Siis, onko totta ..
Tyttöystäväni Thaimaasta hakee viisumia luokseni
Suomeen. Olen kirjoittanut kutsukirjeeseen, että
tulevaisuuden suunnitelmiimme kuuluu yhteinen elämä.
Kirjoitin myös, että tyttöystäväni aikoo hakea
hakea opiskelupaikkaa, mutta ei aio vielä tällä
kertaa opiskeleen eikä työhön.
Tyttöystäväni oli kuullut, että tämmöiset tekstit
voivat aiheuttaa viisumihakemuksen hylkäyksen.
SIIS, Voiko olla totta?! Jos on, niin sehän
tarkoittaa, ettei tänne haluta ulkomaalaisia.
Jos on totta, niin en yhtään ihmettele pika-
avioliittoja ja muita kikkailuja. Jos ei kerta
rehellisellä pelillä maahan pääse.
Joku jolla on tietoa voisi kommentoida.
Kiitoksia!
-Rehellinen mies
Viisumi ja kutsukirje Suomeen
16
15380
Vastaukset
- mammeliin
Riippuu minkä maan kansalainen olet.Ei kaikki saa viisumia,vaikka pitäisi tulla lapsensa luokse
Suomeen.Vaikka lapsella on oikeus kumpaankin
vanhempaansa.Lähetystöjen virkamiehet ratkaisee kaikki viisumi-asiat.Thai tyttöjen luulisi kyllä pääsevän tänne,kun niistä osaa pystyy esittämään maksukuitin.Siithän käy ilmi,että varakas mies
voi elättää.- falle
ei thai-tytön vanhemmat kuittia kirjoita jos sitä tarkoitat ihan pimeänä ottavat rahat..kaikki saavat viisumin jos perusteet ovat oikeat..kansalaisuudesta riippumatta....eikä lähetystöjen virkamiehet yksin päätä ainakaan thaimaalaisten viisumeista...suomen ulkoministeriö helsingissä tutkii hakemukset ja antaa lausunnon...
- nuu noi
Tärkeintä on että viisumin hakijan ja kutsujan kertomukset täsmää ja kerrotaan oikea syy vierailuun.Tyttöystävä haastatellaan lähetystössä ..Eli yksinkertainen kutsukirje on mielestäni paras niin ei vahingossa puhuta ristiin jos tyttö ei tiedä mitä kaikkea olet kertonut kutsukirjeessä...
Eikös se ole semmoinen sanonta että "sodassa ja rakkaudessa on kaikki keinot sallituja " mutta kiinni ei saa jäädä.... - tulla mutta
eihän tietenkään selkeitä sossupummeja oteta. Haloo...
- ???????????
johan sä tän saman kysyit aikasemminkin! tarviiko joka viikko alkaa jankkaan samaa asiaa taas alusta?
- Rehellinen mies
.. kuin otsikko. Ja kukaan pakota sua lukemaan
kaikkia viestiä täältä. Älä valita.
Kysymykseni kuuluikin, onko taikasana "opiskelu"
kutsukirjeessä jo syy viisumihakemuksen
hylkäykseen.
-Rehellinen mies
- mie vaan
Täytyy sanoa, että itse pelästyin hieman teidän puolestanne. Kerroit kutsukirjeessa, että suunnitelmiinne kuuluu yhteinen elämä ja se, että tyttöystäväsi aikoo opiskella Suomessa (eli toisin sanoen jossain vaiheessa jäädä Suomeen). Itse tiedän, että mikäli suurlähetystöllä on syytä epäillä, että hakija jää Suomeen on viisumeita hylätty. Ja vaikka rehellisenä ihmisenä tietenkin ajattelee, että on hyvä kertoa että suhteessa ollaan vakavissaan niin nuo saattavat olla "taikasanoja", joita viisumin käsittelijä ei halua kuulla. Toivon teille parasta, mutta jatkossa ei ehkä kannata viisumin kutsukirjeessä puhella tuonsuuntaisista suunnitelmista. Antaa heidän sitten,kun sen aika oikeasti on, huomata että tyttösi hakee tänne opiskelemaan tai että olette menneet naimisiin. Ei heidän sitä etukäteen tarvitse tietää. Ja sekin taitaa olla totta, että suhtautuminen riippuu maasta ja suurlähetystöstä, valitettavasti.
- Rehellinen mies
Niin .. minua myös mietitytti, että jos näitä
taikasanoja on olemassa johon hakemus tökkää.
Tai jotain rehellisiä terveitä asioita, kuten
yhteistä halua parisuhteeseen, ei voi mainita.
Jos tämä on totta niin, kaikki tämähän viittaa siihen että tänne EI HALUTA ulkomaalaisia.
Tai ainakin annetaan suora viesti, kikkailemalla
ja piilottelemalla asioita tänne voi tulla.
Kirjoitin muuten kutsukirjeeseen suoraan, että
tämän viisumin tai matkan aikana tyttöni ei aio työhön eikä opiskelemaan, vaan vasta etsimme kouluja. Suhteesta kerroin, että tarkoitus on edetä hitaasti, eikä mennä nopeasti avioon.
Eli jos homma tökkää tuohon, niin siinä
kyllä tarkoituksella yritetään estää jo
vähän muutakin kuin vain tätä ensimäistä vierailua.
No, kävi miten kävi. Kirjoitan jutun sitten,
miten viisuminhaku onnistui.
-Rehellinen mies
PS. En muutekaan ymmärrä, esim. että jos kirjoittaa kutsuun esim. Aiomme avioitua. Niin,
se on jo taikasana ettei pääse Suomeen. Tottakai,
se tarkoittaa sitten pääsyä Suomeen. Mutta eiväthän he voi estää avioliittoa kumminkaan.
Jos eivät voi estää, niin miksi sitten vaivautuvat
vaikeuttamaan asiaa?! Tälle on olemassa sanakin, kiusaaminen. - ...
Rehellinen mies kirjoitti:
Niin .. minua myös mietitytti, että jos näitä
taikasanoja on olemassa johon hakemus tökkää.
Tai jotain rehellisiä terveitä asioita, kuten
yhteistä halua parisuhteeseen, ei voi mainita.
Jos tämä on totta niin, kaikki tämähän viittaa siihen että tänne EI HALUTA ulkomaalaisia.
Tai ainakin annetaan suora viesti, kikkailemalla
ja piilottelemalla asioita tänne voi tulla.
Kirjoitin muuten kutsukirjeeseen suoraan, että
tämän viisumin tai matkan aikana tyttöni ei aio työhön eikä opiskelemaan, vaan vasta etsimme kouluja. Suhteesta kerroin, että tarkoitus on edetä hitaasti, eikä mennä nopeasti avioon.
Eli jos homma tökkää tuohon, niin siinä
kyllä tarkoituksella yritetään estää jo
vähän muutakin kuin vain tätä ensimäistä vierailua.
No, kävi miten kävi. Kirjoitan jutun sitten,
miten viisuminhaku onnistui.
-Rehellinen mies
PS. En muutekaan ymmärrä, esim. että jos kirjoittaa kutsuun esim. Aiomme avioitua. Niin,
se on jo taikasana ettei pääse Suomeen. Tottakai,
se tarkoittaa sitten pääsyä Suomeen. Mutta eiväthän he voi estää avioliittoa kumminkaan.
Jos eivät voi estää, niin miksi sitten vaivautuvat
vaikeuttamaan asiaa?! Tälle on olemassa sanakin, kiusaaminen.Aika kummaa tuollainen suhtautuminen. Luulisi niiden ulkoministeriössä työskentelevien tajuavan ettei nyt kukaan kutsu mitään yhden yön hoitoa Suomeen 10000km:n päästä.
Jos kerran kutsuu tyttöystävänsä Suomeen ja maksaa hänen matkansa ja ylläpidön, niin tottakai on selvää että tarkoituksena on pitkällä tähtäimellä yhteinen elämä. Miksi tätä pitäisi peitellä? - nuu noi
... kirjoitti:
Aika kummaa tuollainen suhtautuminen. Luulisi niiden ulkoministeriössä työskentelevien tajuavan ettei nyt kukaan kutsu mitään yhden yön hoitoa Suomeen 10000km:n päästä.
Jos kerran kutsuu tyttöystävänsä Suomeen ja maksaa hänen matkansa ja ylläpidön, niin tottakai on selvää että tarkoituksena on pitkällä tähtäimellä yhteinen elämä. Miksi tätä pitäisi peitellä?Jos kirjoitat kutsuun ettei ole tarkoitus mennä vielä avioon ja lähetystössä haastattelussa tyttöystävä sanookin haluavansa avioon niin sekin voidaan ymmärtää väärin jos halutaan.. Thait kun "pelkäävät" tai vähintään kunnioittavat virkailijoita ja tiukassa haastattelussa voivat tulla väärin ymmärretyksi....
- sitä mieltä minäkin
nuu noi kirjoitti:
Jos kirjoitat kutsuun ettei ole tarkoitus mennä vielä avioon ja lähetystössä haastattelussa tyttöystävä sanookin haluavansa avioon niin sekin voidaan ymmärtää väärin jos halutaan.. Thait kun "pelkäävät" tai vähintään kunnioittavat virkailijoita ja tiukassa haastattelussa voivat tulla väärin ymmärretyksi....
Olen samaa mieltä itsekin edellisen kanssa, että jos alkaa kirjoittelemaan kirjettä siten, että se viisumin saannin kannalta olisin parasta, voi asiat mennä pahemmin ristiin. Olen itsekin samassa tilanteessa, mutta naispuolinen, joka haluaa kutsua poikaystävän tänne naapurimaahan Ruotsiin ja olen ollut kahden vaiheilla, että mitä kutsukirjeeseen kirjoitan, mutta olen aina pärjännyt rehellisyydellä, joten sillä mennään eteenpäin nytkin. Jos sitä viisumia emme saa rehellisellä pelillä, niin emme sitten ollenkaan. Muuten olen ainakin toistaseksi optimistinen, kun olen ollut yhteydessä Ruotsin suurlähetystöön, niin olen saanut asiallista ja nopeaa palvelua. Onnea viisumin hakuun sinulle rehellinen mies ja hyvää uutta vuotta kaikille!
- Rehellinen mies
sitä mieltä minäkin kirjoitti:
Olen samaa mieltä itsekin edellisen kanssa, että jos alkaa kirjoittelemaan kirjettä siten, että se viisumin saannin kannalta olisin parasta, voi asiat mennä pahemmin ristiin. Olen itsekin samassa tilanteessa, mutta naispuolinen, joka haluaa kutsua poikaystävän tänne naapurimaahan Ruotsiin ja olen ollut kahden vaiheilla, että mitä kutsukirjeeseen kirjoitan, mutta olen aina pärjännyt rehellisyydellä, joten sillä mennään eteenpäin nytkin. Jos sitä viisumia emme saa rehellisellä pelillä, niin emme sitten ollenkaan. Muuten olen ainakin toistaseksi optimistinen, kun olen ollut yhteydessä Ruotsin suurlähetystöön, niin olen saanut asiallista ja nopeaa palvelua. Onnea viisumin hakuun sinulle rehellinen mies ja hyvää uutta vuotta kaikille!
Hei,
Kiitoksia :) Lähetin tyttöystävälleni uuden
kutsukirjeen, josta olen nyt siivonnut taikasanat
pois (opiskelut, yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat ym, avioliittotouhut).
Olen saanut niin monelta
suunnalta vinkkejä, että alkaa minulle paljastua
mitä lähetystössä virkailijoiden päässä liikkuu.
Bangkokin suurlähetystöä en voi kehua. Olen ollut
sinne puhelinyhteydessä ja sieltä ei kyllä tule
tietoa, eikä haluta auttaa. Luettiin vaan samaa
tekstiä, mitä voi lukea www-sivulta.
Toivomma siis parasta ja aiomme vaatia perusteluja
jos viisumia ei anneta.
-Rehellinen mies
- M&N
Meillä meni viisumit jäihin, kun saivat tietää että olemme nykyään kihloissa. "Hakijan maahanjääntiriski" on syy, miksi hän ei enää pääse luokseni... :(
Ja kyseessä Bangkokin suurlähetystö Tuunasen kaudella... Siellähän vaihdettiin sitten suurlähettilästä.
Aika hassua se, että kukaan ko. paikassa ei tuntunut tietävän millä perusteella viisumi myönnetään! Ei sitten millään! Sain lopulta epämääräisen selvityksen täältä Suomesta.
Tässäkin pätee se keino, että uhkaatte rikosilmoituksella, jos asia ei korjaannu! Kuulostaa tyhmältä, mutta maahanmuuttoviranomaiset eivät mielellään selvittele asioitaan poliisin tai valvovan ministeriön kanssa tällaisessa tilanteessa. - Sara
Hei!
Todellakin kauheaa showta noiden viisumien kanssa, itse olen asunut yli viisi vuotta miehen kanssa joka joutuu olemaan maassa ns. blackinä koska 1. viisumi hänen kotimaassaan maksaa monia tuhansia euroja. 2.sen saaminen kestää ja ei edes
tiedä saako sitä....aivan älytöntä, no mutta se tekee sen että suomessa todellakin asuu monia satoja luvattomasti maassa olevia jotka tekevät työtä blackinä vaikka haluaisivat elää normaalisti ja maksaa veroja. Tässä asiassa suomi on todella takapajula !!!- jokuvainn
Niin, minullakin sama ongelma, jos pelkkä syy että haluaa "tavata, viettää aikaa suomessa " kyseisen henkilön kanssa ei ole hyvä, niin mikä syy sitten olisi hyvä? jos kerran rehellinen Syy ei ole tarpeeksi "uskottava"
Jos jollakin jotakin ehdotuksia, niin pistäkään tulemaan, otan ilomielin vastaan.
Asiaa on tultu mietittyä jonkun verran :D - eli thaikkua
jokuvainn kirjoitti:
Niin, minullakin sama ongelma, jos pelkkä syy että haluaa "tavata, viettää aikaa suomessa " kyseisen henkilön kanssa ei ole hyvä, niin mikä syy sitten olisi hyvä? jos kerran rehellinen Syy ei ole tarpeeksi "uskottava"
Jos jollakin jotakin ehdotuksia, niin pistäkään tulemaan, otan ilomielin vastaan.
Asiaa on tultu mietittyä jonkun verran :DKyllä tollanen avoliitto hyvin nopeasti testaa, mikä muija on muijiaan, muuttakaa sinne thaikkulaan. Kokeilkaa siellä sitä eloanne. Avoliitto on hyvä testi. Ja kun menette naimisiin, ota nyt ihmeessä se avioehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652