Miten saada vakituinen työ?

Toivotontako

Mitä helv* siihen oikein vielä tarvitaan, että saisi itselleen vakituisen työpaikan? Koulutusta on (kahdelta eri alalta ammattitutkinto ja lisäksi muita kursseja käytynä). Työkokemustakin löytyy useammaltakin eri alalta.

Mutta kun ei. Taas loppui yksi pätkä ja nyt ihmetellään että mitäs nyt sitten. Pelottaa että mitä jos en enää niitä pätkätöitäkään löydä.

Kaitpa mussa vaan sitten on jotain vikaa :-(

6

2702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uustyötön

siksi tarvitaan myös hyvää onnea, että kaikki asiat loksahtaisivat kohdalleen. Yritä lohduttautua, että useimmiten haetaan parhaan hakijan sijasta sopivinta.

Usko vaan, kyllä sinunkin asiasi varmasti järjestyvät, vaikka siihen asti voi tulla monenlaisia koettelemuksia vastaan. Tiedän, että on pahuksen rankkaa yrittää koota itseluottamustaan varsinkin "mitalisijojen jälkeen". Toivottavasti jaksat uskoa itseesi, niin muutkin uskovat.

Tsemppiä.

• täälläkin

Hesarissa oli eli nyk. 50% kaupungin työpaikoista on määräaikaisia. Eli kunnan leipä ei ole enää ikuista. Systeemi on muuttunut.
      Oman mielenterveyden vuoksi kannattaa lopettaa vakituisen metsästäminen ja etsiä pätkistä hyviä puolia -joskus se vakkari tulee kohdalle. Itse olen tehnyt 10v pätkätöitä lukuisissa eri paikoissa ja hakenut vakituisia.
      Yleensä vakkarin on saanut joku pitkään talossa sijaisena ollut. Oma vuoro tulee joskus.

• tai pätkää

Ai mitä vaaditaan työpaikan saantiin nykyään? SUHTEITA!! Koulutus, työkokemus ym. osaaminen on sivuseikkoja, pääasia että tuttuja istuu oikeilla palleilla..

• Matleena

Joustavat ja ahkerat sijaiset saavat vakipaikat, kun sellaisia auki sattuu.

• mennee

Niinpä niin mutta ekana pitää päästä sijaiseksi.. ja sijaisuuksista vinkataan tietysti ensin kavereille, tutuille ja sukulaisille ennenkuin mitään laitetaan hakuun.

• Eikös?
        mennee kirjoitti:

Niinpä niin mutta ekana pitää päästä sijaiseksi.. ja sijaisuuksista vinkataan tietysti ensin kavereille, tutuille ja sukulaisille ennenkuin mitään laitetaan hakuun.

Onhan se kuitenkin helpoin tapa saada väkeä. Ei tarvi nähdä ilmoittelun, haastattelun, hakemusten lukemisen yms. vaivaa...ja usein sitten duuniin saadaan sellainen joka ei sitä edes kehtaa hoitaa huonoksi jos on kaveri tai perheenjäsen suositellut.

Etenkin pienemmissä yrityksissä, joissa itsekin olen töissä ollut niin tämä on ihan yleistä jo resurssien takia. Samoin tosin valtiolla ja kunnillakin jos kyse on niin pienestä pätkästä ettei tule sanomista jos täytetään ilman hakua.

Ja toisaalta: kenellä hyvänsä nyt voi olla omia tuttuja eri paikoissa, joten tuollainen "vinkkaaminen" voi hyvin osua omallekin kohdalle. Itsellä esim. pätkätyöhommat kiertäneet jo kauan n. 4-5 firman ringissä, aina kun jostain loppuu niin jotain saa toisesta. Joistain edelleen pöydän alta vinkattuna ja muutamasta tietty ihan omien luotujen suhteiden kautta. Eli enpä nyt huonona tuota näe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe