pallot

truetemper

Olen ajatellut ostaa ystävälleni golfpalloja joululahjaksi. Minkälaisia palloja kannattaa aloittelevalle golfaajalle ostaa? Onko Bilteman pallot hyviä? Vai täytyykö kääntyä urheiluliikkeen puoleen.

14

6095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scanna

Älä osta ystävälle bilteman golfpalloja. Käy urheiluliikkeessä ja osta tusina palloja joiden ovh on noin 20 €/tusina. tähän aikaan vuodesta varmaan on tarjouksia niin että niitä saa halvemmallakin. Vaikka golfpallot ovat kaikki saman näköisiä, niissä on aika lailla eroja. Huonolla pallolla pelaamisesta ei nauti.

• nauraa

Bilteman palloille. Joten osta vaan jostain urheiluliikkeestä/golf-liikkeestä merkkipalloja. -Kyllä ne neuvoo-

• bilteman pallosta

niin huonon? Onko se kenties se biltema sana? Onko jotain testejä vai ilmeisesti se on vain imago kysymys. No en kyllä itsekkään pelaa ko. palloilla.

• Naksu
        bilteman pallosta kirjoitti:

niin huonon? Onko se kenties se biltema sana? Onko jotain testejä vai ilmeisesti se on vain imago kysymys. No en kyllä itsekkään pelaa ko. palloilla.

Mä en mitään eroa huomaa pallojen suhteen (ainakaan vielä) oli sitten Bilteman pallo tai prov5..jotain. Mutta ehkä Bilteman tuotteita lahjana pidetään vähän "halpamaisina".

• laatua
        Naksu kirjoitti:

Mä en mitään eroa huomaa pallojen suhteen (ainakaan vielä) oli sitten Bilteman pallo tai prov5..jotain. Mutta ehkä Bilteman tuotteita lahjana pidetään vähän "halpamaisina".

Bilteman golf palloista en osaa sanoa, mutta monet muut bilteman tuotteet ovat hyvää laatua hinnasta huolimatta. Esim. bilteman vahvistin oli voittanut hifi-lehden testin ja bilteman jarrupalat pärjäsi hyvin TM:n testissä. Ei se korkea hinta ja urheilu/muiden erikoisliikkeiden kova kate ole sen kummempi tae laadusta.

• Pro
        laatua kirjoitti:

Bilteman golf palloista en osaa sanoa, mutta monet muut bilteman tuotteet ovat hyvää laatua hinnasta huolimatta. Esim. bilteman vahvistin oli voittanut hifi-lehden testin ja bilteman jarrupalat pärjäsi hyvin TM:n testissä. Ei se korkea hinta ja urheilu/muiden erikoisliikkeiden kova kate ole sen kummempi tae laadusta.

Aivan! Itselläni on muuten Biltemasta tilattu yhdistetty griinihaarukka & harja & merkkausnasta & lyöntilaskuri -kapistus, ja mailahuput, hyvin ovat toimineet.

• puunelonen
        nauraa kirjoitti:

Bilteman palloille. Joten osta vaan jostain urheiluliikkeestä/golf-liikkeestä merkkipalloja. -Kyllä ne neuvoo-

Ei pallon merkillä ole merkitystä tulokseen ehkä ammattilaisia lukuunottamatta.
        99,99 %:a pelaajista ei tunnistaisi omaa suosikkipalloaan, jos thetäisiin sokkotesti.
        Golfissa brändit ovat vain vahvoja, että maksetaan jostain tituisa 4-5t -kertainen hinta johonkin Top-Fliteen nähden vaikka pelitulokseen logolla ei ole vaikutusta tipan tippaa.
        No jaa, voihan se antaa itseluottamusta korvien väliin kun pelaa brändivälineillä.
        Itse ostin keväällä ns. merkkimailat, mutta eipähän se peliä juurikaan parantanut.

• Pro
        puunelonen kirjoitti:

99,99 %:a pelaajista ei tunnistaisi omaa suosikkipalloaan, jos thetäisiin sokkotesti.
        Golfissa brändit ovat vain vahvoja, että maksetaan jostain tituisa 4-5t -kertainen hinta johonkin Top-Fliteen nähden vaikka pelitulokseen logolla ei ole vaikutusta tipan tippaa.
        No jaa, voihan se antaa itseluottamusta korvien väliin kun pelaa brändivälineillä.
        Itse ostin keväällä ns. merkkimailat, mutta eipähän se peliä juurikaan parantanut.

No mutta onhan se aika Cool kun lyöt Prooveen metsään ja sitä siinä etsiessä kaveri kysyy mikä pallo oli.

"Joo, tollane titun 2 proovee...."

• Golfantti
        Pro kirjoitti:

No mutta onhan se aika Cool kun lyöt Prooveen metsään ja sitä siinä etsiessä kaveri kysyy mikä pallo oli.

"Joo, tollane titun 2 proovee...."

Itse pelasin työkaverini vieraana yhdellä Atlantan pohjoispuolella olevalla suht kalliilla private clubilla. Titun ProV:tä löyty ihan fairwaylta, ei tarvinnu edes metsässä könytä.
        Naureskeltiin että näkee että on rahamiehet ollu pelaamassa. Mulligani otettu joka väylällä eikä ekaa palloa olla jaksettu edes etsiä.

Itse en huomaa kyllä palloissa mitään eroa lyöntö Bilteman palloa vai jotain kallista Titua. Ainut jossa pallon huonouden näkee sen lentoradasta on lähes sileä rangepallo joka tippuu kuin kivi.

• Texu
        puunelonen kirjoitti:

Palloilla on paljonkin eroja ja merkitystä, eikä tarvitse olla ammattilainen että ne huomaa. Esim. Titun ProV ja ProVx ei mulle sopinu ollenkaan, TopFliteillä pelasin pitkään Titun testauksen jälkeenkin... kunnes löysin oman suosikkini Mojo2:n.

Tiiltä ei niin kauheita eroja minullekaan palloilla ollut, mutta lähi-, hiekka- ja puttauspelissä kylläkin.

Kannattaa testailla hiha jos toinenkin eri palloja omalla tutulla kentällä. Eikä niinkään hintalappujen vaan sen mukaan miltä pallo tuntuu itselle. :)

Sitäpaitsi, isojen yritysryppäiden maailmassa... Top-Flitehän on itseasiassa Callaway... Taylor-Made on Adidas, jne.

• ja eroja
        Texu kirjoitti:

Palloilla on paljonkin eroja ja merkitystä, eikä tarvitse olla ammattilainen että ne huomaa. Esim. Titun ProV ja ProVx ei mulle sopinu ollenkaan, TopFliteillä pelasin pitkään Titun testauksen jälkeenkin... kunnes löysin oman suosikkini Mojo2:n.

Tiiltä ei niin kauheita eroja minullekaan palloilla ollut, mutta lähi-, hiekka- ja puttauspelissä kylläkin.

Kannattaa testailla hiha jos toinenkin eri palloja omalla tutulla kentällä. Eikä niinkään hintalappujen vaan sen mukaan miltä pallo tuntuu itselle. :)

Sitäpaitsi, isojen yritysryppäiden maailmassa... Top-Flitehän on itseasiassa Callaway... Taylor-Made on Adidas, jne.

itse olen pelannut parhaimmat kierrokset aina RAM,in palloilla. yleensä aina pelaan järvipallolla, mutta "tiukoille" rundeille otan aina uuden rammin.

• puunelonen
        Texu kirjoitti:

kun pallon kyljessä lukee merkki. Sokkotestissä et taatusti erottaisi susoikkipallasi muista.
        Pallon merkin merkitys ei ammattilasilla on lähinnä korvien välissä.

• Texu
        puunelonen kirjoitti:

kun pallon kyljessä lukee merkki. Sokkotestissä et taatusti erottaisi susoikkipallasi muista.
        Pallon merkin merkitys ei ammattilasilla on lähinnä korvien välissä.

Omaan suosikkipalloon tottuu ja ei tarvitse edes merkkiä katsoa jos tarpeeksi erilaisella pallolla hutmasee. Viime vuonna tuli reilu 110 kierrosta pelattua ja loppukesästä tehtiin sokkotestiä kaverin kanssa. Mustaa tussia vaan merkkien yli ja joku numero/tms että merkitsijä tietää mikä pallo on kyseessä ja harjoituskierroksia kiertämään. Emme tehneet sitä sen takia että tunnistaako palloja vaan sen takia, että löytyykö itselle parempaa palloa.

Itselläni kävi sillain että Titun NXT, ProV1 ja ProV1x kaikki 3 tuntuivat kovilta tiiltä verrattuna omaan suosikkiini. Eikä se hinnasta ole kiinni, Mojo2:ia sai 11 euroa / tusina ja esim. V1x on noin 3 kertaa kalliimpi. Mojo on toki helppo tunnistaa, verrattuna muihin palloihin, mutta tovin pelasin testien jälkeen HxHoteilla, lähipeli vaan ei niillä kulkenut kuin Mojolla... tiiltä ja väylältä HxHot tuntui vaan itselle paremmalta.

Suosittelen kaikille lämpimästi testausta... suotta tämmöisissä uskoa webbikeskusteluihin, kun se on niin helppoa itsekin testata ja nähdä onko itselle esim Titulla ja Biltemalla eroa.

• 'caddie'

multa voi ostaa palloja ku palloja :) callawayt 1e kpl. titleist proV / proVx1 1.5/2e kpl (riippuen monta ostaa. jos ostaa enemmän nii hinta on alempi :) ) ja muut top flitestä dunlopeen ja wilson staffista niken golfpallohin :) . olen meinaan tuolla golf kentällä caddien hommissa ja palloja kun kerään rangelta niin sieltä löytyy täysin virheettömiä harha palloja viereiseltä väylältä :) :) ja sitten vielä että titleist proV:tä on tällä hetkellä n.20 kpl ja callaway:ta n.30kpl (on sinistä, punaista, harmaata, mustaa, vihreää ) ja muista palloja on tuommoinen reilu 200 tuossa jätesäkissä :D että eiku mailia tulemaan osoitteeseen [email protected] nii sovitaan paremmin ;) kuviakin voin pistää pallojen kunnosta jos epäilyttää ;) ja naarmuset/muuten osumaa ottaneet tottakai lähtee halvemmalla ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe