Niin, minulla alkaa jo olla ihan hyvä tekniikka, olen harrastanut lajia 5 vuotta ja sählyä hiukun enemmän. Ongelmana on vaan kun en keksi mitään kikkoja vaikka tekniikkani ehkä hiukan enemmän sallisi kuin mitä yleensä teen. Joten voisitteko kertoa hyviä kikkoja (ei kuitenkaan liigapelaajan tasolle) joita voisin alkaa sitten harjoitella, voi ehkä olla hieman vaikeaa kirjoittella ohjeita mutta katsotaan mitä ymmärrän.
Hyviä kikkoja harjoiteltavaksi
24
13581
Vastaukset
- Pete
...ilmaveivi! Se vaatii tietysti kärkikupin ja aika paljon harjottelua. Mutta hienompaa kikkaa ei olekaan.
Sitten on erilaisia jalkakikkoja, jotka on aika helppo oppia.Ja onhan nota vaikka mitä...
Kannattaa katella matseja urheilukanavalta(jos näkyy) ja muutenkin halleilla, kyllä niitä kikkoja siellä näkee.- joujou
Matseja kannattaa kattoo nii oppii mä ainakin opin toisilta pelaajilta ja kannatta myös ite koittaa kikata,jos syöttää aina ei kikkaileen opi,mut älä alimpana pelaajana lähe kikkaa jos et osaa ;)
- 10v
joujou kirjoitti:
Matseja kannattaa kattoo nii oppii mä ainakin opin toisilta pelaajilta ja kannatta myös ite koittaa kikata,jos syöttää aina ei kikkaileen opi,mut älä alimpana pelaajana lähe kikkaa jos et osaa ;)
tein itse kyllä kerran komian maalin. Lähdin tekemään vanhan aikasta mutta huomasin ettämokke oli hypännyt eteen. Ainut mahis oli panna veivillä(ilman kuppia...) (muut hyökkääjät oli tulossa vasta puolesser kentässä..
onko fat pipe wiz lavassa jo suoraan pallokuppi?!?!?!?!?!?!?!??!?! koska oon ajatellu ostaa fat pipe mailaan wiz lavan... ja jos wiz lavassa on jo pallokuppi nii missä se on?
- asdepppe
mitään kärkikuppia tarvita, menee vaikka suoralla lavalla...
- Perhana
Sählyn hienoin kikka ei kyllä ole ilmaveivi!
- wiz
mikäli meinaat näyttäviä kikkoja joita et kuitenkaan voi tehdä pelissä... niin siinä tapauksessa tiedän yhden siistin kikan...
nosta pallo mailalle ja vippaa se niskasi päälle
sen jälkeen päästä pallo putoamaan...
tietenkin ilmaveivi on näyttävä mutta siihen kyllästyy melko äkkiä ja sen harjoittelemisen menee paljon aikaa...
jonka jälkeen se ei tunnu mitään muuta temppua ihmeellisemmältä...
mutta harkitse kaikkia vaihtoehtoja...
ja kehittele omia kikkoja!!!!- pekka peitsi
älä nosta palloa niskan päälle siitä saa 2min jäähyn päällä pelaaminen!!!!!
- wtf?
pekka peitsi kirjoitti:
Ei niskasta mitään saa vai saako? Pää ja niska on kuule eriasioita!
- Anonyymi
pekka peitsi kirjoitti:
Se sano et mitä ei voi tehä pelissä
- Kato nääs
opettele syöttämään
- gc
Syöttele palloa seinään tai kaukalon laitaa. vaihtele syöttökorkeutta maasta ylöspäin ja syöttöjen etäisyyttä unohtamatta rystyn puolelta pelaamista. Muista pehmeä pallon kosketus syötön vastaanotossa!
- Johan
Tämä "kikka" ei kyllä vaadi tekniikka juuri pätkääkään, mutta sen toimivuutta on ihan jännä yrittää jossain tilanteessa/harjoituksissa. Kun olet kulmassa pysähtyneenä pallo hallussa (kasvot kaukalon laitaa päin), ja vastustaja läähättää niskaan, veivaa kevyesti pallo rystypuolelta taaksepäin vapaasti vierimään, ja samalla itse käänny kämmenpuolelta juoksemaan. Tavallaan siis pallo ja maila eri suuntaan, kuin minne itse menet. Itse olen muutaman kerran yrittänyt, ja ihan hyvällä kaveri kuutamolle prosentilla :)
- wtf?!?!
Olisko joku netti sivu missä olis oppaita tai mielummin vidoita miten näytettäis noita...
Onko tollanen kupin teko vaikeeta? Kannattaisi varmaan kyllä viedä urheiluliikkeeseen (esim intersport) eikö niin?- joujou
Joo nyt on kuppi villitys meneillää ku kaverillakin on hienosti pyöristetty mutta se on oikeessa pelissä laiton ja sitäpaitsi ainakin minä osaan veivaa ihan ilman kuppiikin,ei se tietenkään aina voi onnistuakkaan,mutta olen harjoitellut ja ei se oo sen kummempaa. Rankkareissa hyvä kikka sekä kulma tilanteissa jossa palloa yritetään purkaa,on helppoa ottaa autonomisesti pallo lapaan ja vipata se pois omalta alueelta kun vastustaja painaa niskassa.Kamu teki sillee kupin että poltti sitä lavan kärkee ja väänsi sähly palloo sitä vasten nii muotoutu.
- gangnamstyle1
youtube:D
- dfgdk!!!
laita lapa ja pallo selän taakse ja syötä pallo jlkojesi välistä ja potkaise se omann lapaa
- tatu=best
mun kikat on 1jalkakynä 2ilmaveivi 3huitasen rystyn puolelle ja sit vedän kupilla takas 4kimmotan pallon seinän kautta 5vippaan yli siinä mun kikat :D
- kauan harrastanut
tee omia kikkoja! kehityt parhaiten kun sovellat ite . älä kuitenkaan tuhlaa aikaasi kikkojen katsomiseen peleistä , vaan peliä kannattaa katsoa sillonkun haluat oppia pelaamaan tilanteen mukaan ja oppia käyttää sitä sun peli älyäs . ja mailaa ei kannata vaihtaa koko ajan merkistä toiseen . löydät kerran loistavan mailan -> ostat jatkossa samantyyppisiä . ite kannatan fat pipen orccii tai exel x . hyviä mailoja vetoon ja perus pelaamiseen . jos oikeesti on taitava ni eiköhä se peli suju melkein kaikilla perus mailoilla . ja niitä kikkoja voit kyllä kattoo youtubestakin :)
- sonjavilkki
apua mul on huommen peli karsinnat ja en osaa mitenkää kikkoi tai saa maaleja
- kiki7
Tee maalit taidolla! Kato netistä kikkoi ja opettele ne! Mä opettelin 5 kikkaa samana päivänä.
- jonne poppii
no jaa aika paska etten sanois t:oilers laitapakki
- Perekrerk
Saataanaaasdaasd adasasddadaadadad
- harhautuksia,kikkoja
Kappas en ole tiennyt tällaista sivua mutta olen harrastanut suunnileen 2 vuotta salibandya, olen aika hyvä tasolleni koska olen vain 10 vuotias mutta en osaa melkein pmitään kikkoja opin erittäin hyvin harhautukset mutta en vain hoksaa miten tekisin niitä joten olisin todella iloinen jos joku auttaisi minua kikoissa, harhautuksissa. Video tai ohjeet kelpaavat vallan hyvin vastakorvaukseksi voin tehdä videon kanavalleni missä teen jotain oppimiani kikkoja, harhautuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389