ripsiä pidentävistä aineista?

filhiiiii

esim stockmannilla myydään tuotetta jonka sanotaan kasvattavan ripsiä...toimiiko nämä oikeesti edes? :/ ongelmana superlyhyet ripset :(

15

7195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säihkysilmä

Haloo hei! Uskotko hiuksia kasvattavaan aineeseen? Miten voit kuvitella, että siveltämällä jotain tököttiä ripsiin, ne venähtävät pitkiksi? Irtoripset huolellisesti laitettuna ovat parhaat ja tupsuina laitettuna luonnollisen näköiset. Uusin niitä noin 1 kk välein.

• minulla?

Heti kun aloin käyttää (viime keväänä) ripsiravinnetta, ihmettelin, että miten ripseni ovat noin pitkät? Eiväthän ne siitä sitten enää ole käytön myötä pidentyneet, vaan ovat pysyneet saman mittaisina.

Kasvuefekti perustunee siihen, että aine saa ripset sen mittaisiksi, millaiset ne olisivat, jos saisivat aina tarvitsemaansa ravinnetta. Eivät siis katkeaile. Ehkä minunkin ripseni kasvoivat täyteen mittaansa ravinteen ansiosta.

• minun mummoni...
        minulla? kirjoitti:

Heti kun aloin käyttää (viime keväänä) ripsiravinnetta, ihmettelin, että miten ripseni ovat noin pitkät? Eiväthän ne siitä sitten enää ole käytön myötä pidentyneet, vaan ovat pysyneet saman mittaisina.

Kasvuefekti perustunee siihen, että aine saa ripset sen mittaisiksi, millaiset ne olisivat, jos saisivat aina tarvitsemaansa ravinnetta. Eivät siis katkeaile. Ehkä minunkin ripseni kasvoivat täyteen mittaansa ravinteen ansiosta.

tuo aine on siis oikeasti silmätippoina paineeseen käytettävää ainetta, minun mummoni toisessa silmässä on mustat, pitkät tuuheat ripset, nauroimme sitä jo monta vuotta sitten, silmätipat (vain tähän silmään käytetyt) sen tekivät.

Nyt ainetta myydään esteettisiin tarkoituksiin.

• Ei mummoiässä :)
        minun mummoni... kirjoitti:

tuo aine on siis oikeasti silmätippoina paineeseen käytettävää ainetta, minun mummoni toisessa silmässä on mustat, pitkät tuuheat ripset, nauroimme sitä jo monta vuotta sitten, silmätipat (vain tähän silmään käytetyt) sen tekivät.

Nyt ainetta myydään esteettisiin tarkoituksiin.

Minulla on ripset kasvaneet ja tuuhentuneet valtavasti juuri glaukooman hoitoon käyttämieni tippojen ansiosta. Molemmissa silmissä minulla. Jotain hyvää siis tästä silmäsairaudestakin on.. Tosin ei ripset aiemminkaan mitkään olemattomat olleet kun tähtisilmäksi sanottiin..

• toimivan

Ripsiä pidentävää ainetta pitäisi laittaa ripsien juuriin eli luomiin - ja sinnehän näitä aineita ei käsketä sivellä. Itse ripsikarvoja ei enää pidennä mikään.

Jos sitten pidentävänä mainostettavat tuotteet toimisivat mihinkään karvaan, joka miehellä olisi jo paksu hiuskuontalo, eiks jeh?

• silmätipat

joita käytetään silmänpaineen hoitoon, voivat "haittavaikutuksena" pidentää, tummentaa ja tuuhentaa ripsiä ja muuttaa jopa silmien väriä. Tämä mainitaan siis ihan lääkkeen selosteessa, ja omakohtaista kokemustakin on. Eli kyllä ripsiäkin pidentäviä myrkkyjä on olemassa, kosmeettisista aineista en osaa sanoa kun en ole kokeillut.
        Ja ennenkuin joku innostuu niin ei, Xalatania ei saa ilman reseptiä ja terveisiin silmiin käytettynä ei vaikutus näkökykyynkään kannalta varmaan olisi ihan toivotunlainen...

• Hansku83

Itse en usko moisiin tuotteisiin. Jos ripset eivät luonnostaan kasva vaikka yli 1cm pituisiksi niin ei siihen auta mitkään "taikakeinot". Sama juttu just noota pidentäviä ripsivärejä kohtaan. Jos ripset ovat vaikka 8mm niin ei se ripsiväri tee niistä 1cm mittaisia

• MananTytär85

Miksi sitten mulla pidentävä ripsari oikeasti pidentää? Ei paljoa, mutta hyvinkin vaikka tuon kaksi milliä. Eli siis sellainen ripsari, missä on toisessa päässä se valkoinen osa, se pidentävä minkä päälle sitten tavallinen ripsari laitetaan. Kunhan vaan laittaa tarpeeksi, niin kyllä se tasan tarkkaan pidentää.:P

• ööö

en tiedä millaista ainetta tarkoitat, mutta proteiinit, rasvat, vitamiinit ym. aineet vaikuttavat hiusten ja ihon kuntoon, miksipä ei ripsienkin. mikään aine ei kuitenkaan saa niitä pitemmiksi kasvamaan.

ripsiä "pidentävät" ripsivärit ovatkin sitten eri asia. niissä voi olla pieniä kuituja jotka tosiaan tekevät ripsistä pidemmät/pidemmän näköiset, jos värin harjaa ripsiin oikealla tavalla. harmi vaan että lyhenevät taas kun poistaa meikit...

• Lisbeth

Kyllä ripsiravinne auttaa ripsiä kasvamaan. Se saa ripset voimaan paremmin, ravitsee ja vahvistaa. Näin ne pysyvät paikoillaan pidempään ja kasvavat siis täyteen mittaansa. Ihan samahan se on hiusten ja kynsien kanssa, jos et hoida, ei ne nätiltä näytä, eikä kasva, ei ainakaan nätisti.

Useinhan ripsiä lähtee esim. ripsiväriä poistettaessa tai hierrettäessä silmää, ne eivät välttämättä olisi lähteneet, jolleivat olisi niin hauraat.

Mavalalla on ainakin ollut joskus erittäin toimiva ripsiravinne ja talikalla on vieläkin.

• Hei :)

Kyllähän ripsiväri saa ripset näyttämään pitemmiltä, muttei luultavasti niitä pidennä.
      Itselläni ripsiä pidentävät ripsivärit toimivat. Itse ajattelen asian näin, että kun levitän ripsiväriä oikein ripsiin, ripsen "latvaan" jää hieman ylimääräistä väriä, joka saa ripset näyttämään pitemmiltä.

• Kzz

Ostin jenkeistä kahta eri ainetta viime kesänä ja tosiaan toimivat. Toista näistä saa suomestakin, mutta on tosi kallista. Itselläni on kuvia ennen käytön aloitusta ja nykypäivään asti jossa ero näkyy päivänselvästi. Pituutta tullut lisää noin 3-4mm ja eron entiseen tosiaan huomaa. Kasvu kestää kyllä 3-6kk joten mikään pikakonsti ei todellakaan ole.

• OravaS
    • Räpsytin

Kyllä nämä ripsiravinteet/reesrumit, jotka sisältävät prostaglandiinijohdannaisia, todellakin toimivat.

Kuten joku jo ylempänä sanoi, latanoprostin (Xalatan) paukkausselosteessakin mainitaan tämä haittavaikutus, kyseessä kun on silmänpainetautiin käytetty lääkeaine, mutta joka on valjastettu kosmetiikkamarkkinoiden käyttöön ripsien kasvatukseen. Joskin näissä valmisteissa on bimatoprostia tai sen johdannaisia.

Toimivuus perustuu siihen, että nämä lääkeaineet pitävät ripsen aktiivisessa kasvuvaiheessa pidemmä aikaa. jolloin siitä tulee pidempi, tuuheampi. Aineet lisäävät myös pigmentin määrää, joten osalla käyttäjistä ripset myös tummenevat. (Kuten myös joskus silmäluomen raja, johon ainetta sivellään. Pahimmassa tapauksessa iirksen värjäytymistäkin on raportoitu, mutta tämä ilmeisesti todennäköisempää aasialaisessa populaatiossa).

Ainetta tulee käyttää päivittäin siihen asti, kunne haluttu lopputulos on saavutettu, sen jälkeen valmisteesta riippuen kerran, pari viikossa ylläpitämään tulosta. Käytön lopettaminen palauttaa ripset pikkuhiljaa ennalleen.

Olen itse saanut todella mahtavia tuloksia näillä aineilla. Päivittäinen kysymys asiakaspalvelyötä tekevälle onkin, että "onko sinulla ripsienpidennykset?"
      Aikaa menee pari, kolme kuukautta kevyestikin, ennen kuin todelliset räpyttimet alkaa olla saavutettu, koska ripsien tyveen (ei siis ripsiin) siveltävä aine imeytyy ihon läpi ja vaikuttaa siellä kasvuvaiheessa oleviin ripsiin. Luonnollisesti menee aikaa, ennen kuin nämä ripset ovat kasvaneet ulos ja ovat täydessä mitassaan. Mutta on se sen arvoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3214
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2137
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1822
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1755
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1599
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1350
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1274
    Aihe