Miksi joitakin ihmisiä on niin käsittämättömän vaikea lähestyä? Joidenkin kanssa synkkaa samantien ja juttu luistaa, vaikkei varsinaisesti mitään asiaakaan olisi. Joidenkin kanssa selvästä aiheesta huolimatta jutustelu on täysin jäykkää.
Samoin joitakin ihmisiä on vaikea koskettaa tai antaa koskettaa. Itse en esimerkiksi halua minua halattavan. Tulee sellainen ahdistus "tuo on nyt aivan liian lähellä minua". Kertokaa omista kokemuksista, oletteko helposti lähestyttävissä. Pystyttekö halaamaan vaikkapa täysin tuntematonta ihmistä, työkaveria, jne? Syntyykö keskustelua ihan kenen tahansa kanssa, vai onko sama kuin itselläni, ettei joidenkin kanssa kemia vaan kertakaikkiaan luista samaan tahtiin.
Vaikeasti lähestyttävissä
18
882
Vastaukset
- MarizQa
Taidan olla itsekin vaikeasti lähestyttävissä viestien vähäisestä (0 kpl) määrästä päätellen. :-))
- pliiis
Ei tämmöiseen aiheeseen ihan ex-tempore pysty vastaamaan, vaatii miettimistä....
- MarizQa
pliiis kirjoitti:
Ei tämmöiseen aiheeseen ihan ex-tempore pysty vastaamaan, vaatii miettimistä....
Taisin hieman hätäillä, kun tein ensimmäisen keskustelun tänne. ;-)))
- Abuela
Olemme niin erilaisia, toisen henkilökohtainen reviiri on pienempi, toisen suurempi, syytä siihen en osaa sanoa.
Minulla on malliesimerkki hyvinkin lähellä. Minun mieheni on erittäin puhelias ja tulee toimeen kaikkien ihmisten kanssa, ihmettelen usein mistä hänellä riittääkin puheenaiheita ventovieraittenkin kanssa.
Minä itse taas olen varautuneempi, toimitan vain ne pakolliset asiat turhia höpöttelemättä.
Kuitenkin tulemme loistavasti toimeen keskenämme, ehkä vastakohdat tässä täydentävät toisiaan.- puhuri
Ajattele jos te molemmat höpöttelisitte taukoamatta. Desibelit nousis tai vastaavasti molemmat möllöttäis hiljaa. Ei olis kivaa.
- Abuela
puhuri kirjoitti:
Ajattele jos te molemmat höpöttelisitte taukoamatta. Desibelit nousis tai vastaavasti molemmat möllöttäis hiljaa. Ei olis kivaa.
että kyllä ne desibelit joskus nousee meilläkin kotona, tosin aika harvoin, onneksi.
- MarizQa
tuntui erittäin tutulta. Ihan niinkuin olisit kuvaillut minua. Toki osaan ja uskallan tarvittaessa puhua, ei se siitä ole kiinni.
- puhuri
kemiallisia juttuja. Onko sit tarkoituskaan olla kaikkien ylin ystävä? Pitää löytää ne omat hengenheimolaiset.
- MarizQa
Tuskin kukaan pystyy ja edes haluaa olla kaikkien ylin ystävä. Ystäviä voi olla paljonkin ja heistä vaikkapa vain yksi on ylitse muiden. Joillakin voi olla vähemmän ystäviä, eikä kukaan ole ylitse muiden.
- mulla
Mulla on just päinvastoin mut kai sen vaan huomaa toisesta ihmisestä milloin ollaan samalla aaltopituudella.
Mulla on tapana halata ihmisiä, tuttuja ja vähemmän tuttuja. Ns. ruumiinkielestä sen huomaa, haluaako joku tulla halatuksi vai ei.- MarizQa
Joillakin ihmisillä on kyky huomata tai aistia, haluaako joku olla vähän kauempana. Jotkut taas eivät hoksaa tätä ollenkaan, vaan änkeävät halailemaan joka käänteessä.
- juttu on
juttelemista, small talkia tai asiaa, ei mitään probleemaa. Mutta kosketusta vierastan. En koske itse enkä pidä että minua kosketaan, poikkeus vain lapsi, joka tykkää halata ja pussata. Hän saa tulla lähelle, muut pysyköön kauempana.
- MarizQa
linjoilla taidamme olla. :-))
joita on vaikeampi lähestyä kuin toisia. Vaikka itse lähestyn ihmisiä rohkeasti joskus joutuu huomaamaan että pitää olla varautuneempi.
Ihan tuntemattoman seuraan on vähän vaikeampi lyöttäytyä, vaikka sekin onnistuu :).
Itsestäni olen kuullut että seurassani on helppo olla, hymyilen ja olen kuulema ystävällisen oloinen. Ja olen siinä tilanteessa ikäänkuin läsnä.
Jos keskustelu on ikävän tuntuista vaikkapa esim. työkaverin mollaamista, silloin yritän luistaa tilanteesta.
Minua saa koskettaa ja itsekin kosketan. Halata saa ja halaan itsekin. Ystävien kanssa halataan kun tavataan. Onnitellessa halaan. Työpaikalla halataan. Mutta ymmärrän jos se ei kaikilta luonnistu. Minulla on vanhempi sisko joka ei halunnut halata, mutta nykyään halaa ja rutistaa oikein kunnolla. Sanoi että hän on oppinut sen minulta.- MarizQa
Minä henkilökohtaisesti ahdistun tai välttelen tilanteita, joissa otetaan joku tietty henkilö mollattavaksi. Jos töissä tai vapaa-aikana joku alkaa juoruilemaan toisesta ja puhuu selän takana soopaa, en osallistu siihen, vaan yritän myös luistaa tilanteesta. Joskus tulee sanottua suoraan, että annahan jo olla. Minä sanon yleensä suoraan henkilölle itselleen, jos en jostakin hänen tavastaan tai jutuistaan pidä. Niitä tilanteita ei onneksi tule kovinkaan usein.
- Jermu
Lentomatkoilla, junassa jne. Helppo rasti se on, vaikka olis kuinka tuntemattomia.
Tappelukset syntyy vielä helpommin kuules...Ja niissä on tietty enempi vääntöä, sanoisinkos suorastaan traivia...Hah! - Attention
Me ollaan vaan kaikki niin erilaisia ja hyvä niin. En tiedä olenko itse helposti vai vaikeasti lähestyttävissä, luultavasti tuo jälkimmäinen kun ei hirveän usein ihmiset mua lähesty ja kun itse olen vähän ujo niin ihmisten lähestyminen tuntuu vaikealta mun kohdalla. Pystyn kyllä halaamaan, mutta en siitä ihan hirveästi kyllä nauti jos joku ihan outo ihminen tulee kaulailemaan.
Se, että syntyykö keskustelua tuntemattomien kanssa, on ihan siitä kiinni että aloittaako se toinen osapuoli, miten paljon hän osallistuu keskusteluun ja tietysti aiheellakin on suuri merkitys. Itse en kyllä ala kenenkään kanssa vaikka bussissa höpöttelemään esim. "Saa nähdä saadaanko tänä vuonna valkoinen joulu" tai "Olipas hankala löytää istumapaikkaa". Se ei vaan luonnistu, joltakulta toiselta ihmiseltä onnistuu rupatella ja aloittaa keskuteluja kenen kanssa tahansa mutta mulle se ainakin on vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801562Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141024Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95922Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot141689- 53664
- 79664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641