Hiacen ohjaus paukkuu

Donald D

Ostin Hiacen(-99) pari viikkoa sitten ja olenpa ollut hyvin
tyytyväinen siihen mutta mutta ... kun ohjauksen kääntää
täysillä oikealle niin jostain ohjauksesta kuuluu "paukkumista".
Myyjä sanoi että niveliin vaan rasvaa niin kyllä se siitä.

Onko Hiacen tai muiden pakujen omistajat törmänneet tällaiseen jotta tietäisi
mistä ruveta äänen lähdettä etsimään.

10

4252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keke

On todennäköisesti samaa paukkumista kuin jo 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Hiaceista, joista minulla on kokemusta. Ohjausrajoitin ottaa kuulemma johonkin muttereihin kiinni ja aiheuttaa em. äänen. Tietojeni mukaan on vaaraton ilmiö.

• teinihiace

Hei mutta jos tuo pitää paikkansa niin sittenhän hiacessani (89) ei pitäisi olla mikään sökönä ;)
        Eiku huomenna testaamaan! Eli helpointa kääntää rattia vähitellen jyrkempään Ja antaa auton rullata eteenpäin ja kuunnella pää ikkunasta ulkona mistäpäin se pauke kuuluu..
        Kiitos ASIALLISESTA (vihdoin!) Vastauksesta!

• Teinihiace

Juu kyllä hiaceen ollaan oltu tyytyväisiä ja näkyyhän se myyntitilastoissa :) Minulla ei pauku ohjaus vaan perä... Kun kääntää jyrkästi ja ajaa eteenpäin niin perästä kuuluu kauhea pauke!
      No kun ei vielä ole mikään mennu pas2 niin ei haittaa
      Kokeilitko sitä rasvaa? ja ostitko sen merkki vai muusta liikkeestä? Meinaan joskus liikkeissä vaan sanotaan "paa vaan vähän sitä sinne niin kyllä se siitä" Siksi ettei se kuulostaisi vakavemmalta vialta... Voihan sitä panna soittaen maahantuojalle ja kyssyä pojalta langan toisessa päässä mikä elikko se siellä kovasti koputtaapi ;)
      Mutta en usko perän sinulla olevan rikki ellei siinä ole Limited Slip Difrentiaalia (vanhemmissa vain oli)

• xx

miten sujuu 98 hiacen ylätukivarren vaihto? ongelmana vääntösauva jousi

• Lasse

Vanhemmissa 80-luvun ja 90-luvun alun hiaceissa ja myös hiluxeissa paukkuu ohjausrajoitin. Se on sellainen lievästi kupinomainen pystyssä oleva kohta jossa ei vaseliini tms. pysy ilveelläkään. Eli rouskuminen ohjaus laitaan käännettynä hitaasti ajettaessa ei ole vaarallista.

Kokemukseni on siis vanhemmista autoista kuin sinulla, ja uudessa se kannattaa kyllä varmistaa, mutta kuulostaisi samalta.

• Donald D

Niin minä hieman muistelinkin että jossain
        malleissa tuota on esiintynyt eikä
        siitä ole sen enempää haittaa ollut.

Jospa sen vielä joku päivä kerkeis kattomaan ...

Kuten eräs käytettyjen romujen myyjä aina sanoi:
        "Ei muuta ku kovvoo ajoa!"

• tukivarren tutkiskelija

Moi,
      Isäukolla on -90 hiace ja oire oli äärilaitaan
      käännettäessä ja palautettaessa kuului pirunmoinen
      paukaus. Viaksi paljastui alatukivarren etummaisen
      kiinnityshelan liikuntapyrkimykset. Hela oli
      jumiutunut kiinnituspulttiin ja pauke syntyi kun
      hela nytkähti alatukivarren sovituksessa. Hela meni
      vaihtoon, irroitus tosin tuotti tuskaa ja ajankulua.

• hiaceman

Mulla -08 hiace sama pauke kuuluu uudemmistakin,vaseliiniä sormeen ja rajoittimen päähän/tukivarren kylkeen, johan loppu

• A-Phaisu

Kiitos, juuri tätä tietoa hain, mullakin 08 ja paukkuu kun kääntää oikealle ja ajaa hiljaa. Nyt rasvaamaan ja kiitti kaverit ! :o)

• pröööt

Mulla usein pörisee pylly Hiacella ajellessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      37
      3921
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3130
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3036
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      469
      2717
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      187
      1986
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1876
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      28
      1498
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1385
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1271
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1212
    Aihe