Tässä jotain mitä oikeesti kannattaa miettiä. Suomessa on hyvä kouluruoka. Tässä vaiheessa kaikki ajattelee, että no niin varmaan. Noin minäkin ajattelin koko ala-ateen, mutta söin siellä joka päivä (paitsi sillon kun oli ruokana kaalilaatikkoa/keittoa :) Asun nykyään saksassa ja käyn kansainvälistä koulua. Nytten kun olen nähnyt millaista ruokaa täällä on, ajatukseni suomen kouluruasta kääntyi totaalisesti. Koulupäivä kestää joka päivä 8-15, ja siinä välissä on yksi lämpimän ruuan ruokavälkkä (ja ruokakin maksaa 2.5€/päivä!!). Ruokana on ollut esim. pinaattia ja "keitetty muna" jonka keltuatinen olikin harmaa-ainen. Oli siinä pari keitettyä perunaa suoraan pakastimestakin. Pari hyvää ruokatottumustakin on ollut kun on saanut kun on saanut spagettia ja tomaattikastiketta.
P.S Suomessa kouluruoka on vielä ilmaista.
Tässä mielipide
3
693
Vastaukset
- asdf
En ymmärrä noita lapsia jotka valittavat kouluruoasta. Sehän on todella hyvää verrattuna esim. yliopistossa tarjottavaan joka on aivan sanoinkuvaamattoman surkeatasoista ja maksaakin 2e.
ala-asteella ruoka oli hyvää mutta ylä-asteella kamalaa.Nyt ammattikoulua käyvänä ruoka on taas hyvää..eli koulukohtaista tämäkin!
Itse pidän melkein kaikista koulun ruuista paitsi verilätyistä,maksalaatikosta ja kesäkeitosta niitä sen saa kirveelläkään alas!en vain pidä siinä syy.Ei vaan meillä (Joensuun Yliopisto). Meillä päin ruoka on laadukasta ja hyvää. Hinta-laatusuhde on aika erinomainen omasta mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855422Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.453608Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612975Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462191Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611956Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2941793- 471606
- 961461
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91333