Mihin heimoon sinä kuulut ?????

Uppis

SUOMEN KANSAN HEIMOT

Suomalaiset ovat tänne tullessaan jakaantuneet kahteen pääheimoon : hämäläisiin ja karjalaisiin. Edelliset asettuivat maamme länsi- ja jälkimmäiset itäosiin. Näistä ovat muodostuneet myöhemmin savolaiset, pohjalaiset ja kainulaiset.

HÄMÄLÄINEN
on vankka varreltaan, hartehikas ja vahva. Silmät ovat harmaansiniset, tukka usein vaalea. Hän on luonteeltaan totisempi ja vähäpuheisempi kuin karjalainen. Työssään hän on erittäin kestävä ja käytännöllinen. Hän on oikein suomalaisen perikuva. Maanviljelykseen hän on innostunut.

KARJALAINEN
on solakkavartaloinen ja pitempi. Silmät ovat tummemmat, tukka tavallisesti ruskea ja usein kihara. Luonteeltaan karjalainen on reipas, puhelias ja toimelias. Hänellä ei kuitenkaan ole hämäläisen sitkeyttä töissään. Se nähdään varsinkin siinä, että hänellä ei ole maanviljelykseen niin suurta halua kuin hämäläisillä. Sen sijaan tekee hän mielellään kauppaa. Karjalainen rakastaa laulua ja soittoa.

VARSINAISSUOMALAISET
ovat hämäläistä heimoa, joihin on sekaan tunut ruotsalaista väestöä. Varsinaissuomalainen on pitempi kuin varsinainen hämäläinen. Hän on vilkas ja puhuu hyvin lyhytsanaista murretta.

POHJALAISET
ovat erikoinen heimohaara, joka näyttää syntyneen hämäläisten, savolaisten ja ruotsalaisten sekoittumisen kautta. Pohjalaiset ovat tarmokkaita, urhoollisia, tulisia ja kerskailevaisia. He ovat kestäviä maantyössä ja taitavia käsitöissä.

SAVOLAINEN
heimohaara on ehkä syntynyt hämäläisten ja karjalaisten sekoituksesta. Savolainen on luonteeltaan leikillinen ; hänen kielimurteensa on lausunnaltaan erikoista.

RUOTSALAISET
kuuluvat germaanisten kansojen ryhmään, samaan kuin norjalaiset, tanskalaiset ja saksalaiset. He ovat pitkiä, solakoita, kaitakasvoisia ja suoranenäisiä. Luonteeltaan he ovat hilpeitä sekä vielä puhtautta rakastavia. Maassamme asuvat ruotsalaiset jaetaan asuinpaikkojen mukaan Ahvenanmaan, Uudenmaan, Turunmaan ja Pohjanmaan ruotsalaisiin.

LAPPALAISIA
asuu nykyisin Enontekiön, Inarin, Utsjoen ja Sodan kylän kunnissa, sekä Venäjän, Norjan ja Ruotsin Lapissa. Elinkeinojen mukaan jaetaan heidät poro- ja kalastajalappalaisiin. Lappalainen on lyhyt ja hintelä ; kasvot ovat leveät, poskipäät ulkonevat, nenä litteä ja tukka musta tai ruskea. Porolappalaiset asuvat joko puusta tehdyissä majoissa tai nahkaisissa teltoissa, joita siirretään paikasta toiseen. Kalastajalappalaiset asuvat puusta tehdyissä pirteissä.

23

1359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mut mussa taitaa himpun verran olla myös savolaisuutta.......
      olen varmaan sekoitus....=:0))))))))))

• quistis

SAVOLAINEN....:o)))))))) Tai oikeastaan savolkarjalainen SUOMALAINEN ...Mutanttihirviö,...syntyisin Kemistä:o))

• Carmencita

mitäs se savolaisakka?? ;-))

• quistis
        Carmencita kirjoitti:

mitäs se savolaisakka?? ;-))

siel toinen samanlainen....Rotunaiset näemmä liikkeellä;o))))))))))))))

• Carmencita
        quistis kirjoitti:

siel toinen samanlainen....Rotunaiset näemmä liikkeellä;o))))))))))))))

sepä onkin hyvä rotu *röyhistä rintaa tai siis rintojaan* Välillä tänne on kurkattava, ettei pääse ihan unohtumaan. ;-)

• quistis
        Carmencita kirjoitti:

sepä onkin hyvä rotu *röyhistä rintaa tai siis rintojaan* Välillä tänne on kurkattava, ettei pääse ihan unohtumaan. ;-)

tarkoitit sillä kurkkaamisella huuhaata,,,Mä ekaksi luulin et niitä joita röyhistit....Katsos toi lukihäiriö joskus nostaa päätään;o)))

• Siis äidin puoleiset isovanhemmat on hämmäläisiä mutta isän puolelta toinen on karjalainen ja toinen tuli pohjanmaalta. Siis mihin heimoon minä kuulun? Tuntomerkkien perusteella olisin kuitenkin hämäläinen.

• Uppis

olet syntynyt. Kuulut siis siihen heimoon.

• -ruotsalainen

Minä olen kuvausten mukaan ruotsalais-lappalainen eller vice versa.. Hauskaa sinänsä koska olen kuiten Helsingissä syntynyt, kuten isäni. Äitini on oululainen.

Eikö suomalaisista löydy mitään boheemia luonteenpiirrettä omaavaa heimoa? Italiaan vaari on joskus sukumme linjaa seurannut..

• Uppis kirjoitti:

olet syntynyt. Kuulut siis siihen heimoon.

mie:))))

• Uppis

sehän se, ei siis ota selvää
      ees kummasta olis lähtösin :))

• miskak_evk

mä olen puoliksi savolainen ja karjalainen

vaikka ei uskois...
      enemmin olen juureton...

• Uppis

Savolaiset ja Karjalaiset vahvoilla.

• AMR-52

..karjalaisii..)))yx haara viittaa masai-heimoon...))))

• Uppis

mist sie sen siihen viel
        vetäsit :)))

• taidetaan olla aika pitkälti. Minunkin isän isoisä oli ruotsalainen ja äidin suku itä-Suomesta. Itse oon asunut ikäni Varsinais-Suomessa. Siis ei mistään kotoisin. ;))

• Uppis

kuitenkii aina kotoisin :))))

• Carmencita

tietysti olen savolainen, ja ihan ehta. ;-))

• Uppis

Savo/Karjala linjalla :)))

• Carmencita
        Uppis kirjoitti:

Savo/Karjala linjalla :)))

Kiero savolainen täällä pärjää, hullulla huumorilla ja leppoisalla mielellä. ;-))

• tipuliinukka

Mää ole täält varsinaisest Suamest eli varsinais-Suomesta.

• Uppis

on se kivan kuulonen murre.
        Kirjoitas joku pitempikin juttu
        niitä on kiva lukee, kun on
        murteella :)))

• tipuliinukka
        Uppis kirjoitti:

on se kivan kuulonen murre.
        Kirjoitas joku pitempikin juttu
        niitä on kiva lukee, kun on
        murteella :)))

Ai nyv vai?
        Emmä oikkee tiärä ossanks mää? Ku emmä nii hyvi ossaa! =/

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      120
      5236
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      184
      4456
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      176
      4390
    4. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      103
      3610
    5. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      32
      3368
    6. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      46
      3261
    7. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      17
      3229
    8. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      59
      3218
    9. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      80
      3218
    10. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      3169
    Aihe