Tietoa louen kummitustytöstä?

-h-

oliskos kellään tietoa Louen neidosta eli tuosta tytöstä joka kummittelee Louen sillalla, Tervolassa?

70

22842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietääkseni

      se ois joku vanha mummo joka siellä kummittelee

      • -h-

        itse olen kuitenkin kuullut että kyseessä olisi todella nuori tyttö. Mutta siksipäs tässä kyselen et kuka se mahtaisi olla. En ala kieltämään että se olisi jokin vanhempi 'henkilö'.


      • ÄsHoo
        -h- kirjoitti:

        itse olen kuitenkin kuullut että kyseessä olisi todella nuori tyttö. Mutta siksipäs tässä kyselen et kuka se mahtaisi olla. En ala kieltämään että se olisi jokin vanhempi 'henkilö'.

        Niin, olen itsekin joskus tuosta Louen kummituksesta kuullut, en vain muista, minkälainen tarina siinä on takana. Olisi kiva, jos joku laittaisi hieman tarinaa tästä.


      • missä...
        -h- kirjoitti:

        itse olen kuitenkin kuullut että kyseessä olisi todella nuori tyttö. Mutta siksipäs tässä kyselen et kuka se mahtaisi olla. En ala kieltämään että se olisi jokin vanhempi 'henkilö'.

        Niin missä niistä silloista.. se joka on heti kun tullaan tervolasta päin vai se joka on kun tullaan rovaniemeltä päin? onko se mihin vuorokauden aikaan siinä?


      • ???
        ÄsHoo kirjoitti:

        Niin, olen itsekin joskus tuosta Louen kummituksesta kuullut, en vain muista, minkälainen tarina siinä on takana. Olisi kiva, jos joku laittaisi hieman tarinaa tästä.

        nuori tyttö liftas, pääs rekan kyytiin ja katos sillä reissulla.


    • Rovitsumän

      Juttuhan meni niin, että kummitukseksi pajastui ulkopaikkakuntalainen, miespuolinen, naistenvaatteisiin mieltynyt maatalouslomittaja tai vastaava. Tämä oli tiedossa jo 1980-luvulla, kun eräs tervolalaissyntyinen, nyt jo valitettavasti edesmennyt armeijakaverini tästä minulle kertoi.

      • Se meni

        Muistan kans tapauksen. Ko hlö asusteli lähettyvillä.


      • -h-
        Se meni kirjoitti:

        Muistan kans tapauksen. Ko hlö asusteli lähettyvillä.

        -legendoista, tai siis että millä tavoin tuosta kerrottiin. Mikälaisia tarinoita, nyt on selvinnyt kuka se oli, mutta mitä tämä kummitus on tehnyt, ja missä nähty jne. olisi kiva saada tietää.


      • ZeBi

        siitä transusta ja uskon se olevan hyvinkin todenperäistä, koska se tuntuu kummittelevan vieläkin tervolalaisten miesten mielissä. En tiedä onko se kummittelu sitten ko. henkilön tuntemaa ikävää sitä toista ko. henkilöä kohtaan.


      • -h-
        ZeBi kirjoitti:

        siitä transusta ja uskon se olevan hyvinkin todenperäistä, koska se tuntuu kummittelevan vieläkin tervolalaisten miesten mielissä. En tiedä onko se kummittelu sitten ko. henkilön tuntemaa ikävää sitä toista ko. henkilöä kohtaan.

        olisin ollut kiitollinen järkevistä vastauksista, joista olisi voinut olla hyötyä hommassani paremmin. Mutta jos tämä tähän menee niin sitten niin.. kiitokset kaikille jotka ovat vaivautuneet kertomaan.


      • joo
        -h- kirjoitti:

        olisin ollut kiitollinen järkevistä vastauksista, joista olisi voinut olla hyötyä hommassani paremmin. Mutta jos tämä tähän menee niin sitten niin.. kiitokset kaikille jotka ovat vaivautuneet kertomaan.

        kuulin ton jutun ala asteella. se tyttö on kuulemma sadeilmalla liftaamassa siinä sillalla. se oli tappanu joku joka oli ottanu sen sillon kyytiin. jotenki näin... en oikeen kunnolla muista.


      • viilee
        joo kirjoitti:

        kuulin ton jutun ala asteella. se tyttö on kuulemma sadeilmalla liftaamassa siinä sillalla. se oli tappanu joku joka oli ottanu sen sillon kyytiin. jotenki näin... en oikeen kunnolla muista.

        Juu mie kans olen kuullut et tää tytteli oli liftari joka katosi takapenkiltä aina tietyn matkan päässä... niin ja aina satoi .... bööö...


      • make
        joo kirjoitti:

        kuulin ton jutun ala asteella. se tyttö on kuulemma sadeilmalla liftaamassa siinä sillalla. se oli tappanu joku joka oli ottanu sen sillon kyytiin. jotenki näin... en oikeen kunnolla muista.

        muistaisin ett tyttö rovaniemeltä ja katosi vuonna-83 juttua posarissakin.True story.


      • tak78
        -h- kirjoitti:

        olisin ollut kiitollinen järkevistä vastauksista, joista olisi voinut olla hyötyä hommassani paremmin. Mutta jos tämä tähän menee niin sitten niin.. kiitokset kaikille jotka ovat vaivautuneet kertomaan.

        kyseessähän on siis legendary sumun-neito.joka liftatessaan auton kyytiin tapettiin joskus 70-80 luvulla..ilmestyy siihen sillalle yleensä sumuisella säällä.älä ota kyytiin.true story.


      • ...
        tak78 kirjoitti:

        kyseessähän on siis legendary sumun-neito.joka liftatessaan auton kyytiin tapettiin joskus 70-80 luvulla..ilmestyy siihen sillalle yleensä sumuisella säällä.älä ota kyytiin.true story.

        mie taas oon kuullu et se kannattaa ottaa kyytiin. on kuulema käyny huonosti niille, jotka on jätääny tytön sinne. Tyttö katoaa auton kyydistä hetken päästä kun on kyytiin otettu...


      • tekkee
        ... kirjoitti:

        mie taas oon kuullu et se kannattaa ottaa kyytiin. on kuulema käyny huonosti niille, jotka on jätääny tytön sinne. Tyttö katoaa auton kyydistä hetken päästä kun on kyytiin otettu...

        Kuulin kans kerran semmosen jutun että taksikuski oli ottanu naisen kyytiin louella.Nainen oli puhunu mutta ääntä ei ollu kuulunu.Yhtäkkiä nainen oli kadonnut autosta.


      • tietoja
        make kirjoitti:

        muistaisin ett tyttö rovaniemeltä ja katosi vuonna-83 juttua posarissakin.True story.

        Missä kuussa ja minä päivänä tyttö tapettiin?


      • rovaniemeläinentyttö

        Mie olen kuullut taas niin päin että jos tyttöä ei ottanut kyytiin se ilmestyi takapenkille


      • vanhus

        Oli oikeaa tietoa, Halusi höynätä ihmisiä vanhala tarinallai


    • muistelmia

      valokuvakin jossakin saatu. olen nähnyt sen silloin.

    • paikallinen

      Olen itse kyseiseltä kylältä lähtöisin, tiedän siis tämän "legendan"

      Valitettavasti tämä "kummitus" on ollut erään paikallisen kehittelemä vitsi. Hän kierteli louejoen siltaa valkoisissa tamineissa. Paikalliset tietävät tämän kyseisen henkilön henkilöllisyyden ja tänäpäivänäkin häntä kutsutaan "louen kummitukseksi"

      • -h-

        mitenhän sais tähän kummitukseen yhteyen, ku ois kiva ku ollaan tulossa sinne leirille ni et pelottelis lapsosia :D


      • lakanamän
        -h- kirjoitti:

        mitenhän sais tähän kummitukseen yhteyen, ku ois kiva ku ollaan tulossa sinne leirille ni et pelottelis lapsosia :D

        Valkoinen lakana (tai ole vähän modernimpi ja ota pinkki lakana :-)

        päälle vaan ja sitten menet keskiyöllä sinne sillalle viuhtomaan, että "huhuuhuhuhuhuuuuu"

        Varo ettei huuhkajat tule nussimaan sinua perseeseen kun huhuilet, ne voi erehtyä luulemaan sinua yhdeksi niistä kun huhuilet sillee...


      • paikallinen
        -h- kirjoitti:

        mitenhän sais tähän kummitukseen yhteyen, ku ois kiva ku ollaan tulossa sinne leirille ni et pelottelis lapsosia :D

        valitettavasti en voi antaa henkilöllisyystietoja ilman asianomaisen lupaa, voinet varmaan kuvitella, ettei tämä kyseinen mies välttämättä ole edes halukas enää jatkamaan ko toimintoja. Toisaalta, jos haluat säikytellä lapsiasi, niin pyydä jotain ystävääsi pukeutumaan vaaleisiin vaatteisiin ja liikuskelevan sillan lähellä.

        Tärkeäähän on, että menet oikealle sillalle, eli maatalousoppilaitoksen risteyksestä rovaniemellepäin mentäessä ensimmäinen silta, eli n. 1km risteyksestä rovaniemelle.

        Muista, että ilman tulee olla hieman huuruinen, ei liian kirkas.. kyllähän sie tiiät


      • -h-
        paikallinen kirjoitti:

        valitettavasti en voi antaa henkilöllisyystietoja ilman asianomaisen lupaa, voinet varmaan kuvitella, ettei tämä kyseinen mies välttämättä ole edes halukas enää jatkamaan ko toimintoja. Toisaalta, jos haluat säikytellä lapsiasi, niin pyydä jotain ystävääsi pukeutumaan vaaleisiin vaatteisiin ja liikuskelevan sillan lähellä.

        Tärkeäähän on, että menet oikealle sillalle, eli maatalousoppilaitoksen risteyksestä rovaniemellepäin mentäessä ensimmäinen silta, eli n. 1km risteyksestä rovaniemelle.

        Muista, että ilman tulee olla hieman huuruinen, ei liian kirkas.. kyllähän sie tiiät

        ei auta kuin toivoa tammikuussa hyviä kelejä :D


    • Ex-merilappilainen

      Muistan lapsena kuulleeni jutun murhatusta sairaanhoitajasta. Kuoli joskus 60-70 luvulla YK-tehtävissä, ja nyt seisoo siellä sillalla toisinaan.

      • Rovitsumän

        Yksi versio oli se, että kyseessä olisi ollut Rovaniemellä työssä käynyt, työmatkalla joskus 1970-80 -lukujen taitteessa jäljettömiin kadonnut nuori nainen M.V.


    • Raimo R.

      Tiina Tervolanvirta oli onneton parturikampaaja, joka kävi amiksen vuonna 1977 Rovaniemellä. Siellä hän tutustui putkiasentajaksi opiskelevaan Hannu Hanskaan, joka rassasi häneltä röörit.

      Niin siinä vain sitten kävi vanhanaikaisesti, että rööriin jäi toukka itämään. Hannu oli vanhankansan nuoriamiehiä ja päätti ottaa hatkat. Vauvojen itku ja mammojen rahankerjuu kun haittaa suuresti miehisiä superharrastuksia kuten viinan lipittäminen, kortin peluu, hirvijahti ja huorissa käynti.

      Näinpä Tiina sitten vaipui epätoivoon ja synkkyyteen ja tyhensi parturikampaamolinjan hiuslakkavarastot kurkkuunsa. Ne puolestaan tuohosivat hänen kaksi ainoaa jäljellä olevaa aivosoluaan (Huom! Tiina oli amislainen, ts. ei mikään järjenjättiläinen edes alkuaan).

      Epätoivoissaan Tiina syöksyi siis Louenvirtaan ja hukuttautui sinne. Koska Tiina ei osannut uida kunnolla, ei hän päässyt riittävän syvälle ja jäi puolikelluvaksi kaislikonreunaan. Aivoihin tuli hapenpuutetta. Niinpä Tiinasta tuli zombie, elävä kuollut. Aina silloin tällöin onneton ja aivoton Tiina ilmestyy sillalle katsomaan, josko teistä onnettomista aivokuolleista löytyisi kohtalotovereita mukanaan vietäväksi sinne tuonelanvirtaan.

      Kopirait: Aamuiltapäivälehti, 2005, Raimo Runkku

      • Joackim70

        Todella ainoa uskottava selitys... Ei siellä toki Vaaran tyvär kummitellu eikä myöskään ###### poika. Mutta tämä zompi se varmaan oli???


      • Kummituksia..

        Niin, vitsin ideaa en ymmärrä? Mitä väliä vaikka se tyttö/nainen ei ollut järjen jättiläinen ja sattui olemaan käynyt jonkun ammattikoulun ja raskaana sillä hetkellä?

        Miten se tekee tarinasta huvittavamman tai naurettavamman, tai sen ihmisen ihmisarvosta vähäisemmän?

        Surullinen juttu joka tapauksessa jos joku on sinne hukuttautunut, tai otettu sillalta kyytiin ja tapettu.


      • Kummituksia..
        Kummituksia.. kirjoitti:

        Niin, vitsin ideaa en ymmärrä? Mitä väliä vaikka se tyttö/nainen ei ollut järjen jättiläinen ja sattui olemaan käynyt jonkun ammattikoulun ja raskaana sillä hetkellä?

        Miten se tekee tarinasta huvittavamman tai naurettavamman, tai sen ihmisen ihmisarvosta vähäisemmän?

        Surullinen juttu joka tapauksessa jos joku on sinne hukuttautunut, tai otettu sillalta kyytiin ja tapettu.

        Niin ja "Koska Tiina ei osannut uida kunnolla, ei hän päässyt riittävän syvälle" Uimataitoahan siihen hukkumiseen tarvitaankin? ;) Taitaa Raimo olla amiksen putkiasentajia, niitä joille koulu ei maistunut.


      • hugh-hefner-best
        Joackim70 kirjoitti:

        Todella ainoa uskottava selitys... Ei siellä toki Vaaran tyvär kummitellu eikä myöskään ###### poika. Mutta tämä zompi se varmaan oli???

        Terveisin Kimmo ristimella tervolasta kuollut 2011 juomisen seurauksena


    • -v-

      Enpä oo ikinä nähny, ONNEKSI. Vaikka monet kerrat oon yksin ajanu tervola-roi väliä, jotain huhuja olen kyllä kuullut. Eikös siinä oo jokin vihertävä talokin lähellä? Vai oonko ihan väärässä sillassa?!

    • Hössi

      Kaikkeako te uskotte! Juttujahan on vaikka mitä mutta pientä rajaa!!

      Vielä lisätä.. Raimo Runkun teksti oli aika hauska!

    • kjagd

      se tyttö liftaa samalla sillala, missä se sillon aikoinaan otettiin kyytiin. ilmestyy huonolla säällä,ja älkää missään nimessä jättäkö ottamatta kyytiin,koska siihen on moni kuollu. kun taas otat kyytiin,sä häviää kyytistä oman kotitalonsa lähettyvillä.

    • ato

      tämä kummastuttaa joka täällä puhuu että olisi tarina taikka huijaus.itse valtion leivissä oleva sotilas,joka tämän on tavannut ajettua kyseisen sillan ohi moneen otteeseen valtion autolla,eli vihreä harmaalla...olen kuitenki masta mielestä henkisesti vielä voimissa ja en keksi enää mitä valehdeella....yritti mös minut pysäyttää ajaessa ja jarrun painoin täy lastissa ja auton sain pysähtyyn,viiminen näkö kun prilrihin katson kävelli kuskin ovea kohti ja oven sain auki henkilö katosi..enempää ei ole kerrottavaa,mutta kyllä tämä neito on tosi

      • gummigummitus

        mitkähän julumeton sieniä sie maastopuku päälä oli popsinu ku kummituksenki näit.
        Tiän tarinan ku kyläläinen olen tiän kyllä senki kuka tämä kummitus oli. Monihan se ehti nähä kirjotettiinkihan siitä lehisä vaat tottuus se on tarua hauskempaa :D
        Mutta, ilimineeraa niile jokka kummituksia ettii.. met voima tulla sitte sanhoon että lopettakaapa se höpötys... legenda mikä legenda ja niin on se kummitustyttökin joka oliki mies :D


      • Karjakko
        gummigummitus kirjoitti:

        mitkähän julumeton sieniä sie maastopuku päälä oli popsinu ku kummituksenki näit.
        Tiän tarinan ku kyläläinen olen tiän kyllä senki kuka tämä kummitus oli. Monihan se ehti nähä kirjotettiinkihan siitä lehisä vaat tottuus se on tarua hauskempaa :D
        Mutta, ilimineeraa niile jokka kummituksia ettii.. met voima tulla sitte sanhoon että lopettakaapa se höpötys... legenda mikä legenda ja niin on se kummitustyttökin joka oliki mies :D

        60-luvulla tästä puhuttiin.


    • Aavefriikki

      Kuulin tässä ihan äskettäin juttua tästä "haamusta" ja kuulin myös että tyttö olisi liftannut sillalla ja jos ohi ajava auto ei ottanut tätä kyytiin, hänet saatettiin huomata istuvan auton takapenkillä..? en tiedä mutta näin kerrottiin.

    • nappimatti

      älkää hyvät ihmiset ajako lääkkeiten vaikutuksen alaisina.

    • kkiis

      Muistan tarinan M.V stä joka mystisesti katosi jäljettömiin 70-luvunlopulla. Lehdistössäkin oli paljon juttuja kadonneesta, jota ei tietääkseni koskaan löydetty. Tarinnan mukaan liftari olisi "tunnistettu" M.V. ksi.

    • haistavittua

      tervolan liftari tyttö

      • haistavittua

        sitähän etsittiin rovaniemen paskalaitoksen jätealtaista poliisien kera olin siellä töis nuorena poikana


    • ....pis....te

      Itse ihan lähellä asun enkä ikinä ole edes kuullut koko tapahtuneesta

      • mmtjeejeejee

        No taidat sitten asua siellä maakuopassa senverran visusti, että et ole edes oman kyläsi suurta legendaa saanut tietoosi


    • yäk.

      kirjoittaja on röyhkeä ääliö.

    • esaTT

      Itse muutin Tervolasta pois 1978 ja tuolloin oli jo pitkään puhuttu Louenjoen neidosta.
      Eli tiedossa ilmeisesti jo 60 luvulla.

    • jokuvain3

      no hyi :D ei tuommosten juttujen jälkeen uskalla ajaa rovaniemelle päin :D itse kuulin koulureissulla aikoinaan et olis ollu joku onneton rakkaustarina jonka seurauksena olis tappanu itsensä. myönnän katsoneeni liikaa kauhuelokuvia jonka seurauksena on kehittynyt liian hyvä mieikuvitus :D

    • musta nainen

      Hei. Huomasin tämän vanhan keskustelunne ja ajattelin kertoa, et samanlainen tarina liikkui Etelä Savossa Varkaus , Kuvansi, Joroinen välillä. Nähtiin mustiin pukeutunut leijaileva olento (nainen henkiolento) liftaamassa Kuvansin kohdalla rekkoihin ja autoihin. Kerrottiin, että nainen olisi liftannut rekkaan ja tapettu, ja siksi kummitteli sillä tie osuudella. Jos ei ottanut kyytiin, ilmestyi autoon ja katosi ja jäi kuuleman mukaan kaamea lemu ja musta läntti. Olin silloin ylä asteella ja jouduttiin kulkemaan linja-autoon, juurikin sillä kohdalla missä naista nähtiin. Siskoni näki tämän henkiolennon eli kummituksen sanon minä ja tämä tarina on tosi. Silloin aina pyydettiin kertomaan tästä naisesta, ja huomasin, että he pelkäsivät tosi paljon , ketkä olivat tämän henkiolennon nähneet. Oli hänelle annettu nimikin musta nainen . Vieläkin tulee kylmät väreet, kun ajatteleekin sitä asiaa.

    • menneitä tarinoita

      Käteviä juttuja nää kummitusstoorit. Näitä tämän tyyppisiä oli paljon ennen, siihen aikaan ku televisiosta ei tullu ko uutiset ja lauantaitanssit. Kummasti nämä kummitukset on hävinneet nykymaailmasta. Ei ole enää neitoja sillankupeessa liftmaassa eikä pitkin metsiä vaeltelemassa. Ei ees hautausmaanporteilla näy ketään.

    • tarina tämäkin

      Tiedätkö että yleensä siellä hautausmaalla olevat on kaikki jo kuolleet, joten turhaa siellä on odotella kenenkään nousevan ja tulevan sinne portille, joten mene jo kotiin sieltä:)!

    • mökkiläinen

      Louen silta vai Kemijoen ylittävä silta Tervolassa? Kaksi aivan eri siltaa, ei pidä sekoittaa!

    • Rova motellin omista

      Meiltä kyllä pääs kerran Svetlana karkuun. Saatana pitkän matkan se ehti juossa ennenku portsarimme Markku sai kiinni. Tipit olemme sen jälkeen pitäneet omana. Perkeleen huorat.

    • Tupuna 60

      No kertokaapa te niin fiksut ihmiset, miksi vieläkin vuonna 2014 elokuussa puhutaan mun työpaikalla asiasta, joka on tapahtunut niin kauan sitten, ja jos siinä ei ole mitään perää? Kuten te jotkut ihmiset teette asiasta täyttä potaskaa!!!! Kysyn vaan??
      Tupuna

    • kummaju

      Itse muistelen, että tuon haamuliftarin nähtiin kummittelevan Louejoen ylittävällä sillalla Tervolan puolella. Ihmiset yhdistivät kummittelijan heti Merja Vaaraan. Lappalaiset ovat tunnetusti taikauskoisia ja paranormaaleihin ilmiöihin uskottiin tuolloin muutenkin paljon enemmän kuin nykypäivänä. Myöhemmin liikkui huhu, että haamuliftari olisi ollut paikallinen mies, joka auton pysähdyttyä olisi hävinnyt sillan alle suojaan.

      Kyllä aikanaan Merja Vaaran liftausta ennen katoamistaan pidettiin itsestään selvänä. Tosin en tiedä, miten vahvat silminnäkijätodisteet liftauksesta poliisilla on. Liftaavia naisia varoiteltiin Merjan kohtalolla hyvin pitkään katoamisen jälkeen. Lapissa riittää lääniä, joten ruumiin kätkeminen lopullisesti tuskin on ollut vaikeaa.

      Työnantajasta en muista mitään juttuja, olen ensimmäisen kerran törmännyt niihin vasta 2000-luvun nettikeskusteluissa. Eräs sukulaiseni tunsi Merja Vaaran ja siksi uskon kuulleeni suurimman osan huhuista.

      -----------------------------------------

      Merja Vaaran katoamisesta oli juttu Alibissa heti Merjan katoamisvuonna 1980.


      Kauppakoululainen Merja Vaara toimi katoamisensa aikoihin hälytyskeskuksen yöpäivystäjän lomittajana rovaniemeläisessä vartiointiliikkeessä. Työ oli yötyötä ja hänellä oli tapana kulkea lähestulkoon aina työvuoronsa jälkeen liftaamalla noin 40 km:n päähän Jaatilan kylään, jossa hän asui äitinsä kanssa. Merja oli työskennellyt vartiointiliikkeessä heinäkuun alusta lähtien. Vartiointiliikkeen omistajan mukaan Merja hoiti työnsä mallikelpoisesti, eikä mitään huomauttamista koskaan ilmennyt.

      Vartiointiliikkeen omistaja asui vaimonsa kanssa vartiointiliikkeen yläkerrassa ja Merjan tehtäviin kuului työvuoronsa päätteeksi herättää puhelimitse pariskunta aamulla klo 5.30 aikaan, koska miehen puoliso lähti kuudeksi töihin. Sen jälkeen omistaja havaitsi ikkunastaan Merjan kävelevän maantielle päin.

      Merja siis liftasi lähes aina kotiinsa, vaikka vartiointiliikkeen miehet tarjoutuivat viemään hänet Jaatilaan. Viimeinen todennäköinen havainto Merjasta on, kun hän liftasi tutulla liftauspaikallaan 4-tien varressa Keskon varaston kohdalla, mutta sen jälkeen hän katosi jäljettömiin. Merjan äiti teki heti seuraavana päivänä tyttärestään katoamisilmoituksen.

      Poliisi otti Merja Vaaran katoamisen alusta lähtien vakavasti ja tutki pienimmänkin saamansa vihjeen. Poliisin mukaan Merjan katoamisaamuna 27.7.1980 eräs naishenkilö kyyditsi miestään työhön ja ajoi 4-tietä pitkin rautatieaseman suuntaan. Noin klo 5.45 pariskunta ohitti Keskon rakennuksen, jolloin he havaitsivat sen edessä kyyköttämässä selin tiehen nuoren naisen, jolla oli olkalaukku mukanaan. Kun nainen oli vienyt miehensä työhön, hän palasi samaa tietä takaisin. Kello oli tuolloin noin 6.00. Nainen näki saman tytön kyyköttävän samalla paikalla, mutta nyt kasvot maantielle päin. Tyttö ei liftannut naisen autoon ilmeisesti siksi, koska tämä ajoi keskikaistaa. Naisen tytöstä antamat tuntomerkit täsmäsivät poliisin mukaan Merja Vaaraan.

      Toisen vihjeen mukaan Merja olisi seuraavana aamuna, eli 28.7. klo 05.10 nähty nousemassa katsastuskonttorin tiellä ruskean punertavan väriseen Lada Nivaan tai Opel Kadettiin, jota oli kuljettanut noin 40 -v. mieshenkilö. Autossa oli ollut musta katto ja auton rekisterinumero oli alkanut kirjaimilla OH. Poliisi ei ollut vielä loppuvuonna 1980 tavoittanut kyseistä autoa.

      Merjan katoamisen jälkeenpoliisi tutki koirien avulla 4-tien varret Rovaniemeltä Jaatilaan asti. Etsinnöissä ei löydetty kuitenkaan mitään. Merjan katoamisen jälkeen oli marjastusaika, joten maastossa liikkui runsaasti ihmisiä, mutta kukaan ei havainnut jälkeäkään Merjasta. Rovaniemen lähellä ja 4-tien varrella sijaitsi vedenpuhdistamon isot lietealtaat, joita poliisi ei ollut tutkinut vielä v. 1980 (liekö sitten jälkeenpäin tutkittu?).

      Poliisi piti myös mahdollisena, että Merja oli yhä elossa ja lähtenyt omille teilleen, niinpä hänestä annettiin etsintäkuulutus jokaiseen poliisipiiriin. Merjan äiti ei uskonut, että tytär olisi lähtenyt omille teilleen, koska Merja ei ollut äidin mukaan lainkaan sitä tyyppiä. Merja olisi aloittanut syksyllä 1980 toisen luokan kauppakoulussa ja oli äidin mukaan koulusta innoissaan ja tunsi olevansa oikealla alalla. Äidin mukaan Merjalle oli täytynyt tapahtua jotain pahaa.

      Poliisi luki kokonaisuudessaan myös Merjan pitämän päiväkirjan, josko sieltä olisi löytynyt vihjeitä katoamiseen. Poliisin mukaan sieltä ilmeni, ettei koulu ehkä maittanut Merjalle niin hyvin, mitä hän oli antanut äidilleen ymmärtää. Tutkinnan alussa v. 1980 poliisi ei sulkenut kokonaan pois itsemurhan mahdollisuutta, mutta totesi samaan hengenvetoon, että miksi ruumista ei ole siinä tapauksessa löydetty. Toisena varteenotettavana vaihtoehtona pidettiin jo tuolloin sitä, että Merja oli joutunut henkirikoksen uhriksi.

      Alibi 12/1980

      -------------------------------------------------------


      http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=7&t=793

      • Anonyymi

        Juuri noinhan se juttu meni.Nätti tyttö naapurikylästä.


    • abdullah-assmud-gay

      Jortikkaa vipuvarteen.

    • fkjfufuu

      Tämä Kummitus tyttö on 1980 kadonnut Merja Vaara,
      jota ei ole löydetty tänäpäivänäkään.

      Tästä kummittelevasta tytöstä puhutaan edelleenkin Kemin ja Rovaniemen alueilla.
      Tämä tyttö olisi liftaamassa juuri niillä tiennoilla, josta hän katosi.

      Juttuja oli monia: Joita puhuttiin, ja kirjotettiin lehdissä tuohon aikaan.
      Jopa hänen työnantaakin epäiltiin surmaamisesta, ja vainajan kätkemisestä:
      Johonkin Lapissa oleviin erämaihin, joita riittää..

      • Anonyymi

        kyllä löytyy minä tapoin hänet..


    • Hryukkll

      Eräskin juttu kulki yhteen aikaa.
      Kun eräs paikallinen mies ajeli kotia autolla sillan kohdalla.
      Loppukesästä kun öisin oli useasti halla sumua.
      Tämä mies näki tämän tytön seisseen sillalla?
      Hän pysähtyi kysyäkseen, että tarviiko kyytiä.
      Mutta sitä tyttöä ei näkynykkään enää siinä.
      Hän nousi autostakin ulos kattoakseen. Mutta ei näkyny!
      Tämä mies meni autoonsa takasin, niin tyttö istui etupenkillä.
      Mies kysyi tytöltä jotain?
      Mutta ei saanu vastausta, ja kertomuksen mukaan tyttö katosi samantien.

    • homoveikko

      ei ole mitään kummitusta noobit

    • Anonyymi

      Etelään päin tultaessa, siinähän kummitustyttö asustelee Louen
      pohjoisessa kameratolpan kamerassa, kyllästyi olemaan sateessa !
      Sieltä vilauttelee ystävällisesti..... ;)

    • Anonyymi

      Olin 76vuonna Veikkos Transportilla kuskina Kirkkoniemi-Luulaja välillä. Kerran syksyllä sunnuntai-iltana tullessani Luulajasta näin klo. 21.00-22.00 tien poskessa seisoi tämä "kummajainen". En pysähtynyt, mutta jäi mieleen ja on vuosienkin jälkeen muistissa.

      KPJK

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Liittyy 1980 kadonneen Merja Vaaran juttuun. Iltalehdessä oli asiasta:

      Moni tunsi jonkun, joka tunsi jonkun kautta Merjan. Niin myös poliisille soittanut nainen, jonka Ruotsissa asunut vävy käyttäytyi erikoisesti. Hän soitti anopilleen sanoen: ”Ilmoita poliisilaitokselle, että Vaaran Merjan ruumis on Louen sillan alla säkissä, jossa on kiviä painona.”

    • Anonyymi

      On havaintoja useitakin mutta ne päätyneet väärille palstoille. Joku kimppaporukk joskus tätä tutkimaan ??.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe