no nis nyt simmut kiinni kaikki herkimmät, nyt tulee faktaa...
jos satut olemaan sinkku syystä että olet ujo ja sosiaalisesti taitamaton ni tiedä että tää ujous on vain seurausta jostain. todennäköisesti ujo ihminen on epävarma itestään koska on niin helvetin ruma. ruma ihminen kokee elämänsä aikana vaikeuksia ja syrjintää normaaliin ihmiseen verratuna potenssiin kymmenen, mikä syö itseluottamusta ja muokkaa minäkuvaa siten, että ihminen kokee huonommuutta, mikä on omiaan häiritsemään sosiaalista kommunikointia. siksi rumat huomaavat olevansa ujoja ja naamioivat ujouden syyksi sinkuudelleen.
jos ihmistä ajatellaan osana eläinkuntaa, niin on oikeastaan täysin ymmärretävää että tällanen rumia ja epävarmoja syrjivä systeemi on kehittynyt. eläinkunnassa menestyvimpiä yksilöitä ovat terveet,voimakkaat, itsevarmat ja hedelmälliset yksilöt, jotka pariutuessaan saavat enemmän lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä kuin heikot rääpäleet. hyvästä lisääntymiskyvystä ja elinvoimasta kertookin koirailla usein suuri koko ja voimakas olemus, korea ulkokuori (esim. kirkkaat värit, kiiltävä turkki, lihaksikas kroppa) ja taito vietellä naaras. hedelmällinen naaras taas on terve ja siinä on selvästi havaittavissa voimakkaan naarasmaisia piirteitä, jotka saavat koiraan mielenkiinnon heräämään. näin siis luonnonvalinta on aina suosinut näitä lajinsa priimusyksilöitä, ja siten lajille edulliset perintötekijät yleistyvät populaatiossa, mikä on lajin säilymisen ja evoluutionkin kannalta välttämätöntä.
ihminen evoluution tuotteena toimii parinmuodostuksessa ymmärrettävästi samojen periaatteiden mukaisesti kuin esi-isänsä viidakoissa. eli pyrkii löytämään mahdollisimman herkullisen kumppanin rinnalleen lisääntyäkseen menestyksekkäästi. tosin tiedostavana olentona ihminen on oppinut myös näkemään oman surkeutensa ja tyytymään saatavilla olevaan, mutta ei lakkaa koskaan haaveilemasta paremmasta.
ruma ja heikko yksilö on geenirasite. jos rääpäleet lisääntyisivät keskenään liiaksi, ihmiskunnan perintöaines heikkenisi merkittävästi ja lajin elinkelpoisuus lähtisi laskuun. siksi rumat ihmiset ovat lajin kannalta turhia ja jopa haitallisia; varsinkin ihmisten parissa, jossa myös heikkoja yritetään näennäisesti höösätä vaikkei heitä kukaan oikeasti huolisikaan.
surullista tämä on myös itsensä ruman ihmisen kannalta. toki luuserikin saa elellä rauhassa vaikka kirjallisuudesta tai politiikasta nauttien, mutta ruma ei saa koskaan sosiaalista hyväksyntää. rumaa ei kohdella ihmisarvoisesti, koska valioyksilöille hän on turha. ruma ei koskaan pariudu tyydyttävästi.
sinkkuuden evolutiiviset taustat
15
1193
Vastaukset
- kokemusta on
koko juttu.Ihminen on todellinen ulkonäkö rasisti,ainakin niin sanotut kauniit ihmiset,vaikkeivat he sitä tunnusta missään olosuhteissa.Toisaalta rodunjalostus on tärkeää.
- heguli
onneksi olen komea..
- minnipinni
'ruma ja heikko yksilö on geenirasite. jos rääpäleet lisääntyisivät keskenään liiaksi, ihmiskunnan perintöaines heikkenisi merkittävästi ja lajin elinkelpoisuus lähtisi laskuun.'
Oletkos miettinyt mikä aines se Suomessakin vaan lisääntyy... Valitettavasti ihmisen kohdalla evoluutio ei ole noin suoranaisesti selitettävissä.- hossi
Näitä asioita lueskellessa niin ei voi kuin sanoa et suomessa lisääntyy ainoastaan kusipäisyys ja moraalittomuus muita kanssaihmisiä kohtaan !
- valitan
hossi kirjoitti:
Näitä asioita lueskellessa niin ei voi kuin sanoa et suomessa lisääntyy ainoastaan kusipäisyys ja moraalittomuus muita kanssaihmisiä kohtaan !
on.Ja sehän johtuu siitä,että kaikkia vammasia ja kaikenmaailman kusipäitä hyysätään liikaa ja rotuominaisuudet huononevat.Tätä on tapahtunut jo reilut 50 vuotta.
- get a grip!
valitan kirjoitti:
on.Ja sehän johtuu siitä,että kaikkia vammasia ja kaikenmaailman kusipäitä hyysätään liikaa ja rotuominaisuudet huononevat.Tätä on tapahtunut jo reilut 50 vuotta.
Ilman sitä kusipäiden hyysäämistä sinäkään et olisi täällä =D
- hossi
valitan kirjoitti:
Tuohan on ihan suoraa kuin aatun suusta ! Taidat olla jotain maailman sortaja arjalaisten sukua kun noin pehmoisia kirjoitat ! Et sattumoisin ymmärtänyt et kirjoitukseni kohdistui juuri sinunlaisiin kusipäihin mitkä ajattelevat vain omaa napaansa ja luulevat olevansa parhaita tässä maailmassa.
Rotuominaisuudet kuuluvat eläimille mut siihen katekoriaan sinutkin kyllä taidetaan liittää ! Olet samanlainen kuin nämä skinnaritkin suureen ääneen porukassa huutavat rotuasioista mut yksikseen ollessaan kävelevät pitkin seiniä ja varjoisia kujia ! Munattomia vääriajattelioita koko sakki. Miten sitten onkaan selitettävissä että suurimmat lapsilaumat ovat "rumilla ja heikoilla yksilöillä"... Ja lisäksi kehitysmaat vielä suurempana kontrastina evoluutioteoriaa vastaan. Oikeasti siis darvinismi ei ihmisten kohdalla pidäkään paikkaansa - poikkeuksia toki löytyy mutta raja lisääntymiskyvystä on siirtynyt ja nyt kyse enemmänkin on halusta tai tarpeesta.
Ja alkuperäisessä kirjoituksessa oli jotain ujouden ja rumuuden yhteydestä - tosiasiassa niillä ei ole mitään yhteyttä. Ainakin minun näkemykseni mukaan ujoksi synnytään, rumuus tulee (jos on tullakseen) siitä riippumatta... Oikeammin puhe oli heikosta itsetunnosta, takuulla kenen tahansa itsetunto kärsii, jos saa jatkuvasti kuulla olevansa ruma tai jotenkin muuten huono ja onhan sillä kieltämättä vaikutusta pariutumiseen mutta taitaa kuitenkin sen merkitys olla aika marginaalista kokonaisuuden kannalta. Kyllä niille (vai pitäisikö sanoa meille) rumillekin pari löytyy, jos oikeasti sitä haluaa.
- marissa.
mutta ujoudella ei ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa. Eikä epävarmuuden kanssa. Ja koska teorian oletukset ovat täysin pielessä, niin ei loppuakaan kannata lukea. Ajan tuhlausta!
...aloitusviesti on kyllä selvä provo mutta kelpaa keskustelun pohjaksi, jatko riippuu muista keskustelijoista... Yllättävän monesti juuri typerimmät aloitukset saavat aikaan mielenkiintoisimmat keskustelut - ei sitten haittaa vaikka meneekin vähän off-topiciksi. Juu, ajantuhlaustahan on yleensäkään olla mitään mieltä :)
- Zinqqu
hossi---> en tarkoittanut heikkoudella välttämättä fyysistä heikkoutta, vaan yleensäkin toiset sortuvat helpommin ja nämä eivät sitten niin kestä tätä elon taistoa... ja koska Sinä olet ujo (ja ujona myös sosiaalisesti taitamaton, en sanonut että ujo on epäsosiaalinen sillä usein ujot kovastikin kaipaavat seuraa), niin olet eräällä tavalla heikko, mistä kertoo jo nämä nuoruuden ongelmasikin. sitä paitsi olet luultavasti vielä sinkku eli teoriani pätee myös tässä yksittäistapauksessa, vaikkei sitä voi yleistääkään pätemään kaikkiin.
ja todellakin kyllä surkimuksilla on ja tulee aina olemaankin paikkansa maailmassa, enhän muuta väittänytkään. totesin vain että tämä paikka on varsin synkkä. ja juu ihmisiähän me kaikki, en kiellä sitäkään, mutta toiset vaan yksinäisiä ja onnettomia.
Ihmetyskummitus-----> saa kommentoida ihan vapaasti, asiattomuuksia on aina ilo lukea :)
tämä yksilösidonnainen hyvännäköisyyden määritelmä, niin... kyllähän se vaihtelee hiukan, mutta aivan varmasti kulttuuri ja hieman evoluutiokin on muokannut sellaisen normi-ihannekumppanin mielikuvan ihmisen tajuntaan. esim. rumaa naista 90 % miehistä ei pidä haluttavana, mikä on omiaan vaikeuttamaan tämän onnettoman pariutumista. ja totta että monesti hyväitsetuntoinen ihminen osaa nähdä ihmisessä muutakin kuin ulkokuoren (valioyksilönä myös tämä taito varsin kehittynyt, mikä edesauttaa oikean partnerin löytämistä), mutta kyllä huippuyksilökin aina hakee parittelukumppanikseen riittävän laadukasta olentoa. jos tähän tarkoitukseen kelpaa ulkoisesti vaatimaton yksilö, niin tällä täytyy olla todella voimakkaita muita avuja, jotta priimus päätyisi kompromissin. eli ruma ehkä joskus harvoin kelpaa, mutta jotain erinomaista korvaavaa on löydyttävä.
en ymmärrä, mitä tarkoitat ulkonäöllisellä "vetovoimaisuuteni" aloittajalla, selittäisitkö hieman tarkemmin...?
minnipinni-----> en osaa sanoa, onko suomessa geeniperimän laatu jotenkin huonompaa kuin muualla, mutta suomalaiset varsin sisäsiittoisena kansana pyrkivät löytämään sitten tästä pienestä otannasta sen ihanteellisimman kumppaninsa, eli myös tältä osin lisääntyvät ne tämän alueen parhaat yksilöt tehokkaimmin. paitsi nykyisin säälisuhteiden (lue: kaksi vaillinnaista tyytyy toisiinsa) lisääntyessä on mahdollista, että geneettinen taso on jo laskussa.
marissa.-------> olet oikeassa, kirjoitukseni oli varsin kärjistävä koskien ainoastaan ulkonäköä. päädyin tähän ratkaisuun, koska omien havaintojeni perusteella se näyttäisi olevan yleisin syy ujouteen. mutta tottahan toki myös muut puutteet aiheuttavat epävarmuutta, sillä ihminen on aina suosinut tietyt normit täyttävää kumppanityyppiä. näin poikkeava yksilä saa aina kärsiä, mikä heijastuu epävarmuutena. kyllähän luonnossakin ominaisuudet yleensä jakautuvat suunnilleen normaalijakauman mukaisesti, jolloin lähimpänä keskiarvoa olevat yksilöt menestyvät parhaiten, ja ne myös lisääntyvät tehokkaimmin, koska suosivat muita lähellä keskiarvoa olevia yksilöitä. toisaalta ujous sinänsä, aiheutui se mistä tahansa, on jo itsessään puute, sillä se häiritsee kommunikointia ja siten sosiaalisia suhteita vaikeuttaen siten parinmuodostusta ja lisääntymistä. eli alkuperäistä kirjoitusta voitaisiin viilata korvaamalla sana "ruma" sanalla "puutteellinen" tms.- hossi
Mistä oikein johtuu toi sinun arjalais tyylinen ajattelutapa ? Usein olen päässyt siihen tulokseen et ihminen puhuu mieluiten siitä asiasta mistä eniten kenkä puristaa ??
No ei tarkoitus ole kehua itseäni vaan mainiten sinun lauseisiisi voisin sanoa vaikka ujo olenkin niin en ole kuitenkaan sosiaalisesti sulkeutunut yksilö ! Eikös ujolla yleensä tarkoiteta tuota epäsosiaalista yksilöä ? Minulla ei ole ongelmana solmia uusia suhteita kanssa ihmiseen enkä todellakaan ole henkisesti mikään heikko yksilö. Minua eivät mitkään ongelmat hetkauta ! No tässä puhun tietysti omasta itsestäni mut ei tälläistä ukkoa varmaan toista löydykkään :)
Sinkku kyllä olen edelleen siihen en voi toisin väittää ! Syy siihen taitaa olla aikaisempi erittäin runsas olemukseni ja vähäpätöinen kiinnostus koko toisen sukupuolen suhteen.
Nyt näin lähempänä neljääkymppiä elämää nähneenä ja kokeneena olen kääntänyt kelkan ympäri.
Laihtunut olen ja reilusti, kunto alkaa oleen kohdallaan ja kaikki muutenkin menee loistavasti. Nyt vois harkita elämän kumppania itselleen mut tuon paikan täyttämiseen ei ihan heti emäntää löydykkään :). Ehdokkaita on ollut mut osalle en ole minä kelvannut ja loput eivät ole kelvanneet minulle. ronkeli taidan olla mut mitä sen väliä ! Etsin kyllä koko loppu elämäni mut jos ei löydy ni ei sitten voi voi paska tsäkä :) ! - Zinqqu
hossi kirjoitti:
Mistä oikein johtuu toi sinun arjalais tyylinen ajattelutapa ? Usein olen päässyt siihen tulokseen et ihminen puhuu mieluiten siitä asiasta mistä eniten kenkä puristaa ??
No ei tarkoitus ole kehua itseäni vaan mainiten sinun lauseisiisi voisin sanoa vaikka ujo olenkin niin en ole kuitenkaan sosiaalisesti sulkeutunut yksilö ! Eikös ujolla yleensä tarkoiteta tuota epäsosiaalista yksilöä ? Minulla ei ole ongelmana solmia uusia suhteita kanssa ihmiseen enkä todellakaan ole henkisesti mikään heikko yksilö. Minua eivät mitkään ongelmat hetkauta ! No tässä puhun tietysti omasta itsestäni mut ei tälläistä ukkoa varmaan toista löydykkään :)
Sinkku kyllä olen edelleen siihen en voi toisin väittää ! Syy siihen taitaa olla aikaisempi erittäin runsas olemukseni ja vähäpätöinen kiinnostus koko toisen sukupuolen suhteen.
Nyt näin lähempänä neljääkymppiä elämää nähneenä ja kokeneena olen kääntänyt kelkan ympäri.
Laihtunut olen ja reilusti, kunto alkaa oleen kohdallaan ja kaikki muutenkin menee loistavasti. Nyt vois harkita elämän kumppania itselleen mut tuon paikan täyttämiseen ei ihan heti emäntää löydykkään :). Ehdokkaita on ollut mut osalle en ole minä kelvannut ja loput eivät ole kelvanneet minulle. ronkeli taidan olla mut mitä sen väliä ! Etsin kyllä koko loppu elämäni mut jos ei löydy ni ei sitten voi voi paska tsäkä :) !en ajattele arjalaisesti, vain totuudenmukaisesti. ja puhun paljon myös muista aiheista, joten kenkä puristaa varsin useasta kohtaa, joskin myös tästä.
se että olet liikakilojen ja haluttomuuden kanssa joutunut taistelemaan kertoo nimenomaan heikkoudestasi, samoin kuin se että täällä pakonomaisesti vakuuttelet omaa erinomaisuuttasi. onnea kuitenkin kelkan käännökseen.
ujo ei aina välttämättä ole varsinaisesti epäsosiaalinen, vaan saattaa olla hyvinkin avoin ja puhelias soveliaassa seurassa. jollain tavalla tämä ujous kuitenkin vaikuttaa sosiaaliseen kanssakäymiseen, koska ujo ei uskalla esim. luoda kontaktia tai käyttäytyä luontevasti suuremmassa porukassa. jos Sinulla ei mitään tällaisia ongelmia vuorovaikutustaidoissasi ole, miksi kutsut itseäsi ujoksi? - hossi
Zinqqu kirjoitti:
en ajattele arjalaisesti, vain totuudenmukaisesti. ja puhun paljon myös muista aiheista, joten kenkä puristaa varsin useasta kohtaa, joskin myös tästä.
se että olet liikakilojen ja haluttomuuden kanssa joutunut taistelemaan kertoo nimenomaan heikkoudestasi, samoin kuin se että täällä pakonomaisesti vakuuttelet omaa erinomaisuuttasi. onnea kuitenkin kelkan käännökseen.
ujo ei aina välttämättä ole varsinaisesti epäsosiaalinen, vaan saattaa olla hyvinkin avoin ja puhelias soveliaassa seurassa. jollain tavalla tämä ujous kuitenkin vaikuttaa sosiaaliseen kanssakäymiseen, koska ujo ei uskalla esim. luoda kontaktia tai käyttäytyä luontevasti suuremmassa porukassa. jos Sinulla ei mitään tällaisia ongelmia vuorovaikutustaidoissasi ole, miksi kutsut itseäsi ujoksi?En oikein ymmärrä et tarkoitat et ajattelu tyylisi on todenmukainen, en ainakaan itse löydä siittä mitään todenmukaisuutta. Ainoastaan muitten syrjintää ja paremmuuden sekä kauneuden ylistämistä !
Niin ja mitenkä liikakilot ja haluttomuus on mukamas heikkoitutta ! Onko sit ihminen jolla on lihaksikas vartalo ja "haluttava" yksilö onko se sitten kova tai vahva ! Sun ihmisten jaottelu metodit eivät oikein kohtaa !
Itseasiassa ujous on minussa katoava luonnonvara jota juurikaan minussa ei enää ole. Tulen toimeen suurissakin ryhmissä, koulutuksia vedän aivan ongelmitta isoillekin ryhmille ym ym.
Tarkoitukseni ei ollut itseäni kehua vaan käytin lähinnä itseäni esimerkkinä. Enkä minä mikään erinomainen yksilö ole vaan kaikkea muuta, tunnustan sen kyllä. Jokaisessahan meissä on jotain vikaa !
Aika muokkaa ihmistä ja jokainen pystyy múuntautumaan jos on siihen vaan valmis ! Kehitän itseäni jatkuvasti ja jos huomaan jollain saralla itsestäni että siinä on vikaa niin ajattelen et mitä voisin sen eteen tehdä !
Tuosta syystä juuri ujous on minusta hävinnyt ja kaikenpulin olen muutenkin erinlainen ihminen kuin ennen.
Pitkästä aikaa kiva keskustella jonkin kanssa ihan asiallisesti ettei heti vedetä herneitä nenään ja aleta haukkumaan rumilla sanoilla.
Välillä joutuu ihan tosissaan miettimään sinun ajatuksiasi et onko niissä jotain perää :)
- Nimetön
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458