Ei ehkä kuulu suoranaisesti sukututkimukseen, mutta ajattelin, että täältä löytyisi apua.
Onko siis jolla kulla tietoa siitä, onko serkusten välinen avioliitto ollut aina sallittua Suomessa.
Kiitos jo etukäteen!
serkusten välinen avioliitto
8
6007
Vastaukset
- minä vaan
Avioliittoon ei saa mennä äitinsä, isänsä, isovanhempiensa tai muiden suoraan takenevassa polvessa olevan sukulaisensa kanssa. Avioeste on myös käsillä jos puolisokandidaatti on oma lapsi, lapsenlapsi tai muu suoraan etenevässä polvessa oleva sukulainen. Myöskään sisarukset ja puolisisarukset eivät saa mennä keskenään avioliittoon.
Ottovanhempi ja ottolapsi eivät saa mennä keskenään avioliittoon, jollei oikeusministeriö erittäin painavista syistä tähän lupaa anna. Oikeusministeriö voi erityisistä syistä antaa luvan myös veljen tai sisaren lapsen naimiseen vaikka avioliiton solmiminen tätinsä tai setänsä kanssa onkin lähtökohtaisesti laissa kielletty.
Näin säätää laki..
lain löydät kokonaisuudessaan osoitteesta
http://www.laki24.fi/pepe-avioliittoparisuhde-avioliitonesteet.html
Eli tuon lain perusteella serkukset voidaan vihkiä avioliittoon.- kaktus
Kiitos viestistäsi.
Tiesin, että serkukset voivat solmia avioliiton.
Nyt olisi kyse siitä, että mistä lähtien ko. laki on ollut voimassa. - yrde
kaktus kirjoitti:
Kiitos viestistäsi.
Tiesin, että serkukset voivat solmia avioliiton.
Nyt olisi kyse siitä, että mistä lähtien ko. laki on ollut voimassa."Kaikkea pitää kokeilla, paitsi tanhuamista ja sukurutsaa"
- Mumma
... serkkujen avioliitot ovat koskaan olleet kiellettyjä, ennen niitä oli paljon enemmän kuin nykyään.
Ihmisten elämän piiri on laajentunut omasta ja naapurikylästä koko maailmaan. - Wilemon
Kyllä on olut sallitua mitä serkumpi sen herkumpi
- Antipatia
Serkun kanssa suvun jatkaminen voi antaa lapselle paljon huonoja geenejä, sydänsairauksia, mielitauteja j.n.e.
Euroopan kuninkaallisethan ovat sukurutsattuja. Nuoret kuninkaalliset ovat nykyisin vähän viisaampia. He haluavat valita itse aviopuolisonsa. - Kinnuspekkarinen
Muistaakseni serkusten väliset avioliitot kiellettiin 1600-luvulla ja salliittiin uudestaan vasta 1900-luvulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945372
- 564161
- 292292
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282138Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151484
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331312Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201128- 211020
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431011