Hiacen ohjaus paukkuu

Donald D

Ostin Hiacen(-99) pari viikkoa sitten ja olenpa ollut hyvin
tyytyväinen siihen mutta mutta ... kun ohjauksen kääntää
täysillä oikealle niin jostain ohjauksesta kuuluu "paukkumista".
Myyjä sanoi että niveliin vaan rasvaa niin kyllä se siitä.

Onko Hiacen tai muiden pakujen omistajat törmänneet tällaiseen jotta tietäisi
mistä ruveta äänen lähdettä etsimään.

10

4066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keke

      On todennäköisesti samaa paukkumista kuin jo 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Hiaceista, joista minulla on kokemusta. Ohjausrajoitin ottaa kuulemma johonkin muttereihin kiinni ja aiheuttaa em. äänen. Tietojeni mukaan on vaaraton ilmiö.

      • teinihiace

        Hei mutta jos tuo pitää paikkansa niin sittenhän hiacessani (89) ei pitäisi olla mikään sökönä ;)
        Eiku huomenna testaamaan! Eli helpointa kääntää rattia vähitellen jyrkempään Ja antaa auton rullata eteenpäin ja kuunnella pää ikkunasta ulkona mistäpäin se pauke kuuluu..
        Kiitos ASIALLISESTA (vihdoin!) Vastauksesta!


    • Teinihiace

      Juu kyllä hiaceen ollaan oltu tyytyväisiä ja näkyyhän se myyntitilastoissa :) Minulla ei pauku ohjaus vaan perä... Kun kääntää jyrkästi ja ajaa eteenpäin niin perästä kuuluu kauhea pauke!
      No kun ei vielä ole mikään mennu pas2 niin ei haittaa
      Kokeilitko sitä rasvaa? ja ostitko sen merkki vai muusta liikkeestä? Meinaan joskus liikkeissä vaan sanotaan "paa vaan vähän sitä sinne niin kyllä se siitä" Siksi ettei se kuulostaisi vakavemmalta vialta... Voihan sitä panna soittaen maahantuojalle ja kyssyä pojalta langan toisessa päässä mikä elikko se siellä kovasti koputtaapi ;)
      Mutta en usko perän sinulla olevan rikki ellei siinä ole Limited Slip Difrentiaalia (vanhemmissa vain oli)

      • xx

        miten sujuu 98 hiacen ylätukivarren vaihto? ongelmana vääntösauva jousi


    • Lasse

      Vanhemmissa 80-luvun ja 90-luvun alun hiaceissa ja myös hiluxeissa paukkuu ohjausrajoitin. Se on sellainen lievästi kupinomainen pystyssä oleva kohta jossa ei vaseliini tms. pysy ilveelläkään. Eli rouskuminen ohjaus laitaan käännettynä hitaasti ajettaessa ei ole vaarallista.

      Kokemukseni on siis vanhemmista autoista kuin sinulla, ja uudessa se kannattaa kyllä varmistaa, mutta kuulostaisi samalta.

      • Donald D

        Niin minä hieman muistelinkin että jossain
        malleissa tuota on esiintynyt eikä
        siitä ole sen enempää haittaa ollut.

        Jospa sen vielä joku päivä kerkeis kattomaan ...

        Kuten eräs käytettyjen romujen myyjä aina sanoi:
        "Ei muuta ku kovvoo ajoa!"


    • tukivarren tutkiskelija

      Moi,
      Isäukolla on -90 hiace ja oire oli äärilaitaan
      käännettäessä ja palautettaessa kuului pirunmoinen
      paukaus. Viaksi paljastui alatukivarren etummaisen
      kiinnityshelan liikuntapyrkimykset. Hela oli
      jumiutunut kiinnituspulttiin ja pauke syntyi kun
      hela nytkähti alatukivarren sovituksessa. Hela meni
      vaihtoon, irroitus tosin tuotti tuskaa ja ajankulua.

    • hiaceman

      Mulla -08 hiace sama pauke kuuluu uudemmistakin,vaseliiniä sormeen ja rajoittimen päähän/tukivarren kylkeen, johan loppu

      • A-Phaisu

        Kiitos, juuri tätä tietoa hain, mullakin 08 ja paukkuu kun kääntää oikealle ja ajaa hiljaa. Nyt rasvaamaan ja kiitti kaverit ! :o)


    • pröööt

      Mulla usein pörisee pylly Hiacella ajellessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe