niin monimutkaista?

elämätä

voi mun elämää-
olen naimisissa. elämä on mitä on. minä olen pettänyt miestäni monesti,mutta puolustan itseäni sillä, että hän ei ole ollut hyvä mies minulle. elämässämme on väkivaltaa mieheni taholta. ja mies muutenkin on...vaikeampi tapaus..hänellä tuntuu olevan mielenterveys ongelmia, ja eikä halua saada apua siihen. hän saa esim. ns raivokohtauksia kahden viikon välein.
olen monesti miettinyt avioeroa, mutta se on niin vaikeaa. eräänkin miehen kanssa, suunnittelimme jo yhteistä tulevaisuutta,mutta sitten en uskaltanut ottaa sitä riskiä- eli jättää miestäni. hän on taloudellinen turvani.
miksi en uskalla ottaa tätä suurta riskiä elämässäni?miksi kidutan itseäni ja elän sikamaisesti viikonloppuisin? miksi eroaminen on niin vaikeaa? kaikki jotka tietävät tilanteemme, vain ihmettelevät miksi olen hänen kanssaan yhä yhdessä..vai lastenko takiamme olemme yhdessä? tiedän että haluaisin erota..mutta toisaalta taas rakastan miestäni..vaikka vaikea sitä on itsenikin uskoa :/

miksi elämä ei ole yksinkertaista :(

ps. miten avioliitossa eron tullen asuntovelka jakautuu?

7

1182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silja

Olet käsittääkseni sitä laatua ihminen, että voit hoitaa tärkeimmän eli seksiasiasi itseäsi tyydyttävällä tavalla.

Ei asia miksikään muutu kumppania vaihtamalla. Mielitiettysi raivarit ovat hankala juttu, mutta luulen että pystyt nekin hoitamaan parhain päin.

Toivotan onnea jatkossakin.

• Justiinsa

toisin sanoen
      "ps. miten minä saan mahdollisimman paljon rahaa."
      Toivottavasti et tule saamaan penniäkään!
      Mieti jos ne raivarit johtuu siitä, että miehesi tietää sinun puuhastelut yrittää olla välittämättä, Taistelee tunteitansa vastaan ja yrittää olla sinun miehesi kun on sen papin edessä niin Jumalalle vannonut.

• Jos teillä yhteinen asuntovelka, olette molemmat siitä velkavastuussa (50/50 ellei toisin olla sovittu kirjallisesti).

Joko asunto myydään, ja velkakuitataan pois ... loppu jaetaan.

Jos toinen lunastaa exänsä osuuden asunnosta, yleensä hän ottaa velan kokonnan vastattavakseen. Se tosin riippuu myös pankista, kyse kun käytännössä uudesta luottopäätöksestä.

• sun touhujas

sanon minä, vähän sekavaa oli sun ajatuksenjuoksus, ottais eron, mutku,mutku..rahakin hyvää tekee, ja vielä päällimäiseksi rakastan miestänikin..voi,voi

• se on
        sun touhujas kirjoitti:

sanon minä, vähän sekavaa oli sun ajatuksenjuoksus, ottais eron, mutku,mutku..rahakin hyvää tekee, ja vielä päällimäiseksi rakastan miestänikin..voi,voi

ajatukset on sillon sekaisin, kun pitää päättää näinkin tärkeä asia.Pohtia asiaa joka kantilta, toisten pilkka ei paljon selkeytä ajatuksia.

• sun touhujas kirjoitti:

Sen ymmärrän, että ilmeisesti vahingossa kommentoit minun vastaukseeni (asuntolainojen hoidosta) kun tarkoiti alkuperäiselle.

Mutta sitä en ymmärrä, mistä päättelet alkuperäisen varsinaisesti rahojen perään olevan... toki toimeentulostaan on luonnollistakin olla huolissaan, jos/kun eri talouksissa elamistä pohtii. Ja tervettä selvittää oikeutensa erossa.

Valitettavasti väkivaltaisesta suhteesta lähteminen on vaikeata, läheisriippuvuus voi estää, eikä kai rikos ole sekään että rakastaa/rakasti miestä joka nyt hieroo naamataulua.

Ettei vinoilusi syy ole se perinteinen "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa" ??

• elää kurjaa

elämää, joka rampauttaa heidät parempaa hakemastakaan. Ensiksikin nämä ulkopuoliset suhteet ovat usein lähinnä hyväksikäyttöä, ja sinun olemattoman itsetuntosi rippeiden syöjiä.
      Toiseksi tuo sinun loukkusi jota suhteeksi kutsut on seurauksiltaan vielä pahempi asia, kun miehesi on väkivaltainen, mitä tapahtuu kun jäät kiinni??????
      Sinun pitäisi hakea ammattiapua itsellesi, niin läheisriippuvuuteen, ja sitä kautta myös saada ohjeistusta kuinka elämäsi saataisiin raiteilleen, sekä eroon nykyisestä nyrkkireiskasta.
      Toivotan onnea, ja että lopetat itsetuhoisen käytöksesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe