piilolinssit ja sukeltaminen?

tietoatarvitseva

Hei,

Ollaan lähdössä sukeltelemaan Egyptiin tuossa joulun tienoilla. En ole siis aiemmin sukeltanut ja heräsikin kysymys, että voiko piilolinssien kanssa sukeltaa? Jotkut väittävät, että voi sukeltaa ja toiset taas väittävät että eivät. Kiinnostaisi tietää mikä on totuus..?!

Mulla on kertakäyttölinssejä muutama pari jäljellä ja lisää pitäisi tilata, joten olisiko teistä kenelläkään tietoa, että jos nyt kerta piilareiden kanssa voi sukeltaa, niin kummat olisivat paremmat; kertakäyttölinssit vai kuukausilinssit? Vai onko sillä sukeltamisen kannalta mitään merkitystä?

Jos joku osaisi vastata kysymyksiini, niin olisin eritoten kiitollinen. :)

3

4295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CMAS P3

      Piilareilla voi aivan hyvin sukeltaa kun käyttää maskia. Itse sukelsin monta vuotta niillä ja ei ole mitään merkitystä onko ne kertakäyttö vai kuukausilinssit. Mikäli menet kursseilla tms. on maskin tyhjennysharjoituksissa oltava varovainen ettei liukene pois muuten ei mitään hätää. Huuhtele silmät makealla vedellä sukelluksen jälkeen niin kuivava suola ei ärsytä silmiä ja mahdollinen tulehdusvaarakin on pienempi. Oikein hyvää lomaa Egyptissä joka on sukeltajan paratiisi

    • Dolphinette

      Itse otin maskin voimakkuuksilla, niin ei tarvitse pelätä piilareitten kanssa. Veneessä vaan vaihtaa silmälasit maskiin, ja menoksi!

      Testisukelluksen tein piilareitten kanssa, kertakäyttöisten, ihan hygieniasyistä. Silmiensä terveyden kanssa ei kannata leikkiä!

    • piiapiia

      Olen sukeltanut vuodesta 1997 linsseillä ongelmitta. Minulla on myös maski vahvuuksilla, mutta se on mallia tukevamp joten sukellan mielummin kevyemmällä maskilla ja piilareilla.

      Jos sukellat paljon, esim. parin viikon lomalla tai sukellussafarilla, kertakäyttölinssit ovat parempia.
      Viikon sukellussafarin jälkeen kuukausilinssit kuivuvat silmmiin parissa tunnissa ja tuntuvat todella vanhoilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe