Pitääkö tuo paikkansa? Aina kuulee sanottavan että jos haluat opiskella työttömäksi tai ruveta ammattityöttömäksi niin kouluttaudu merkonomiksi tai datanomiksi. Ja totta on, että ei kyllä ole pahemmin töitä ollut tarjolla!! Olen nääs merkonomi SEKÄ datanomi.
Onko tilanne todellakin toivoton. Jatkanko vaan ihmeen (ihme=työpaikka) odottelua vai lähdenkö suosilla kouluun ja toiselle alalle?
Merkonomin synonyymi: työtön?
6
1010
Vastaukset
- kirkastuvaa
Kumma juttu, just toissapäivänä oli uutisissa, että kaupan ala janoaa koulutettua väkeä. Joka vuosi tulee 10 000 uutta paikkaa auki. Ja koulutus on avain noihin hommiin, ei enää puotipuksuja kaivata suoraan pystymetsästä. Paikkoja on eniten Länsi-Suomen läänissä ja Hesan seudulla nyt auki, jopa hienoinen työvoimapula.... Joten häntä niinkutsutusti pystyyn vaan.
- hyörykoneenkeksijä Keijo Ku...
...datanomina ollut tässä kohta pari vuotta ja ei toivoakaan oikeista töistä. Onneksi nyt edes vähän aikaa 1000€/kk palkalla varastossa vuokrafirman kautta. Opiskelu kiinnostaa, mutta ei innosta kun tuet puutoo kolmasosaan työttömyysturvasta.
- merkonomi minäkin
Älä luovuta! Olen itsekin merkonomi, ja töissä kuudetta vuotta yksityisessä yrityksessä, tosin huonommalla palkalla kuin esim. vain keskikoulun käynyt työntekijä jolla 20 vuoden työkokemus, mutta töissä kuitenkin. Köyhän on pakko yrittää, velat painaa päälle ja vanhempia autettava. Yritystä kehiin, mille alalle haet?
- Uustyötön
Oletko kysynyt tilastoja merkonomiliitosta. Luulisi heillä olevan tietoa tilanteesta.
- pekkapp
Eikös se ollut jo 15v sitten jo tiedossa. Ainakin missä minä liikuin sanottiin merkonomi pääsee vain sihteeriksi(eli toimistotyöntekijäksi) tai työttömäksi.
- työelämässä
valmistuin 2002 tosin on kokemusta myös monenlaisesta työstä. Juuri tällä tutkinnolla pääsin nykyiseen paikkaani uskon että merkonomilla on samat mahdollisuudet kun vastaavan tason muilla koulutuksilla päästä työhön. Tietysti myös hyvää onnea tarvitaan ei niitä paikkoja joka päivä ole auki jatietenkin myös muuttohalukkuus vaikuttaa asiaan. Mutta jos näyttää siltä että ei töitä löydy niin voihan jatkaa tradenomiksi tosin heillä taitaa olla sama työllisyystilanne. Kuitenkin työkokemus on aika merkittävä tekijä työnhaussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713