Tiedättekö jotain biisejä, jotka kertoisivat laulun esittäjän omasta elämästä?
Laulajien omasta elämästä tehtyjä lauluja?
26
1484
Vastaukset
- Pike
Jari Sillanpään uutuus kappale fraseeraa Jarin elämää pikkupojan haaveiden kautta
- Inkeri
Myös "Tahdoin taikka en" on kirjoitettu suoraan Jarille ja Jarista. Hyvin omakohtainen sanoitus on myös laulussa "Show must go on". Tämännimisiä kappalaitahan on monta, mutta tämä on ihan kotimaista tekoa nimestä huolimatta, ja tekstissä kerrotaan esiintymisen riemusta ja tuskasta.
- rita
Inkeri kirjoitti:
Myös "Tahdoin taikka en" on kirjoitettu suoraan Jarille ja Jarista. Hyvin omakohtainen sanoitus on myös laulussa "Show must go on". Tämännimisiä kappalaitahan on monta, mutta tämä on ihan kotimaista tekoa nimestä huolimatta, ja tekstissä kerrotaan esiintymisen riemusta ja tuskasta.
Mulle tuli heti mieleen tuo kipale Tahdoin taikka en,sitä laulaessa Jari selvästi herkistyy.Mulle kolahti itsellenikin just tuo biisi,tykkään siitä tosi paljon,mielestäni Jarin paras biisi.
- Pike
rita kirjoitti:
Mulle tuli heti mieleen tuo kipale Tahdoin taikka en,sitä laulaessa Jari selvästi herkistyy.Mulle kolahti itsellenikin just tuo biisi,tykkään siitä tosi paljon,mielestäni Jarin paras biisi.
parhaistaan niiden monien hyvien joukosta .
- jere!
kari tapion "sinä sunnuntaina silloin"
"Liian helposti sinuun rakastuin"- biisi on Tapsan omasta elämästä.
- Sheila
kappaleen oikea nimi.
Johnny levytti kyseisen kipaleen jo 60-luvulla.
Ehkä se kertookin Johnnyn elämästä. :)Käänöskipale muuten. - V4%%
jaa! kirjoitti:
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/kappale.php?Id=Rakastuin Sinuun Liian Helposti
Oikeanimi on - Rakastuin sinuun liian helposti.
Ei - Liian helposti sinuun rakastuin.
Liebkind Johnny 26.01.1965 - Amppari
Sheila kirjoitti:
kappaleen oikea nimi.
Johnny levytti kyseisen kipaleen jo 60-luvulla.
Ehkä se kertookin Johnnyn elämästä. :)Käänöskipale muuten.Minä olen kyllä kuullut myös juttua siitä ,että tuon laulun sanoilla olisi T.Kansan elämään yhtäläisyyksiä.
Siinähän lauletaan mm. että : " Mä ostin lehden siitä luin ; Sä ostit kihlat kanssa jonkun muun. Liian helposti sinuun rakastuin..."
(T.Kansahan seurusteli nykyisen vaimonsa Ninan kanssa jo 80-luvulla, mutta Nina meni keskenkaiken kihloihin jonkun toisen miehen kanssa.)
- Käppänä
että kaikki Kari Tapion omat sanoitukset kertovat enemmän tai vähemmän Karin elämästä.
- Tommi Roti
joka on Juha Vainion sanoitus, pidettiin pitkään ALKO:n mainoslauluna.
Kipale on jo aika vanha ja sen ovat levyttäneet useat eri artistit, viimeisempänä ehkä A. Koriseva.
Hyvä piisi muuten. - mä vaan
Kyllä varmaan aika monet sellaiset biisit, jotka Tapsa on itse sanoittanut liittyvät myös hänen elämäänsä "Minä odotan sinua niin", "Kaikki vaan" (Tapsan mukaan pärjätäkseen musiikkissa ja rakkaudessa on laitettava kaikki peliin).
- Memmu
Johanna Debreczenin Isä kappale ja uusi Joulun kosketus- joululaulu on Johannan elämästä ja myös samalla Ilkka "Junnun poika" Vainion elämästä!
- Kauris
Lentäjän poika - kertoo hänestä itsestään ja isästään.
- Irwin
Tuo on varmasti sen omasta elämästä.
- Käppänä
St. Pauli ja Reeperbahn kipale. Se kertoo Irwinin ja Wexi Salmen nuoruusvuosista.
- Inkeri
Käppänä kirjoitti:
St. Pauli ja Reeperbahn kipale. Se kertoo Irwinin ja Wexi Salmen nuoruusvuosista.
Tuosta St. Paulista ja Reeperbahnista tuli mieleen, että monet itse laulunsa tekevät artistit ovat kirjoittaneet melkein koko uransa enimmäkseen omasta elämästään. Esimerkiksi Beatlesin ura alkoi Hampurin punaisten lyhtyjen alueelta, ja vaikka Lennon ja McCartney eivät juuri tästä ajasta - ainakaan suoraan - lauluissaan kertoneet, useimmat heidän laulunsa ovat heidän omista kokemuksistaan ja tunteistaan.
- hankiralli
Oliskohan frederikin laulu Kotiinpäin,äiti hänen omasta elämästä...
- Mira
"Tyttö tuli" on anakin Irwin Goodmanin omasta elämästä myös.
- Saapas
Varmasti jokaisen lauluntekijän biiseissä on jotakin hänen omaan elämäänsä liittyvää.
- unisaari
Uusimmassa laulussaan Paalupaikka, taitaa olla Kari Tapion elämäkertaa...vähän kuin Myrskyn jälkeenkin...onhan näitä...
- Hajasijoitus
Katri-Helenan laulussa Anna Mulle Tähtitaivas oli omakohtaista kokemusta hänen leskeksi aikanaan jäätyään, samoin kuin hänen laulunsa Me Teimme Sen.
- Ämpäri
Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku, kun on alkuun päästy niin antaa mennä vaan, jne.
- Inkeri
Ja kun nyt kerran vauhtiin päästiin, muistetaanpa myös J. Karjalaista, jonka Väinö kertoo hänen omasta pienestä pojastaan, joka katosi näkyvistä alta aikayksikön, niin kuin tuollaisilla parivuotiailla on tapana. Löytyi muistaakseni omenapuun alta.
- Karoliina
kertoo Kaija Koon isästä joka kuoli (muistaakseni) lento-onnettomuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2226404- 1711725
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661517- 701084
- 1051000
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6937Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte125882Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy202867- 100826
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66789