Hyviä kikkoja harjoiteltavaksi

youngster

Niin, minulla alkaa jo olla ihan hyvä tekniikka, olen harrastanut lajia 5 vuotta ja sählyä hiukun enemmän. Ongelmana on vaan kun en keksi mitään kikkoja vaikka tekniikkani ehkä hiukan enemmän sallisi kuin mitä yleensä teen. Joten voisitteko kertoa hyviä kikkoja (ei kuitenkaan liigapelaajan tasolle) joita voisin alkaa sitten harjoitella, voi ehkä olla hieman vaikeaa kirjoittella ohjeita mutta katsotaan mitä ymmärrän.

24

13454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      ...ilmaveivi! Se vaatii tietysti kärkikupin ja aika paljon harjottelua. Mutta hienompaa kikkaa ei olekaan.
      Sitten on erilaisia jalkakikkoja, jotka on aika helppo oppia.Ja onhan nota vaikka mitä...
      Kannattaa katella matseja urheilukanavalta(jos näkyy) ja muutenkin halleilla, kyllä niitä kikkoja siellä näkee.

      • joujou

        Matseja kannattaa kattoo nii oppii mä ainakin opin toisilta pelaajilta ja kannatta myös ite koittaa kikata,jos syöttää aina ei kikkaileen opi,mut älä alimpana pelaajana lähe kikkaa jos et osaa ;)


      • 10v
        joujou kirjoitti:

        Matseja kannattaa kattoo nii oppii mä ainakin opin toisilta pelaajilta ja kannatta myös ite koittaa kikata,jos syöttää aina ei kikkaileen opi,mut älä alimpana pelaajana lähe kikkaa jos et osaa ;)

        tein itse kyllä kerran komian maalin. Lähdin tekemään vanhan aikasta mutta huomasin ettämokke oli hypännyt eteen. Ainut mahis oli panna veivillä(ilman kuppia...) (muut hyökkääjät oli tulossa vasta puolesser kentässä..


      • onko fat pipe wiz lavassa jo suoraan pallokuppi?!?!?!?!?!?!?!??!?! koska oon ajatellu ostaa fat pipe mailaan wiz lavan... ja jos wiz lavassa on jo pallokuppi nii missä se on?


      • asdepppe

        mitään kärkikuppia tarvita, menee vaikka suoralla lavalla...


      • Perhana

        Sählyn hienoin kikka ei kyllä ole ilmaveivi!


    • wiz

      mikäli meinaat näyttäviä kikkoja joita et kuitenkaan voi tehdä pelissä... niin siinä tapauksessa tiedän yhden siistin kikan...
      nosta pallo mailalle ja vippaa se niskasi päälle
      sen jälkeen päästä pallo putoamaan...

      tietenkin ilmaveivi on näyttävä mutta siihen kyllästyy melko äkkiä ja sen harjoittelemisen menee paljon aikaa...
      jonka jälkeen se ei tunnu mitään muuta temppua ihmeellisemmältä...

      mutta harkitse kaikkia vaihtoehtoja...

      ja kehittele omia kikkoja!!!!

      • pekka peitsi

        älä nosta palloa niskan päälle siitä saa 2min jäähyn päällä pelaaminen!!!!!


      • wtf?
        pekka peitsi kirjoitti:

        älä nosta palloa niskan päälle siitä saa 2min jäähyn päällä pelaaminen!!!!!

        Ei niskasta mitään saa vai saako? Pää ja niska on kuule eriasioita!


      • Anonyymi
        pekka peitsi kirjoitti:

        älä nosta palloa niskan päälle siitä saa 2min jäähyn päällä pelaaminen!!!!!

        Se sano et mitä ei voi tehä pelissä


    • Kato nääs

      opettele syöttämään

      • gc

        Syöttele palloa seinään tai kaukalon laitaa. vaihtele syöttökorkeutta maasta ylöspäin ja syöttöjen etäisyyttä unohtamatta rystyn puolelta pelaamista. Muista pehmeä pallon kosketus syötön vastaanotossa!


    • Johan

      Tämä "kikka" ei kyllä vaadi tekniikka juuri pätkääkään, mutta sen toimivuutta on ihan jännä yrittää jossain tilanteessa/harjoituksissa. Kun olet kulmassa pysähtyneenä pallo hallussa (kasvot kaukalon laitaa päin), ja vastustaja läähättää niskaan, veivaa kevyesti pallo rystypuolelta taaksepäin vapaasti vierimään, ja samalla itse käänny kämmenpuolelta juoksemaan. Tavallaan siis pallo ja maila eri suuntaan, kuin minne itse menet. Itse olen muutaman kerran yrittänyt, ja ihan hyvällä kaveri kuutamolle prosentilla :)

    • wtf?!?!

      Olisko joku netti sivu missä olis oppaita tai mielummin vidoita miten näytettäis noita...
      Onko tollanen kupin teko vaikeeta? Kannattaisi varmaan kyllä viedä urheiluliikkeeseen (esim intersport) eikö niin?

      • joujou

        Joo nyt on kuppi villitys meneillää ku kaverillakin on hienosti pyöristetty mutta se on oikeessa pelissä laiton ja sitäpaitsi ainakin minä osaan veivaa ihan ilman kuppiikin,ei se tietenkään aina voi onnistuakkaan,mutta olen harjoitellut ja ei se oo sen kummempaa. Rankkareissa hyvä kikka sekä kulma tilanteissa jossa palloa yritetään purkaa,on helppoa ottaa autonomisesti pallo lapaan ja vipata se pois omalta alueelta kun vastustaja painaa niskassa.Kamu teki sillee kupin että poltti sitä lavan kärkee ja väänsi sähly palloo sitä vasten nii muotoutu.


      • gangnamstyle1

        youtube:D


    • dfgdk!!!

      laita lapa ja pallo selän taakse ja syötä pallo jlkojesi välistä ja potkaise se omann lapaa

      • tatu=best

        mun kikat on 1jalkakynä 2ilmaveivi 3huitasen rystyn puolelle ja sit vedän kupilla takas 4kimmotan pallon seinän kautta 5vippaan yli siinä mun kikat :D


    • kauan harrastanut

      tee omia kikkoja! kehityt parhaiten kun sovellat ite . älä kuitenkaan tuhlaa aikaasi kikkojen katsomiseen peleistä , vaan peliä kannattaa katsoa sillonkun haluat oppia pelaamaan tilanteen mukaan ja oppia käyttää sitä sun peli älyäs . ja mailaa ei kannata vaihtaa koko ajan merkistä toiseen . löydät kerran loistavan mailan -> ostat jatkossa samantyyppisiä . ite kannatan fat pipen orccii tai exel x . hyviä mailoja vetoon ja perus pelaamiseen . jos oikeesti on taitava ni eiköhä se peli suju melkein kaikilla perus mailoilla . ja niitä kikkoja voit kyllä kattoo youtubestakin :)

    • sonjavilkki

      apua mul on huommen peli karsinnat ja en osaa mitenkää kikkoi tai saa maaleja

    • kiki7

      Tee maalit taidolla! Kato netistä kikkoi ja opettele ne! Mä opettelin 5 kikkaa samana päivänä.

      • jonne poppii

        no jaa aika paska etten sanois t:oilers laitapakki


    • Perekrerk

      Saataanaaasdaasd adasasddadaadadad

    • harhautuksia,kikkoja

      Kappas en ole tiennyt tällaista sivua mutta olen harrastanut suunnileen 2 vuotta salibandya, olen aika hyvä tasolleni koska olen vain 10 vuotias mutta en osaa melkein pmitään kikkoja opin erittäin hyvin harhautukset mutta en vain hoksaa miten tekisin niitä joten olisin todella iloinen jos joku auttaisi minua kikoissa, harhautuksissa. Video tai ohjeet kelpaavat vallan hyvin vastakorvaukseksi voin tehdä videon kanavalleni missä teen jotain oppimiani kikkoja, harhautuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe