Ikä standardi asiaa

nainen kysyy

Varsin usein tulee luettua seuraavan tyyppisitä kommenttia:" olen 40-vuotias, mutta näytän ikäistäni 10-vuotta nuoremmalta.
Itseasiassa minäkin olen ikäistäni nuoremman näköinen 35-vuotias nainen. Mutta kenestä ihmeestä me teemme standardi 35-vuotiaan naisen? Vertailemmeko me itseämme opiskelukavereihin vai mistä tuon standardin saamme?

Sopisiko 35-vuotiaiden (1970vm) standardiksi Tanja Karpela vaiko Linda Lampenius? Ovatko he ikäisensä näköisiä juuri nyt?

Entä kenet ottaisit standardiksi muista ikäluokista?

7

1274

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sutari

Kannattaako standarsi-kolmevitosiksi ottaa Tanjaa ja Lindaa, jotka molemmat ovat korjailleet itseään nuoremmiksi ja lisäksi esiintyvät julkisuudessa pääasiassa ammattimeikkaajien ehostamina? (plus monet lehtikuvat on käsiteltyjä). Jos ylipäänsä mitään standardeja tai verrokkeja pitää ottaa, niin voi verrata esim. omiin (luokka)kavereihin. Katso niitä ja mieti, minkä näköisiksi ne on vuosien varrella muuttuneet.

En ylipäänsä ymmärrä, miksi ihmisen pitäisi näyttää ikäistään nuoremmalta. Mielestäni riittää jos ihminen näyttää luonnolliselta ja on sinut oman itsensä kanssa, oli hän sitten kaksi- tai seitsemänkymppinen.

• Ap. kysyjä tässä

Tanja ja Linda kieltämättä ovat huonoja standardeja "korjailun" vuoksi. En nyt kiireissäni keksinyt muita. Mutta korjailusta huolimatta, ovatko he tyypillisen 35-vuotiaan näköisiä? Mun mielestä hekin molemmat näyttävät reilusti yli 35-vuotialta, korjailusta huolimatta.

Musta Tarja Halonen on sellaisen 55-vuotiaan näköinen, vaikka ikää taitaa olla liki 63-vuotta.
        P. Arajärvi puolestaan näyttää ikäiseltään eli 57-vuotiaalta.

• vastaan näin

Siinä vaiheessa, kun kymmenen vuotta nuoremmat naiset luulevat samanikäiseksi, olen kymmenen vuotta nuoremman näköinen.

• kommenttina olkoon

ja siinä vaiheessa kun 10 vuotta nuorempi mies alkaa pokaamaan ravintolassa, niin silloinkin olen ikäistäni nuoremman näköinen. Omasta ikäluokasta en minäkään keksi ketään verrokkeeksi, koska kaikki näyttää oikeesti paljon vanhemmalta. Nuoremmatkin näyttää paljon vanhemmilta... Sensijaan Ex-pressan tytär Assi ei missään nimessä näytä lähelläkään viiskymmpiseltä (47!), vaan upealta kolmekymppiseltä.

• Valaisija Mies

Suomalainen 30 = venäläinen 40
      Suomalainen 20 = venäläinen 30

• ne moni

yli 30v nainen luulee jostain kumman syystä itseään nuoremman näköiseksi. On ihmetellyt tätä monta kertaa vaikka musta ne näyttää ikäistään vanhemmilta. Kannattaa varmaan katsoa itseään valokuvasta missä on eri ikäisiä (tai samanikäisiä) ja verrata onko nyt sitten tosiaan nuoremman näköinen. Mies

• diskoon

jossa on oikeastaan vain sen ikäisiä. Niin varmaan ehkä huomaat että olet arvioinut ittesi iännäytämisesi väärin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3998
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      834
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe