Onko tietoa silmien mustuaisia suurentavista tipoista?

Susan

Onkohan olemassa ihan silmien ulkonäköä ajatellen sellaisia tippoja mitkä suurentaisivat silmien mustuaisia ja jos on niin mistä niitä saa?

19

3928

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanee

      silloin, kun tarkastuksessa käy - muttei aina. Muuten laajentavat tipat taitavatkin olla laittomia.

      • MananTytär85

        Muistan joskus noin 10-vuotiaana käyneeni silmälääkärillä, kun silmälaseja minulle hankittiin. Se sitten tarkastuksen lopuksi laittoi sellasia tippoja jotka laajensivat pupilleja. Ja se oli jotain kamalaa, en nähnyt yhtään mitään, kaikki oli ihan sameaa. Eikä vielä seuraavana päivänäkään nähnyt kunnolla.

        Eli enpä tajua miksi joku ihan ehdoin tahdoin haluaa sellaset. Onhan ne ihan nätit, isot pupillit, mutta jos hetkellinen puolisokeus on sen hinta, niin ei kiitos.


    • tiedän...jotain

      Et ilmeisesti tiedä minkä takia silmän mustuainen on välillä pieni ja välillä suuri!?! No. Silmän toiminta periaatteessa pohjautuu verkkokalvolle heijastuvaan kuvaan, joka mustuaisen kautta sinne ulkomaailmasta menee. Kun katsot kauas, silmän lihakset lepää ja mustuainen on suurimmillaan. Kun tuijotat lähelle, lihakset supistuvat ja joutuvat "töihin" -tällöin mustuainen pienentyy.

      Mustuaisen toimintaan et siis periaatteessa etkä käytännössä millään pysty itse vaikutamaan. Mustuaista suurentavat tipat ovat lääketieteellisiä toimenpiteitä varten(silmälääkärillä tipat laitetaan,jotta lääkäri pystyy katsomaan silmänpohjaan laitteillaan!). Tällöin tipat saavat aikaan ns. jäätävän katseen(ilmeisesti tiedätkin kokemuksesta(?)).

      Voin vain ihmetellä, kuinka kenellekkään tulee mieleen ajatella moista asiaa...tai siis...ehkä olisi syytä keskittyä ajattelemaan/olisi kannattanut ajatella enempi sielä koulun penkillä ja kerätä sitä yleissivistävää tietoa itseensa, kuin sitten joutua shättäilemään palstalla kyselemässä älyttömyyksiä.

      Nim. "ylpeä aikoinaan luetusta pitkästä lukiofysiikasta" (tosin tohon em. olisi yksi pakollinenkin kurssi riittänyt!!!)

      PS.järjen käyttö ei ole pakollista ,mutta erittäin suotavaa!

      • ZIC

        Mikset kysyisi myös, kuinka näkyvät verisuonet saisi kädestä pois tai kuinka pystyä olemaan vuorokausi ilman vessakäyntiä...


      • hermostu

        Kysyjä on varmasti lukenut sekä muinaisista roomalaisista, jotka käyttivät belladonnaa pupillien suurentamiseen, että käyttäytymistieteellisistä tutkimuksista, joiden mukaan suuripupillista henkilöä pidetään vetävämpänä kuin normaalia. Ihan hyvä kysymys, siis. Valitettavasti belladonna on paha myrkky ja luulisi myös, että kannattaisi alkaa se viehättäväksi muuntautuminen jostain muualta kuin pupilleista...


      • saanatar

        Hyvä ZIC,

        käsittääkseni valon määrä vaikuttaa pupillin kokoon.
        Valohan kulkee mustuaisen läpi silmänpohjaan ja heijastuu kuvana verkkokalvolle. Hämärässä silmän mustuainen laajenee, jotta valoa pääsisi enemmän silmänpohjaan...

        Mustuaisen voisi rinnastaa kameran aukkoon, jota säädellään valoisuudesta riippuen.


      • opiskelija
        saanatar kirjoitti:

        Hyvä ZIC,

        käsittääkseni valon määrä vaikuttaa pupillin kokoon.
        Valohan kulkee mustuaisen läpi silmänpohjaan ja heijastuu kuvana verkkokalvolle. Hämärässä silmän mustuainen laajenee, jotta valoa pääsisi enemmän silmänpohjaan...

        Mustuaisen voisi rinnastaa kameran aukkoon, jota säädellään valoisuudesta riippuen.

        Silmällä on siis olemassa 2 välinettä mukautua: toinen on linssi, joka toimii lähelle-kauas, muuttaa valonsäteen taittoa. Toinen on sitten mustuainen, joka suurenee ja pienenee sädekehän kontrolloimana. Se vaikuttaa juuri silmään tulevan valon määrään. Tietysti se voi myös aiheuttaa silmien sumenemista. Ei ole mitään järkeä laittaa silmiin mitään tippoja kauneuden takia, kun siitä voi olla paljon suurempi haitta kuin hyöty.


      • vbjndgjhd

        vähä järkee päähän. hyvä päteä, kun ei edes itse tiedä mistä puhuu. pupillit suurenevat valon määrästä riippuen, ei siitä mihin satut katsomaan.


      • sievaa
        vbjndgjhd kirjoitti:

        vähä järkee päähän. hyvä päteä, kun ei edes itse tiedä mistä puhuu. pupillit suurenevat valon määrästä riippuen, ei siitä mihin satut katsomaan.

        toi ylempi on harvinaisen oikeassa, et imekää työ vaa


    • nojuu

      Käy hakemassa psykiatrilta masennuslääke Efexoria niin kyllä pupillit suurenevat, kokeiltu on :)

    • jeminaw

      Kyllä ainaki ulkomailla sellaista myydään tai ainaki yhdessä youtibevideossa tyttö teki make up tutoriaalia lady gagasta niin siinä hän laittoi jtn pupilleja tai silmiä.suurentabvia tippoja ja kyllä suureni :)

      • tjaaha

        se oli kyllä verisuonia häivyttävä aine kun hän halusi silmistään "virheettömät".

        Jos nyt isomman näköisiä pupilleja haluaa niin suosittelen ihan piilolinssejä.


    • huh ja huh ja huh!

      mitä järkee?? pupilli menee pieneksi kun valon määrä lisääntyy ja hämärässä se laajenee. katsos siks kynttilän valossa kaikki näyttää hemaisevammilta. mut haloo, mihin ihmeen tilaisuuteen sun pitää laajentaa pupilleja. kai se on myös silmälle joku suojaus systeemi eihän ne muuten pieneksi menis valossa. kaikkea tääl kans lukee saa.

    • mmm20

      Nii joo laitoin kolme pv sit sitä tippajuttuu ja mull on vielki iso pupilli ja nään sumeesti toisel silmälll et en suosittele laittaa turhaa mit pupillin suurennus tipoi !!!!!

    • yayyay

      pupillit saa laajenemaan tietyillä (mieliala)lääkkeillä sekä muilla huumausaineilla. helppoa ku mikä!

    • yrjö miettinen

      Vai, että pitäisi saada pupillit laajenemaan:=) Mitä vielä?

    • Jeejeejee111

      Itse saan säädeltyä pupilien kokoa :) se on minun taitoni. Osaako joku muu?

    • Kosmetologi7

      On olemassa. Belladonna (=kaunis nainen), jota saa unikonsiemenistä. On vaan laitonta. Ja sitten tietysti näitä synteettisiä huumeita vaikka kuinka paljon. Jotain lääkkeitä tietysti on myös paljon, jotka laajentavat pupilleja. Esim. Panacodista (kipulääke) mulla oli silmät pelkkää pupillia, siis kokonaan mustat ja pomo kysyi duunissa, et mitä oon vetäny Mutta suoraan siliin laitettavista tipoista en ole kuullut.

    • ei.tee.hyvää.silmille

      Kerran olen ollut tutkimuksessa, jossa sain mustuaisia laajentavia tippoja. Se oli ikävä kokemus. Ulkona oli vaikea pitää silmiä auki, kun kirkas auringonvalo sattui tosi paljon silmiin. Ne tekivät silmät myös jotenkin pahan näköisiksi - joku jopa jäi tuijottamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe