kuivat huulet

avun tarpeessa

talvi tekee tepposensa ja kuivattaa ihoani, varsinkin huuliani. huulet ovat erittäin kuivat (eivät kuitenkaan rohtuneet) ja kutiavat. olen kokeillut labellon, miramen ja blistexin kosteuttavia ja tehokosteuttavia huulirasvoja muttei ne tunnu auttavan. onko kenelläkään neuvoja tämän kiusallisen ongelman poistamiseen? kiitos.

12

2966

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosteutusta

      kun otat mieheltäsi ns. suihin, hiero tuotos huuliisi. Pehmittää ihoa.

    • apteekista

      Eli kortisoonivoidetta apteekista

      ja sitten itse olen käyttänyt sellasta voidetta joka oli tuubissa ja johna oli leijonan kuvia.. en muista nimeä

      • madame

        Muista, kuoria myöskin huuliasi (hellä kuorinta-aine) jotkut naamiot mitkä kosteuttavat ihoa voi laittaa myöskin huulille mm. kurkkunaamion.
        Tarkista myöskin huulipunasi jos käytät...sen olis hyvä olla myöskin kosteuttava.


      • anis

        älkää vaan laittako kortisonia huuliin. se ohentaa ihoa, ja varsinkin nyt huulten ihoa.
        itse käytän sitä atooppisen ihottumaan (kun on ainoa mikä auttaa) ja sitä saa käyttää vaan n. viikon ja pitää sitten viikon tauko jne. luulenpa, että huuliin sitä ei oikein suositella edes kuuriluontoisesti käytettävän.


      • mut...
        anis kirjoitti:

        älkää vaan laittako kortisonia huuliin. se ohentaa ihoa, ja varsinkin nyt huulten ihoa.
        itse käytän sitä atooppisen ihottumaan (kun on ainoa mikä auttaa) ja sitä saa käyttää vaan n. viikon ja pitää sitten viikon tauko jne. luulenpa, että huuliin sitä ei oikein suositella edes kuuriluontoisesti käytettävän.

        Ei sitä tartte laittaa huuliin kuin yhdeksi yöksi ja heti auttaa. Ei siis säännölliseen käyttöön! Mut jos on oikein rohtuneet huulet, niin kortisonia yhdeksi yöksi ja sitten taas paluu tavallisiin rasvoihin.


    • Toimiii

      Itselläni toimii tämän tyylinen huulien hoito:

      - osta jotakin silmänympärysvoidetta joka on tehokasta hoitamaan/ poistamaan tummia silmänalusia, ja vähän rasvaisen puoleinen.

      - seuraavaksi osta jotakin tehokasta kasvojenkuorinta ainetta, jossa on niitä ns. "helmiä" "hiekkaa" mieluiten kosteuttavaa..

      - iltaisin kun olet pessyt hampaat pese kasvot huulet tuolla kuorinta voiteella, mutta hiero huulia n. 1min, lisäillen välillä vettä, pese pois ja kuivaa hellästi pyyhkeellä painellen (Älä hinkkaa!)

      - seuraavaksi levitä kuivattuihin huuliin silmänympärysvoidetta, aikaa myöten oppii itselle sopivan käyttö määrän.. Ja sitten annat vaikuttaa yön yli.

      Siksi silmänympärys voide, koska silmän läheinen iho ja huulen iho ovat melkein yhtä ohuita.

      Et vain saa parantuneita huulia, vaan myös täyteläisen kauniit huulet.

      Itselläni tämä toimii mainiosti, en tiedä toimiiko muilla, mutta vinkkinä vain =)

    • ytteli

      miramen vaseliini on paras kaikista huulirasvoista. siinä on e vitamiini, aloevera ja auorikosuoja. maksa 1e, saa hongkongista, sittarista. sellai vihre pyoree purkki.:) ehdottamasti BEST !! sitä voi käytää myös ihoon. esim jos on nuha ja niistaa tarpeeks usein peperiin niin nenan ihoa alkaa kuivaa ja punottaa niin kokeilkaa sita samaa vaseliinia niin auttaa varmasti.:)

      • felicia

        apteekista bepanthen, joka käy moneen vaivaan. yleisimmin käytetää vauvojen peppurasvana. itselläni oli tosi kuivat ja kipeät huulet kun käytin tuota pari kertaa päivässä parin kuukauden ajan ni kuivuus ja särky hävisi ja nykyään pärjään tavallisella huulirasvalla.

        huulet voi kuoria hellävaraisesti hunajalla siihen voi lisätä myös sokeria jos ei ole kovin herkät huulet. toinen vaihtoehto on oliiviöljy tai rypsiöljy ja sokeri yhdistettynä.


      • minä
        felicia kirjoitti:

        apteekista bepanthen, joka käy moneen vaivaan. yleisimmin käytetää vauvojen peppurasvana. itselläni oli tosi kuivat ja kipeät huulet kun käytin tuota pari kertaa päivässä parin kuukauden ajan ni kuivuus ja särky hävisi ja nykyään pärjään tavallisella huulirasvalla.

        huulet voi kuoria hellävaraisesti hunajalla siihen voi lisätä myös sokeria jos ei ole kovin herkät huulet. toinen vaihtoehto on oliiviöljy tai rypsiöljy ja sokeri yhdistettynä.

        itse ostin bepanthenia apteekista ja minä olen kokenut sen huonoksi.ainakin huulien kosteuttamiseen.viisi minuuttia laittamisen jälkeen huulet ovat samanlaiset rutikuivat kuin ennenkin ja tuntuu että pitäisi laittaa taas.


    • tätyli

      Itse käytän huuliini Reformi Pellavansiemen-vehnänalkioöljyä. Pieni sipaisu ennen ulos lähtöä ja huulet kestää pakkasen ja viiman. Tuote on kyllä tarkoitettu syötäväksi (hyvää hiuksille, iholle yms), mutta toimii ulkoisestikin.

    • maallikko

      Juo riittävästi vettä, niin huuletkin pysyvät kunnossa. Tietysti vesi huuhtelee elimistöstä suoloja, joten voit lisätä siihen hiukan ruokasuolaa. Jotkut maustavat veden esimerkiksi sitruunalla ja hunajalla, mutta itse en joisi sellaista lientä mieluusti.

    • Anonyymi

      Ite suosittelen eka kuorimaan hunajasokeriseoksella eli laitat sitä seosta huulille ja annat vaikuttaa 20 min. Ite myös saatan laittaa pelkkää hunajaa 20 min vaikuttaan. Kuorintaa ei saa tehdä enempää ku 2 kertaa viikossa. Mut hunajasta en tiiä et voikohan sitä laittaa päivittäin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe