtuullisen ajan) venytys on oikein toimiva. Lopputulosta, lihaksia erityisesti, parantaa, kun nostat minuutin venytysten jälkeen jalat omilla jalkavoimilla ylös, pidät kädet maassa, ja asento muutenkin samana. ; )
        Itse saan oikean spagaatin, vasemman venyteltynä (eli oikean ilmankin), sivuspagaatin myös venyteltynä. Ja, no skorppari menee jotenkuten jos olen paljon venytellyt. ; )
        Mielestäni muuten, sivuspagaattia on helpompi, itseasiassa sanoisinko käytännölisempi, venyttää, koska voit vain avata jalat niin auki lattialla istuen kuin saat, ja painaa itseäsi maahan, jolloin voit mm. kirjoittaa kirjettä, lukea kirjaa, jne. Tai katsoa tv:tä! : )
        Ainiin, mitenkään ei tähän liity, mutta olen 12w. :)

        moi mä oon ollu ennen joukkuevoimistelus mut mä lopetin koska en osannu sbagaattei ja noit
        voisko joku kertoo venyts vinkkei mm spritsiin,sbagaattiin.


      • Anskuli333
        Minttu^^ kirjoitti:

        Ei se nyt viikossa mene. Ainakaan jos ei ole ikinä voimistellut!
        Itse harrastan voimistelua, tosin, harkat on vain kerran viikossa, koska en ole esiintyvässä ryhmässä, jonka takia olen kahdessa ryhmässä. Täällä tuo harrastus maksaa about 50e, mutta siihen sisältyvät kaksi esitystä vuodessa (yleensä) niihin puvut, välineet ja muut semmoiset. Toki myös siellä venytellään spagaattia, ja lämmitellään kunnolla ennen sitä, tottakai. Meillä, aina lopuksi kun venytellään, ohjaajat tulevat painamaan jokaista alaspäin mahd. paljon.

        VINKKI: Tätä en ole ainakaan huomatakseni kukaan kertonut. Eli, sivuspagaattiin liittyen. Mene selinmakuulle. Laita jalat pystysuoraa seinää pitkin ylös, niin että takapuoli on kiinni samaisessa seinässä. Avaa jalat mahdollisimman auki, ja laita kädet polvien kohdalle. Jos haluat, paina jalkojasi jonkin verran alaspäin, mutta älä missään nimessä revähdyksiin asti! Niin, että se tuntuu. Siinä kun pysyy, (mutta kohtuullisen ajan) venytys on oikein toimiva. Lopputulosta, lihaksia erityisesti, parantaa, kun nostat minuutin venytysten jälkeen jalat omilla jalkavoimilla ylös, pidät kädet maassa, ja asento muutenkin samana. ; )
        Itse saan oikean spagaatin, vasemman venyteltynä (eli oikean ilmankin), sivuspagaatin myös venyteltynä. Ja, no skorppari menee jotenkuten jos olen paljon venytellyt. ; )
        Mielestäni muuten, sivuspagaattia on helpompi, itseasiassa sanoisinko käytännölisempi, venyttää, koska voit vain avata jalat niin auki lattialla istuen kuin saat, ja painaa itseäsi maahan, jolloin voit mm. kirjoittaa kirjettä, lukea kirjaa, jne. Tai katsoa tv:tä! : )
        Ainiin, mitenkään ei tähän liity, mutta olen 12w. :)

        voisitko sanoo miten mä teen semmosen voimistelu listan jookos? tee mulle semmonen


      • Alice7
        mäkin osaan! kirjoitti:

        jos haluaa spagaatin ei todellakaan tarvitse liittyä mihinkään ihmeen seuraan! mäkin oon osannut vaikka mitä ilman et oon missään seurassa! osaan kaatosillan (siltakaato ), voltteja spagaatin , spiraalin , flitflathin , osaan myös sillein et oon mahallani ja vedän jaat yli että nään jalkani! (aika monimutkanen selitys) että siinä. kehotan vaan venyttelemään tosi paljon ym. !!

        Moooi! Voitko kertoo miten pääsee etu-spagaattin (oikee edessä, vasen takana) , niitä venytys-vinkkejä. :) Oon harjotellu viikon ja oli sit 3 pv pääst 6 cm enää jäljel, mut nyt on taas jaany ja on varmaa noin 8 cm välii, ko oli joulujuhla. Se vaan jäi koko aika, haluisin saada takas sen 6cm. Mut en vaan saa. Toivoisin et sä tai joku muu vois kertoo! Toivoo: Tuntematon1000 PS. Toivon että joku auttaa! :)


      • pansku12
        mäkin osaan! kirjoitti:

        jos haluaa spagaatin ei todellakaan tarvitse liittyä mihinkään ihmeen seuraan! mäkin oon osannut vaikka mitä ilman et oon missään seurassa! osaan kaatosillan (siltakaato ), voltteja spagaatin , spiraalin , flitflathin , osaan myös sillein et oon mahallani ja vedän jaat yli että nään jalkani! (aika monimutkanen selitys) että siinä. kehotan vaan venyttelemään tosi paljon ym. !!

        mää osaan seisailteen ja siitä silta ja pystyyn,mut spagaattia en osaa osaan kun meen makuulteen nii siitä jalan vetää spakaatti asentoon mut en osaa spagaattia vaikka kuinka voimistelen ja harrastan taitoluistelua ja siinä se pitää osata


      • mä osaan kummatkin
        TiiD kirjoitti:

        Tuskimpa se nyt ihan viikossa mennee. ite saan vaan vasemman etuspagaatin (siis että vasen jalaka eessä, oikia takana) ja pian mennee myös oikia etuspagaatti. Sivuspagaatin halluisin vielä saaha.. Mä ite jou'uin muistaakseni kolome kuukautta venyttelemää :) Joka toine ilta 15-30min. :D

        mä saan sivu spagaatin ja kummatkin jalat edessä (vasen eessä oikee takana ja toisin päin) enkä harrasta nyt mitään harrastin telinevoimistelua mut sutten lopetin


      • mä osaan kummatkin
        mäkin osaan! kirjoitti:

        jos haluaa spagaatin ei todellakaan tarvitse liittyä mihinkään ihmeen seuraan! mäkin oon osannut vaikka mitä ilman et oon missään seurassa! osaan kaatosillan (siltakaato ), voltteja spagaatin , spiraalin , flitflathin , osaan myös sillein et oon mahallani ja vedän jaat yli että nään jalkani! (aika monimutkanen selitys) että siinä. kehotan vaan venyttelemään tosi paljon ym. !!

        sori kun oon tyhmä mut mikä toi flitflathi oikein on


      • Aino19
        Alice7 kirjoitti:

        Moooi! Voitko kertoo miten pääsee etu-spagaattin (oikee edessä, vasen takana) , niitä venytys-vinkkejä. :) Oon harjotellu viikon ja oli sit 3 pv pääst 6 cm enää jäljel, mut nyt on taas jaany ja on varmaa noin 8 cm välii, ko oli joulujuhla. Se vaan jäi koko aika, haluisin saada takas sen 6cm. Mut en vaan saa. Toivoisin et sä tai joku muu vois kertoo! Toivoo: Tuntematon1000 PS. Toivon että joku auttaa! :)

        Etu spagaatin voi saada venyttämällä pohkeita. sillon kun minulla jäi spagaatin loppu noin 10 - 15cm niin rupesin venyttämään pohkeita ja sieltä së sitten tuli. itse kun kuulin tuosta pohkeiden venytyksestä mietin että mitä se auttaa spagaatin oppimiseen mutta olen ylpeä itsestäni kun tajusin kokeilla sitä.
        Minulta meinäsi mennä maltti kun en saanut sitä vaikka kunka yritin!
        Mutta nytten olen hyvin ylpeä itsestäni kun osaan sen :) ! KOKEILKAA JA OPPIKAA !
        ystävällisin terveisin. Aino 19v


      • Joku vaan
        mäkin osaan! kirjoitti:

        jos haluaa spagaatin ei todellakaan tarvitse liittyä mihinkään ihmeen seuraan! mäkin oon osannut vaikka mitä ilman et oon missään seurassa! osaan kaatosillan (siltakaato ), voltteja spagaatin , spiraalin , flitflathin , osaan myös sillein et oon mahallani ja vedän jaat yli että nään jalkani! (aika monimutkanen selitys) että siinä. kehotan vaan venyttelemään tosi paljon ym. !!

        Mäkin saan samat!:D


      • Tietämätön:/

        En ymmärrä miten joku voi saada sen öhh takajalan polven taipumaan niin, että saisi tehtyä spagaatin.:/:/:/:/:/:/


      • Joukkuevoimistelia
        mäkin osaan! kirjoitti:

        jos haluaa spagaatin ei todellakaan tarvitse liittyä mihinkään ihmeen seuraan! mäkin oon osannut vaikka mitä ilman et oon missään seurassa! osaan kaatosillan (siltakaato ), voltteja spagaatin , spiraalin , flitflathin , osaan myös sillein et oon mahallani ja vedän jaat yli että nään jalkani! (aika monimutkanen selitys) että siinä. kehotan vaan venyttelemään tosi paljon ym. !!

        Jotkut osaa luonnostaan jotkut joutuvat harjoittelemaan vähän enemmän. :)


      • jaa
        mä osaan kummatkin kirjoitti:

        mä saan sivu spagaatin ja kummatkin jalat edessä (vasen eessä oikee takana ja toisin päin) enkä harrasta nyt mitään harrastin telinevoimistelua mut sutten lopetin

        HELPPOO oon Harri Säterin poika ja se osaa sehän on pelannu jääkiekkoo nhllässä


      • jaa
        mä osaan kummatkin kirjoitti:

        mä saan sivu spagaatin ja kummatkin jalat edessä (vasen eessä oikee takana ja toisin päin) enkä harrasta nyt mitään harrastin telinevoimistelua mut sutten lopetin

        HELPPOO oon Harri Säterin poika ja se osaa sehän on pelannu jääkiekkoo nhllässä


      • ponihullu
        minääää kirjoitti:

        Olispa se niin helppoo :/ Mä venyttelen joka päivä kunnolla ja yritän spagaattiin mut ei vaan mee.... :D

        Niimpä , mulla on sama ongelma, vaikka venyttelen aika paljon....nii se ei vaan mene.../:


      • GymGymGym
        minääää kirjoitti:

        Olispa se niin helppoo :/ Mä venyttelen joka päivä kunnolla ja yritän spagaattiin mut ei vaan mee.... :D

        Itseasiassa spagaattiin voi venytellä ja se auttaakin, mutta jos olet jo 5-10 cm lähellä maasta, loppu pitää painaa, vaikka tuntuisikin paljon. Itellä menee ylispagukin kun olen harjoitellut, eikä satu.


      • Ei tarvii harrastaa!
        mäkin osaan! kirjoitti:

        jos haluaa spagaatin ei todellakaan tarvitse liittyä mihinkään ihmeen seuraan! mäkin oon osannut vaikka mitä ilman et oon missään seurassa! osaan kaatosillan (siltakaato ), voltteja spagaatin , spiraalin , flitflathin , osaan myös sillein et oon mahallani ja vedän jaat yli että nään jalkani! (aika monimutkanen selitys) että siinä. kehotan vaan venyttelemään tosi paljon ym. !!

        Juu mäkin osaan! ja oon kesän aikana itse opetellut! Saan skorpioonin, skorpparin, ristarin, ristivaa'an, ristarin suoristuksen, spagaatit joka suuntaan, ylispagun sängyltäni, siltakaadon, kaatosillan, nousta suklaata, mennä yli suklaata, walk overin, bäck overin, saan sillassa kädet jalkoihin, saan lumipallon, voltin trampalla, vähän kaikkea! Ja tangolla leukakiepin:) ja opin kaikki muut paitsi leukakiepin ennen kuin alotin voimistelun. Osasin myös kärrynpyörät, arabin, kärrynpyörän yhdellä kädellä, ja nyt olen käynyt 3 kertaa voimistelussa STVK harrastetytöissä, ja olen oppinut permannolla flikin, ja leukakiepin.


      • jeesakkaa 12v. tyttöö

        Hei. Onks mus vikaa


      • Rosaaa:)
        Minttu^^ kirjoitti:

        Ei se nyt viikossa mene. Ainakaan jos ei ole ikinä voimistellut!
        Itse harrastan voimistelua, tosin, harkat on vain kerran viikossa, koska en ole esiintyvässä ryhmässä, jonka takia olen kahdessa ryhmässä. Täällä tuo harrastus maksaa about 50e, mutta siihen sisältyvät kaksi esitystä vuodessa (yleensä) niihin puvut, välineet ja muut semmoiset. Toki myös siellä venytellään spagaattia, ja lämmitellään kunnolla ennen sitä, tottakai. Meillä, aina lopuksi kun venytellään, ohjaajat tulevat painamaan jokaista alaspäin mahd. paljon.

        VINKKI: Tätä en ole ainakaan huomatakseni kukaan kertonut. Eli, sivuspagaattiin liittyen. Mene selinmakuulle. Laita jalat pystysuoraa seinää pitkin ylös, niin että takapuoli on kiinni samaisessa seinässä. Avaa jalat mahdollisimman auki, ja laita kädet polvien kohdalle. Jos haluat, paina jalkojasi jonkin verran alaspäin, mutta älä missään nimessä revähdyksiin asti! Niin, että se tuntuu. Siinä kun pysyy, (mutta kohtuullisen ajan) venytys on oikein toimiva. Lopputulosta, lihaksia erityisesti, parantaa, kun nostat minuutin venytysten jälkeen jalat omilla jalkavoimilla ylös, pidät kädet maassa, ja asento muutenkin samana. ; )
        Itse saan oikean spagaatin, vasemman venyteltynä (eli oikean ilmankin), sivuspagaatin myös venyteltynä. Ja, no skorppari menee jotenkuten jos olen paljon venytellyt. ; )
        Mielestäni muuten, sivuspagaattia on helpompi, itseasiassa sanoisinko käytännölisempi, venyttää, koska voit vain avata jalat niin auki lattialla istuen kuin saat, ja painaa itseäsi maahan, jolloin voit mm. kirjoittaa kirjettä, lukea kirjaa, jne. Tai katsoa tv:tä! : )
        Ainiin, mitenkään ei tähän liity, mutta olen 12w. :)

        Moooi! Kiitti kun sanoit ohjeet, toimiihan se!


      • voimistelijaaaa
        GymGymGym kirjoitti:

        Itseasiassa spagaattiin voi venytellä ja se auttaakin, mutta jos olet jo 5-10 cm lähellä maasta, loppu pitää painaa, vaikka tuntuisikin paljon. Itellä menee ylispagukin kun olen harjoitellut, eikä satu.

        Spagaati pitäisi saada ennen kuin on noin 14 vuotta. Silloin nivelet alkavat kiristymään ja se spagaati on huomattavasti hankalampi. Nuorempana spagaatin voi saada hyvinkin viikossa jos haluaa ja on luonnostaan venyvämpää tyyppiä. Itse olen 14 vuotta ja haluaisin oppia siltakaadon taakse(back walkower), mutta uskallus ei riitä. Spagaatit saan kaikki ja nyt vain ylläpidän niitä sillä huomaan kangistuvani nopeammin.
        T. Entinen joukkuevoimistelija, nyt harrastan tanssillista voimisteluu ♥


      • mä vaan
        GymGymGym kirjoitti:

        Itseasiassa spagaattiin voi venytellä ja se auttaakin, mutta jos olet jo 5-10 cm lähellä maasta, loppu pitää painaa, vaikka tuntuisikin paljon. Itellä menee ylispagukin kun olen harjoitellut, eikä satu.

        mullakin menee ylispagu, mut toisella jalalla en vielä saa edes spagaatia. mulla ainakin meni ilman painamista kun venytteli tarpeeks kauan eli noin 1-2 kuukautta. yli spaguun mun ei tarvinnu harjotella ollenkaan


      • Spagaatti

        Siis minun ei tarvinnu tehä edes viikkoa niin sain spagaatin venyttelin ja tein sängyllä spagaatin kun olin tehnyt sängyllä kokeilun heti maassa en silloin saanut seuraavana päivänä siitä kokeilin spagaattia niin sain spagaatin ei aina tarvitse venytellä viikkoa ja en ole mikään notkea/taipuva😀😄


      • Frxy
        Tietämätön:/ kirjoitti:

        En ymmärrä miten joku voi saada sen öhh takajalan polven taipumaan niin, että saisi tehtyä spagaatin.:/:/:/:/:/:/

        Kyllä se siitä lähtee! Pitäää vaa venytellä ja harjotrla eikä kodkaan saa luovuttaa! Ite osaan kaikenlaisiitemppui ja spagaatti taipuu jo ylispagaattii oon harrastanu joukkue voimistelua, en siis enään


      • Inkah

        Hei !minä oon aina halunnut saada spagaatin enkä saa olen harjoitellut 4vuotta jo ja olen nyt 13 voisiko joku antaa vinkkejä että saisin sen😊😔


      • Anonyymi

        Mä osaan sivuspagaaatin enkä oo ollu voimistelu seuras lainkaan vaan oon keksinyt omia venytys liikkeit:)


      • Anonyymi
        Ei tarvii harrastaa! kirjoitti:

        Juu mäkin osaan! ja oon kesän aikana itse opetellut! Saan skorpioonin, skorpparin, ristarin, ristivaa'an, ristarin suoristuksen, spagaatit joka suuntaan, ylispagun sängyltäni, siltakaadon, kaatosillan, nousta suklaata, mennä yli suklaata, walk overin, bäck overin, saan sillassa kädet jalkoihin, saan lumipallon, voltin trampalla, vähän kaikkea! Ja tangolla leukakiepin:) ja opin kaikki muut paitsi leukakiepin ennen kuin alotin voimistelun. Osasin myös kärrynpyörät, arabin, kärrynpyörän yhdellä kädellä, ja nyt olen käynyt 3 kertaa voimistelussa STVK harrastetytöissä, ja olen oppinut permannolla flikin, ja leukakiepin.

        Mä osaan itekin paljon temppuja! Osaan esim. Flikin permannolla ja myös ihan maalla, trampalla ja monttuun, takaperin voltin (eli bäkki) monttuun, maalla sekä trampalla, etuperin voltin maalla, monttuun sekä trampalla, arabialaisen, perhosen (eli kärrynpyörä ilman käsiä) maalla, tramppalla sekä monttuun, kärrynpyörän, yhden käden kärrynpyörän, back walkoverin (eli kaatosillan, ja siitä jaloilla ponnistaminen ylös), walkoverin (eli käsilläseisonnasta siltaan ja heti ylös), <-- edellisen, mutta sillä tavalla että yksi jalka pysyy koko ajan "ilmassa", eli kun menen käsilläseisonnasta siltaan, niin toinen jalka ei osu maahan, ja kun nousen se sama jalka ei edelleen koske maahan, skorpionin, spakut kaikkiin suuntiin (eli oikean puolen, vasemman puolen ja sivuspakun), ylispakun kaikkiin suuntiin, ja paaaaljon muitakin temppuja! Ps. Olen aloittanut voimistelun 3-vuotiaana, ja oon nyt 14!! Ja olen parhaassa luokassa eli 5 luokassa ja kilpailen!


        Harjoittelen sivuspakua näin: Pannukakkua 1 min, silleen että liu'un eteenpäin (vaikea selittää), silleen miten minttu^^ selitti, mutta vain pohjaan 2 min, sivuspaku 2 min, ylispaku 2 min (molemmat puolet) ja paljon muutakin! Voin joskus toiste sanoa ne loput, mutta nyt en ehdi sori♡


    • sonyee

      Venyttele PAAAAAAAALJON takareisiä, etureisiä ja lonkankoukistajia! Myös pohkeita on hyvä venyttää. ;) Hmm.. sivuspagaatti (spiraali?) onkin sitten hieman hankalampi.. No kannattaa maata paljon ns. "sammakkoasennossa" ja venyttää lähentäjien lisäksi myös pakaroita. :)

      • ilona

        Mä pääsen oikella ja vasemmalla spagaatin,spiraalin skorpparin ym.,KOSKA mä harrastan cheerleadingia!!!Se on maailman paras harrastus!!
        Siellä tulee kunnon sikspäkki ja laihtuu ja viepä notkistuu.Myös voimapatit kasvaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Tulkaa mukaan oman kaupunkinne cheerleading joukkueeseen, jos mahdollista.Harrastus maksaa vuodelta n.150-200€
        Halpa ainakin mun mielestä!:)
        Itte mä oon tampereen ilveksen Dream Team
        B-junioreissa!!!Tulkaa mukaan jos kiinnostaa!!Meinaan on muuten kiinnostava harrastus!


      • Heh
        ilona kirjoitti:

        Mä pääsen oikella ja vasemmalla spagaatin,spiraalin skorpparin ym.,KOSKA mä harrastan cheerleadingia!!!Se on maailman paras harrastus!!
        Siellä tulee kunnon sikspäkki ja laihtuu ja viepä notkistuu.Myös voimapatit kasvaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Tulkaa mukaan oman kaupunkinne cheerleading joukkueeseen, jos mahdollista.Harrastus maksaa vuodelta n.150-200€
        Halpa ainakin mun mielestä!:)
        Itte mä oon tampereen ilveksen Dream Team
        B-junioreissa!!!Tulkaa mukaan jos kiinnostaa!!Meinaan on muuten kiinnostava harrastus!

        Näyttää sopivan sulle


      • Cheerleader
        Heh kirjoitti:

        Näyttää sopivan sulle

        Mäkin harrastan cheerleadingiä...oon vasta aloittanut sen, mutta tavoittena ois spagaatti ja sitä just yritän harjotella. Kun alotin ton harrastuksen, niin tuli into harjotella spagaattia. Joo suosittelen mäkin tota cheerleadingiä =)


      • soooopa

        Spagaattia voi harjoitella venyttelemällä etu- ja takareisiä. Lonkankoukistajat ovat myös tärkeitä venyteltäviä. Tärkeää on, että venytykset olisivat pitkäkestoisia.
        (n. 2-3min)
        Kun venyttää spagaattia, pitää katsoa, että molemmat lonkkaluut osoittavat suoraan eteen. Muuten asento on kierossa/väärin. Spagaatteja voi venyttää yli, sillä tavalla, että pistää etujalkansa tuolille ja liukuu siitä spagaattiin. Sivuspagaattia voi venyttää vaikkapa sammakkoasenossa.
        Muista venyttää tasapuolisesti! :)


      • Cheerleadingiä 6 vuotta :)
        Cheerleader kirjoitti:

        Mäkin harrastan cheerleadingiä...oon vasta aloittanut sen, mutta tavoittena ois spagaatti ja sitä just yritän harjotella. Kun alotin ton harrastuksen, niin tuli into harjotella spagaattia. Joo suosittelen mäkin tota cheerleadingiä =)

        Juu, mäkin suosittelen cheerleadingiä.
        Kun venytätte spagaattia kannattaa lämmitelläennen ettei paikat repee.

        Ja kun ootte siinä mihin asti pääsette pysykää siinä noin 10 sekuntia ja taas venyy enemmän:)Ei se auta että käytte siinä ja niin ees päin..

        Ja sit sivuspagu, se ei ole spiraali vaan ihan sivu spagaatti. :) venyttäkää siihenkin lämmittelyn jälkeen.Mutta alottakaa ihmeessä cheerleading :)siihen jää koukkuun


      • jjjuuuuuliiiiii
        Cheerleadingiä 6 vuotta :) kirjoitti:

        Juu, mäkin suosittelen cheerleadingiä.
        Kun venytätte spagaattia kannattaa lämmitelläennen ettei paikat repee.

        Ja kun ootte siinä mihin asti pääsette pysykää siinä noin 10 sekuntia ja taas venyy enemmän:)Ei se auta että käytte siinä ja niin ees päin..

        Ja sit sivuspagu, se ei ole spiraali vaan ihan sivu spagaatti. :) venyttäkää siihenkin lämmittelyn jälkeen.Mutta alottakaa ihmeessä cheerleading :)siihen jää koukkuun

        oikeastaan 10 sekunttia ei riitä, oon harrastanut show-tanssia 4 vuotiaasta lähtien, spagaatissa pitäisi olla minuutti että se venyttäisi kunnolla.


      • hgfhdghj
        ilona kirjoitti:

        Mä pääsen oikella ja vasemmalla spagaatin,spiraalin skorpparin ym.,KOSKA mä harrastan cheerleadingia!!!Se on maailman paras harrastus!!
        Siellä tulee kunnon sikspäkki ja laihtuu ja viepä notkistuu.Myös voimapatit kasvaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Tulkaa mukaan oman kaupunkinne cheerleading joukkueeseen, jos mahdollista.Harrastus maksaa vuodelta n.150-200€
        Halpa ainakin mun mielestä!:)
        Itte mä oon tampereen ilveksen Dream Team
        B-junioreissa!!!Tulkaa mukaan jos kiinnostaa!!Meinaan on muuten kiinnostava harrastus!

        no ehkäpä se on sun mielestä halpa kun olet joku (munkilta lähtee) 11-13 vuotias jolle mamma ja pappa maksaa harrastukset.

        200 euron uosimaksu on paljon. Itselläni tanssin vuosi maksu maksaa n 100 euroa, siihen päälle vielä kisavaatteet jokauotisiin sm-kisoihin.
        vaatteista tulee . n 100-150 euroa lisää hotellissa 2 yötä ja bussimaksu yms.
        ´
        mikään harrastus ei ole halpa.
        (harrastan siis streettiä, ja opin siellä spagaatin sekä eteen molemmat että sivulle.)


      • Pakollinen
        hgfhdghj kirjoitti:

        no ehkäpä se on sun mielestä halpa kun olet joku (munkilta lähtee) 11-13 vuotias jolle mamma ja pappa maksaa harrastukset.

        200 euron uosimaksu on paljon. Itselläni tanssin vuosi maksu maksaa n 100 euroa, siihen päälle vielä kisavaatteet jokauotisiin sm-kisoihin.
        vaatteista tulee . n 100-150 euroa lisää hotellissa 2 yötä ja bussimaksu yms.
        ´
        mikään harrastus ei ole halpa.
        (harrastan siis streettiä, ja opin siellä spagaatin sekä eteen molemmat että sivulle.)

        Ite harrastan tennistä jaa siinä ei mitään ääriasentoja tarvita mut jos mielestäs 200e vuos on kallista ni tennis maksaa tarkalleen 1784e vuos ja siin on pelkät valmennukset. Yks turnaus maksaa 40e mailat ja kengät 100e joten se on kallista.


      • älä tuomitse:)
        ilona kirjoitti:

        Mä pääsen oikella ja vasemmalla spagaatin,spiraalin skorpparin ym.,KOSKA mä harrastan cheerleadingia!!!Se on maailman paras harrastus!!
        Siellä tulee kunnon sikspäkki ja laihtuu ja viepä notkistuu.Myös voimapatit kasvaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Tulkaa mukaan oman kaupunkinne cheerleading joukkueeseen, jos mahdollista.Harrastus maksaa vuodelta n.150-200€
        Halpa ainakin mun mielestä!:)
        Itte mä oon tampereen ilveksen Dream Team
        B-junioreissa!!!Tulkaa mukaan jos kiinnostaa!!Meinaan on muuten kiinnostava harrastus!

        ittelleni ei cheer oo se oikee juttu:) mutta oot oikeessa, halpa on, ittelläni voimistelu maksaa 220 € kuussa, enkäpä ole edes kisoissa.


      • älä tuomitse:)
        hgfhdghj kirjoitti:

        no ehkäpä se on sun mielestä halpa kun olet joku (munkilta lähtee) 11-13 vuotias jolle mamma ja pappa maksaa harrastukset.

        200 euron uosimaksu on paljon. Itselläni tanssin vuosi maksu maksaa n 100 euroa, siihen päälle vielä kisavaatteet jokauotisiin sm-kisoihin.
        vaatteista tulee . n 100-150 euroa lisää hotellissa 2 yötä ja bussimaksu yms.
        ´
        mikään harrastus ei ole halpa.
        (harrastan siis streettiä, ja opin siellä spagaatin sekä eteen molemmat että sivulle.)

        Mun telinevoimistelu maksaa 220 € kuukaudessa että :/


      • Joukkuevoimistelija
        älä tuomitse:) kirjoitti:

        ittelleni ei cheer oo se oikee juttu:) mutta oot oikeessa, halpa on, ittelläni voimistelu maksaa 220 € kuussa, enkäpä ole edes kisoissa.

        Mitenniin edes kisoissa? Meillä kisajoukkueen vuosimaksu on 1200€ puvut, kisamaksut, (kaikki kustannukset kisoista), kisakallion ja ulkomaanleirit,..


    • m-i-n-d-e

      Moi mä en harrasta mitään mutta eilen illalla mä harjoittelin vähän spaghaattia mä lämmitelin musiikin rytmin mukaan loppuun mä vedin spaghaatin eli voit vähän vedellä kärrynpyöriä siltoja ja kaikkee muuta !!!!.... Ja sitten vedät spaghaatin.

      • Tuntematon1000

        Moikka! Menikö spagaatti sen jälkee pohjaan? :) Etusåagaatti eli esim. oikee jalka edes ja vasen takana/toisin päin, vai sivuspagaatti eli molemmat jalat sivulla? :) Kiitti, jos vastaat! Siit olis mulle paljon apua! :)


    • leap

      pelaan ringettee ja olen notkistunut aivan hirveästi
      ennen kun en vielä harrastanut niin olin tosi kankee. mut nyt saan jo sivu spaattin ja poikittais spagaattin.

      • peluri

        Mäkin pelaan ringettee=D


    • kissankuvatus

      spagaatin ohjeet: polvistu niin että oikea jalka on edessä ja vasen takana(tai päinvastoin)pistä edessä oleva jalka suoraksi,maahan siis et se on aika suora. sitten ojenna käsillä siihen jalkaan joka on maassa. venytä. kun olet konta päivää tehnyt molemmilla jaloilla ala liuuuuukuuuuua spagattiin!!!! :) onnistumisesi prossat ovat!! 50%. jos ei heti onnistu jatka harjoittelua!! :D

      • ...

        Ensin kannattaa lämmitellä kunnolla (n. 10-15min.), muttei kuitenkaan millekään juoksulenkille kannata lähteä.
        Sitten kannattaa venytellä lyhyesti paikat auki, siis lonkankoukistajat, etureidet, takareidet. Sivuspagaan justiinsa joku sammakko (jos et tiedä, niin ''sivuspagaatti'' missä on jalat koukussa silleen... en osaa selittää).
        Sitten spagaateissa pidemmät venyttelyt, n. 1-2 min. Kannattaa myös kokeilla ylispagaatteja, siis että laittaa etujalan jollekin pienelle korokkeelle. Se auttaa tosi paljon.


      • ponihullu
        ... kirjoitti:

        Ensin kannattaa lämmitellä kunnolla (n. 10-15min.), muttei kuitenkaan millekään juoksulenkille kannata lähteä.
        Sitten kannattaa venytellä lyhyesti paikat auki, siis lonkankoukistajat, etureidet, takareidet. Sivuspagaan justiinsa joku sammakko (jos et tiedä, niin ''sivuspagaatti'' missä on jalat koukussa silleen... en osaa selittää).
        Sitten spagaateissa pidemmät venyttelyt, n. 1-2 min. Kannattaa myös kokeilla ylispagaatteja, siis että laittaa etujalan jollekin pienelle korokkeelle. Se auttaa tosi paljon.

        kiitos vinkistä.....,ja minkälainen on sammakkoasento...? (: tyhmä minä....'


    • voimistelijaaah

      Mä harrastan rytmistä ja yritäs saada spagaateja mut ne ei vaa mee.Mä venettylen joka päivä.nimimerkki ehhei tarkotat varmaa rintaseisontaa:)

    • voimistelijaaah95

      ja venyttelen joka päivä vähintään 2 tuntia. voimistelukin on kovaa työtä ja venyttely on osa sitä. kannattaa siis vaan työskennellä ahkerasti, ei saavuta muuten tuloksia.

    • showtanssija<3

      harrastan showtanssii, en oo kovin kauaa harrastanu. oon alkanu venytellä joka päivä ahkerasti ja oon venyny ihan sairaasti :D
      pitää vaa jaksaa

    • kiiuleiiii!!!

      mä saan oikeel etu-jalal spagaatin ja sivu-spagaatin melkee ja sit mä venyttelen melkee joka ppäivä ja oon tanssisen voimistelun ryhmäs.

    • minäwaaaa

      no mää oon tanssinu aika kauan ja voin kertoo et ite pääsin spagaan vas. jalka eessä ja oik. takan) 2 kuukaudeessa vaikka olin alus kankee se vaatii vaa hyvii hermoi ja paljon sitkeyttä mut kyl se siitä venyttele paljon lonkankoukistajii ja etureisii mut muista lämmitellä enen ku venyttelet muute saat vaa kipeet lihakset :) tsemppii sulle spagaatin harjotteluuu :)

    • rvgirllllllllllll

      Harrastan rytmistä voimistelua ja saan kaikki spagaatit yms. venyn hyvin ja jos haluaa saada spagaatit kannattaa venytellä joka päivä lonkkia hyvin ja pysyä spagaateissa ja venyttää spagaatteja esim tuolin päältä 1-3min, ylispagaatit tuntuvat aluksi kauheilta mutta kun venyttää tarpeeksi ne ei satu enää niin paljon ja se auttaa spagaatin maahan haluaville!! Kannattaa venyttää spagaatteja yli vaikka ei saisi niitä maahan. Sivujakin voi venyttää yli.

    • gumgirllllll98

      Oon kilpavoimistelija, ja osaan spagaatit molemminpuolin, ylivenytystä, spritsin, siltakaadot kaikkiin suuntiin kärrypyörät yms. Musta se on ihan tavallista kun oon kilpaillut jostain 4-vuotiaasta saakka. Ja meillä maksaa yksi vuosi yli 600, jos lasketaan mukaan myös kisamatkakustannukset, kilpailupuvut yms.

      • Joo2

        Ei sunkaan kehuskelee tarttee tulla että osaan
        Tätä ja tätä


    • voimistelija-tytsy!

      Nimimerkki : Minttu^^ missä seurassa oot?

    • oprgioprf9ioprgio

      voimistelija tytsy ootko vähä tyhmä ku ei toi minttu enää tääl käy. se kirjotti ton kaks vuot sit vi''tun idari -.-

    • tuutti!!

      Moi mun pitäis saada spagaatti ennen syksy ( se oli tavoite kaikilla baletissa) ja mulla on varmaa 10-20 cm ennen ku saan sen kertokaa voisinko saada sen ennen syksyä ja kertokaa pliis niitä ohjeita harrastan siis balettia!

      • minä tiedäään!

        oo siinä spagussa vaikka 2 minsaa ja oo koko aika siis kädet ilmassa ylhäällä ni johan menee pohjaan heti! mutta lämmittele sitä ennen, muuten revähtää paikat!


      • baletti tanssija
        minä tiedäään! kirjoitti:

        oo siinä spagussa vaikka 2 minsaa ja oo koko aika siis kädet ilmassa ylhäällä ni johan menee pohjaan heti! mutta lämmittele sitä ennen, muuten revähtää paikat!

        MINÄ TIEDÄÄÄN! vastaan sulle näin: luin ton sun ohjeen mutta mitä tehdään sit jos horjahtaa spagaatissa ja kaatu ku on kädet ylhäällä vastaa pliis. mun pitäs päästä spagattiin jo 29.8. enkä vain pääse vaikka kuinka yritän!!!


    • venyttelijä

      mä en ole mikään ammattilainen mutta olen venytellyt kuukauden ajan joka päivä 10 minsaa. mutta ei se spagaattin meno ole niin helppoa kun luulee. en itse pääse vieläkään!

    • Onneksi itse olen HUIPPUNOTKEA.. katsokaa vaikka kuvastani..

    • ex-voimistelija

      Pitää vaan venytellä PALJON ja TOISTUVASTI. Ja sitten vaikka sattuu niin yrittää pysyä siinä asennossa. Yrittää vaan olla mahdollisimman rentona ja hengitellä syvään. Auttaa myös jos siinä samalla tekee jotain muuta esim. katsoo televisiota tai lukee niin ei vain ajattele sitä spagaattia. Ajan kanssa ;DD JA PITÄÄ MUISTAA VERRYTELLÄ ENNEN KUIN YHTÄKKIÄ RUPEAA LIHAKSET KYLMILTÄÄN VENYTTELEMÄÄN!!! siinä saattaa käydä huonosti kun lihas revähtää ;( Toivottavasti vinkeistäni oli apua! :)

    • NO TEREVE!

      se on yksin kertasta opin päivässä erilaisia liikkeitä esim. aika monia Cheerleader liikkeitä kun ne on vaan niin helppoja ainakin munlaisille kun olen notkee en vaa maha sille mitäään jos jotkut ei vaaan kertakaikkiaan veny ja kysyn onko telinevoimistelu hauskaa tai mitenkään noloa kun meinasin aloittaaa mutta kaverit sanoo että se on noloa ? APUA helpmeee ? ;O

    • =DDDDD

      Eihän se mittään noloa ole =)) Siiss NO TEREVE!:lle sanoinn =DD En itse ole yhtään notkea tai mitään , mutta kaverini on harrastanut telinevoimistelua=))

    • I LOVE GYM!!<333

      Kannattaa venytellä joka ilta. Venytykt sais olla noi minuutin pitkiä jos aiotte joskus spagut päästä...:) Kannattaa venyttää pohkeita,polventakaosia,takareisiä,lonkankoukistajia,pakaroita yms...
      mutta tärkeitä on että lämppää ennen sitä! (hölkkälenkki tai jtn...)

    • Digla

      Mä en harrasta missään mitää venyttelyy... mut kai luisteluski oppii notkeeks (harrastan taitoluisteluu) saan spagaatin. Haluisin oppii sivu spagaatin mut en opi! Venyttelen joka ilta!!! Voitteko auttaa! miks en vaan saa sivu spagaattii!?

    • KristaGrauh

      Harrastan cheerleadingia(ä) ja kaikkiin suuntiin menee spagut, summuut tollaset. Flikit, puolvoltit, skorpparit, siltakaadot käsilläkävely, yms... Ja tarvitsee kyllä venytellä PALJON ennen kun ne saa.. Ja öyh? Viikossa!!!?!? Wtf?! No ei kyllä todellakaan, jos ei ole KOSKAAN ENNEN venytellyt ;)) mut joo. Notke oon. Cheeria(ä) oon harrastanu kohta 4 vuotta :DD♥ I Love Miley Cyrus!♥

    • jeaaaaaaaaaa

      Ite alotin venyttelyn joskuss kesällä ehkä elokuussa ja nyt saan spagaatin eteen mut en iha viel sivul :) Venyttelin lähes joka pv 1min/venytys. Ja alotin cheerleadingin joku kuukaus sitte :-----) ♥

      • jeaaaaaaaaa

        Nii ja se alkulämppä kannattaa aina tehä enne venyttelyy!


    • Digla

      Miks ei KUKAAN auta mua!? Kaikkii muit! No en kyl oikeesti oo noin lapsellinen et vaadin apuu just ittelleni mut mua häiritsee ku en saa sivu spagaattia! Se on inhottavaa. Muut osaa mun joukkuessa (oon muodostelma luistelussa) ja minä yksin jäykkänä jäpikkänä! Se ei mitään hauskaa oo!=) No voitteko kuitenki keksii mulle jotain keinoja tai edes kertoo et kuin kauan menee sen oppimiseen. Se viikko ei kyl TOD oo totta! Ei varmasti!

    • 99

      Ei viikossa spagaattia saa! Siihe menee jonku aikaa, varsinki jos ei oo voimistellu. Ite harratsan joukkuevoimisteluu ja oon harrastanu myös rytmistä. Oon voimistellu yhteensä 6 vuotta. Mun harrastus maksaa n. 2000€ vuodessa.
      Sivuspagaatin maahan saamiseen menee väh. 1 kuukausi, mutta se heikentyy nopeasti. Ite teen etuspagaatteja (molempia oikee ja vasen edessä) puolapuilla kolmannelta ja oikeella jalka edessä siirryn neljännelle. Sivuspagaattiakin teen kolmannelta puolalta. Oon 12v.

    • help98

      saanko viel alottaa cheerleading vaik oon 13.v.???

    • mamarooosen

      voit hyvin aloittaa vaikka olet 13v. Esim. Funky Teamissa on ryhmiä aloittelevalle 13-vuotiaalle. www.funkyteam.fi. Samoin ryhmiä on HAc ja GS:ssä junnuikäisille.

    • :----------3

      Hah, kyllä spagaattin voi viikossa saada, jos itse opin tunnissa. Oon 10-vuotias. Harrastan jalkapalloa sekä yleisurheilua.

      • Mä tiiän kyl...

        Sulle sanon että jos sä sait sen tunnis nii outoo, mut mahfollista sillä oot viel nii nuori ettei sul paikat kiristä mut kyl sekin aika viel tulee et kiristää. ;D


    • somebody who know =)

      Spagaatti on hirveän vaikea saada, kaikki eivät vain veny...

      mutta siis kannattaa venytellä n. 2 min lonkankoukistajaa, pohkeita ja sammakko sama kuin synnytysasento mutta vain maha lattiaan päin :) harrastan itse tanssia dcassa siellä kun on nii heti ekan tunnin jälkeen oppi venyttelemmän, saan itse spagaatit kahden vuoden jälkeen ja nyt täydellisesti :) jos vain jaksaa venytellä, mutta älkää heti ekan kerran ajatelko "mä en vain taida venyä" tuo on silkkaa laiskuutta, tsemppiä kaikille venyttelijöille ja itse kuuntelen musiikkia i podiltani kun venyttelen, auttaaa paljon

    • Digla

      Niin..........


      Ei kaikki veny! Esim sä :----------3 oot harrastanu jalkkista ja oot varmasti harjotellu spagaattia pitempää ku tunnin!!! No hei! mä opin noin puoles minuutissa!! Hauska vitsi! hehheh! Siin menee vähintään KUUKAUS niinku 99 sano. Ottakaa oppia venyttelijöistä. Mun mielest ei kande ottaa mallia jalkkiksenpelaajist vaan venyttelijöist. (En kuitenkaan tuomitse sua:------3 kokonaan. En voi väittää etteikö urheilijat tiiä venyttelyst. Saatat tietääkki mut kyl venyttelijöilt parempia neuvoja saa.)

    • Murunen 12w

      Moips!! Harratan ite joukkuevoikkaa, ja saan kaikki spagut maahan.. Venyttelemällä taka- ja etureittä joka päivä, nii kyllä se spagu menee 2-3 viikon päästä maahan!! :-)

      ZEMPPIÄ VENYTTELYIHIN!!!

    • Digla

      Mä opin spiraalin!! Ihanaa!! Kiitti kaikille neuvoista joita annoitte sen oppimiseen! Kiitän lämpimästi myö ihan jokaista kirjoittajaa. Jaksakaa harjoitella ahkerasti. Nyt jätän haikeat hyvästit tälle sivustolle sillä muutan vuodeks amerikkaan mun vanhempien kanssa. Toivon teille kaikkea hyvää. Harjoitelkaa aina! Joskus jokainen ahkera opettelija osaa spagaatin. Mutta älä sure jos et heti opi. KAIKKI AIKANAAN! Luulen että vielä joskus palaan tänne suomeen kirjoittelemaan! HEIPPA JA KIITOS!

    • Dancer

      Mä harrastan show- ja jazz tanssia! Oon harrastanu nyt 8 ja puol vuotta ja siitä 4 vuotta kisaryhmässä! Oon 12v. Alotin siis 4 v. Sillon se oli kyllä oikeastaan leikkimielistä jumppaa ja tanssin alkeita 1-2 kertaa viikossa mutta kun vähän kasvoi niin treenaaminen muuttui totisemmaks. Meillä on välillä ihan venyttely treenejä ja yhteensä meillä on 7 kertaa viikossa treenit! Spagaatin oppii kun alat harrrastamaan tanssia, taitoluisteluu, voimisteluu tai cheerleaderia!

      Jos ei harrasta mitään niin ei voi katsoa treenikalenterista että minkälainen treeni pitää tehä ja kauanko pitää venytellä eli sillon suosittelisin venyttelee jotain 30-60min joka päivä mutta yks välipäivä viikossa!

    • sinni

      esim..spagaatti pitäisi osata ennenku voimistelee ku tekee spagaatin ei kannata tehä spagaattia jos ei osaa pitäisi mennä teline voimisteluun

    • TyttövainJT

      saan kummatki etuspagaatit :) en harrasta mitään voimistelua, enkä oo ikinä harrastanutkaan :) yhtenä iltana vain päätin että saan sen ja se meni:) olin siis muutenkin notkea

    • Digla

      Hello! Minnepoliksessakin pääsee näille sivuille! Kiva! En oo paljo oppinu enkkuu täällä mut ihan vähän. Vähän mietityttää.... joulu..... täällä..... En tiiä minkälaista. Sinnikkyys palkitaan!

    • Ella

      Määä päääsen joka päin sen

      • ette jaksais!!

        Tääl ei kysytty et kuin moni saa sen vaan et miten pitäis venytellä siihen!!!


    • Spagaatti

      Mäkin saan spagaattin ja kun oon siinä, saan vielä siitä pään lattiaan ja polviin! En harrasta kun taitoluistelua (siellä venytellään, muttei paljon spakua) ja kuvista ja tanssia. Sängyllä älkää tehkö sitä, vaikka saisittekin sen. Siinä oppii sen huonosti. Asento on erittäin huono-opettava.

    • 55v spagaatissa

      Olen 55-vuotias nainen. Aloin treenata spagaattia alle 8-vuotiaana. Pääsen edelleen joka suuntaan spagaattiin, kokeilen asiaa muutaman kerran vuodessa. Uskoisin, että jos ei lapsena siihen pysty, ei pysty aikuisenakaan ja en usko että mistään treenaamisesta on apua asiaan. Harrastan kuntosalia, uintia ja juoksua ja EN HARRASTA venyttelyä. Fysioterapeuttikin sanoi, että venyttely on vaarallista ja ääriasennossa voi olla enentään 2 sekunttia!

    • miuapa

      mä ite tanssahtelen ryhmässä, oon jo iha pienest asti saanu spagaatin ja venytelly mut mun kaveri sai muutamas viikon vasemman jalan spagaatin ku se venytteli joka päivä sen 30min. (:

    • ballerrrriina

      Perus spakuun pääsee venyttelemällä takareisiä, lonkankoukistajaa ja muitakin lihaksia tasasesti monta kertaa viikossa.
      Sivuspaku on siitä hankala, että ihmisten lonkat on erilaisia, ja jos ei sivuspakun venyttelyä alota jo pienenä natiaisena, ei sinne pääse vanhempana välttämättä ollenkaan, koska lonkat luutuu :/ itselläni on just tälläset lonkat, kun kakarana keskityin noihin etuspakuihin.. Ja nyt ottaa päähän. Totta kai sivusuuntaankin saa venyvyyttä venyttelyllä, mutta pohjaa ei välttämättä pääse.
      En tiä ite voimistelusta paljonkaan kun balettia harrastan, mutta spaku on spaku kummassakin lajissa. :) itse venyttelen vielä 17 weenä tavoitteena ylispaku, ja edistystä on :D

    • ihsma

      vittu haluan sen perkelen spagaatin jo helvetti! oon jo yrittäny ja venytelly mut ei sitä tule! Mite sen saa??

    • Baletti tyyppi

      Kannattaa vaan venytellä ja venytellä niin saa varmasti spagaatin:)
      harrastan balettia ja siksinsaan spagaatin ja splitin keposesti jopa yli
      Eli harjottelu kannattaa;)

    • Ylispagaatti

      lämmittele eka kunnolla aina esim hyppynarulla polvennostojuoksulla ja sillä kannat peppuun juoksulla, ja sitte mee sammakkovenytykseen (sivuspagaatti jalat koukussa) lonkankoukistajan venytykseen (eli takana polvi maassa ja etujalka koukussa ja yritä saada ahteri maahan) ja etureidet (mikä kullekkin on paras tapa) ja sitte mee spagaattiin (osasit tai et) ja paina maahan. sit ku oot jo aika lähellä(noin 10cm jäljellä) nii kädet ilmaan.=)

      • Ylispagaatti

        ainiin joo ja sit mee seläleen makaamaan ja laita jalat suorana ylös ja sit laita ne haralleen ja paina lattiaan


    • voimistelu 4-ever

      Mä harrastan Joukkuevoimistelua sekä Rytmistä,siellä tulee opittua vaikka mitä,osaan sivu ja etu spagaatin koska venyttelen n.5 kertaa vikossa 2 min pohkeita etu-ja taka reisiä yms.Suosittelen niille jotka haluaa päästä sivuspagaatin
      mennä selälleen makaamaan ja laita jalat ilmaan ja siitä suoraan sivariin pyydä joku vaikka painamaan niitä alaspäin.Etuspagaatin voit oppia näin:
      Ole n.2-3 min. etuspagaatissa ja venyttämällä niitä pohkeita lonkankoukistajaa ja niin edespäin....
      PS.lämmittele ennen venyttelyä kunnolla eli hypi hyppynarua tai juokse lenkki tai semmoista.

    • ((==

      Mä en oo ollu ikinä miissään voimisteluseurassa tai muussa mutta veyttelen n.joka toinen päivä ja katon youtubesta esimerkkejä kannattaa vain kirjottaa voimistelu tai gymsatics youtuben hakuu ja ottaa vinkkejä haltuun, mutta ei kantsi luovuttaa vaan olla aktiivinen!!! Kyllä se viel sieltä tulee((==

    • sonttero

      kannattaa joka päivä venytellä hieman. Ensin pitää hyväksyä se miten epänotkea on. Takareisiä pitää venyttää todella paljon, että spagaatti sujuu hyvin. Mutta tärkein on että venyttää oikeassa asennossa! Ensin kannattaa lämmitellä hyvin.

      • sonttero

        Pitää oikeest läpmpätä hyvin!!!! mä oon elävä esimerkki siitä... istuinkyhmyt tulehtuneet pahasti:(kuus viikkoo taukoo voikasta....
        ne jotka saa viikos tai tunnissa nii asento on varmasti väärä! kannattaa laittaa takajalka seinää vasten ja sitte spagaan.ei ookkaa lasten leikkii enää.
        molempia puolii pitää venkkaa tasapuolisesti, nii toinenki puoli venyy


    • Haluaa oppia!!

      Haluisin oppii saman mut en vaa osaa vaikka venyttelen joka päivä! Auttakaa! :/

      • Help my

        Mäkin haluun oppii mut osaan jo spagaatit ja nyt haluaisin oppia skorpparin eli sen että mennään siltaan ja siitä kyynerpäät maahan ja sitten tullaan viel rinta edel alas ja meille tulee se ohjelmaan ja en osaa sitä olen siis kilpa ryhmäs ja en tiedä osasinko selittää liikettä kauheen hyvin ja huomen alkaa ohjelman harjoittelu help my pliis


      • Jebsu
        Help my kirjoitti:

        Mäkin haluun oppii mut osaan jo spagaatit ja nyt haluaisin oppia skorpparin eli sen että mennään siltaan ja siitä kyynerpäät maahan ja sitten tullaan viel rinta edel alas ja meille tulee se ohjelmaan ja en osaa sitä olen siis kilpa ryhmäs ja en tiedä osasinko selittää liikettä kauheen hyvin ja huomen alkaa ohjelman harjoittelu help my pliis

        Venytä selkää paljon ja tee aaltoliikkeitä selällä. Pääsen itse melkein skorppioonin mut kyllä se siitä!


    • Apua123

      Voitteko auttaa miten saa parhaiten venytettyä takareisiä ja lonkankoukistajaa ;)

    • Jebsu

      Harrastan cheerdancea joka on toosi hyödyllistä ja hauskaa! Itse olen turun urheiluliitossa ja olen vasta leopardeissa (11-15.v) joukkueessa joka on taas suomen paras b- junior joukkue. Mutta asiaan. Meillä on tavoitteena päästä toukokuuhun mennessä toiselta puolapuulta jompi kumpi jalka yli spagaattiin. Neuvot siihen tai ylipäätään spagaatin venyttämiseen: venytä kunnolla taka reisiä,pakaraa, ja etureisiä;) lonkan koukistaja on erittäin hyvä venytys ja jos venyttää sivuspagaattia niin sammakko venyttää sivureuisiä. Ai niin ja spagaattia venyttäessä venytä PAKARAT!!!jos et ole kovinkaan notkea niin venyttelemällä jokapäivä kuukauden verran niin pääset VÄHINTÄÄN spagaatin ja ehkä yli spagaatin.

      • Hirveä.kälättäjä

        Tiedän että (tosi) vanha viesti, mutta päivässä kuukausi harjoiteltavaa!


    • minä

      No mä en harrasta mitään "jumppaa" mut saan oikee jalka eessä spagaatin pohjaan, sitten siltakaadot eteen ja taakse, sivu-spagaatin kärrynpyörän molempiin suuntiin mut harmi kun mulla ei oo mitää muutaa neuvoo kun harjoitus tekee mestarin

    • voimistelija1

      Oon harrastanu voimisteluu 2 vuotta saan vasuril ja oikeel pohjaa mutta sivari ei vaan mene! En tiiä miten sen sais venytettyy hyvin.. Apua!

    • jdjwksjjdkd

      Oon Cheerleading:issä. Siellä harjotellaan ja venytellään.. Tosin nyt ei olla keritty kun harjotellaan kovasti tulevaa esitystä. Mutta siel Pitäis osata spakaati.. Ym.. Ja mä en osaa.. Joten vähän harjottelua..

    • gymnastics

      kaatosillan voi harjoitella niin että ensin selkävenytyksiä....ja kun taivutat selkää taaksepäin niin ota jaloista tukea..spagaatin voi venyttellä helposti viikossa kun jaksaa venytellä kauan ja tehokkaita liikkeitä..spagaatin voi venytellä (tahostettu lonkankoukistaja) ja monia muita..

    • spagagirl

      Haluun herättää tän ny henkii ;DD

      Mut oon 13v, olen harrastanut sirkusta mut lopetin ku en osan spagaattii ja muo hävetti se ku KAIKKi muut osas spritsin tai spagan. Tai oli jossaa muus tosi taitavii.


      Mut nyt aloin uuestaa monien vuosien jälkee venyttelee ja nyt pääsen spagaattiin MELKEIN. Oikeilla venytyksillä se on helppoa ja lähes kivutonta.

    • Gym Loves

      Itse olen ollut voimistelussa, mutta en enää. Saan spagaatin molemmin päin. Paras tapa on venytellä n 1h päivä.

    • Danccerr

      Itse olen harrastanut tanssia 5 vuotta ja viime kesänä kun halusin oppia spagaatin niin venyttelin joka päivä niin sain sen muutamassa viikossa! Harjoittele vain ahkerasti niin kyllä se sieltä tulee!

    • Voimistelia

      Jos haluaa notkeaksi tulla niin kyllä täytyy olla vain kärsivällinen venyttelyn suhteen. Itse olen päässyt n.kk spagaatin toisella kyllä vielä vähän hakusessa, mutta spiraalikin on jo hallussa

    • Joukkuevoimistelia5

      Mä oon luonnostaan ihan täysin epänotkee mut ku alotin joukkuevoimistelun ni opin hyvän tavan . 1.lämmittele! 2. Venyttele jalat "auki" 3. Kun oot valmis laita etu jalan kantapään ja takajalan polven päälle tyynyt ja anna liukua . 4. Älä laita käsiä yhtään maahan ja ole asennossa kauan huomaat että seuraavana päivänä menet jo alemmas!

    • Kilpavoimistelija

      Kannatan että seurassa aloittaminen on hyväksi koska siellä et pääse tekemään virheasentoa joka voi pilata nivelet! Ja kaikille jotka haluaa oppia ja on melkein pohjassa niin spagaatiin vaan ja kädet ilmaan! Tarpeeks tehokas:)

    • Anonyymi

      helppoo mä pääsen sivu ja etu molemmat spakut ilman lämmittelyy millon vaa eikä ees tunnu lol😂 joo ymmäräm jos te ette ees harrasta mitää niinku ite joukkuevoikkaa🤪

    • Anonyymi

      Minä
      Minä

    • Anonyymi

      Mä oon ruvennut nyt harjoittelee siiä venyttelyä ja nyt saan melkeen maassa istumisessa pään polviin vaikka tuntuu kurjalta sitten spagaatti en osaa viel vaikka oon venytelly viikon n. Mut ennen kun venyttelin oli siinä 15 cm väli ja nyt vaan enää 10 -5 cm ja nyt alan venyttelee niitä pohkeita sit varmaan menee jo.

    • Anonyymi

      Huippunotkeuteen? Siis jos sä oot kankee nii suosittelen venyttelemään! Ainaki selkää. Mutta hetkessä et kyllä pääse huippunoteuteen! Ja spagaattikin on alussa vaikea.(No ei kaikilla). Mut jos sä harjoittelet säännöllisesti, siis aamuin illoin niin sä saatat päästä spagaattiin! Mutta en lupaa että pääset siihen. Mutta muista lämmittely! Vähintään kymmenen minuuttia. Esim kävelylenkki. Ja liikkeitä löydät ainakin googlesta ja YouTubesta. Ja jos sä haluut huippunotkeaksi niin sun taitaa pitää harjoitella jopa vuosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe