en kyllä oo varma onko tää virsi mutta sen nimi on:
Tartu käteen jumalan
Löytyykö tälläseen virteen jostain sanoja?
2
780
Vastaukset
- tode'
kyseessä ei ole virsi, vaan pekka simojoen/anna-mari kaskisen laulu:
sammuu loiste kynttilöiden,
tuuli laulaa ikävöiden,
hetki kaikkien kaunein kohta muisto vain on.
tuli hiipuu nuotioissa,
käsi ystävän on poissa,
sisälläsi kaipaus soi sammumaton.
tartu käteen Jumalan, tartu siihen mikä kestää.
astu kalliolle, joka pettää ei voi.
tartu käteen Jumalan, älä minkään anna estää.
kuule kuinka sydämesi sykkii ja soi.
jne...en taida kehdata kopsata koko laulua!?
löydät varmaankin itse 2. ja 3. säkeistön sanat ja nuotit, kun marssit esim. kirjastoon tai seurakuntasi kanttorin pakeille?
laulu on nuotinnettu ainakin "suuri toivelaulu"-kirjaan ja muutamiin simojoen tuotantoa esitteleviin nuottipainoksiin. - Muistissa on
Tartu käteen HERRA ja taluuta että pääsen kerran mä kotia.Tutut sanat virttä en muista numerolta.Kun on tavallinen evlut virsikirja ja hengellinen .Karsoin hätäisesti hakusanastosta en löytänyt.Voit etsiä itsekin.Vaikuttaa SURU-virreltä.Joissakin kirjoissa on merkitty erikseen virret.Suvivirsi.Suruvirsi.jne.Kysy papilta tai kanttorilta.Se ainakin on varmaa että virsi on olemassa.Hei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672804
- 2012077
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501882- 711766
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91521- 811234
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961020