Helpoin laihdutus?

John Doe

Eli siis eihän laihduttaminen koskaan ole helppoa, mutta mikä olisi "helpoin" tapa laihduttaa? Millä laihdutustavalla pystyisin pitämään sen päätöksen, että nyt laihdutan? Ja pysyisinkin siinä.
olen 175/110 joten laihduttaa pitäisi noin 50 kg, että olisin tyytyväinen... Ja aikaakin siihen menee, sen tiedän.
Olen kokeillut laihduttamista useasti, mutta olen aina sortunut. Miten saisin itselleni päättäväisyyttä? Inhoan itseäni, vaikka muut sanovat ,että se ei haittaa. Eihän se heitä haittakaan, itse ovat paremmassa kunnossa... Terveyskin jo on uhattuna. Kaiketi.

Kiitos teille kaikille, jotka vastaatte tähän. Apu on todella tarpeen...

14

2077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HELPOIN

SELKEÄSTI HELPOIN TAPA LAIHTUA ON REDUCTIL-NIMINEN LÄÄKE YHDISTETTYNÄ DIEETTIIN. LUE LIHAVUUSPALSTALTA REDU-TEKSTEJÄ JA TOIMI. NIIN TEIN MINÄKIN JA 40 PÄIVÄSSÄ ON MENNYT JO 12.8 KILOA!!

• Kiril

lähteä lääkkeillä laihduttamaan kun saman voi tehdä syömällä vähähiilihydraatista ruokaa ja laihtua vhh ruokavalion avulla. Eikä mene lääkkeisiin rahaa.

• voi...
        Kiril kirjoitti:

lähteä lääkkeillä laihduttamaan kun saman voi tehdä syömällä vähähiilihydraatista ruokaa ja laihtua vhh ruokavalion avulla. Eikä mene lääkkeisiin rahaa.

..tehdä myös pisteilyllä.

• täältä
        Kiril kirjoitti:

Eikös Kiril osaa pysysä "omalla" palstallaan?

• Kiril
        täältä kirjoitti:

Eikös Kiril osaa pysysä "omalla" palstallaan?

Yleistä laihdutuksesta eikä mikään kaupallisten ja maksullisten dieettiohjelmien mainoskanava. Täällä voi puhua yleisesti kaikista laihdutusasioista.

• Orvokki

Tässäkö tämä sitten oli.
      Elämä.
      Jälleen kerran päätös.
      Sitten löytyi syöpä.
      Elämänhalu todella kova.
      Nyt leikattu.
      Nyt poissa liki 50 kiloa.
      Tärkeintä elämässä, MINÄ ITSE.
      Opin rakastamaan itseäni.
      Miksi pitääkään tapahtua jotain
      noin radikaalia ennen kuin uskoo.

Toivon koko sydänmestäni, että kaikki oivaltaisivat
      - itsestä huolehtimisen tärkeyden.

• voi kiistellä

Minulle ehdottomasti helpoin on Painonvartijoiden Points Plus -romppu. Mutta makunsa kullakin...

Tavoitepainossasi painoindeksisi olisi muuten 19,6, eli jos melko alhainen. Ei liian, mutta siis tarkoitan vain sitä, että muista seurata myös oloa ja peiliä, ja valitse luontevin paino sen mukaan äläkä aseta ehdottomia lukutavoitteita. Ja muista myös tyytyä kohtuulliseen laihtumisvauhtiin, niin että iho pysyy mukana ja mieli virkeänä, riutumalla ja täysin joustamattomilla säännöillä ei opi uutta elämäntapaa.

Päättäväisyyttä ei voi ostaa purkissa, se on löydyttävä ihan itsestä... miten, sitä en tiedä. Onnea matkaan!

Nimim. 235 päivää ja 25 kiloa pisteilemällä. (0,74kg/vko eli 3,2kg/kk)

• paras keino.

Tunnen vain yhden tavan: Liikunnan lisäys. Se toimii. Motivoiduin Polarin F11 -sykemittarilla, joka tallentaa halutessani kaikki liikuntasuoritukseni ajan, kaloreiden ja sykkeen suhteen. Lähtöpainoni oli tosin paljon pienempi kuin sinulla.

Liikunta kuluttaa kaloreita, vaikuttaa rasvan aineenvaihduntaan, vie turhaa näläntunnetta pois ja motivoi tarkkailemaan ruokailua. Jos saa huhkittua 30 min tai 60 min liikunnalla, ei ole motivaatiota syödä munkkeja sen jälkeen. Liikunta lisää tarmoa ja muokkaa kehoa positiivisesti. Se kannustaa. Liikunta tekee myös riippuvaiseksi. Sitä tekee mieli jatkaa.

Liikunta on paras laihdutuskeino. Ennen liikunnan aloitusta, käy terveystarkastuksessa ja varmista että läkärisi hyväksyy suunnitelman.

• John Doe

Olen miettinyt sitä usein, että miksi pitäisi käydä lääkärin puheilla, ennen kuin aloittaa mitään?

Kiitos teille kaikille ja lisää vastauksia vain tulemana jos joku jaksaa vastailla :)

• Nea
        John Doe kirjoitti:

Olen miettinyt sitä usein, että miksi pitäisi käydä lääkärin puheilla, ennen kuin aloittaa mitään?

Kiitos teille kaikille ja lisää vastauksia vain tulemana jos joku jaksaa vastailla :)

..ja ainoa mikä on pitänyt ja pysynyt oli Painonvartijat. Epäilevänä menin mutta onneksi menin.
        Miehille myös oma ohjelma ja ryhmiäkin.

Lääkärillä käynti kannattaa ehkä siinä tapauksessa että jos on reilusti ylipainoa, voi olla muitakin sairauksia/ riskejä esim. liikuntaa aloittaessa nivelille ja sydämelle.
        Kannattaa tarkistuttaa verenpaineet ja muu yleinen terveys ja pyytää arvio sopivasta laihdutustahdista. Myöskään sairaana ei saa laihduttaa!

• Sairaana levätään
        John Doe kirjoitti:

Kaikki liikuntakirjat neuvoo niin varmuuden vuoksi (Suosittelen: Elämäsi kunnossa opas älykkääseen kuntoiluun).

Laihdutus ja liikunta rasittavat ainakin sydän- ja verisuonijärjestelmää. Laihdutus vähentää aina läskin lisäksi lihaksia, ellei korvaa menetystä lihasharjoittelulla ja liikunnalla. Yksipuolinen dieetti voi lisätä muidenkin sairausten riskiä.

Jos ei ole paljoa liikkunut, äkillinen liikunta voi olla jopa sydäntautiriski. Lääkärithän on myös terveyden hoitoa varten eikä vain sairauden hoitoon. Itse pyysin lääkärinlähetteen kolestrolin, hemoglobiinin ja verensokerin mittaukseen. Lisäksi mittasin itsepalveluna terkkarissa verenpaineen. Tulokset sain puhelinaikana lääkäriltä. Samalla saatoin kysyä lääkäriltä muutakin laihdutuksesta. Kaikki arvot oli loistavia, suositusten mukaisia. Mittaus oli mielestäni siitä huolimatta asiallista. Lisäksi sain mielenkiintoiset vertailuarvot terveydestäni. Nyt 8 kk myöhemmin, iloitsen kun verenpaine on painon mukana pudonnut hyvästä erinomaiseksi. Se kannustaa laihduttamisessa ja muutenkin terveiden elintapojen jatkamisessa laihduttamisen jälkeenkin siteen joskus tulevaisuudessa. Laihdutus jatkuu. Onnea sinullekin!

• Paulita

että porukassa onnistuu moni asia helpommin.
      Jo mainittu Painonvartijat on varmasti hyvä keino (paitsi minulle, kun oli niin ihme hihittelijä vetäjä...)
      Tai ota joku hyvä kaveri lenkki, unti, kuntosalikaveriksi.
      Itselläni se puolentunnin kävelylenkki venähti joskus kahteenkin tuntiin, kun oli kaveri mukana.
      Ja siitäkös tuli hyvä mieli ja olo.

Toinen juttu, laita välitavoitteita itsellesi.
      Älä aloita suoraa tyylillä '50 kg pois jouluun -06- mennessä.'
      Motivaatio katoaa, kun tavoite on liian kaukana.
      Laskiaiseen 10 ke kevyempänä...esimerkiksi.

Kolmas juttu, löydä oma tapasi laihduttaa. Kestätkö masokistisesti nälkää, urheiletko itsesi näännyksiin, vai olisko ruoan laittaminen ja suunnittelu kivaa ja nautinnollista. Ja se lenkki maistuu kaverin kanssa, ihan oikeasti.
      Ja jos joskus repsahtaa, siis sortuu karkinmässäilyyn tai mitä nyt kenelläkin repsahdus tarkoittaa, niin ei muuta kuin ylös vaan ja eteenpäin. Se ei maata kaada, eikä nollaa jo saavutettuja tuloksia.
      Eihan me oltain ihmisinäkään just niitä, mitä ollaan, ellei joskus olis mokattu ja tehty vääriä valintoja. Joten otetaan opiksi.

Itse olen enemmänkin muuttanut syömistapojani ja liikuntatottumuksia pysyvästi, mutta se tuli vasta hoikistumisen jällkeen. Se kik pitää ensin saada, että tuntuu omalta.

Tsemppiä ja mukavaa joulunalusaikaa!

• susanviini

terveellisellä ruokavaliolla ja liikunnalla saa pysyvimmän tuloksen-siis sellaisella jota jaksaa pitää yllä loppuelämän ajan..

• John Doe

Olen miettinyt painonvartijoihin liittymistä, mutta se on aika kallista opiskelijalle... Ja kaiken lisäksi äitini mollaa koko Painonvartijoita kaiken aikaa. Mutta olisihan se kiva liittyä siihen.
        Yksikseni en osaa tehdä oikeastaan mitään, joten se olisi hyvä juttu :) taidanpa mennä heti Painonvartijoiden sivuille katsomaan hintoja yms.
        Jatketaan keskustelua :)

Kiitos kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1853
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1741
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1507
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1198
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1114
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      992
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50