Thaimaalaisen tyttöystäväni on tarkoitus hakea oleskelulupaa perhesiteen perusteella (avoliitto). Olen varmistanut, että ehdot tälle täyttyvät ja työpaikkakin on varmistunut. Pitääkö minun lähettää kutsukirje vai voiko hän itse tehdä hakemuksen ja jättää se Bangkokin Suomen suurlähetystöön?
Pyytääkö UVI minulta puuttuvia asiakirjoja vai pitääkö ne toimittaa sinne etukäteen?
Oleskelulupahakemus 2
7
897
Vastaukset
- vaimo-ihminen
Helpommalla ja nopeammin pääsette, jos sinä kiikutat kaikki lomakkeet ja liitteet paikalliselle poliisiasemallesi, josta ne toimitetaan uviin. Uvin sivuilta voit myös kaivaa lisätietoa:
http://www.uvi.fi/netcomm/content.asp?path=8,2472
Onhan teillä todistettavasti yhdessäasumisaikaa väh. 2 vuotta?- vaimo-ihminen
Sinä voit siis hakea avovaimollesi oleskelulupaa Suomesta.
- virheelliseen tietoon
Toisin kuin UVI väittää tuo 2 vuoden vaatimus ei ole ehdoton. Näin ilmenee jo muinaisesta hallituksen esityksestä.
- vaimo-ihminen
virheelliseen tietoon kirjoitti:
Toisin kuin UVI väittää tuo 2 vuoden vaatimus ei ole ehdoton. Näin ilmenee jo muinaisesta hallituksen esityksestä.
Eli ulkomaalaislain 37 § kertoo, ettei 2 vuoden asumisaikaa edellytetä, jos henkilöillä on yhteisessä huollossa oleva lapsi tai jos on muu painava syy. Mikä tuo muu TARPEEKSI painava syy sitten on, on uvin arvioitavissa.
Esim. yhdessä olemista lomien aikana toisen osapuolen kotimaassa ei pidetä riittävänä yhdessäasumisena, jos pariskunta on kirjoilla heidän kotipaikkansa ovat eri valtioissa.
Eli varmimmin, ilman pitkää taistelua, luvan saa, kun pystyy todistamaan tuon väh. 2 vuoden yhteisasumisen. - Salkkumies
vaimo-ihminen kirjoitti:
Eli ulkomaalaislain 37 § kertoo, ettei 2 vuoden asumisaikaa edellytetä, jos henkilöillä on yhteisessä huollossa oleva lapsi tai jos on muu painava syy. Mikä tuo muu TARPEEKSI painava syy sitten on, on uvin arvioitavissa.
Esim. yhdessä olemista lomien aikana toisen osapuolen kotimaassa ei pidetä riittävänä yhdessäasumisena, jos pariskunta on kirjoilla heidän kotipaikkansa ovat eri valtioissa.
Eli varmimmin, ilman pitkää taistelua, luvan saa, kun pystyy todistamaan tuon väh. 2 vuoden yhteisasumisen.Tuosta 2 vuoden vaatimuksesta voidaan poiketa, jos mahdollisuudet elää yhdessä ovat olleet heikot esim. lainsäädännöllisistä syistä. Olen vuosien varrella huomannut, ettei todellakaan kannata uskoa kaikkea mitä uvilaiset sanoo. UVI:n toimintaa valvovan ministeriön ja UVI:n tulkinnat poikkeavat toisistaa paikoitellen suurestikin.
- Toinen moku-pari
Minulle sanottiin ulkomaalaisvirastosta, että minä en voi hakemusta tehdä vaan tyttöystäväni. Sinun ja ulkomaalaisviraston kannat ovat ristiriidassa keskenään, missä vika? Pitäähän tämä selvittää - tähän se ei missään nimessä jää!
Loppujen lopuksi meille ihan sama, koska molemmat puhumme suomea ja hän joutuu joka tapauksessa matkustamaan Bangkokiin Suomen edustustoon.
Kauanko (kk) päätökseen menee aikaa? - Faktavastaus
vaimo-ihminen kirjoitti:
Eli varmimmin, ilman pitkää taistelua, luvan saa, kun pystyy todistamaan tuon väh. 2 vuoden yhteisasumisen.Vaiettu "porsaanreikä" tässä asiassa on se, että jos yhteinen asuminen ei ole ollut mahdollista, vaatimuksesta voidaa tinkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873998Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6834
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740