Kuka pystyy pilatekseen ihan oikeesti??

*huonokuntoinen*

Minulla on tämä pilates dvd ja se on ihan käsittämättömän raskasta.... ei pysty tekemään. Tehoaa varmasti, mutta kun aloittaa näin hiukan lihavana ja huonokuntoisena, niin todella kauheita liikkeitä. Ei sellasiin vaan ihmisvartalo taivu tai voi, ku selkä sattuu niin paljon.
Helpottuuko se muka joskus ajan myötä??

13

21420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastava

      kyllä se helpottuu,mutta harrastaminen kannattaa aloittaa käymällä peruskurssi.Kestävät yleensä noin neljä tuntia ja siinä opit hengityksen perusteita,jotka ovat just pilateksessa tärkeässä roolissa.Itse olen nyt 1,5 vuotta harrastanut ja tarvitsen niitä tunteja,ei taivu mulla pilates videon avulla.

      Mene rohkeasti tunneille :)

      • *huonokuntoinen*

        Harmikseni täällä maalla ei ole sellasia pilateskurseja, tavallisia jumppia on ja joogaa ja semmosta.... mut ei ole pilatestunteja...

        Et jos ytittää vaan jotenki muuten :/


      • Helena
        *huonokuntoinen* kirjoitti:

        Harmikseni täällä maalla ei ole sellasia pilateskurseja, tavallisia jumppia on ja joogaa ja semmosta.... mut ei ole pilatestunteja...

        Et jos ytittää vaan jotenki muuten :/

        Joo, kyllä se pilates vaatii ohjatut tunnit aluksi että oppii tekniikan oikein. Kävin just sellasen peruskurssin, tuntui hyvältä ja suunnitelmissa jatkokurssille osallistuminen. Kannattaa "maallakin" kysellä opistoilta ja liikuntatoiminnan järjestäjiltä jos vaikka saisitte kurssin aikaiseksi sinnekin! :)


      • Mai
        *huonokuntoinen* kirjoitti:

        Harmikseni täällä maalla ei ole sellasia pilateskurseja, tavallisia jumppia on ja joogaa ja semmosta.... mut ei ole pilatestunteja...

        Et jos ytittää vaan jotenki muuten :/

        Kyllä kursseja järjestetään muuallakin kuin kaupungeissa. Itse asun Luumäellä (40 km Lappeenrantaan, 50 km Kouvolaan). Täällä meillä käy peruskursseja jne. vetämässä Savitaipaleelta oleva ohjaaja. Hän ilmoittaa aina paikallislehdessä silloin tällöin. Kannattaisi varman paikalliseen kansalaisopistoon olla yhteydessä. Ehkä siellä olisivat kiinnostuneita vaikka peruskurssin pitämään (hommaavat vetäjän).


    • jos sattuu!!

      Eli ei Pilateksessa ole tarkoituksena, että aloittelijana väännyt sellaisiin asentoihin, kuin lajia monta vuotta harrastaneet! Vaan teet liikkeet niin kuin itse pystyt.
      Peruskurssille!

      • Karseeta

        Mä en ainakaan pystynyt tekemään Aerolates dvd:tä kuin pari minuuttia ja meinasin jo kuolla. Ei todellakaan sovi vasta alkajalle. Sitten löysin paremman dvd:n Anttilasta: Syke aerobic ja jo tuntui paljon paremmalta. Nyt kolmen kuukauden jälkeen harkitsen jos jo uskaltaisin kokeilla tuota Aerolatesta uudelleen. Kunto on noussut nimittäin vähäsen. :)


    • Minäpä minä

      On se jännä juttu.. Kyllä sitä pitäisi pystyä harrastamaan kun äitinikin siihe pystyy.. Että kyllä se mahdollista on..

    • Minäkin harrastan ilman tun...

      Kyllä se onnistuu ilman tuntejakin. Ainakin minulla.

      Pitää vain aloittaa rauhallisesti ja muistaa hengittää rauhalliseen tahtiin. Itse ostin Barbara Beckerin pilates DVD:n ja ainakin siinä liikkeet ovat niin yksinkertaisia ja helppoja että aloittaessa oli vain kestävyyden kanssa ongelmia.

      Muutaman kuukauden harrastaneena liikkeet kuitenkin alkaa tuntua tylsiltä...

    • ...

      Jos sulla on Mary Winsorin pilates (ostosteeveeltä) niin vaihda se äkkiä pois. Ihan liian rankka aloittelijalle! Marketeistä saa sellaista kuin Kiinteyttävä Pilates - dvd. Siinä on rauhalliseen tahtiin neuvottu liikkeet, kunnioittaen Joseph Pilatesin alkuperäistä tarkoitusta.

      Tuota Winsoria kokeilin itsekin, sen jälkeen kun olin harrastanut tuon markettidvd:n avulla ja silti tuntui liian rankalle. Se on niin nopeatempoinen, että vaatii paljon muutakin kuin lihaskuntoa.

      Mä olen käynyt myös Method Putkisto kurssilla, ja se oli kyllä ihan valaisevaa vaikken siitä paljon irti saanutkaan (muutakuin lihasryhmien tunnistamista/nimeämisiä). Kaverilleni se taas oli loistotapa tutustua, hän kun ei osaa opetella liikkeitä kuin kädestä pitäen.

      Suosittelen ensisijaisesti vaihtamaan levyä ja toisena vaihtoehtona käymään kurssilla. Niitä kursseja järjestetään ihan parin tunnin esittelytuntejakin, joista voi saada jo perustekniikan irti (henkilökohtainen ohjaus) Sitä varten voit tehdä vaikka päiväreissun kaupunkiin :D

      • eroavaisuudet ?

        Mietin Pilates-kurssille ilmoittautuneena etta kuinka nama kaksi kaytannossa eroavat ???
        Yhdistaahan naita voisi, mutta olisiko jommalla kummalla parempi aloittaa ja onko tehossa eroja ?


      • madamoiselle

        minulla on kaksi pilates-dvd:tä, toine Kunto Plussan mukana tullut suomenkielinen ja toinen se Windsorin, mis on eri vaikeusasteita, myös todellla rauhallisia perusliikkeitä. Itse pidän enemmä juuri Windsorin pilateksesta, tuloksia huomaa nopeasti eikä se minulle tuntunut raskaalta, vaikka oliki 6 kg ylipainoa ja kunnon mahareppu. Kunto Plussan dvd ei ollut mielestäni yhtä motivoiva, pikemminkin ei huvittanut tehdä sen kanssa yhtään. Liikkeet tylsiä, opettajan ääni aneeminen eikä mitään vaikutusta tuntunut. Mutta näitä levyjähän on moneen makuun ja jokaiselle omansa :)


      • pilpi

        Ite oon tykänny kovasti suomenkielisestä Pilates for Dummies -levystä, jolla on helppo ja keskitason harjoitus. Sitä saa kirjastosta. Tekis jo pikkuhiljaa mieli hankkia omakskin. Aika amerikkalaistyylinen, mutta rohkaiseva eikä liian nopeetemponen vaikka ei ekoilla kerroilla liikkeitä just niin montaa ehtinykää tekemään kuin mitä ohjaaja teki. Hyvät perusohjeet, tarpeeks yksinkertasta.


    • Tuuli

      Näköjään ainakin Kylpylähotelli Härmän Kuntokeskuksessa Ylihärmässä järjestetään kursseja. Eli kyllä niitä maaseudultakin löytyy.

      http://www.harmankuntokeskus.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      383
      3856
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      211
      1905
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1434
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      930
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe